A fizika tanítása a 2012-es NAT-hoz készült A kerettanterv szerint Egri Sándor Debreceni Egyetem, Fizikai Intézet
Előre tekintés Új tartalmak a tananyagban Új szemléletű (alkalmazás központú) kerettanterv Új szemléletű tankönyv Új szemléletű módszertan Új szemléletű tanítási órák Talán: új szemléletű diákok (a hatástanulmány elkezdődött)
2012-es NAT: új tartalmak a fizikaórákon A takarékos, kényelmes, biztonságos közlekedés technikái. Az időjárást befolyásoló fizikai folyamatok. Az időjárás elemei, csapadékok, a csapadékok kialakulásának fizikai leírása. Egyes környezeti problémák (fokozódó üvegházhatás, savas eső, „ózonlyuk”) hatásainak és okainak megértése… STB. Milyen televíziót vásároljak? Hogyan jön létre a 3D kép? Hogyan működik a mobiltelefon? A lakás elektromos hálózata A fizika nem képletgyűjtemény! A hétköznapokban azonnal használható ismeretek átadása
Hagyományos és új szemlélet Hagyományos: definíciók törvények (törvényrendszerek, modellek) számolások és kísérletek a megértés elősegítésére gyakorlati alkalmazások (kiegészítés, apróbetű) Új: Mai gyakorlati alkalmazások fizikai háttér (hogyan működik?) mélyebb összefüggések, törvények, matematika a szükséges mértékben
Fizika kísérleti tankönyvek az A- kerettantervhez Ádám Péter, Egri Sándor, Elblinger Ferenc, Honyek Gyula, Horányi Gábor, Simon Péter
Fejezetek a könyvből – I. (OFI kísérleti tankönyv, A; Ádám Péter, Egri Sándor, Honyek Gyula …..
Új szemléletű módszertan: eseményalapú, aktív tanulás, a 3R mellett a 4C! the-4-c's.html
IKT eszközök: rugalmasság, interaktivitás, rohamos fejlődés -Lassított és normál sebességű, mobiletelefonnal készített felvételek kvalitatív elemzése (youtube, hardcarstart) -Videó analízis (tracker) -A mobiltelefon mint mérőeszköz (frekvenciamérő, gyorsulásmérő, spektrum analizátor stb) új típusú, otthon is elvégezhető kísérletek
Scientific American Sonorous Science: Making Music with Bottles A musical physics project from Science Buddies By Science Buddies | November 13, 2014Science Buddies
The Physics Teacher
Hinta Inga