TÁMOP-3.3.8. B-12-2012-0157,,Esély a Vass Jenő Óvoda és Bölcsőde gyermekeinek” Halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek támogatásának eredményessége 3.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Támogató Társadalmi Megújulás Operatív Program keretében „Képzés, foglalkoztatás szakembereknek” tárgyú felhívás.
Advertisements

A KÓPÉVÁR ÓVODA SZAKMAI BESZÁMOLÓJA A TÁMOP
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
A kiemelt projekt tapasztalatainak hasznosítása „Tett - Program az áldozatokért és tettesekért” nyitókonferencia december 16. Siófok Lénárd Krisztina.
Fancsalszki Éva projektmenedzser TÁMOP-2.4.3/A-09/ Június 07.
KÖZÖSSÉGI HÁZ KISVASZAR 2012.
„Művészettel a jövő művészeiért” TÁMOP-3. 1
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
A Grundtvig program: felnőttoktatási pályázatok a Tempus Közalapítvány kezelésében Várterész Flóra Budapest,
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Napköziotthonos Óvoda Jánkmajtis
S IROKI R OMA - M AGYAR E GYESÜLET. A Z EGYESÜLETRŐL ban alakult - Székhelye: a Közösségi Ház és Információs Központ (volt Tűzoltó szertár) Szervezeti.
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
„Lépj feljebb! Tanulj tovább! Segítünk! A sarkadi Ady Endre - Bay Zoltán Középiskola és Kollégiumban”
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
SZEREP TANMŰHELY ESÉLYEGYENLŐSÉGI RENDEZVÉNY március 25. West Hungary Humán Szolgáltató Közhasznú Nonprofit Kft.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
Minőségi oktatás létrehozása – Hátránykompenzáció közoktatási és kulturális szolgáltatások fejlesztésével és tartalmi modernizációjával Magyarhomorogon.
Olvasunk és cselekszünk egészségünk megvédéséért: Egészséges életmódra nevelés a könyvtári foglalkozások keretében című program kipróbálásának tapasztalatai.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Változások – kompetenciafejlesztés az óvodai nevelésben
A gyakorlatvezető mentor
1 Óvodapedagógiai konferencia Sopron, május.
Kisújszállás: itt mindenkire szerep vár TÁMOP A közművelődés a nem formális és informális tanulás szolgálatában.
Az esélyegyenlőséget szolgáló intézkedések az óvodában Némethné Józsa Ágnes tanácsos, óvodai szakreferens Győr, április 29. Győr-Moson-Sopron Megyei.
MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR
"Legyen az esély egyenlő ..."
Albert István Téri Napovi Kisvaszar
Egyensúlyban a világgal TÁMOP A konzorcium tagjai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Módszertani.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
ÚJ ISKOLA, ÚJ TUDÁS: JAVASLATAINK ÚJ MAGYARORSZÁG KORMÁNYZATI KONFERENCIA március 4.
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
Az iskola tényleges feladata és a valós helyzet
TÁMOP / jelű Együtt, hogy jobb legyen című projekt Kettős mentorálás Készítette: Bagi Lászlóné február 24. Hódmezővásárhely.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
HEF OP / A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE
ÜNNEPÉLYES NYITÓRENDEZVÉNY ÉS SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ BERETTYÓÚJFALU OKTÓBER 30.
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
A projekt általános szakmai célkitűzései
A beiskolázás előkészítése
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
DIAKONIA KERESZTYÉN ALAPÍTVÁNY Koordinációs iroda KOLOZSVÁRI FIÓK MAROS- VÁSÁRHELYI FIÓK SZENT- GYÖRGYI FIÓK SZÁSZ- RÉGENI FIÓK 100 alkalmazott BRASSÓI.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
2010/2011.  az óvoda-iskola átmenet megkönnyítése.
PROJEKTZÁRÓ január 24. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
„NŐ AZ ESÉLY” TÁMOP B-2- 12/ , 0012.
PARTNERSÉG AZ OKTATÁSBAN… HAJDÚSZOVÁT MÁJUS 17.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
TÁMOP „Út a munka világába” Közép-magyarországi Regionális Munkaügyi Központ dr. Nyári Tibor projektvezető.
A közoktatás fejlesztési irányai és a társadalmi felzárkóztatás kapcsolata.
Digitális kompetencia fejlesztés Digitális írástudással a munkaerő- piaci aktivitás elősegítéséért.
„ÍVELJETEK CSILLAGOK!” ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROJEKT A II. RÁKÓCZI FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI-BAN TÁMOP B
ÜNNEPÉLYES NYITÓRENDEZVÉNY Iránytű az esélyhez TÁMOP B
Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása Társadalmi Megújulás Operatív Program „Fény vagy Te is ragyogj hát” TÁMOP /
Esélyteremtés az iskolarendszerben hátrányos helyzetű fiatalok számára Schön Brigitta.
Közös útkeresés: Óvodavezetők Országos Konferenciája Hétköznapok kihívásai a paragrafusok útvesztőjében – Szakmai segítség a változásokhoz és a vezetői.
„NŐ AZ ESÉLY” TÁMOP B-2- 12/ A romák munkaerő-piaci reintegrációjának elősegítése, -A TÁMOP B-1-11/1kiemelt projektre épül,
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
„NŐ az esély” TÁMOP B-2-12/
Márkus Lászlóné Intézményvezető Közoktatási szakértő
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
A LURKÓ-TÁBOR, mint a jó gyakorlat dokumentációja
HEFOP /1 „Lépj előre” – Őrségi kistérségi összefogás a szociális szakemberek képzésével a munkanélküliség hatékony kezelése érdekében HEFOP / /4.0.
Cél: szövegértés fejlesztése – tanulás segítése
Család – és Gyermekjóléti Központ
Esély a szülőknek, lehetőség
Tájékoztató Az EFOP VAN HELYED
Előadás másolata:

TÁMOP B ,,Esély a Vass Jenő Óvoda és Bölcsőde gyermekeinek” Halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek támogatásának eredményessége 3 tagintézményünkben

Társadalmunk súlyos problémája, hogy sok család él mélyszegénységben. A leszakadó rétegekben a gyermekes családok helyzete igen nehéz. Gyermekeik már az óvodába kerülés pillanatában hátránnyal indulnak. Nagyon fontos, hogy a korai gyermekkorban minden gyermek számára egyenlő esélyeket teremtsünk, hátrányaikat kompenzáljuk, segítsük az integrációs folyamatot. TÁMOP B

. TÁMOP B

A projekt az intézményben már működő esélyegyenlőségi programot egészítette ki, illetve a PP-ban kitűzött célok magasabb szinten való megvalósulását segítette. A tevékenységek a három helyszínen, párhuzamosan történtek. Megvalósítása: A pályázat összköltsége: Ft, 100% intenzitású TÁMOP B

Elsőszámú kedvezményezettek a halmozottan hátrányos helyzetű óvodás gyermekek, köztük a roma származású óvodások népes csoportja. Második célcsoport ezen gyermekek szülei, családtagjai - mély szegénységben élők, zömmel munkanélküliek. A célcsoporthoz tartoznak még az érintett tagóvodák óvodapedagógusai.. A PROJEKT CÉLCSOPORTJAI TÁMOP B

.. A pályázat számítógépek, nyomtatók, fényképezők, irodaszerek beszerzését tette lehetővé mindhárom tagóvodában

.. Az óvodapedagógusok örömmel vették birtokba az új IKT eszközöket, mindennapi munkájuk könnyebbé, gyorsabbá vált.

A szakmai megújulást TOVÁBBKÉPZÉS segítette: 30 órában 12 óvodapedagógus gyarapította ismereteit TÁMOP B

SZAKMAI TANULMÁNYÚT KERECSENDEN

. TÁMOP B Ózdon óvodapedagógusaik jó gyakorlatot tekintethettek meg.

A hhh gyermekek egyéni fejlesztéshez szükséges mérőanyagok kidolgozása, mérése és kiértékelése (68 órában) 48 gyermek egyéni fejlesztése, mentorálása 9óvodapedagógus bevonásával. (137 órában) február május 31 közötti időszakban megtörtént: A SZAKMAI MEGVALÓSÍTÓK FELADATA:

JÁTÉKOS, CSELEKVÉSES TANULÁS, FEJLESZTÉS TÁMOP B

EGYÉNI ÉS CSOPORTOS ISMERET BŐVÍTÉS, FELZÁRKÓZTATÁS..

CSOPOTRTOS FEJLESZTÉS

SZÜLŐI KLUBOKAT működtettünk: SEGÍTEK, HOGY TUDD! KIRCSI ÉVA PSZICHOLÓGUSSAL TÁMOP B

SZOCIÁLIS LEHETŐSÉGEK MEGISMERÉSE Hudákné Szatmári Éva előadóSzülők tájékoztatása

KÖZÖSSÉGI PROGRAMOK, RENDEZVÉNYEK SZÜLŐKKEL

KÖZÖSSÉGI PROGRAM – FELNŐTT MESEMONDÓ

TÁMOP B KÖZÖSSÉGI PROGRAM, VERSES-ZENÉS MŰSOR KOCSIS CSABÁVAL ÉS ROMA MUZSIKUSSAL

KISMESTERSÉGEK MEGISMERÉSE

EGÉSZSÉGES ÉLETMÓD HETE

EGÉSZSÉGNAPOK TÁMOP B

KIRÁNDULÁS NYÍREGYHÁZÁRA

ÁLLATKERTI LÁTOGATÁS

DEBRECEN- VOJTINA BÁBSZÍNHÁZ

Esélyegyenlőségi programok, rendezvények célja volt: TÁMOP B

A pedagógiai munka hatékonyságának növelése érdekében új módszereket alkalmaznak az óvodapedagógusok, bevonják a szakembereket, partneri kapcsolatot alakítanak ki a szülőkkel. Mindezt elkötelezett hivatástudattal a gyermekek érdekében végzik. Az óvodák továbbra is igyekszenek megadni azt a nevelési folyamatot, amelyet a mély szegénységben élő családok nem tudnak biztosítani. Cél továbbra is az inkluzív pedagógia elvének érvényesítése, és az integráció megvalósítása.. TÁMOP B

A ma gyermeke a holnap felnőttje, a jövő évtizedek társadalmát építi – majd – ezért a gyermek mindannyiunk felelőssége” (Hermann Alice) TÁMOP B

1. PEDAGÓGIAI PROGRAM: Szabóné Gál Mária 2. SZMSZ: Szénásiné Bordán Mária Az érintetteket ismertették az új dokumentumok tartalmát, ezt követően az alkalmazotti közösség elfogadta azokat. KÖTELEZŐ ELEM: KÉT DOKUMENTUM KIEGÉSZÍTÉSE ESÉLYEGYENLŐSÉGI TEVÉKENYSÉGEKKEL TÁMOP B

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! GÁLNÉ TÓTH KLÁRA BERETTYÓÚJFALU,