PRbiotikum, avagy kategória- építés a PR eszközeivel Tudatos márkaépítés a PR és a marketing együttműködésében Rózsa Iván, kommunikációs igazgató Dr Kovács.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Infinety – Content for Brand ® Esettanulmányok. Témaközpont a Nőiportálon Hirdető:Teva Brand: Valeriana A kampány célja: az ügyfél új gyógyszerének megismertetése.
Advertisements

Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
MILLIÁRDOK! FORINTOCSKÁK? figyelem: hatékony szponzoráció
Személyes márka kommunikációja
AEGONdirekt.hu Köszöntjük Önöket sajtótájékoztatónkon!
Kovács Dóra PHD, business director
2010. November Universal Music A zene, ahogyan még nem gondoltál rá Avagy zeneáruház áruház nélkül November 25. Benda Gergely – Ügyvezető igazgató,
A design szerepe Végvári Imre, kreatív igazgató Online Marketing - Keresőmarketing, Linkmarketing és Egyéb technikák.
A Privátbankár portál tartalma •Online gazdasági hírszolgáltatás témakörökre bontva – főbb rovatok: –Befektetési hírek –Bank rovat –Biztosítási tudnivalók.
•online kommunikáció •branding, márkaépítés •kommunikációs stratégiák kitalálása, felépítése •Közösségi marketing •Szociális érzékenység, non-profit partnerek.
- Nézőszámok - Stadionunk befogadóképessége összesen: fő - Tervezett átlag nézőszám a követekző 3 évben: fő - Tervezett átlag nézőszám
// Internet és KKV-k Fent vagyunk az Interneten! Hogyan tovább?! Dr. Nemes László, igazgató - Carnation Rt. Budapest, szeptember. 27.
FIGYELEM! hatékony szponzoráció Dr. BERKES Péter egyetemi adjunktus
Megtakarításokról közérthetően mindenkinek
Bemutatkozik a Premier Kommunikációs Iroda A kommunikáció világában minden nap egy új Premier!
DPR kommunikáció alapelvei
Image kutatások helye, szerepe a gyógyszeripari piackutatásokban
Gyümölcsöző társadalmi vállalkozások - a Fruit of Care, mint társadalmi márka - ajándék, amivel kétszer ad.
Az adománygyűjtés kezdeti lépései a Magyar Természetvédők Szövetségénél Ladányi-Benedikt Ildikó kommunikációs munkatárs szeptember 20.
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
„Egy mosoly ajándékba” Helyzetelemzés: - árvaházi gyerekek iránti érdeklődés felkeltése - infrastruktúra fejlesztése ISSUE leírása: - Cél meghatározása:
A Facebook titka Héjj Szilárd Marketingarc
Közösségi oldalak üzletszerzésre és reklámozásra.
Mindent a rajongótáborról… Klausz Melinda közösségi média specialista kozossegi-media.com kozossegimedia.cafeblog.hu.
A nem OEP finanszírozott bevételek szervezési rendje és megfelelősége a törvényi előírásoknak Béres György gazdasági igazgató Vezérigazgató Találkozót.
„ Átszűrődő üzenetek'‘ Liliom programok Paplanos Péter PR Manager Lilly Hungária Kft.
PUBLIC RELATIONS TEMATIKA
Budapest turisztikai Marketingje
Sponsorare necesse est
2010-ben AZ ÉV KÖNYVTÁRA Egyházi Könyvtárak Egyesülése szakmai továbbképzése Veszprém, június 26.
Bankolás az [origo] szemszögéből
Kampány hatékonyságának mérése, értékelése
KAMPÁNYTERVEZÉS ALAPJAI – mit gondoljunk végig, mielőtt hirdetni kezdünk?
INNOINFO, A VÁLLALKOZÓI KÖZÖSSÉGI PORTÁL. Miben segíthet az Innoinfo projekt?  kkv-k marketing tevékenységének beindításában  márka/cég ismertségének.
A közösségi agrármarketing lehetőségei a közösségi médiában
Viszlay Anita Kommunikációs szakember Eger, HKIK augusztus 25.
ELMONDJUK TÖRTÉNETÉT BEMUTATKOZIK A PREMIER KOMMUNIKÁCIÓS IRODA.
Tegyünk Egészségünk Színvonaláért Alapítvány Civil vélemény Dr. Kovács Gabriella Igazgató, TESZ Alapítvány február.
