Informatikai szakok duális oktatása a Miskolci Egyetemen 2015.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A gazdaság és az oktatás együttműködése
Advertisements

Duális felsőfokú képzés a PMMIK-n
Alapképzések a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
Szent István Egyetem Gépészmérnöki Kar Településüzemeltető Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
Hol található a Gépészmérnöki Kar?
Pannon Egyetem Műszaki Informatikai Kar Gábor Dénes-díjasok Klubja Veszprém, június 1. Minőség és fenntarthatóság Friedler Ferenc dékán.
50 éves a szegedi informatika
Mérnökképzés a XXI. század elején Jobbágy Ákos oktatási igazgató BME.
Műszaki és informatikai képzési terület jelentkezés és felvételi követelmények Dr. Bakos Károly szakmai főtanácsadó OKM.
Kiadványaink Országos Felsőoktatási Információs Központ.
Kalmár László  Informatikai Tanszékcsoport, Főépület 2000-nél több informatikus hallgató.
BSc a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
Az informatika oktatása a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
Az informatika oktatása a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
Tájékoztató a szakmai gyakorlatról
1904 – M. Kir. Bányászati és Erdészeti Főiskola
Gépipari és Automatizálási Műszaki Főiskolai Kar
Reál diplomával a munkaerőpiacon Diplomás kutatás 2010.
A bolognai rendszer Jogszabályok: 2005.CXXIX
Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
Köszöntöm Önöket az FSZ konferencián! Dr. Zárda Sarolta rektor.
Az Egyetem oktatási-kutatási szervezete
Kétciklusú képzés a műszaki felsőoktatásban Jobbágy Ákos Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, BME.
Átmenet az osztatlan és a kétlépcsős képzés szakjai között A BME-VIK példája 1. Zoltai József egyetemi docens, Dékáni Hivatalvezető BME-VIK.
Felvételi a mesterképzésre a műszaki területen
Erdőmérnöki Kar QUO VADIS ERDÉSZETI OKTATÁS? Mészáros Károly dékán.
Ráckeve, Matemetika oktatás mérnök és informatikus képzésekben 1 Dunaújvárosi Főiskola
Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar
Matematika oktatás mérnök és informatikai képzésekben Ráckeve, március Pannon Egyetem (Veszprémi Egyetem, 1949) Bölcsészettudományi Kar Gazdaságtudományi.
1 Matematika oktatás mérnök és műszaki informatikai képzésekben Ráckeve, március 2-4. Recski András, BME Számítástud. és Inf.elm. T. Budapesti Műszaki.
Matematika oktatás mérnök és informatikai képzésekben
1 Miskolci Egyetem. 2 Matematikai Intézet – Analízis Tsz., Számítástechnika Tsz., Számítóközpont – Analízis Tsz., Alkalmazott Matematikai.
Perjésiné Hámori Ildikó
Nem kötelezettség, mindkét fél számára lehetőség Duális képzés.
Az ELTE Informatikai Kar és a FÖMI Távérzékelési Központ kapcsolata : Műhold-felvétel kiértékelő rendszer komponenseinek kifejlesztése (tervezés.
Előadó: Németh Péter igazgató
Bolognai Folyamat a az európai és a hazai mérnökképzésben Jobbágy Ákos BME november 17.
Duális képzés „kecskeméti” modellje és tapasztalatai
Duális képzés a Miskolci Egyetemen Dr. Gácsi Zoltán egyetemi tanár.
MISKOLCI EGYETEM. A TUDÁS ÉS KÖZÖSSÉG CAMPUSA Dr. Bányai Tamás DUÁLIS KÉPZÉS Logisztikai mérnöki BSc Gépészmérnöki és Informatikai Kar.
Műszaki szakok az SzTE MÉRNÖKI KARÁN. Néhány kép.
Korszerű és innovatív mérnökképzés!. Képzéseink rt itt kedvedre választhatsz! BSc 11 alapszak MSc 6 mesterszak PhD 2 Doktori Iskola.
DUÁLIS SZAKOK AZ SZTE KÍNÁLATÁBAN TÁMOP F-14/1/KONV Egység, alprojekt/alprogram neve Projektzáró rendezvény, Karsai Krisztina.
1. Logisztikai menedzsment mesterképzési szak  A szak indítása: 2011  Végzettség: okleveles logisztikai menedzser  Képzési idő: 4 félév  Jelentkezési.
PANNON EGYETEM MÉRNÖKI KAR Bemutatkozik a Mérnöki Kar szeptember 2. Mérnöki Kar Minőség és Elismertség.
Felvételi 2004 Felsőoktatási felvételi A felsőoktatásba jelentkezők számának alakulása
„A tudás kutató egyetemet, az egyetem jövőt épít.”
Gépészmérnöki és Informatikai Kar rt itt a helye! Korszerű és innovatív mérnökképzés! „Hallgatóvá fogadom”
Köszöntjük a Mezőgazdaság- és Környezettudományi Kar nevében!
Oktatásunk fejlődése az elmúlt negyedszázadban
Korszerű és innovatív mérnökképzés!
Korszerű és innovatív mérnökképzés!
Élelmiszertudományi Kar Szakmai Konzultáció október 25.
Fejlesztő mérnök A MOM Zrt. duális képzés keretében hirdet felvételt olyan elsőéves hallgatók részére, akik képzésüket a Nyíregyházi Egyetem gépészmérnöki.
Név TERPLÁN Zénó Program 2016/2017 Fekete Tamás egyetemi tanársegéd
Név TERPLÁN Zénó Program 2016/2017 Nemoda Dóra Tanársegéd
GÉIK, Matematikai Intézet
Korszerű és innovatív mérnökképzés!
EFOP VEKOP „Integrált kutatói utánpótlás-képzési program az informatika és számítástudomány diszciplináris területein” Debreceni.
Budapesti Műszaki és gazdaságtudományi egyetem
Készítette: Szabó Tamás
Én miért választottam a BME Villamosmérnöki szakát?!
Oktatás a mérnök informatikus szakon: tények és vélemények
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
Korszerű és innovatív mérnökképzés!
Kártyás Gyula Oktatási Igazgató Budapest, január 11.
A Mercedes-Benz duális szakmunkás képzés bemutatása
ÓBUDAI EGYETEM Kandó Kálmán Villamosmérnöki Kar Bánki Donát
Duális képzés a Széchenyi István Egyetemen
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
Előadás másolata:

Informatikai szakok duális oktatása a Miskolci Egyetemen 2015

Képzési területKépzési szint Szak műszaki felsőfokú szakképzés gépipari mérnökasszisztens alapszintű képzés energetikai mérnöki gépészmérnöki ipari termék– és formatervező mérnöki mechatronikai mérnöki műszaki menedzser villamosmérnöki mesterszintű képzés energetikai mérnöki gépészmérnöki logisztikai mérnöki mechatronikai mérnöki villamosmérnöki informatikai alapszintű képzés gazdaságinformatikus mérnökinformatikus programtervező informatikus mesterszintű képzésmérnök informatikus doktori képzés Sályi István Gépészeti tudományok Doktori Iskola Hatvany József Informatikai tudományok Doktori Iskola Informatikus képzés a Miskolci Egyetemen Gazda egység: Gépészmérnöki és Informatikai Kar Szoros integráció a műszaki-mérnöki területekkel Létszámok: - mérnök inf.: prog.terv inf gazd. inf:180

Az informatikus hallgatók lemorzsolódási aránya magas az átlagos lemorzsolódási arány (40-50%) alacsony a mintatanterv szerint haladók aránya (15-25%) egyes tantárgyi vizsgák aránya / szigorlat (15-25%) fő buktatók: szigorlat, programozás, matematika Kihívások az informatikus képzésben Szak Indul á s ó ta ö sszes felvett Ö sszes lemorzsol ó dott Lemorzsol ó d á si % gazdas á ginformatikus BSc % m é rn ö k informatikus BSc % programtervező informatikus BSc % m é rn ö kinformatikus MSc %

Egyetem – vállalat együttműködési formák TerületErősÁtlagosGyengeNincs HirdetésekX Szakmai gyakorlatX SzakdolgozatokX ÖsztöndíjX Gyakornoki állásX H TámogatásX L TámogatásX Alkalmi előadóX TárgyvezetésX Közös projektX Ipari tanszékX

2015: duális képzés bevezetése A képzés főbb jellemzői: - az alap és speciális szoftverfejlesztési szaktárgyakra terjed ki - bekapcsolódás az ipari projektekbe - közös gyakorlati feladat kijelölés - a vállalati képzés a specializáció időszakára koncentrál - lehetőség a kihelyezett labor működtetésére - közös laborfejlesztés - közös tantárgytartalom fejlesztés

Közös tantárgyak

Ütemezés

Ipari vállalatok