Berta Tamás, k özpontvezető Tóth Viktória, projektkoordinátor Közlekedésbiztonsági Központ KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. A közlekedési.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Közlekedj okosan nyári tábor
Advertisements

 Európai Parlament és Tanács (2006) – szociális és állampolgári kulcskompetencia fejlesztése  Nemzeti Önkéntes Stratégia (2011), Magyarországi önkéntesség.
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
Partnerek vagyunk az úton László János Magyar Kerékpárosklub.
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
Integráció a sportiskolai és a művészeti nevelés segítségével A Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola pályázatáról Integráció sporttal és zenével.
Kerékpáros Magyarország Program Bringázz a Munkába Kerékpárosbarát Település szeptember 16.
Közlekedési balesetek okairól, statisztikai adatokkal, tanulságokkal
Helyi oktatásirányítás fejlesztése TÁMOP /
Bári I. A tervezés és a folyamatok újraszabályozása.
INTEGRÁLT ÖSSZKÖZLEKEDÉSI MODELL
Szemléletformálás a kerékpáros közlekedés támogatásában
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Kerékpározás Programfejlesztési Központ VI.A.5.1.
Rendészeti feladatok a kerékpárosok közlekedésbiztonsága érdekében
A Vasúti vizsgaközpont. 49 /2004. EK, ,. 59 /2007. EK. ,
„Környezet- és egészségtudatos iskola” Magyar Bioetikai Társaság 20. Nemzetközi Konferenciája szeptember 21.
Európai Autómentes Nap és Mobilitási Hét Tatabányán Oláh András
SZAKDOLGOZAT CÍME szakdolgozat
Az oktatási segédanyagokhoz szükséges ismeretanyag összeállítását a megyei rendőr-főkapitányság bűnmegelőzési osztálya gerontológiai szakemberek bevonásával.
2008. március 12. A FIATAL GÉPJÁRMŰVEZETŐK OKTATÁSÁNAK FELÜLVIZSGÁLATA Különös tekintettel a többszintű képzésre Kedves Miklós tudományos segédmunkatárs.
„Erős Pillérek – Javuló Közlekedésbiztonság”
Az emberi tényező a közlekedésbiztonságban előadó: dr. Sárdi Erika, elnök.
SÉRÜLÉKENY BIZTONSÁG Közlekedéstudomány a közlekedésbiztonság szolgálatában „KÖZLEKEDÉSI SÉRÜLÉSEK” KONFERENCIA Budapest, szeptember 26. Előadó :
„Közös ügyünk a biztonságos vasúti átjáró” Konferencia Bükfürdő, június KTE Vas Megyei Területi és Soproni Városi Szervezet KTE Közlekedésbiztonsági.
A Vasúti vizsgaközpont
1 Óberling József r. ezredes rendőrségi főtanácsos ORFK Közlekedésrendészeti Főosztály vezetője I-IV. hónap közlekedési baleseti statisztikája, valamint.
Óberling József r. ezredes
Az EU új Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramja és a magyar álláspont kialakítása A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kapcsolódó feladatai Előadó: Schváb.
A közúti közlekedésbiztonság alakulása Magyarországon;
A tehetséggondozás 25 éve a törökszentmiklósi Bethlen Gábor Református Általános Iskolában   „Az első lépések”
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
SZIMULÁCIÓ A BIZTONSÁGÉRT
A közlekedési szabályok megtartása rendőri szemmel
„Erős pillérek – Javuló közlekedésbiztonság” Budapest, október 20. Horváth Zsolt Csaba elnök Az NKH szerepe a Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramban.
A fuvarozó vállalkozások kapcsolata a kötelező és szabadon választott gépjárművezető képzéssel Közlekedésbiztonsági konferencia Budapest, március.
Vezetés? Technika? vezetéstechnika Driving Camp Hungarywww.drivingcamp.hu.
A beiskolázás előkészítése
KÖBE. Ahol a balesetmegelőzés is KÖTELEZŐ. Tudatos Vezetők Klubja.
Önálló és rendőrrel közös polgárőri tevékenység és ehhez kapcsolódó rendőri karjelzések ismertetése +
A közlekedésbiztonság évtizede A közlekedési balesetekből származó tragédiák 50%-a megelőzhető lenne, ha legalább a következő 5 szabályt betartanánk.
KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft.
AZ ISKOLAI KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT.  NAT 2012, EMMI-rendelet 2012  2016-tól az érettségi vizsga megkezdéséhez 50 óra közösségi szolgálat teljesítése szükséges.
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
2009 Tudatos vezető - Közlekedésbiztonság Pausz Ferenc GRSP Magyarország Szemben az árral? Budapest, március 19.
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
Közlekedésre nevelés az óvodában - workshop
Közúti balesetek főbb okai I-III. hó
A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…
A többcélú kistérségi társulás finanszírozási gyakorlata Debrecen, Megyeháza-Árpád terem.
Molnár Attila Károly H9QG5B HATÓSÁGI JELLEGŰ KÉPZÉSEK A gépjárművezető-képzés.
MPK Nagyleállás 2016 Régió Biztonság MOL Régió Biztonság MOL.
II. Országos Iskolarendőr Szakmai Nap „ Egy iskola – egy polgárőr” program A gyermekek közlekedésbiztonságra nevelése.
Dr. Bói Loránd Üzletágvezető KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. Közlekedéstudományi Üzletág Közszolgáltatások pályáztatási rendszere a közúti.
„ Kalandvágyból felelősség” Ismerjük meg az Ifjú Polgárőrt Dr. Christián László PhD tanszékvezető egy. docens NKE RTK.
VASÚTI VIZSGAKÖZPONT KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. Vasúti Vizsgaközpont Novák László igazgató.
Középiskolai továbbtanulás 2016/17
Budapest, március 24. A húsvéti ünnepi időszak rendőri feladatai Óberling József r. ezredes rendőrségi főtanácsos ORFK Közlekedésrendészeti Főosztály.
Bartháné Kunráth Ágnes 2017.
Gazdik Judit Ápolásfejlesztő, intézményi szakoktató
Budapest I Kerületi Kosztolányi Dezső Gimnázium
Mérés-értékelési gyakorlatok tanulmányozása az európai szakképzésben
SZFP II. Mérés-értékelés Fejlesztési Szakterület
KÖZSZOLGÁLTATÁSI SZEKCIÓ
KRE-AKTÍV motivációs projekt
KÖZSZOLGÁLTATÁSI SZEKCIÓ
LEHETŐSÉGEK AZ ISKOLAI KERÉKPÁROS KÖZLEKEDÉSRE NEVELÉSBEN
Esély a szülőknek, lehetőség
Közlekedési ismeretek
Gyermek- és ifjúságvédelem, vezetői felelősség és támogatás
Előadás másolata:

Berta Tamás, k özpontvezető Tóth Viktória, projektkoordinátor Közlekedésbiztonsági Központ KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. A közlekedési ismeretek oktatási lehetőségei a köznevelés rendszerében

A közlekedésre nevelés és a gépjárművezető képzés egy rendszer

A biztonságos közlekedésre felkészítés helyzete Iskolások közlekedésbiztonsággal kapcsolatos tudásszintjének felmérése Módszer: fókuszcsoport és kérdőív 779 tanuló, 21 kérdés 33 tanár, 15 kérdés Kitől tanulják a gyermekek a közlekedési/biztonsági szabályokat? Kitől tanulják a gyermekek a közlekedési/biztonsági szabályokat?

Van-e az Önök intézményében közlekedésre nevelésre kijelölt felelős személy? A biztonságos közlekedésre felkészítés helyzete Kijelölt szaktanár ( szakirányú végzettségű )7% Egyéb szakos tanár18% Az osztályfőnökök a saját osztályukban25% Külsős partner (autósiskola, helyi rendőrkapitányság, hozzáértő szülő)14% Szabadidő szervező1% Nincs32% Egyéb3% - A munkában résztvevők 90%-a úgy került a közlekedésre nevelésbe, hogy kijelölték (az induláskor nem volt affinitása a témához).

A biztonságos közlekedésre felkészítés helyzete 42% - sikertelen vizsga

Lépésről lépésre – modularitás és felépülő bizalom Közvetlen célcsoportok kisgyerekek (0-5 év) kisiskolások (6-10 év) iskolások (11-14 év) középiskolások (15-18 év) fiatal felnőttek (19-29 év) felnőttek (30-64 év) idős felnőttek (65 évtől)

KorcsoportFeladatIsmeretcsoportok ÓvodaAlapvető ismeretek és gyakorlati tapasztalatok Közlekedés részei, jelentéstartalmak és azok gyakorlati leképezése 1-4. évfolyam (Alapismeretek) Önálló gyalogos közlekedővé válás Látni és látszani; Átkelés az úttesten; Kerékpárral az úton; A közlekedés tagja vagyok… Gyalogos „jogsi” 5-6. évfolyam (Veszélyhelyzet felismerés) Önálló kerékpárossá (járművezetővé) válásKerékpáros ismeretek, „kerékpáros KRESZ” Kerékpáros „jogsi” 7-8. évfolyam (Veszélyhelyzet felismerés) Szabályismeret és felelősségvállalás (út a gépjárművezető felé) Szabályismeret kiterjesztése (KRESZ) és összekapcsolása biztonsági szabályokkal; gépjárművezetői ismeretek Vezetői engedély Középiskola (Általános ismeretek) Felelősség- és biztonság tudat fejlesztése; Szabályismeret növelése „Kategóriás” ismeretcsoportok Vezetői engedély

Monitoring felmérés eredményei Mutatók 1-2. évfolyam 3-4. évfolyam 5-8. évfolyam gyalogos úttest - járda különbségtétel86,00%79,30%63,50% átkelés úttesten74,90%58,85%61,00% figyelem a környezetre89,00%80,25% X rendőri karjelzés (alapok)-58,10%82,70% elsőbbségadás megkülönböztető jelzéseket használó járműnek -X78,00% utas közösségi közlekedés96,20%89,60% X személygépjármű89,40%63,85%52,45% motorkerékpár, moped--64,60% közlekedési eszköz vezető kerékpáros91,57%41,85%59,33% közúti jelzések ismerete74,55%64,40%70,15%

Megoldás?

Szakmai háttér biztosítása

Köszönöm megtisztelő figyelmüket!