Peredi Péter főtitkár Salgótarján, 2009. febr. 12. forrás:FUVOSZ, MKFE, NiTHungary, VOLÁN Egyesülés, GKI, KHEM, 10 lépésben a versenyképesség javításáért.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A logisztika szerepe országunk és vállalataink versenyképességében Chikán Attila Igazgató, Versenyképesség Kutató Központ, BCE Társelnök, Magyar Logisztikai,
Advertisements

A helyi termékek szerepe a gazdaságfejlesztésben TAPASZTALATOK, PÉLDÁK, A FEJLŐDÉS LEHETSÉGES IRÁNYAI.
Kedvezményes MFB források hitelképeseknek Sebők Orsolya főszerkesztő.
„A vasúti áruszállítás szerepe a logisztikai rendszerben ”
Magyar ipari parkok kialakításának és működtetésének tapasztalatai Tóth János vezető főtanácsos Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium Üzleti Környezet.
Földházi György osztályvezető vasútbiztonsági osztály
Mi jellemző a magyar autóipari beszállítók helyzetére napjainkban?
Csongrád megye , a területi tervezés aktualitásai 2014
LOGISZTIKAI OKTATÓK TANÁCSKOZÁSA MISKOLCTAPOLCA 2002 MÁJUS 31 NÉMON ZOLTÁN GAZDASÁGI MINISZTÉRIUM KUTATÁS-FEJLESZTÉSI TÁMOGATÁSOK A SZÉCHENYI TERVBEN.
Gazdasági várakozások, a kis- és közepes vállalkozások helyzete Makó Ágnes – Tóth István János MKIK GVI Korrekt Partner Védjegy második ünnepélyes díjátadása.
KBSZ STRATÉGIA KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Siófok, április 10. Bajkó Erika kommunikációs vezető.
NAPII. - mikrogazdaság Jobbágy Valér GKM. Iránymutatások - mikrogazdaság Tudással és innovációval a növekedésért 7. A K+F célú beruházások növelése és.
„ Nyílt Pályán – Nemzeti Vasúti Kerekasztal” HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesülés szeptember 15. Orosz Balázs.
AZ ÚJ gazdaságfejlesztési programról
Mikrohitelezés Magyarországon Mikrohitelezési gyakorlat- segítség a kezdéshez Mikrohitelezés Magyarországon Mikrohitelezési gyakorlat- segítség a kezdéshez.
Könyvtári és Informatikai Szövetség
Avem încredere EU és üzlet határok nélkül román–magyar üzleti konferencia Egyszerűen a siker felé Befektetési és uniós tanácsadás Romániában Diósi László.
1 Versenyképesség alakulása a határ mentén MTA RKK Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet Grosz András tudományos munkatárs MTA RKK Nyugat-magyarországi.
AZ ÚJRAIPAROSÍTÁST TÁMOGATÓ INTÉZMÉNYI KÖRNYEZET
Horváth Miklós Magyar Logisztikai Klaszter
GINOP 1. prioritás A vállalkozások versenyképességének javítása
Pordány Sarolta: Ph.D. kutatásindító
Logisztikai kontrolling
MOTIVÁCIÓ.
1 Magyarország 2020 perspektívájában Dr. Vértes András elnök GKI Gazdaságkutató Zrt november 29.
A külföldi működő tőke szerepe a magyar gazdaságban avagy Mit adtak nekünk a Rómaiak? Havas István Amerikai Kereskedelmi Kamara, elnök Közgazdász Vándorgyűlés.
Mikro és kisvállalkozások szerepe a rövid ellátási láncban Gyaraky Zoltán főosztályvezető Élelmiszer-feldolgozási Főosztály.
TUDOMÁNYOS MUNKA, KUTATÁSI TEVÉKENYSÉG Dr. BARTHA LÁSZLÓ Mérnöki Kar Tanácsülése.
A szociális segély indokoltsági célzása – önkormányzati esettanulmányok tapasztalatai (vázlat) Bódis Lajos – Nagy Gyula.
A közúti fuvarozás helyzete Napi Gazdaság Konferencia Karmos Gábor - főtitkár.
Határon átnyúló együttműködések – a KKV-k hálózatépítésének egy lehetősége Előadó: Firtl Mátyás általános alelnök Győr-Moson-Sopron Megyei Önkormányzat.
Környezetközpontú irányítása rendszerek MSZ14001.
Új tendenciák és kihívások a vasúti szállítmányozó és logisztikai szolgáltató vállalatok piacán.
1 Számvitel alapjai Gazdálkodás:a társadalmi újratermelési folyamat szakaszainak (termelés, forgalom, elosztás, fogyasztás) megszervezésére, az ahhoz rendelkezésre.
A másodlagos élelmiszer-ellenőrzésekhez kapcsolódó szakmai kihívások a gyártók, feldolgozók szemszögéből. Az új szabályozás hatása a magyar termékek piaci.
ELKÉPZELÉSEK ÉS VALÓSÁG a évi forgalmi adatfelvételek tükrében Albert Gábor tagozatvezető-helyettes március 12. Közlekedésszervezési és Hálózatfejlesztési.
Óberling József r. ezredes
Az EU új Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramja és a magyar álláspont kialakítása A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kapcsolódó feladatai Előadó: Schváb.
A jelenlegi válság és a reálszféra Chikán Attila egyetemi tanár, igazgató Budapesti Corvinus Egyetem Vállalatgazdaságtan Intézet Versenyképesség Kutató.
Miért pont Magyarország? avagy Hogyan szerezzünk külföldi befektetőt?
1 A LIBERALIZÁLT ENERGIAPIAC HATÁSA A GAZDASÁG FEJLŐDÉSÉRE Gazdasági és Közlekedési Minisztérium Hatvani György helyettes államtitkár.
A pénzügyi felügyelés fő irányai Európában Dr. Szász Károly elnök Új kihívások előtt a biztosítási piacok A Magyar Biztosítók Szövetségének I. Biztosítási.
Nemzetközi Bankárképző Központ Rt. 1 SWOT- analízis a programkidolgozásban Öcsi Béla témavezető Nemzetközi Bankárképző Központ.
ÉRDEKEGYEZTETÉS ÉRDEKKÉPVISELET
Nemzetközi együttműködések „A BAKONYÉRT” Egyesületnél.
„Kontra-fék” Kerékpáros konferencia Győr, szeptember 21.
A veszélyes hulladékok kezelésének általános szabályai
Munkanélküliség fogalma, típusai
HÉTFA Kutatóintézet és Elemző Központ A gazdasági növekedés társadalmi feltételei: értékek, intézmények, kizáródás, tudás, egészség - Panelbeszélgetés.
INNO-REÁL Szövetség Civil Ágazati-szakmai Stratégiai Terv május 21.
AKTUÁLIS KÉRDÉSEK A komplex feltételrendszer megváltozása hagyományos problémáról - problémára szemléletmód felváltása a műszaki, gazdasági és egyéb feltételek.
Törzsök Erika: Színes szőttest - avagy milyen kisebbségpolitikára van szükség? 2006.
A Strukturális Alapok Cél: a régiók közötti társadalmi és gazdasági kohézió elősegítése Költségvetés: 195 mrd EUR  Európai Regionális Fejlesztési.
Kocsis Tibor Kaposvár, március 01. Várható fontosabb pályázatok ban.
Kezeljünk válságot fejlesztéssel Az MFB Zrt. hitelei a felzárkózásért, a versenyképességért és a válságkezelésért Kékesi Zsolt igazgató október 1.
XVII. Nemzetközi Közlekedési XVII. Nemzetközi KözlekedésiKonferencia Szeged, Gondolatok a magyarországi fuvarozó vállalkozások helyzetéről,
Miskolc-Lillafüred, január 30. Bihall Tamás.
A Borsod-Abaúj-Zemplén megyei Kereskedelmi és Iparkamara stratégiai jelentőségű programja a közötti időszakra Miskolc, november 29. Bihall.
Az új pénzügyi szabályozás hatásai az autófinanszírozás területén Lévai Gábor - főtitkár Magyar Lízingszövetség Gépjármű finanszírozás változásai Konferencia.
A Cégcsoport: Tőzsdeképes Cégek Klubja Bemutatkozik a Hungarocamion Csoport Szlávik Péter számviteli és kontrolling igazgató előadása szeptember.
MUNKAÜGYI FELÜGYELŐSÉGI NYÍLT NAP ÁPRILIS 03.
A magyar KKV-k regionális versenyképessége A KKV-k segítése – támogatás, avagy befektetés? Miklóssy Ferenc elnök Hajdú-Bihar megyei Kereskedelmi és Iparkamara.
Magyar versenyképesség 2017
Első vállalati tapasztalatok az EU felvétel után
Alaptézéseink A tervezés közösségi ügy és kulturálisan értelmezett fejlesztő tevékenység A tervezési folyamatban való részvétel, az érintettség kompetenssé.
Márkakereskedői helyzetkép
Dr. Kovács László főtitkár
Hatósági Ellenőrzések.
A vasúti járművek karbantartását, javítását és időszakos vizsgálatát végző műhelyeket érintően tervezett jogszabályi változások dr. Erb Szilvia főosztályvezető.
Előadás másolata:

Peredi Péter főtitkár Salgótarján, febr. 12. forrás:FUVOSZ, MKFE, NiTHungary, VOLÁN Egyesülés, GKI, KHEM, 10 lépésben a versenyképesség javításáért Fuvarozási "zöldséges lánc" avagy mi hogyan jut el A-tól B-hez.

A szakma hazai jellemzése Mindegy, hogy mennyiért, de mindent megcsinálok! Olyan mint a kertész kutyája. Ma nincs bizalom! Ma nincs elfogadott etika, és garancia.

Érdek: valakinek, valaminek a javát, hasznát szolgáló szükséges, fontos dolog. érdekvédelem Érdekérdekkonfliktus Érdek érdekegyeztetés érdekképviselet érdekérvényesítés

Érdekérvényesítés: az érdek felismerése után olyan magatartás, mellyel egyértelművé teszi szükséglete kielégítésére irányuló szándékát, s célzatos magatartással ennek kielégítését el is kívánja érni. A közös érdek szervezeti megjelenéseérdekképviseleti szervezet (egyesület) csoportérdek és/vagy érdekcsoport

Szállítmányozás Volt a fuvaros, Volt a fuvarszervező, Volt a speditőr (szállítmányozó), Volt a logisztika. Az egymásra utaltság kényszere mára az összemosódást differenciálta. Így mindegyik külön külön is létezik.

Szállítmányozás szerepe A szállítmányozás egyre fontosabbá válik a globalizálódás nyomán bekövetkezett termelés kihelyezések következtében Az EU csatlakozás következtében jelentősen megnőtt a verseny a szállítmányozás területén hazánkban (a engedélyezett tgk. helyett ma végez nemzetközi fuvarozást). AA

A GAZDASÁG EGÉSZÉT ÉRINTŐ VESZÉLYEK, KORLÁTOZÓ HATÁSOK

A NEMZETKÖZI KÖZÚTI ÁRUFUVAROZÁST BEFOLYÁSOLÓ TÉNYEZŐK Korszerű nemzetközi járműállomány Magyarország kedvező geográfiai helyzet Recessziós nemzetgazdaság Előrehaladott privatizáció Jelentős nemzetközi kapcsolat, tapasztalat Kabotázs lehetősége kölcsönösen tiltott Jelenleg alacsony a munkaerő bérköltsége

A BELFÖLDI KÖZÚTI ÁRUFUVAROZÁST BEFOLYÁSOLÓ TÉNYEZŐK Korszerűtlenebb járműállomány A kabotázs hivatalos megjelenése Válságban került nemzetgazdaság Export orientáltság Előrehaladott privatizáció Jelentős piaci túlkínálat Jelenleg alacsony a munkaerő bérköltsége

A KÖZÚTI ÁRUFUVAROZÁSRA HATÓ NEGATÍV TÉNYEZŐK Lánc – és körbe tartozás Anarchikus túlkínálat Piaci-árverseny (nem minőségi) Alultőkésített, jelentős számú kényszervállalkozás (számuk növekedni fog) Kedvezőtlen infrastruktúra (elsődleges úthálózat)elsődleges úthálózat Nem közúti vállalkozásbarát környezet

