TÁMOP-2.1.2/ Az eTanácsadó hálózat szerepe a TÁMOP kiemelt projektben
TÁMOP 2.1.2/
Az eMagyarország Pontokról Ma összesen eMagyarország pont 17 TEMOP (Területi eMagyarország pont) Egységes irányítás (eMagyarország Centrum) Az eTanácsadók belépésével 16%-kal nőtt a látogatottság A pontok 82%-a 10 ezer fő alatti településeken A pontok több mint 3/4-e önkormányzati finanszírozású A befogadó intézmények 2/3-a könyvtár, önkormányzat, teleház vagy művelődési ház. Pontonként átlagosan 4 számítógép (átlagéletkor: 5 év) A pontok befogadó képessége átlagosan 18 fő A pontok heti átlagos látogatottsága 65 fő – hálózat: kb látogató 1 héten! A pontok napi átlagos működési ideje 7-10 óra
TÁMOP 2.1.2/ Az eMagyarország Program jelentősége DIGITÁLIS SZAKADÉK/ÍRÁSTUDATLANSÁG felszámolása, az esélyegyenlőség biztosítása: (KIHOP) Széles körű TÁRSADALMI beágyazottság: országos lefedettségű eMagyarország Hálózat: eMOP HELYI viszonyok ismerete, helyi szintű beágyazottság: eTanácsadó Komoly szakmai tapasztalat, referencia (3 nagy hazai pályázat) 2003: eMagyarország Program 1.0 (HOZZÁFÉRÉS) – INFRASTRUKTÚRA kiépül ITP-15, 16 (3.000 nyertes pályázó) 2007: eMagyarország Program 2.0 (HOZZÁÉRTÉS, SZOLGÁLTATÁSOK) – eTanácsadó hálózat, központ (Centrum) 2007: eMOP 2.0 – 2007 (1.200 nyertes pályázó) 2008: KIHOP-2008 (500 nyertes pályázó - ismeretterjesztő órák - 6 hónap alatt fő részére!)
TÁMOP 2.1.2/
központi tudásbázis használatának elsajátítása; képzési felhívás köröztetése bemutatók, prezentációk, előadások helyi szintű PR-támogatás, sajtómegjelenések helyi véleményformálók bevonása önkormányzat, vállalkozások, egyházak bevonása; helyi önkormányzatok helyi civil szervezetek helyi vállalkozások egyházi szervezetek Teleházak falugazdász 1. KOMMUNIKÁCIÓS tevékenység A képzési programról szóló INFORMÁCIÓK átadása 2. MOTIVÁCIÓS tevékenység A részvétel ELŐNYEIRE helyeznék a hangsúlyt - hogyan javíthatja a nyelvtudás vagy a digitális készségek a foglalkoztatási esélyeit és/vagy életminőségét. 3. TOBORZÁS A toborzásnál már konkrétan a TÁMOP keretében elérhető képzésekre való jelentkezésre ösztönöz.
TÁMOP 2.1.2/
MENTORÁLÁS A kisebb településeken és/vagy alacsonyabb képzettségű / társadalmi státusú résztvevőknek szervezett képzési programok egyik fontos kockázati eleme a magas LEMORZSOLÓDÁS. MENTORÁLTAK KÉPZÉSI „ÉLETPÁLYA” KÖVETÉSE: a képzéseken való tényleges megjelenés figyelemmel kísérése, a mentoráltak előrehaladásának folyamatos nyomon követése; KONZULTÁCIÓ mentorált igénye szerint a képzés elkezdését megelőzően, illetve a képzés teljes időtartama alatt; a képző intézmény jelzése alapján konzultáció kezdeményezése a mentorálttal további pályaorientáció, képzési tanácsadás a képzésen részt vettek részére ÜGYFÉLSZOLGÁLATI pontként történő üzemeltetés: front-office ügyfélszolgálat IKT „0-1” KÉPZÉSEK helyi szervezése az eTanácsadó által ellátott települése(k)en. KÉPZŐKKEL való helyi kapcsolattartás, együttműködés JELENTÉSEK és STATISZTIKÁK készítése, egyéb adminisztratív feladatok.
TÁMOP 2.1.2/ TÁMOP eTanácsadók típusai (A, B)
TÁMOP 2.1.2/ Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Fromann Richárd TÁMOP konzorcium partneri projektvezető NT Nonprofit Közhasznú Kft. iroda: 1068 Budapest, Dózsa György út 86/b. levélcím: 1398 Budapest, Pf telefon: mobil: fax: