Som Zoltán, Nemzeti Közszolgálati Egyetem, Közigazgatás-tudományi D oktori I skola Dr. Krasznay Csaba Nemzeti Közszolgálati.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mintacím szerkesztése • Mintaszöveg szerkesztése – Második szint • Harmadik szint – Negyedik szint » Ötödik szint Tartalom- és módszerfejlesztés a Műegyetem.
Advertisements

A rendvédelmi szervek helye a kibervédelemben
Az elektronikus közigazgatási rendszerek biztonsága
© Copyright 2013 Hewlett-Packard Development Company, L.P. The information contained herein is subject to change without notice. Önkéntes oktatói tapasztalatok.
A tanári munka értékelése
TÁMOP /A Személyiség kialakulása, fejlődése.
„Ezt egy életen át kell játszani”
Az Ibtv. civil-szakmai támogatása
Tanfolyam megszervezése Képzés módszerei SZTE JGYPK Felnőttképzési Intézet 2009/2010. I. félév Szeged.
Könyvtárhasználati verseny
A munkavállalók munkavédelmi érdekképviseleti lehetőségei
Életpálya-építés fiatalkorban
„A szakképzés koordinációjának lehetőségei a Dél-Dunántúli Régióban” Egy konferencia „beharangozója”
Dr. Nyitrai Ágnes, AVKF Paradigmaváltás a családi napközi ellátásra való felkészítésben június 1.
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM A Diplomás Pályakövetési Rendszer eredményeinek beépítése az egyetemi döntési folyamatokba Dr. Szűcs Edit minőségbiztosítási.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Stratégiai tervezés.
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
A Nemzeti Közszolgálati Egyetem közigazgatás-tudományi karának minőségcéljai a 2012/2013. oktatási évre dr. Almásy Gyula szakcsoportvezető Közigazgatásszervezési.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Magyar Információs Társadalom Stratégia (MITS) – egészségügyi és szociális vonatkozások: Az Egészségügyi és Szociális Ágazati Információs Stratégia (MITS-ESZ)
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Keretrendszer az egész napos iskola nevelési-oktatási programjának fejlesztéséhez.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
The Relationship of NCC and Internet Safety Education, Cyber Awareness on Various Scenes A NAT és a biztonságos internetoktatás kapcsolata, kibertudatosság.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Sólyom Andrea PhD Hallgató
Controlling a gyakorlatban
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
Munkahelyi egészség és biztonság
Szervezeti viselkedés Bevezetés
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
Resztoratív módszerek az iskolában
Az információs társadalom oktatása az iskolákban Pintér Róbert Információs Társadalom és Trendkutató Központ (ITTK)
AGRÁRMÉRNÖKI SZAK (MSc.) NYME Mezőgazdaság- és Élelmiszertudományi Kar
1 EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT K-21 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROJEKT A projekt eredményeinek bevezetéséért felelős csoport bemutatkozása.
©2011 Hewlett-Packard Development Company, L.P. The information contained herein is subject to change without notice ©2011 Hewlett-Packard Development.
Tényekre alapozott oktatáspolitika és gyakorlat ONK 2011, Szimpózium a tények, bizonyítékok természetéről, szerepéről az oktatásban Evidence Based Education.
Pedagógus-továbbképzések hasznosulása
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Kinek áll érdekében? - KERETRENDSZER az egész napos iskola nevelési-oktatási.
A „soft law” hatása az oktatás és képzés szabályozására az európai integráció tükrében dr. Várnagy Péter egyetemi docens PTE FEEK.
A Mozgássérültek Állami Intézetének bemutatása Február 22. Kogon Mihály igazgató.
Az intézményi minőségfejlesztéshez kapcsolódó feladatok a TÁMOP-3. 1
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
2004. január 27. Hallgatói szolgáltatások szerepe a felsőoktatásban Szabó Imre Diákközpont igazgató.
Tartalmi szabályozók változásai a közoktatásban Reményi Zoltán Budapest
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM Adatbázis fejlesztés a technológia transzfer és a pályázati tevékenység elősegítésére Dr.Debreczeni Ferenc.
Az új köznevelési rendszer jellemzői és várható eredményei
Információbiztonsági képzések a Nemzeti Közszolgálati Egyetemen
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
A Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület tevékenységének bemutatása GYURKÓ BÉLA (megyei kapcsolattartó)
Társadalmi felelősségvállalás a felsőoktatásban Horváth Ágnes.
EDUTUS FŐISKOLA EDUTUS FELNŐTTKÉPZÉSI AKADÉMIA
Szolgáltató Város ® Szolgáltató Szolnok projekt címszavas bemutatása Dr. Kállai Mária kormánymegbízott, Szolgáltató Város ® Szolgáltató Szolnok integráló/kohéziós.
A BKK szerepe a TIDE nemzetközi projektben Új megoldások a közösségi közlekedésben - fenntarthatóság - integráció - finanszírozás - Pécs, november.
Kistérségi gyerekesély programok támogatása MTA Gyerekprogram.
Hálózatok Támogató, segítő szerepek az ifjúsági munkában.
TÁMOP /1-A : Integrált terepképzési modell kialakítása a szociális szakemberek képzése során Projektindító konferencia szeptember.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Közös feladataink az önérvényesítéshez kapcsolódóan
A FELNŐTTKÉPZÉS FELADATELLÁTÁSI RENDSZERE
A képesítési keretrendszer a felsőoktatás szempontjából
Közösen a bántalmazás ellen
Felsőoktatási Szakképzés
TUDOMÁNYOS KONFERENCIA
Előadás másolata:

Som Zoltán, Nemzeti Közszolgálati Egyetem, Közigazgatás-tudományi D oktori I skola Dr. Krasznay Csaba Nemzeti Közszolgálati Egyetem, Közigazgatás-tudományi Kar, Információbiztonsági tanszék A szülői tudatosság megteremtése a közigazgatási információbiztonsági képzések segítségével

A téma aktualitása Nemzetközi és hazai kutatások, események –Kiberfenyegetések, kiberhadviselés, globális kibertér, kibertámadások évi L. törvény –Kibertudatosság Az e-szolgáltatások térnyerése, eID bevezetése –Az egységes elektronikuskártya-kibocsátási keretrendszerről szóló évi LXXXIII. törvény módosítása A közigazgatási kitettsége „…tény, hogy a közigazgatás megszervezése a mai világban informatikai számítástechnikai eszközök nélkül nem lehetséges” Képzelt biztonságérzet [Elektronikus információbiztonság-tudatosság a magyar közigazgatásban] Az információ érték, a szervezeti és egyéni adatok és információk megvédése egyéni, szervezeti és nemzetgazdasági érdek is.

Információbiztonság NKE EIV képzés „Amit nem tudunk mérni, azt nem is ismerjük igazán.” (Harrington) „A mérés kulcsfontosságú. Ha nem tudunk valamit mérni, akkor nem tudjuk irányítani.” (Robert S. Kaplan, David P. Norton) Az információbiztonság speciális helyzete: Alkalmazni kell tudni minden egyes élethelyzetben, ehhez párhuzamos csatornákon egymást átfedő kommunikáció szükséges. Az Ibtv. és az EIV képzés első éve: 60 szakember, akik megfelelő szakértelemmel rendelkeznek az Ibtv. alkalmazásához. Ők évente egyszer tartanak tudatossági képzést szervezetük dolgozóinak A környezet változása azonban gyorsabb, mint hogy a szülői, iskolai rendszerben a tudásátadás (másolódás) megvalósulhasson. Más csatornák megteremtése (is) szükséges.

„A tankötelezettség bevezetése” Magyarországon legkorábban az Eötvös József-féle évi XXXVIII. törvénycikk (a népiskolai közoktatás tárgyában) vezette be az általános tankötelezettséget. Rendkívül nagy felelősség és elvárás van jelenleg az EIV képzésben részt vett személyekkel szemben kiberbiztonsági szempontból. Az EIV képzésben részt vettek számos felnőtt elérésére képesek, hiszen: Magyarországon az egyik legnagyobb foglalkoztató a közigazgatás / állam. Életünk közel harmadát itt töltjük, így ehhez (is) szocializálódunk Az itt szerzett új ismeretek és információk hatékonyan támogatni képesek a többi élethelyzetben a döntési szituációkat Az EIV végzett szakemberek olyan tudásközösséget tudnak építeni, amely révén a más élethelyzetekben jelentkező, e-befogadási és bizalmi kérdésekre együtt tudnak választ adni. Kibertudatossági oktatási tapasztalatok megosztása, tapasztalatcsere, törvényi szabályozás. Olyan mérési és értékelési rendszer (módszertan) kidolgozása, amely alapján számszerűsíteni, mérni lehet a fejlődést, egyéni és munkaszervezeti szinten  Egyenszilárdság, indikátorok.

Mikrodöntéseink – hogyan lehet szokásokat és gondolkodásmódot „tanítani”? „Senkit sem lehet meggyőzni, csupán olyan új ismeretek bemutatása lehetséges, amelyekből az egyén másik, jobb döntést hoz.” A fenyegetettség felismerése utána legyen ajánlás is! Ez az élet, a természet rendje. A jelenlegi szokások továbbfejlesztése: évi egyszeri képzés a munkaszervezetekben egyforma információbiztonsági szabályzat és oktatás minden munkavállalónak klasszikus frontális oktatás – a szabályzat kivonatából!

A szülői tudatosság megteremtése a közigazgatási információbiztonsági képzések segítségével Nem csak a szülői szerepre, hanem más élethelyzetekre is kihatással lehet és kell majd, hogy legyen a munkahelyi tudatossági képzések rendszere és a EIV közösség megteremtése. Az EIV-ben szakmai, jogi, módszertani, technikai, egyéb ismeretek is oktatásra kerültek. Ezért nem csak a szükséges szakmai tudás, hanem összefüggések átlátására is lehetősége van a résztvevőknek. Azonban látni kell, hogy évekre van szükség…de azt érezzük, hogy megjelenik a gondolkodásban…tervezésnél már figyelembe veszik.

Feladatok Ajánlások megfogalmazása, például: szolgáltatók kötelezettségei, tipikus visszaélési lehetőségekre ellenlépések, awareness, szélesebb kör megszólítása az EIV-ben résztvettek segítségével. A tipikus élethelyzetekben a jellemző visszaélési formákra szolgáltatói felelősség lenne a awareness keretrendszer létrehozása. A változás minden területen dübörög, így azt be kell látni, hogy ez egy folyamatos munka. Egy társadalom (ország / csoport) annyira élet – és versenyképes amilyen sebességgel képes a változások elfogadásán túl azon változások (fejlődés) felhasználására, adaptálására.

Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Dr. Krasznay Csaba Som Zoltán