NEMZETKÖZI ÉS HAZAI MÉDIAPIACI HELYZETKÉP NEMZETKÖZI ÉS HAZAI MÉDIAPIACI HELYZETKÉP TÓTH ANDRÁS ANTENNA HUNGÁRIA DECEMBER 11. TÓTH ANDRÁS ANTENNA HUNGÁRIA DECEMBER 11.
Nemzetközi és hazai helyzetkép 2 De: továbbra is jelentős lineáris tartalomfogyasztás, pay-TV-n kívül jelentős FTA (free-to-air) TV piac is Ajánlott tartalmak: menedzselt és perszonalizált fogyasztói élmény (Facebook, Google+, Apple..) Új fogyasztói szokások, többképernyős tartalomtovábbítás: ATAWAD („Any Time, Anywhere, on Any Device”) Nemzetközi trendek Háztartások fogyasztása és a kiskereskedelmi forgalom csökken, árérzékenyebb és tudatosabb vásárlók Hazai helyzetkép Jelentős tervezési bizonytalanság az állandóan változó jogszabályi környezet miatt (lásd szektoradók, közműadó..) „Big data”: adatforgalom exponenciális növekedése, felhőalapú megoldások Alacsony kereslet az értéknövelt tévés szolgáltatásokra (VoD, PVR, time-shifting) Kiemelkedően jelentős lineáris tévénézés: ugyanakkor a tévés reklámbevételek csökkenése miatt a FTA TV piac nem tud bővülni
Mi várható a hazai tévés piacon? 3 Válságra reflektáló marketingstratégiák Nem-lineáris tartalomfogyasztás bővülése Digitális átállás, az analóg földfelszíni műsorszórás lekapcsolása A földfelszíni TV platform felhasználói körének megújítása a MinDig TV és MinDig TV Extra szolgáltatásokkal Antenna Hungária cél Hibrid megoldások alkalmazásával (OTT tartalom, HbbTV…) bővíteni a szolgáltatás-portfóliót Tartalomtovábbítási hálózati szolgáltatások Fókuszban a tudatos vásárló, a reklámzajból kitűnő és egyben szórakoztató kampányok Multimédia szolgáltatások elindítása, többképernyős hálózati megoldások Tévés piac