Kormányzati Ellenőrzési Hivatal A magánnyugdíjpénztárak által a Nyugdíjreform és Adósságcsökkentő Alapnak átadott portfóliókkal kapcsolatos gazdálkodás.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A vállalkozás vagyona A vállalkozások vagyonának vizsgálata
Advertisements

A magán nyugdíjpénztári tv. várható változásainak hatása. Igazgatótanács ülése Budapest, október 21.
Rövid áttekintés, hogy mi történt a magán- nyugdíjpénztári fronton!
Projektek pénzügyi végrehajtása. Pénzügyi megvalósítás alapvető dokumentumai  Támogatási szerződés  Szakmai és pénzügyi végrehajtásra vonatkozó előírásokat.
Biztosítások 2013 Dr. Honyek Péter Személyi Jövedelemadó Osztály.
A Pannónia Nyugdíjpénztár tájékoztatója az EVDSZ november 27-i Kongresszusa részére.
Budapest, május 19.SAJTÓBESZÉLGETÉS. A bliccelők által okozott kárt a fizető utasok szenvedik el.
Vásárló: Ingyenes tagság Meghívhat további felhasználókat, építhet hálózatot, de jutalékra nem jogosult Általános vásárló: Saját felhasználásra.
Ingatlanértékelési tevékenység. Az ingatlanértékes főbb okai Eladás miatti értékelés –Magántermészetű tárgyalások –Tender alapján –Árverés alapján Értékelő.
Foglalkoztatói nyugdíj
A hitelintézeti számvitelre vonatkozó szabályozás
Budapest október 18. – Sajtótájékoztató START Tőkegarancia Zrt. EGYEDÜLÁLLÓ MEGOLDÁS A MAGYARORSZÁGI KKV-K TŐKEFINANSZÍROZÁSÁNAK ELŐSEGÍTÉSÉRE Az.
Az MFB Invest Zrt. tevékenységének bemutatása Buda Sándor Tanácsadási igazgató október 24.
Concorde Hozamfizető Származtatott Befektetési Alap (EUR)
Eredménytervezés Fedezeti összeg számítás: Értékesítés árbevétele
Dr. Lukács Marianna IV. Egészséginformációs Fórum, KSH-TÁRKI május Az önkéntes egészségpénztárak prevenciós szerepe az OEP szolgáltatási kiadásainak.
Mikrohitelezés Magyarországon Mikrohitelezési gyakorlat- segítség a kezdéshez Mikrohitelezés Magyarországon Mikrohitelezési gyakorlat- segítség a kezdéshez.
Bankszámla és bankkártya MEGTAKARÍTÁSOK avagy Sok kicsi sokra megy!
„Többet ésszel, mint pénzzel” Rövidített segédanyag a projekt elkészítéséhez.
DR. JUHÁSZ ISTVÁNNÉ MÚLT, JELEN, JÖVŐ BESZÉLJENEK A SZÁMOK! DECEMBER 14.
Mivel a bankszámla kamata általában igen alacsony, érdemes körülnézned a különböző megtakarítási/befektetési lehetőségek között. MIELŐTT VÁLASZTASZ A.
Nemzeti Egységes Kártyarendszer Vetési Iván miniszteri biztos június 2. KÖZIGAZGATÁSI ÉS IGAZSÁGÜGYI MINISZTÉRIUM.
Az MNB hitelezési felmérésének aktuális eredményei
Ambrovics Andrea KEOP IH vezető Nemzeti Fejlesztési Ügynökség
DEXTER Informatikai Kft ETR Pénzügyek. DEXTER Informatikai Kft Tartalom  Alapelvek  Fogalmak  A pénzügyi folyamat  Kifizetési és befizetési.
Kamatadó Kósa Zoltán – június évi …törvény egyes pénzügyi tárgyú törvények módosításáról Kamatadó mértéke:20% Kamatadó köteles.
Tájékoztató jellegű információk!. Versenyképesség javítása külső befektetővel
Szervezetfejlesztési Program
(A biztosítási jogviszony nyilvántartás múltja, jelene, jövője. )
Mivel a bankszámla kamata általában igen alacsony, érdemes körülnézned a különböző megtakarítási/befektetési lehetőségek között. MIELŐTT VÁLASZTASZ A.
Mivel a bankszámla kamata általában igen alacsony, érdemes körülnézned a különböző megtakarítási/befektetési lehetőségek között. MIELŐTT VÁLASZTASZ A.
Felügyelési tapasztalatok Konzultáció könyvvizsgálóknak Fülöp Tamás Pénztárak felügyeleti főosztálya.
PÉNZTÁRVÁLASZTÁS Miért az ING Nyugdíjpénztár? 1 Összeállította: Falussy Sándor pénzügyi tanácsadó.
A belső kontrollok és kockázatelemzés az Integritás felmérés alapján
A hazai nyugdíjpénztárak szerepe az állampapírpiacon Szarvas Ferenc vezérigazgató Államadósság Kezelő Központ Zrt
Milyen szemléletváltást követel meg a választható portfoliós rendszer bevezetése a pénztáraktól? Pénztárkonferencia 2008 Biró Gergely.
Szűts Ildikó A Magyar Posta Zrt. Vezérigazgatója november 11.
GENERALI Alapkezelő Zrt. Az oroszlán erejével GENERALI Alapkezelő Zrt. Milyen új együttműködés szükséges a választható portfoliós rendszer bevezetése során.
Do not put content on the brand signature area A pénztárak befektetőkénti viselkedése Budapest – November Benczédi Balázs Vezérigazgató.
Szabályozási reform – az intézményrendszer és a járadékszabályozás továbbfejlesztése Szikszainé dr. Bérces Anna PM, főosztályvezető Pénztárkonferencia.
A választható portfóliós rendszerre való áttérés tapasztalatai
Európa sereghajtói között Magyarországon 2007 óta 0,5%-kal csökkent a GDP-hez viszonyított díjbevétel Az európai átlag harmada, Hollandia és Nagy-Britannia.
Vásárló: Ingyenes tagság Meghívhat további felhasználókat, építhet hálózatot, de jutalékra nem jogosult Általános vásárló: Saját felhasználásra.
Gazdasági Tanácsok a felsőoktatási intézményekben január 13.
HEFOP 2.1 Pályázati Kiírás Projektindító február 14. Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium.
Válság és jövőkép A nyugdíjpénztárak helyzete Kisbenedek Péter Budapest, június 4.
OTP Pénztárak S A J T Ó T Á J É K O Z T A T Ó január 6. OTP PÉNZTÁRAK.
Nyugdíjrendszer átalakítása?
Államadósság és állampapírpiac
Az ügyfél és a könyvvizsgáló informatikai együttműködésének gyakorlati kérdései Viczkó Péter.
A Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program 1.3. A nők munkaerőpiaci részvételének támogatása, a család és a munka összehangolásának segítése november.
A szaktanácsadás támogatása között
Kockázat elemzés Mikor? 150M Kritikus tényezők volatilisek.
Készítette: Tóth Zsuzsa Borsodi Szabolcs
MiFiN Mikrofinanszírozó Zrt. hitelezési termékei
1 Stabilitás Pénztárszövetség Van jövő – Válságban? Budapest, október 14.
Az Állami Számvevőszék önkormányzati ellenőrzési tapasztalatai Előadó: Domokos László, az Állami Számvevőszék elnöke.
A szanálás finanszírozása
»Profitál már a vásárlásaiból?« Ft /hónap fő Ft/hónap.
Személyi jövedelemadó 2014 Guzmics Zsuzsanna Audit Service Kft. GGI INDEPENDENT MEMBER
A pénzügyi intézményrendszer 2004 közepén Dr. Nyers Rezső a Magyar Bankszövetség főtitkára Budapest, november 24.
Magán-nyugdíjpénztárak: álom és valóság Kun János PhD SZEF április 23.
Kormányszóvivői tájékoztató A KORMÁNY NOVEMBER HAVI NYUGDÍJINTÉZKEDÉSEI szeptember 22.
Generali Alapkezelő – Privát Vagyonkezelés Befektetési szakértelem immáron 20 éve © Jogi személyiség Bemutatkozás – Települési Önkormányzatok Országos.
Pénztárak Garancia Alapja A Pénzportál Szabadegyetem előadása április 28. Előadó: dr. Szűcs László.
Dr. Terták Elemér vezérigazgató Budapest, május 12.
Vállalkozások pénz és költséggazdálkodása
A TÉR_KÖZ pályázat számokban
SAJTÓBESZÉLGETÉS Budapest, május 19..
„Ne tegyünk minden tojást egy kosárba!”
Előadás másolata:

Kormányzati Ellenőrzési Hivatal A magánnyugdíjpénztárak által a Nyugdíjreform és Adósságcsökkentő Alapnak átadott portfóliókkal kapcsolatos gazdálkodás jogszerűségének és hatékonyságának ellenőrzése

Kormányzati Ellenőrzési Hivatal Jelentés elkészítése, egyeztetések Öt pénztár részletes helyszíni vizsgálata, adatok elemzése Kockázatelemzéssel öt pénztár kiválasztása Kiválasztott kockázati tényezők például:  Gazdasági súly  Befektetési teljesítmény  Működési költség  Hozamköltség Kockázatelemzéssel öt pénztár kiválasztása Kiválasztott kockázati tényezők például:  Gazdasági súly  Befektetési teljesítmény  Működési költség  Hozamköltség Az ellenőrzés tárgyát képezte mind a 18 magánnyugdíjpénztár Aegon Allianz Aranykor Axa Dimenzió Életút Erste Évgyűrűk Generali Honvéd ING MKB OTP Quaestor Vasutas VIT május2011. augusztus2011. szeptember-december2012. január-április Az ellenőrzés folyamata Budapest Postás

Kormányzati Ellenőrzési Hivatal 3 Kockázatmentes hozam Pénztár által elért hozam Jogelődje: Mezőbank Országos Magánnyugdíjpénztár * * Vagyonkezelés 10 éves díja 93,3 Mrd Ft volt. 8,6% 5,44% Nominális hozam % (10 éves) Szektor átlag (5,44%) Rmaxtól való elmaradás Rmax (8,6%) Gyenge befektetési eredmények Megjegyzés: A PSZÁF által kalkulált a teljes befizetésre számított hozamok

Kormányzati Ellenőrzési Hivatal Reálhozam kifizetésben nem részesülők magas száma 4 65,3 % 63 %

Kormányzati Ellenőrzési Hivatal Csoporton belüli vagyonkezelők, magas vagyonkezelői díjak 5 Vagyonkezelési díjak mértéke Pazarló gazdálkodás I.

Kormányzati Ellenőrzési Hivatal Letétkezelői pályáztatás 6 Pazarló gazdálkodás II. A rossz döntés miatti veszteség M Ft 32,5 M Ft 43,5 M Ft

Kormányzati Ellenőrzési Hivatal 7 Bérfejlesztés válság idején Pazarló gazdálkodás III.

Kormányzati Ellenőrzési Hivatal 8 Pazarló gazdálkodás IV. Jogosulatlan bónusz kifizetések

Kormányzati Ellenőrzési Hivatal 9 Pazarló gazdálkodás V. Jutalék fiktív tagok után A pénztárak új tagok beszervezésére éves szinten átlagosan 3 Mrd Ft-ot költöttek (ez a költség az állami nyugdíjrendszernél nem merül fel). Az egyik pénztár az ügynöki díjak összegét a beszervezett új tagok száma helyett a pénztár teljes taglétszámhoz képest állapította meg és fizette ki. A jogszabálysértő módon kifizetett díj 951 millió Ft. Volt olyan pénztár, amely olyan „belépők” után is fizetett jutalékot, akiknek tagsági jogviszonya létre sem jött. Fiktív tagok után kifizetett díj 7,489 millió Ft.

Kormányzati Ellenőrzési Hivatal 10 Túlzott informatikai költségek Pazarló gazdálkodás VI. Megjegyzés: az ING nem tudott adatot szolgáltatni 517 M Ft 632 M Ft 721 M Ft 962 M Ft 729 M Ft 968 M Ft

Kormányzati Ellenőrzési Hivatal Jogosulatlanul elszámolt költségek 11 Magánnyugdíjpénztár Önkéntes Nyugdíjpénztár Beszállítók Pénztárszolgáltató szolgáltatás nyújtása szolgáltatás kifizetése

Kormányzati Ellenőrzési Hivatal 12 Csoporton belüli vagyonkezelők, magas vagyonkezelői díjakkal, versenyeztetés nélkül Letétkezelői pályáztatás: drágább ajánlat választása Bérfejlesztés, bónuszok kifizetése veszteséges működés mellett a válság idején Túlzott informatikai költségek, szükségtelen informatikai fejlesztések Tagszervezési jutalék kifizetése fiktív tagok után Megtartási jutalék kifizetése törvényi tilalom ellenére Jogosulatlanul elszámolt költségek, átláthatatlan, jogszabálysértő számviteli nyilvántartások vezetése, önkéntes üzletág finanszírozása a kötelező magánnyugdíjpénztári tagok rovására Saját cégcsoporton belüli befektetési jegyek vásárlása alacsony hozam mellett Pazarló gazdálkodás összefoglaló

Kormányzati Ellenőrzési Hivatal 13 Saját cégcsoporton belüli befektetési jegyek vásárlása A csoporttaghoz tartozó pénztárak sok esetben saját (csoporttag által kibocsátott) befektetési jegyet vásároltak, melyre vonatkozó döntéseket nem alapoztak meg gazdaságossági vizsgálatokkal. A saját befektetési jegyek hozama elmaradt az átlagtól, nem minden esetben volt indokolt azok megvásárlása. Egy pénztár esetében a saját befektetési jegyek vásárlása a tagok számára 1,9 mrd Ft vagyonvesztést okozott 2008-ban. -0,92 Ha a pénztár nem vásárolt volna csoporton belüli saját befektetési jegyet, akkor a pénztártagok vagyona 1,9 mrd Ft-tal több lett volna 2008-ban.