Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Pannon Egyetem Műszaki Informatikai Kar Gábor Dénes-díjasok Klubja Veszprém, 2010. június 1. Minőség és fenntarthatóság Friedler Ferenc dékán.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Pannon Egyetem Műszaki Informatikai Kar Gábor Dénes-díjasok Klubja Veszprém, 2010. június 1. Minőség és fenntarthatóság Friedler Ferenc dékán."— Előadás másolata:

1 Pannon Egyetem Műszaki Informatikai Kar Gábor Dénes-díjasok Klubja Veszprém, 2010. június 1. Minőség és fenntarthatóság Friedler Ferenc dékán

2 2 2 Mit tekintünk minőségnek? Oktatási: végzett hallgatók (várható) sikeres szakmai pályája? Tudományos: publikációk száma és minősége? K+F: élvonalbeli projektek száma és értéke?

3 3 3 Végzett hallgatók sikere Piaci elvárás (hogy a legjobb helyre vegyék fel):  angol  projektreferencia  “team”munka tapasztalat További elvárások (a hosszabb távú siker érdekében):  szaktudás (legújabb ismeretek alapján)  erős elméleti alapok  K+F tapasztalat  “európai” műveltség ...

4 4 4 Mi garantálja a minőséget? MAB? Dékán? Oktatók összessége? Jószándék? Hallgatói elvárások (HÖK)? Minőségbiztosítási iroda? Szervezeti működés!

5 5 5 Mi lehet a minőség ellen? Belső körülmények:  normatív finanszírozás (mert mennyiségre ösztönöz)  rövidtávú működési modell (nincs visszatáplálás)  választási rendszer  rövidtávú hallgatói érdek  szervezet ellentmondásai Külső körülmények:  gyenge középiskolák  gyenge jelentkezők  igénytelen ipar

6 6 6 Fenntarthatóság? Fenntarhatóság: saját erőforrásai alapján hosszútávon működőképes az elvárt feltételek mellett Fenntarthatóság lehet pl:  Pénzügyi  Szervezeti: -személyi állomány -szakmai működés -kapcsolatok/kapcsolódások

7 7 7 Kari működés Sokkomponensű összetett rendszer Többféle értékrend Szerteágazó érdekviszonyok Bonyolult döntési mechanizmus Belső ellentmondások (pl. tanszékvezető vs. projektvezető) Fékek, fűnyíró Utánpótlás nevelés (esetleges) hiánya Erőforrás elvonásának a lehetősége Költségvetés „túlhatározott” Finanszírozás csak „olcsó” oktatásra Vezetői hiba konzerválódhat (nehezen jav í tható)

8 8 8 Minőség és fenntarthatóság Mely tevékenységekre lehetséges? oktatás? oktatás és kutatás? oktatás és K+F? oktatás, kutatás és K+F? oktatás, kutatás és K+F együtt

9 9 9 Szervezet: minőség és fenntarthatóság Bármelyik tevékenység fenntartható módon magas színvonalú (versenyképes), ha a másik kettő is az A szervezet egyenrangú módon integrálja a három tevékenységet Versenyképesség: külső hitelesítés  oktatás: prof. (DSc)  kutatás: SCI folyóiratcikk  K+F: partnerelégedettség, élenjáró technológiák fejlesztése

10 10 Szükséges feltételek Kiváló hallgató (felvételi) Kiegészítő bevétel (vs. arányos oktatás finanszírozás) Nemzetközi szintű kutatás Professzorok Szervezeti kultúra, bizalom Belső tehetséggondozás (projekt, kutatás) Szervezet  hatékony (kevés belső energiát fogyaszt)  csapatként működik Vezető

11 11 Hatékony szervezet Definiált hatáskörök  tanszékvezető  projektvezető  kutatásvezető Definiált professzori (szigorú) kinevezések Definiált forráselosztás Teljesítménymérés mindhárom területen O, K, K+F integrált módon támogatja egymást

12 12 MIK: mérföldkövek 1991. műszaki informatika szak alapítása; Roska Tamás 2001. kari jogállású önálló intézet 2003. MIK alapítása 2004. Nanotechnológia Tanszék alapítása 2005. Kutatóintézet (MÜKKI) csatlakozása 2006. Matematika Tanszék csatlakozása 2008. K+F központok megalapítása 2009. Villamosmérnöki és Információs Rendszerek Tanszék létrehozása

13 13 Műszaki Informatikai Kar

14 14 MIK szervezete 3 dimenziós szervezet

15 15 „Erőforrásgazdák” Rendszer- és Számítástudományi Tanszék Villamosmérnöki és Információs Rendszerek Tanszék Matematika Tanszék MÜKKI

