2. Alprojekt A szakmentori rendszer kialakítása a Dunaújvárosi Egyetemen Lászlóné Kenyeres Krisztina oktatási igazgató (alprojekt vezető) Dr. Piricz Noémi.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Emberformáló folyamatok Dr. Molnár Béla Ph.D. főiskolai docens.
Advertisements

„A golyóálló vezető” A vezetői munka hatékonyságának fejlesztése Dr. Petőné Ködmön Anikó Kreatív Kommunikáció Oktató és Szolgáltató Bt. 06/
Az OKKER Pedagógiai Szolgáltató Intézet FODOR GÁBOR október 10. ÉRTÉK ÉS MIN Ő SÉG AZ OKTATÁSBAN.
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
NTP-TSZV- M CSEÖH MŰHELYFOGLALKOZÁS Kutatási eredmények ismertetése Szegő Dóra.
A BKIK Oktatási Igazgatóságának és Oktatási Nonprofit Kft-jének feladatai.
Záró konferencia Dósáné Pap Györgyi HASIT 4. alprojekt Hallgatói motiváció erősítése.
A FELNŐTTKÉPZÉSI A FELNŐTTKÉPZÉSI INTÉZMÉNYEK HATÉKONYSÁGÁNAK VIZSGÁLATA Felnőttképzők Szövetsége Borsi Árpád Budapest, december 10.
Intézmények közötti egyéni átvezetést segítő programok.
A Képzési Csoport tevékenysége Budapest Esély Nonprofit Kft
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
AZ ELEKTRONIKUS KÉPZÉS MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA INFORMATIKA A FELSŐOKTATÁSBAN DEBRECEN DR. ZÁRDA SAROLTA GÁBOR DÉNES FŐISKOLA.
„ Tágas városom kis lakásra cserélem” Hajléktalanok önálló lakhatásának elősegítése, munkaerő-piaci integrációjának megalapozása TÁMOP /
Than Károly Ökoiskola Jó gyakorlatok. BEFOGADÓ ISKOLA VAGYUNK LEHETŐSÉGET ADUNK ELFOGADUNK EGYÉNI TANULÁSI UTAKAT KERESÜNK.
Oktatói elvárások, oktatói vélemények a hallgatókról Cserné dr. Adermann Gizella egyetemi docens DUE.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
időskorban felmerülő Problémák és megoldásmódok
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Szaktanácsadásról Miben segíthet a szaktanácsadó?
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
Pályaválasztási tanácsadás
„Csellengő fiatalok” Az ifjúságpolitika komplexitása
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Kispálné Horváth Mária
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Bárczi Gusztáv Módszertani Központ
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
A MOTIVÁCIÓ SZEREPE ÉS HATÁSKÖRE A KÖZOKTATÁSBAN ÉS A FELSŐOKTATÁSBAN
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
A szaktanácsadásról.
Projektmunka Földrajzolok
HHR.
Veszprémi Érseki Hittudományi Főiskola
A Budapest Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
Miért választottam a BME Mérnökinformatikus Szakot?
Bemutatkozik az iskolapszichológus
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Felhasználóképzés a kórházban
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
DARUS.
Környezeti Kontrolling
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Új pályainformációs eszközök - filmek
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Gyermek- és ifjúságvédelemi feladatok ellátásának támogatása
A Vezetői munka értékelése a szülők szemével
Intézmény minőségirányítási programja
Iskolai szociális segítő
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
Gyker.uni-eszterhazy.hu A külső szakmai gyakorlatok adminisztrációját támogató rendszer használatának bemutatása EKE  Kutatáshasznosítási Iroda Gyakorlati.
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
Az ELTE Fogyatékosügyi Központ bemutatása
A tehetséggondozás kihívásai
Előadás másolata:

2. Alprojekt A szakmentori rendszer kialakítása a Dunaújvárosi Egyetemen Lászlóné Kenyeres Krisztina oktatási igazgató (alprojekt vezető) Dr. Piricz Noémi tanszékvezető Dr. Honfi Vid Sebestyén tanszékvezető

Lemorzsolódás okai háttérváltozók: szülői támogatás, jövedelem, középiskolai eredmény, előkészítő, baráti és interkulturális kapcsolatok; szervezeti változók: pénzügyi támogatás, tájékoztatás, szabályok, rendeletek, a személyzet hozzáállása; akadémiai tényezők: tanár-diák kapcsolat, tanácsadás, tanulási készségek, egyetemi-főiskolai erőforrások, pl. sport, könyvtár; szociális tényezők: barátok, szakmai kultúra, társadalmi integráció; környezetei változók: folyamatos szülői támogatás, pénzügyi forrás; attitűdök, szándékok, pszichológiai folyamatok: diák hatékonysága, önfejlesztés, önbizalom, motiváció, stressz, elidegenedés, kitartás.