© Szöllősi és Társai Bt. Marketingkommunikáció a TISZK rendszerében.
SEGÍTS OKOSAN! Kampány
A DEBRECENI REFORMÁTUS EGYETEMI GYÜLEKEZET LELKÉSZÉVEL Interjú Püski Dániellel.
BRAND KIALAKÍTÁSA A KÖNYVTÁRBAN
Hallgatói kommunikációs csatornák, a hallgatók mozgósításának eszközei a sportszervezésben Debrecen, szeptember 3.Készítette: Barota László.
Állatorvosi outsourcing Turóczy-Faritz Judit Praxismenedzsment Konferencia 2014.
Social Media 2015-ben, üzleti szemmel - avagy merre tart a közösségépítő világ? Kulcsár István Róbert 1.
PR public relations „Nyilvános kapcsolatok” A szervezetről felismerhető és hiteles arculatot alakítson ki a szervezet különböző célcsoportjaiban. Külső.
A z o n l i n e m a r k e t i n g l e h e t ő s é g e i SZAKDOLGOZAT.
Bányászati kommunikáció Koritár Henriett Koordinációs munkatárs - NFM Országos Bányászati Konferencia Március Egerszalók.
Megjelenési ajánlat Index.hu.
2010. február 10. Együttműködési ajánlat Labdarúgó Világbajnokság 2010.
DIGITÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ ÜGYFÉLSZEMMEL
Stressz-teszt. 2 Kampány fajtája: Életmódváltást támogató edukációs program Kategória: Egyéb, a többi kategóriába be nem sorolható médiacsatorna Kampányidőszak:
MAGNE B6 – A NAGYY STRESSZ TESZT Uniomedia Zrt.. A PROJEKT CÉLJA A Magne B6 ismertségének támogatása, valamint az eladási volumen növelése, branded megjelenések.
Reputáció és márkaépítés a Coke Club sztori. Előzmények : Coca-Cola Beach House, Siófok 10 éven át futó, változatlan koncepció és márkakép Magas.
A privát banki szolgáltatások kommunikációja avagy hogyan tegyünk szert egy kisebb vagyonra? Budapest, október 21. Előadó: Bonnyai Boglárka Hochegger.
A BUDAPESTI SZÁLLODAPIAC ONLINE TRENDEK 2011 Vendég & Hotel Business Club Gál Péter – BDO Magyarország Hotel és Ingatlan Tanácsadó Kft június 27.
K&H gyógyvarázs mesedoktorok a weben. egyszer volt, hol nem volt… 10 év 492 millió forint 134 kórház 136 mentőállomás.
Hogyan kerüljünk be a vérkeringésbe? Maczonkai Dániel social media tanácsadó
WKING PARTNERSÉG BEMUTATÓ. WKing Kereskedőház az Ön cége szolgálatában Tapasztalatunk: 10+ év e-commerce 20+ év kereskedelem 10+ év online marketing tapasztalat.
Munkaerőpiaci kihívások Az új generációk elvárásainak megjelenése a kiválasztásban Készítette: Farkas Edit közvetítési üzletág vezető.
Magyar Média Konferencia December 8. Kihívások a távközlési piacon Hazai gazdasági helyzet: Távközlési Versenyhelyzet Távközlési adó A lakosság.
Termék PR és PR ügynökség helye a vállalati struktúrában PR Konferencia,
Okos városok – buta márkák?!
A tartalommarketing lehetőségei és korlátai a gyógyszergyártók szemével szeptember 29.
VMR.cool 2009 – Felmérés az internetező fiatalokról
Retailtainment.
A SEMMELWEIS ALUMNI IGAZGATÓSÁG MODERNIZÁLÁSA
Az online marketing legújabb generációja
A SOCIAL MEDIA HATÁSA A FOGYASZTÓI KULTÚRÁRA
ROMA STRATÉGIAVÁLTÁS A MUNKAERŐGAZDÁLKODÁSBAN
Előadás másolata:

PRbiotikum, avagy kategória- építés a PR eszközeivel Tudatos márkaépítés a PR és a marketing együttműködésében Rózsa Iván, kommunikációs igazgató Dr Kovács Gusztáv, kategória menedzser

2

3 A történet kezdete… Amit a feltérképező kutatásainkból tanultunk: a márka sikeres bevezetéséhez szükséges kategória asszociációk hiányoznak

4 „Every problem is an opportunity” Célunk: a kategória asszociációk létrehozása és elmélyítése a fogyasztók fejében.

5 És akkor hogyan álljunk neki? A „Hoover-féle” megoldás  A vény nélküli probiotikumok kategóriájának építése 

6 Kategória-építés lépésről lépésre Hosszútávú befektetés  az eredményeket ne a következő havi sales számokban keressük! De állítsunk fel rövidtávú, középtávú és hosszútávú célkitűzéseket és KPI-okat  ezekhez rendeljünk erőforrásokat!

7 Legfőbb célkitűzéseink A patikai probiotikum kategória ismertségének növelése A probiotikumok és az antibiotikumok közötti asszociációk kiépítése

8 Az edukáció folyamata Releváns környezetben olyan információk folyamatos elhelyezése, melyek segítik a fogyasztók fejében a kategória asszociációk felépülését.

9 Eszközeink Klasszikus PR Miért? márkafüggetlen, hiteles a brand kommunikációra kevésbé nyitottak is megszólíthatóak Hogyan? együttműködés szakmai szervezetekkel témakiajánlás issue-management advertorial Márkázott edukáció Miért? bővebb információ adható át, mint a márkakommunikáció során Hogyan? szponzoráció cikkek event

10 Klasszikus PR: sajtókapcsolati munka Háttéranyagok Téma-kiajánlások Issue management Interjúk Sajtótájékoztató

11 Klasszikus PR: print megjelenések 2009.

12 Klasszikus PR: online megjelenések 2009.

13 Klasszikus PR: TV megjelenés 2009.

14 Integrált PR-aktivitás 2010: Született Anyukák klubja Magasabb fogyasztói érték-teremtés: Kisgyermekes anyák edukációja a gyermekeik megfelelő gyógyszeres kezeléséről (beleértve a probiotikumok alkalmazását is), beteg gyerekek otthoni gyógyításával kapcsolatos jó tanácsok (népi bölcsességekkel kiegészítve) Alappillér – rövid oktató anyag „Kisokos”, hasznos információk gyűjteménye offline és online formátumban. Célcsoport elérése „kapukon” keresztül

15 A célcsoport elérése ott, ahol keresi az információt Kapuk:

16 Offline edukáció: tanácsadó füzet

17 Online edukáció: … és akkor hol? Engagement marketing, transzparens marketing: ne mi hívjuk meg a fogyasztóinkat, hanem mi menjünk el hozzájuk! Hol érhetők el az anyukák, ahol transzparensen léphetünk velük kapcsolatba és fokozhatjuk az elkötelezettségüket? Facebook: felhasználók Magyarországon: fő* inkább női oldal (nemzetközileg 57%, itthon 54% nő)* inkább fiatalos oldal* Facebakers.com

18 Online edukáció: social media aktivitás

19 Kik csatlakoztak? A célcsoportunk! Nem és kor megoszlása Férfi Nő Férfi Nő

20 És transzparens, kétoldalú a kommunikáció? Interaktivak! Interakciók

21 Szeretik az oldalt? Folyamatosan növekvő rajongói szám Rajongók száma fő

22 Példa arra, amit elértünk: probiotikumok gyógyszerek formájában is léteznek A megkérdezettek (százaléka) szerint helyes az állítás, hogy … ACNielsen, Magyarország, éves

23 A megkérdezettek (százaléka) szerint a probiotikumok … ACNielsen, Magyarország, éves Példa arra, amit elértünk: a probiotikumok és az antibiotikumok közötti asszociációk

24 IMS Dataview, Magyarország, MAT/08/2008 vs MAT/08/2010 Példa arra, amit elértünk: a kategória és a márka egyaránt fejlődött A kategória 52%-kal nőtt 2 év alatt A márkánk piacvezető szerepe szilárd +52% 67%

25 Akiknek köszönhetjük …és kollegáim Rózsa Iván Szilágyi Dániel Breitner Miklós