M ÉDIAPIAC KONFERENCIÁK Márkaépítés 2015 Városmarketing szekció Budapest, 2015. május 28. Települések és rendezvények Dr. Faragó Hilda 1.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Magyar Fesztiválszövetség közgyűlése Százhalombatta, november 25. Dr. Faragó Hilda.
Advertisements

Utazás, szabadidő és turizmus csoport Az egészségturizmus éve Oláh László igazgató Stratégiai Termékek Igazgatósága Magyar Fürdőszövetség Közgyűlése.
Egymásra utalva – A szőlő-, bortermelés és az idegenforgalom közös fejlesztésének aktuális lehetőségei Borászati Konferencia Monor október 4. Pannon.
Bozzay Andrásné szakmai főtanácsadó
Kovács Zita Tiborcz Anikó
Szendrő Városi Sport- és Szabadidő Klub Természetjáró Szakosztály
Prezentáció címe hónap nap.. Rossz hírek •Nehéz (és költséges) manapság a piacra betörni, •A piacra kerülő márkák elenyésző része válik sikeressé,
Promóciós eszközrendszerünk
Szemléletformálás és minőség kulcsa: a K É P Z É S Móri TDM Konferencia november 10.
„LEHETŐSÉGEK, KIHÍVÁSOK” Lakitelek Népfőiskola január 25.
2011 – Sarkadi Eszter Harkányi Turisztikai Egyesület.
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Kecskemét, október 16.
Kecskemét, április 2O.Készítette: Ramháb Mária A kistelepülési könyvtári ellátás korszerűsítésének lehetőségei Informatikai és Könyvtári Szövetség.
A TURIZMUS GAZDASÁGTANA A NEMZETKÖZI AGROTURISZTIKAI FESZTIVÁL gazdasági hatása Előadó:Pintérné Kanyó Judit október 29.
Reklám.
Európai vonat Európa 2010 Kaposvár. benyújtja pályázatát az „Európa Kulturális Fővárosa 2010” cím elnyeréséért.
Marketingkommunikáció
Közönségkapcsolat (public relations)
Kommunikációs politika
Kulturális tőke (Capital cultural). A kulturális tőke halmozódása, a kultúra (magas kultúra) kialakulása már az ókorban elsősorban városi jellegű, erősen.
Sunny Dance Band.
Közösségi oldalak üzletszerzésre és reklámozásra.
Hatékony OTC kommunikáció az interneten
„20 éves a HSZOSZ Országos HR szakmai klubhálózata, avagy az új gondolatok vonzzák az új nemzedéket – Szegedi Klub” Készült a ICF Magyar Tagozata, a Humán.
Dr. Faragó Hilda, az Országos Idegenforgalmi Bizottság titkára
RENDEZVÉNYSZERVEZÉS TÖRTÉNETE
Városi turizmus. Város A turista szemében a város szabadidős termék, amelyet arra használ fel, hogy élményei, tapasztalatai bővüljenek. Így - marketingszempontú.
Önkormányzatok turisztikai feladatai
Mikro és kisvállalkozások szerepe a rövid ellátási láncban Gyaraky Zoltán főosztályvezető Élelmiszer-feldolgozási Főosztály.
FoglalkoztaTárs - Társ a foglalkoztatásban Október 24. Észak-alföldi regionális szakmai műhelymunka A KézenFogva Alapítvány megjegyzései a kerekasztal.
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
CIVILEK és ÖNKORMÁNYZATOK
Sponsorare necesse est
8. Az eladásösztönzés.
Közkincs kerekasztal a kecskeméti Kistérségben Szakmai konferencia június 9. Kecskemét.
Az Okos Jövő Innovációs Klaszter Amelynek célja, hogy tagjai minél többet profitáljanak az új technológiák kialakításából. Amelynek feladata, hogy erősítse.
A MEGÚJULT MAGYAR DIÁKSPORT SZÖVETSÉG TEVÉKENYSÉGE A DIÁKSPORT DIMENZIÓK TÜKRÉBEN, A DIÁKOLIMPIA TOVÁBBFEJLESZTÉSE.
Rendezvények.
Kampány hatékonyságának mérése, értékelése
Balatoni Regionális Turizmus Szövetség 201l. 1o.21. Balatonföldvár Hoffmann Henrik Elnök Regionális TDM Szövetség -lehetőség, -kihívás, -siker? Regionális.
Nemzetközi együttműködések „A BAKONYÉRT” Egyesületnél.
Balaton régió turizmusában
7 érv a virtuális világban való tanulásra Christel Schneider, ICC Gerhilde Meissl-Egghart, talkademy.
Prof. Dr. Hanusz Árpád Egyetemi tanár
A fogyasztói tudat befolyásolása a közösségi marketing eszközeivel
A Magyar Turizmus Zrt. marketing aktivitásai Horváth Gergely Magyar Turizmus Zrt február 28.
13+1 ÖTLET DIÁKMENTOROKNAK. Kik a diákmentorok? közel-kortárs szerepazonosság nem szülő, nem tanár +2 év +1 iskolai fokozat +tapasztalat.
Utazás Budapest. Helyszín, időpont Idén, 33-dik alkalommal, március 5-7 között kerül megrendezésre a Hungexpo budapesti vásárcsarnokban, Budapest.
BRAND KIALAKÍTÁSA A KÖNYVTÁRBAN
TURIZMUS, KIÁLLÍTÁSOK Egyházi könyvtárak a 21. század elején EKE konferencia Budapest, OSZK március 25.
Marketing alapok Kopcsay László.
Hallgatói kommunikációs csatornák, a hallgatók mozgósításának eszközei a sportszervezésben Debrecen, szeptember 3.Készítette: Barota László.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
Helyi márka kialakítása a Bakonyban  Mi a projekt célja ?  Kik vehetnek részt a projektben?  Mi a projekt haszna ? Miért éri meg, hogy a projektben.
Magyar Munkahelyi és Vállalati Sportszövetség Magyar Cégsport Szövetség Magyar Cégsport Szövetség H-1071 Budapest, Damjanich u. 39.
Juventus Rádió Juventus Regionális: budapesti régió 89
„HÓFEHÉR OSZTRÁK HÉTVÉGÉK” február 13 - március 23. Promóciós ajánlat az AGIP Hungária Kft. részére
Promóciós eszközök és megoldások a jövőben - ahogy a médiatulajdonos látja Ádám Péter
Rendezvényszervezési technikák Mozgássérültek Budapesti Egyesülete október 5. Lurdy Ház.
„INNOVATÍV TECHNOLÓGIÁK MEGHONOSÍTÁSA A HAGYOMÁNYŐRZÉS ÉS A HOZZÁ KAPCSOLÓDÓ KÉPZÉS ÉS KUTATÁS TERÉN” TÁMOP A Zempléni Múzeum konzorciumi.
Gyógyturisztikai szekció április 1. Bozzay Andrásné Nemzetközi Balneológiai Konferencia.
2015 | 05 | 28 VÁROSOK KÜLSŐ-BELSŐ KOMMUNIKÁCIÓJA.
1 Tudásmenedzsment piactér KKV-nak (az „Okos Vállalkozás” koncepciója) Gyulay Tibor Tudásmenedzsment szakértő.
A befektetők nem maguktól jönnek, és nem is az autópálya hozza őket! Egy jó hír, és ami abból következik Márkaépítés 2015 Konferencia Budapest,
Szövetség a Kiválóságért Közhasznú Egyesület 1119 Budapest, Tétényi. u  Tel/Fax: , web: 
ROAD SHOW SZERVEZÉSE Kőváriné Vida Ildikó PR vezető, kamarai tanácsos
A 99,4 SUNSHINE FM BEMUTATÁSA, FELÉPÍTÉSE
A határtérség.
Vonalkódos rendezvénybeléptetés és egyebek
Az integrált szolgáltatási rendszer előnyei
Előadás másolata:

M ÉDIAPIAC KONFERENCIÁK Márkaépítés 2015 Városmarketing szekció Budapest, május 28. Települések és rendezvények Dr. Faragó Hilda 1

Miért kell az esemény? Település stratégia része Új befektetőket hozhat Színesíti a település életét Innovációt indíthat meg Erősíti a település imázsát – rizikós Nehéz jól kommunikálni, de médiaesemény Hosszú távon hat Minden esemény egyedi, és egymással is konkurálnak 2

Aki emberekkel foglalkozik, tartsa mindig szem előtt, hogy nem logikusan működő létesítményekkel, hanem érzelmeik által vezérelt lényekkel van dolga. Dale Carnegie 3

Harmadik pillér Otthon Munka Társasági / társadalmi hely (kocsma, rock koncert, edzőterem, stadion, kiállítás, korcsolyapálya, flashmob…) 4

A mai események, rendezvények Az „esemény biznisz” előre tervezett üzletmenetté vált, aki ezt nem látja be, lemarad és kimarad. Kulcsszavak: kreativitás, kizökkentés, új minőség, élmény, interaktivitás, együttműködés, „edutainment” = játszva tanulni a rendezvényeken 5

Az esemény, mint termék A rendezvények gyakran a helyi közösség eseményeiből nőnek ki A rendezvények növelik a desztináció vonzerejét Sok rendezvényt kifejezetten vendégcsalogatási céllal hoznak létre A rendezvények erős desztinációs marketing eszköznek számítanak 6

Krédó: Ha valamit el akarsz adni a potenciális vevőnek, akkor a vevő szemével kell nézned a dolgokat. „Nagyon szép város. Megnéztünk néhány múzeumot, jártunk szép templomokban, sőt voltunk a királyi palotában is. A kaja és a bor kitűnő volt.” Melyik városban jártunk? A különbség az élményben van. 7

Napjaink befutója, az eseménymarketing Eszköz: egy eseménnyel terméket promotálni Cél: maga az esemény Módszer: ez az értékesítési, kommunikációs, promóciós stb. csatorna 8

Eseménymarketing (event marketing) Tematikus aktivitás „élőben” (például zenei fesztivál, sportrendezvény, ünnepség, stb.) ami egy termék, vagy termékcsoport eladását célozza. Definíció esemény promóció: olyan promóciós tevékenység, ami egy eseményt (például sport- vagy társadalmi rendezvény) használ fel arra, hogy felkeltse a közönség érdeklődését egy termék iránt 9

„Nagy nevek”, termékek, stílusok, történelem…  Kötődés kihasználása (Mozart → Salzburg, Burns → Skócia)  Elturistásodás veszélye  Rendezvények „ráépülnek” a névre (gyulai kolbász…)  „ejha” effektus (wow!) 10

… hatékonyak / hatásosak … értéket közvetítenek, a résztvevő érzi, hogy kap valami többletet (kommunikáció: mit ad nekem?) … a rendezők céljainak vannak alárendelve … stratégiába illeszkednek (pl. kóstoltatás) … a szervezők közötti együttműködés eredményei … sok résztvevők vonzanak (egy esemény akkor lesz élő, ha van résztvevő) A sikeres rendezvények 11

12 Önkép és megítélés 12

13 Minden nézőpont kérdése helyszín desztináció város környezet A vevő így lát… Mi így látunk… 13

Trend: fesztiválok Térben és időben koncentrált, előre meghirdetett, közös elnevezés alatt futó, legalább egy napos, gyakran több műfajt felölelő szabadidős rendezvény sorozat, amely közös érdeklődésű emberek látogatását várja. Lehet: reprezentatív, téma szerinti, célcsoportra irányuló; hazai, regionális, nemzetközi… Forrás: Magyar Fesztivál Szövetség,

Napjaink utazója a „csendes utazó” (silent traveller) Azok az általában as éveikben járó utazók, akik folyamatosan használják technikai eszközeiket arra, hogy informálódjanak és informáljanak. Ahhoz, hogy becserkésszük, meggyőzzük és megnyerjük őket, a tartalom marketingen (kép- és hanganyag) túlmenően sztorikkal, hírességekkel is erősíthetünk. 15

A történetek ereje Másképp nézünk-e a kavicsokra, ha tudjuk, honnan vannak? A kertből? Az ókori Rómából? A berlini Falból? A Holdról? A sok jó ötlet nem elég, azokat egységes egésszé kell varázsolni. Nem mindegy, hogy citromos lé, vagy limonádé… Ehhez kell a rendezvény, mert az mindig több szegmenshez szól. 16

Olyan rendezvény kell, amelyben mindenki megtalálja saját érdekét 17

Egy rendezvényen bármi megtörténik … és meg is történik Emiatt a szervezést és lebonyolítást szakemberekre kell bízni. De a település érezze magáénak. 18

19 1. presztízs és imázs 2. újabb munkahelyek és -alkalmak 3. szolgáltató helyek forgalma és a szezon széthúzása 4. sokszoros költés 5. multiplikátor hatás Miért jó? 19

Köszönöm a figyelmet 20