Bírságok, büntetések Közlekedési hatóság -rendőrség Szabálysértés: Ft. Munkaügyi és Munkabiztonsági felügyelőség Első alkalommal egy szabály sértése: Ft. (20 munkatársig ) Több jogszabály sértése illetve 3 éven belüli ismétlődés esetén: Ft. (20 munkatárs fölött)

A KIS-KÖZEPES FUVAROZÓK LEHETŐSÉGEI A TOVÁBB ÉLÉSHEZ

Tendencia 5. A hétvégi forgalomkorlátozás lazítása megtörtént. 6. Erősödni fog az átrakásos fuvarpiac - város széli depokból kis autók fognak szállítani. (Behajtási rendelet) 7. Az éjszakai feltöltés elterjedése várható. (Kedvezményes dí><műszakpótlék) 8. A korszerűtlen rosszul karbantartott járműveket talán a piac folyamatosan ellehetetleníti. 9. A vállalkozásban benne van a bukás kockázata, ez összefogással csökkenthető, ezért erősödni fog a cégösszevonás, a beszerzési közösségek továbbfejlődése. 10. A logisztika további teret nyer.

Tendencia 1. A termékeket és javakat továbbra is el kell fuvarozni, magyar vállalkozás ezt már nem csak magyarországi székhelyű, telephelyű és hatósági jelzésű járművel teheti. 2. A jelenlegi díjaink mértéke az EU díjaktól fényévnyi, ezért továbbra is csak a középtávon is veszteséget elviselő külföldiek beruházása várható. 3. A kabotázs átmeneti tilalma még május 1-ig él. De utána sem lesz teljesen liberalizált. 4. A külföldi gépkocsivezetői munkavállalás lehetősége minőségi gépkocsivezetőkből hiányt okoz, a GKI szeptember 9-től élni fog a „C” kategóriásokra. De addig még van lehetőség.

Tendencia 11. A belföldi szállítmányozás, a fuvarszervezés szerepe is nőni fog. 12. Az elektronikus hálózatok tagjai jobb eséllyel lehetnek jelen a fuvarpiacon, köztük az olasz-spanyol- magyar CITRO rendszerben is. 13. A progresszív kár- és baleset-megelőzés teret nyer. 14. Az oktatások és vizsgák ismét elnyerik az őket megillető helyet.

A szakma aktuális gondjai - a kötelező „megszakításkor”, pihenéskor a közlekedést, a személy és vagyonbiztonságot nem veszélyeztető várakozási helyek hiány, - a fekete fuvarozás visszaszorítása, - a verseny-esélyegyenlőség biztosítása, a baleseti veszélyhelyzet csökkentése, és a közutak állapotának megóvása érdekében a túlterhelt járművek közlekedésének hatékonyabb megakadályozása, a pártatlan ellenőrzés segítségével. (szabályok már vannak)

A szakma aktuális gondjai A magyar közúti árufuvarozók díjai jelentős mértékben elmaradottak az EU-ban működő hasonló vállalkozások díjaihoz képest. Éppen ezért anélkül, hogy árkartel jönne létre, szükséges, hogy a vállalkozók a rendelkezésre álló minden törvényes eszközzel kikényszerítsék, hogy megszűnjön az önköltség alatti tevékenység végzés, a tisztességtelen piaci magatartás és megteremtődjön a verseny- esélyegyenlőség.

A szakma aktuális gondjainak megoldása A célok megvalósítása és a gondok lekűzdése érdekében a közúti közlekedési szolgáltatásban résztvevő valamennyi vállalkozó, érdekképviselet, szakmai egyesület és a kamara együttműködésére van szükség!

A szakma aktuális gondjainak megoldása érdekében A FUVOSZ, a KKVSZ, az MKFE, a NiT Hungary és a VOLÁN Egyesülés stratégiai egyűttműködésben állapodott meg, melyhez esetenként a Kamara is csatlakozik. EGYÜTT HATÉKONYAK VAGYUNK!

Az alapos tudás, hozzáértés, kapcsolatok a tőkével, rutinnal és szerencsével párosulva lesz a túlélés, a siker titka a közeljövőben. 30% nyertes lesz, 30 % talpon marad és stagnál, és a többi? Köszönöm a megtisztelő figyelmet!