A hallgatói lemorzsolódás kezelése a Dunaújvárosi Egyetemen A Dunaújvárosi Egyetemen a Szakmentori rendszert a hallgatói lemorzsolódás leküzdésében szeretnénk elsősorban felhasználni. Egyetemünk szakmentora és szakmentori rendszere azzal a szándékkal jött létre, hogy segítse hallgatóink zökkenőmentes beilleszkedését az egyetem életbe. Legfontosabb feladata a kiegyensúlyozott, a konfliktusait jól kezelő, magas önismereti szinttel rendelkező szakemberek képzésében való aktív közreműködés, ezért kollégáink folyamatos, egyéni, személyre szabott tanácsadást nyújtanak a hallgatók tanulási, tanulmányaikkal összefüggő ügyeinek intézésében.

Szakmentori szervezet

A szakmentor egyéni tanácsadással segíti; és információkkal látja el a hallgatókat tanulmányi ügyekben, úgymint egyéni tantervek kialakítása, vizsgarend megtervezése, eligazodás a kreditrendszer, valamint a tanulmányi – és vizsgaszabályzat labirintusában; támogatást nyújt a legkülönfélébb tanulmányi ügyekkel kapcsolatos ügyintézések optimalizálásához; segítséget nyújt a hallgatók tanulmányi előmenetelének, előrehaladásának támogatásához; segíti a hallgatókat képzéseikkel, szakjaikkal összefüggő kérdéseik, kéréseik megválaszolásában, megoldásában.

Szakmentorok értékelése mentoráltak által Ki a jó szakmentor?

Szakmentorok értékelése A szakmentorral történt konzultációk eredménye.

Elkészült dokumentumok: Szakmentori rendszer ügyrendje Szakismereti óra 6., 7. hét szakmentori óra terve 14., 15. hét szakmentori óra terve

A Szakmentori rendszer eredményei A Dunaújvárosi Főiskola szakmentori rendszerét februárban Mentor Oscar különdíjjal ismerték el.

A Szakmentori rendszer előkészítése, szervezése más felsőfokú intézményben Ehhez olyan kérdéseket kell megválaszolni, mint hogy ki fogja koordinálni a programot, mi mindent öleljen fel a mentorálás, hogyan találjunk mentorokat, milyen anyagi fedezetre lesz szükség fognak-e kapni a mentorok anyagi ellenszolgáltatást, vagy önkéntes alapon fognak segíteni, melyik hallgatói csapatnak ki lesz a mentora, hol lesz a mentorálás, mit tartalmazzon a szülők/mentorok/diákok információs anyaga, hogyan és mikor ér véget a mentoráló tevékenység, milyen gyakori és milyen formában lesz a mentor/mentorált/szülők között a kommunikáció, hogyan fogjuk a mentoráló kapcsolatot értékelni?

A mentorok kiválasztása Szeret és tud-e tehetséges gyermekekkel és serdülőkkel dolgozni? Optimista, jövőre orientált Hajlandó-e igazi szerepmodell lenni, aki a tanulás és a munka iránti örömét és lelkesedését megosztja a mentorálttal? A mentor munkastílusa, tanítási stílusa megegyezik a diák tanulási stílusával?

A szakmentorok képzése Általános képzés a mentorállásról (pl. Skonda Mária által tartott általános tréning) Szabályzatok ismerete (TVSZ, TJSZ), törvényi előírások ismerete Pedagógiai ismeretek, amelyek kapcsolódnak a mentorálláshoz. Pszichológiai ismeretek, amelyek kapcsolódnak a mentorállás során felmerülő esetekhez. Praktikus dolgok, hogyan kezeljük a különböző nehézséggel küzdő hallgatókat. Kihez küldheti a mentor, ha azt látja, hogy szakemberre van szükség Eset megbeszélések. Megtörtént és kitalált esetek megoldási lehetőségeinek feldolgozása.

A képzés során a következőkre kell kitérni: Szabályzatok megismertetése, a Tanulmányi és Vizsga Szabályzat, a Térítési és Juttatási Szabályzat ismerete; Az adott szak mintatantervének ismerete, a szakok KKK- inak ismerete Önismereti, szakmai önismereti tréningfoglalkozások; A mentori szerep elméleti alapjai: pszichológiai, pedagógiai ismeretek; A mentori munka intézményi területei, lehetőségei, tervezésének gyakorlata; Tevékenységközpontú, kompetenciaközpontú pedagógiák; Az együttműködés színterei a mentori munkában; Konfliktusok lehetséges forrásai a mentori munka során; Konfliktuskezelési stratégiák; Teljes és szelektív jegyzőkönyvek készítése mentori foglalkozásokról; Felmerülő problémák elemzési szempontjai; a hallgatók irányítása; Attitűd - a másik igényeire való figyelés Milyen a sikeres mentor? Mentori kompetenciák definiálása Önértékelés a kulcskompetenciák mentén Példamutatás A mentorálás gyakorlata Hogyan zajlik a mentori beszélgetés? Praktikus kérdések Ha segítségre van szükségem… Felkészülés a mentorállásra – egyéni tervezés Főpróba / premier

“Tanulj a tegnapból, élj a mának és reménykedj a holnapban. A legfontosabb azonban, hogy ne hagyd abba a kérdezést.” (Albert Einstein) Köszönöm a megtisztelő figyelmet!