A fizika tanítása a 2012-es NAT-hoz készült A kerettanterv szerint Egri Sándor Debreceni Egyetem, Fizikai Intézet

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Információs és kommunikációs technikák szerepe a szakképzésben
Advertisements

Horizontális tanulás intézményi hálózati együttműködés
Internet és tanulás – a 21. század kihívása
Megnyitó Új közgazdasági perspektívák szakpolitikai relevanciái Fazekas Károly főigazgató MTA KRTK AZ MTA KRTK Közgazdaságtudományi Intézet és az MTA Emberi.
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
Szent László Alapfokú Oktatási Központ Türje a Támogató Társadalmi Megújulás Operatív Program keretén belül a „Hálózati tanulás – együttműködés” című TÁMOP / azonosítójelű.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
Gondolatok az SG-s tanításról
A partnerközpontú intézmények plusz anyagi forrásai a kompetencia alapú oktatás vonatkozásában Előadó: Danyi Gyula.
A Jövő Internet Nemzeti Kutatási Program – JINKA 1.3 Dr. Sallai Gyula Jövő Internet Kutatáskoordinációs Központ Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi.
Inga lengésideje nem függ a bankoktól
1 Matematika oktatás mérnök és műszaki informatikai képzésekben Ráckeve, március 2-4. Moson Péter, BME, Matematika Intézet Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi.
MTA - SZTE Képességfejlődés Kutatócsoport XIII. Országos Neveléstudományi Konferencia Eger, november 7-9. A természettudományos tudás és alkalmazásának.
Egyetemi élethelyzetek – Campus-lét a Debreceni Egyetemen május 29. DAB Székház, Debrecen Thomas Mann u. 49. Hallgatói mobilitás a Debreceni Egyetemen.
IKT eszközök az oktatásban, digitális pedagógia
Budapest, „Az ember csak azt érti meg, amire maga jön rá; amit készen kap, anélkül, hogy lélekben megdolgozna érte, az egyik fülén be, a másikon.
A multimédia olyan tartalom, amely többféle csatornát is használ a felhasználók tájékoztatására vagy szórakoztatására. MULTI (latin) = többszörös MÉDIA.
TERMELÉSI FÜGGVÉNYEK A PRECÍZIÓS MEZŐGAZDASÁGBAN SZENT ISTVÁN EGYETEM GAZDASÁG- ÉS TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KAR TUDOMÁNYOS DIÁKKÖRI KONFERENCIA NOVEMBER.
A NYEK tapasztalatai a 2006/2007. tanévi iskolalátogatások tükrében.
A közösségfejlesztés hatásai Vizsgálat a debreceni tégláskert közösségének körében Név: Johanics Tünde Tanszék: Debreceni Egyetem Szociológia és Szociálpolitika.
Országos Közoktatási Intézet Tantárgyi obszervációs vizsgálatok
Készítette: Fajkusz Lívia
A mentorrá vált pedagógus a Foglalkoztatásba ágyazott képzés (FÁK) című programban Singer Péter
Az IKT-metria mérőeszköz
Székács József Evangélikus Óvoda, Általános Iskola és Gimnázium.
Kémia szakmódszertani kutatások a Debreceni Egyetemen Tóth Zoltán.
A kerekasztal résztvevői
Kompetensek lettünk? június 27..
Pedagógus-továbbképzések hasznosulása
GeoGebra A matematikai szabadszoftver tanuláshoz és tanításhoz
A középiskolai oktatás szabályzatai
Algoritmikus gondolkodás és fejlesztésének lehetőségei
Az anyanyelvtanítás alapozásától a tudatos nyelvhasználatig
Kísérletek mobilszámítógéppel
Módszertan A pedagógus feladatai. Útkereső tanulók Az erkölcstan a tanulókra nem közlések befogadóiként, hanem a tanulási folyamat aktív – gondolkodó,
A fizikatanár képzés helyzete Debrecenben 2009
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
Földrajzoktatás a Debreceni Egyetemen és jogelődjén, a Kossuth Lajos Tudományegyetemen 1990-től napjainkig Kerényi Attila Debrecen november 14.
Szeged – Novi Sad Winter School 2015: Non-Standard Forms of Teaching Mathematics and Physics Szeged Winter Training 2015: Mobile Tools and Dynamic Modeling.
Educatio LMS Halácsy Katalin II. Rákóczi Ferenc Fővárosi Gyakorló Közgazdasági Szakközépiskola BeTISZK, MiTIOK tagiskola.
Informatikus - fizika 1 ÚJ SZAK AZ ELTE TTK-N az oktatás modernizálása keretében 2000-ben lett kidolgozva, 2002 júniusában engedélyezve, 2003 szeptemberében.
GeoGebra Dinamikus matematika mindenkinek
Egy iskola, ahol az ADHD-s gyerekek érettségiznek
Barankovics István Alapítvány Tanári Kerekasztal Kiss Mária Rita BIA Ifjúsági projekt vezető.
Assoc. Prof. Ján Gunčaga, PhD. Faculty of Education Catholic University in Ružomberok Nyílt forráskódú szoftverek és IKT az oktatásban.
A tanárképzés filozófiája és gyakorlata. Hogyan készíti fel a tanárképzés a jelölteket a NAT nevelési feladataira?
Online oktatóanyag Android mobilalkalmazás- fejlesztéshez Nagy József.
A fizika tanítása a 2012-es NAT-hoz készült A kerettanterv szerint Egri Sándor Debreceni Egyetem, Fizikai Intézet TÁMOP B.2-13/
A virtuális víz nyomában. A témaválasztás indoklása: A környezetért érzett felelősség Ökoetika Vízkészlet végessége környezeti, társadalmi és szellemi.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet FENNTARTHATÓSÁG A NAT-BAN ÉS A KERETTANTERVEKBEN Ökoiskola címátadó
Openprof.eu Project No LT01-KA Mivel lehet szabadon tartalmakat fejleszteni? Zarka Dénes Open Professional Collaboration.
Dávid Mária Online nemzetközi kurzusok a korszerű tanárképzésért Social Network in Teacher Education - Közösségi hálózatok a tanárképzésben Szakmódszertanos.
A fizika tanítása 5. lecke Tanítási tervezet. A tanári munka folyamata… Tanterv-tankönyv-tanmenet-óratervezet-óravázlat  A tantervek alapján készülnek.
A TÁVOKTATÁS LEHETŐSÉGEI ÉS TAPASZTALATAI A FELNŐTTKÉPZÉSBEN DR. ZÁRDA SAROLTA A FELNŐTTKÉPZÉS KIHÍVÁSAI … DEC. 15.
Csökkentsük a túlterheltséget, tanítsuk többet a diákokat! Varga Attila február 4.
1 A fizika tanítása 3. lecke Az oktatási folyamat makro- és mikroszerkezete, óratípusok.
PARADIGMAVÁLTÁS A KÖZOKTATÁSBAN ÁDÁM PÉTER NEMZETI PEDAGÓGUS KAR SZEPTEMBER 21.
Projektorientált matematikaoktatás
PROCSEE projekt 1. Szakértői Fórum disszeminációs esemény Racsko Réka
Globális környezeti problémák
Álmodtunk egy iskolát magunknak
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Debreceni Egyetem Fizikai Intézet.
A programozás tanulási-tanítási folyamata
Vegyészképzés a Madách iskolában
Pedagógus kompetenciák mérése és mérőeszközök kidolgozása
Integrált áramkörök programozása
Tóth Zoltán (DE) – Szalay Luca (ELTE)
Az online kurzus tapasztalatai – Téringer Anita
Mikor játszunk újra? Hurrá iskolás lettem!
Előadás másolata:

A fizika tanítása a 2012-es NAT-hoz készült A kerettanterv szerint Egri Sándor Debreceni Egyetem, Fizikai Intézet

Előre tekintés Új tartalmak a tananyagban Új szemléletű (alkalmazás központú) kerettanterv Új szemléletű tankönyv Új szemléletű módszertan Új szemléletű tanítási órák Talán: új szemléletű diákok (a hatástanulmány elkezdődött)

2012-es NAT: új tartalmak a fizikaórákon A takarékos, kényelmes, biztonságos közlekedés technikái. Az időjárást befolyásoló fizikai folyamatok. Az időjárás elemei, csapadékok, a csapadékok kialakulásának fizikai leírása. Egyes környezeti problémák (fokozódó üvegházhatás, savas eső, „ózonlyuk”) hatásainak és okainak megértése… STB. Milyen televíziót vásároljak? Hogyan jön létre a 3D kép? Hogyan működik a mobiltelefon? A lakás elektromos hálózata A fizika nem képletgyűjtemény! A hétköznapokban azonnal használható ismeretek átadása

Hagyományos és új szemlélet Hagyományos: definíciók  törvények (törvényrendszerek, modellek)  számolások és kísérletek a megértés elősegítésére  gyakorlati alkalmazások (kiegészítés, apróbetű) Új: Mai gyakorlati alkalmazások  fizikai háttér (hogyan működik?)  mélyebb összefüggések, törvények, matematika a szükséges mértékben

Fizika kísérleti tankönyvek az A- kerettantervhez Ádám Péter, Egri Sándor, Elblinger Ferenc, Honyek Gyula, Horányi Gábor, Simon Péter

Fejezetek a könyvből – I. (OFI kísérleti tankönyv, A; Ádám Péter, Egri Sándor, Honyek Gyula …..

Új szemléletű módszertan: eseményalapú, aktív tanulás, a 3R mellett a 4C! the-4-c's.html

IKT eszközök: rugalmasság, interaktivitás, rohamos fejlődés -Lassított és normál sebességű, mobiletelefonnal készített felvételek kvalitatív elemzése (youtube, hardcarstart) -Videó analízis (tracker) -A mobiltelefon mint mérőeszköz (frekvenciamérő, gyorsulásmérő, spektrum analizátor stb)  új típusú, otthon is elvégezhető kísérletek

Scientific American Sonorous Science: Making Music with Bottles A musical physics project from Science Buddies By Science Buddies | November 13, 2014Science Buddies

The Physics Teacher

Hinta Inga