16 16 Professzori kutatólaboratóriumok Bio-Nanorendszerek (Vonderviszt Ferenc, DSc, Bársony István, MTA l.t.) Differenciálegyenletek és Alkalmazásai (Győri István, DSc) Diszkrét Matematikai Struktúrák és Algoritmusok (Tuza Zsolt, DSc) Egészségügyi Informatikai (Kozmann György, DSc, Nagy Zoltán, DSc) Energetikai Rendszerek (Jiri Klemes, MC Chair of. Ex.) Intelligens Irányító Rendszerek (Hangos Katalin, DSc) Operációkutatás (Maros István, DSc, Terlaky Tamás, DSc) Rendszer- és Folyamatoptimalizálási (Friedler Ferenc, DSc) Virtuális Környezetek és Fénytan (Schanda János, DSc) …

17 17 K+F központok Egészségügyi Informatikai Kutató- Fejlesztő Központ Info-Bio-Nano Kutató-Fejlesztő Központ Informatikai Biztonsági Kutató-Fejlesztő Központ Logisztikai Rendszerek Információs Technológiája Kutató-Fejlesztő Központ

18 18 „3 dimenzió” Tanszékvezető  erőforrásgazda  oktatásszervező Projektvezető  erőforrásigény  hallgatók bevonása  működési finanszírozás Kutatásvezető  önálló  teljesítményével elszámol  elitképzés, doktori képzés  tudományos háttér projektekhez

19 19 Doktori Iskolák Informatikai Tudományok Doktori Iskola (Friedler Ferenc, DSc) Molekuláris- és Nanotechnológiák Doktori Iskola (Vonderviszt Ferenc, DSc)

20 20 mérnök informatikus BSc gazdaságinformatikus BSc programtervező informatikus BSc villamosmérnöki BSc mérnök informatikus MSc logisztikai mérnök MSc Olajipari ellátólánc optimalizálás Szakok

21 21 Erdős Pál Matematikai Tehetséggondozó Iskola 2001 óta működik Pintér tanár úr vezetésével 200 matematikában kiváló középiskolás diák saját forrásból magas színvonalon cél: a matematikaoktatás megerősítése versenyeket szervező középiskolai tanárok Pólya György Díj középiskolai tanároknak Központok: Veszprém, Szolnok

22 22 Erdős Pál Tehetséggondozó Program „Junior Researchers” „Junior Developers”

23 23 Sajátosságaink cél: hallgatóink hosszú távú szakmai karrierje mindhárom informatikai alapképzés egy karon tehetséggondozás ipari projektekben való hallgatói részvétel kiegészítő források finanszírozzák a képzést folyamatosan megújuló infrastruktúra

24 24 Képzéseink jellemzői „Triviális” önképző és felzárkóztató program 4 félév térítésmentes angol nyelvi képzés angol nyelvű kötelező tantárgyak általános műveltségi tantárgyak gyakorlati tárgyak aránya >50% kooperatív képzés és szakmai gyakorlat diplomavédés: szigorú minőségi előírások plágiumellenőrzés saját szoftverrel a diplomavédési bizottsági elnöke elismert külső szakember egységes követelmények és minőség-ellenőrzés Sikeres hallgatók

25 25 Felvételi rangsorok 2009. BSc szakok, államilag támogatott, nappali tagozat Rangsor/képzési helyek száma Gazdaságinformatikus3 / 9 Mérnök informatikus (Veszprém)1 / 14 Mérnök informatikus (Nagykanizsa)9 / 14 Programtervező informatikus3 / 8 Villamosmérnöki3 / 8

26 26 Hallgató létszám

27 27 Végzett hallgatók

28 28 Publikációk száma

29 29 Pályázatok és külső megbízásos munkák

30 30 Költségvetési támogatás

31 31 Realizált külső források

32 32 Létszám Hallgatók: 1216 (2009.október 15.) Oktatók/kutatók: 80 (69)  Minősített 56 (46)  DSc: 19 (10) 19 professzor, 64 hallgató/professzor zárójelben a teljes munkaidős foglalkoztatottak száma

33 33 Összefoglalás oktatás, kutatás és kutatás-fejlesztés egymást támogató működése kiváló alapok: tehetséggondozás, nemzetközi szinten elismert professzorok jelentős források a versenyszférából nagyszámú minőségi publikáció MINŐSÉG ÉS FENNTARTHATÓSÁG

34 34 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Pannon Egyetem Műszaki Informatikai Kar Gábor Dénes-díjasok Klubja Veszprém, 2010. június 1. Minőség és fenntarthatóság Friedler Ferenc dékán."

Hasonló előadás


Google Hirdetések