SPORTÉLETTAN ALPROJEKT BIOMEDICINÁLIS TANANYAGFEJLESZTÉS TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011 A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Egymásért fordítsuk meg a napot!. Célok •a fogyatékos emberek elfogadottságának növelése érdekében: ▫integrált események szervezése, ▫a fogyatékos emberek.
Advertisements

Ifjúsági Egészségnap április 7.. Célcsoport és célok •18-28 éves korosztály •A felsőoktatásban tanuló hallgatók •Egészségmagatartás fejlesztése.
„CSOPORT VEZET CSOPORTOT”
SE ÁOK Családorvosi Tanszék
Projektcím: Dél-alföldi Felnőttképzési - Szakképzési Tudástár és Tanácsadó Központ létrehozása /DAF-FSZTTK/ Projektkód: TÁMOP / Kedvezményezett:
Vegyész és kémiatanár mesterképzések
Környezettudományi MSc A Szegedi Tudományegyetemen.
Mesterszakok (MSc): fizikatanár fizikus csillagász
Kémia Alapszak „Vegyülj Velünk !”.
1 Tudás és/vagy kompetenciák? Végzős hallgatók részvétele a felnőttoktatásban Ábrahám Katalin – Tőzsér Zoltán Debreceni Egyetem Nevelés-és művelődéstudományi.
Egységes tankönyvek a természetvédelmi mérnök képzés szolgálatában
Tehetséggondozás a pszichológiában TÁMOP / Járai Róbert, PhD PTE BTK Pszichológiai Intézet.
Rejtő Sándor Könnyűipari Mérnöki Főiskolai Kar
A DEBRECENI EGYETEM HALLGATÓI VONZÁSKÖRZETE Németh Szabolcs – I. éves PhD hallgató DE-AGTC.
Az emberi természet természettudományos vizsgálata
III. Témakör MISKOLCI EGYETEM LOGISZTIKA ANYAGMOZGATÁSI ÉS LOGISZTIKAI TANSZÉK III./1.
Sportklaszter – innovatív tartalékok a sportban
A Platform 2013 évi további programja Jövő Internet Nemzeti Kutatási Program Szerkesztő Bizottság megalakulása- március 31 Workshop május vége: Beszámoló.
2012. január 25. Rozsnyai Krisztina 1 A felsőoktatás minőségbiztosítása Európában – a minőségbiztosítás és a nemzetköziesedés Rozsnyai Krisztina MAB Magyar.
KETTŐ AZ EGYBEN: MÚZEUMPEDAGÓGIAI KÉPZÉS ÉS GYAKORLATI HELY KIALAKÍTÁSA A SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM JUHÁSZ GYULA PEDAGÓGIAI KARÁN Dr. Viskolcz Noémi Szegedi.
Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.
A projekt fejlesztési oldala A projekt fő elemei Fejlesztések Paletta TÁMOP A/1-11/ Csallner András Erik.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
2005. május 5. OKTATÁSI MINISZTÉRIUM FELSŐOKTATÁSI FELNŐTTKÉPZÉSI BIZOTTSÁG.
Georgikon Mezőgazdaságtudományi Kar
Az egyetemi sport lehetőségei a sportvezetők szemszögéből. Az egyetemi testnevelés feladatai, lehetőségei és fejlesztése. Lehetséges modellek Dr. Balogh.
A sporttudomány helye a tudományok rendszerében
Földrajzoktatás a Debreceni Egyetemen és jogelődjén, a Kossuth Lajos Tudományegyetemen 1990-től napjainkig Kerényi Attila Debrecen november 14.
Konferencia a Kutatási kiválóság jövőjéről ELTE június 22. Dr. Farkas Ferenc általános és stratégiai rektorhelyettes PÉCSI TUDOMÁNYEGYETEM CSŐRE.
PÁLYÁZATI BESZÁMOLÓ DR TÖRÖK LÁSZLÓ EGYETEMI DOCENS SZTE TRAUMATOLÓGIA TÁMOP E-13/1/KONV Sport a felsőoktatásban PÁLYÁZATI BESZÁMOLÓ DR TÖRÖK LÁSZLÓ.
KÉPZÉS- ÉS TANANYAGFEJLESZTÉS ALPROGRAM TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált,
SPORTÉLETTAN ALPROJEKT BIOMEDICINÁLIS TANANYAGFEJLESZTÉS TÁMOP E-13/1/KONV A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot.
„QUO VADIS?” SPORTORVOSTAN KÉPZÉS TANTÁRGYI BEVEZETŐ TÁMOP E-13/1/KONV (2) AP - Sportorvosi képzésfejlesztés Dr. Márton János 2. AP értékelő.
Projektcím: A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások fejlesztése a Dél-alföldi.
Projektcím: A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások fejlesztése a Dél-alföldi.
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
Projektcím: A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások fejlesztése a Dél-alföldi.
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
TÁMOP A/1-11/1 Tananyag általános formai és tartalmi előírásai, valamint az önellenőrzés és teszt szerkesztési, publikálási lehetőségei a CooSpace-ben.
TÁMOP E-13/1/ KONV A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
SPORTÉLETTANI KÉPZÉS ÉS TANANYAGFEJLESZTÉS TÁMOP E-13/1/KONV A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált,
Az Open Access hazai és helyi vonatkozásai International Open Access Week October 21-27, 2013.
TÁMOP E-15/1/Konv Új generációs sporttudományi képzés és tartalomfejlesztés, hazai és nemzetközi hálózatfejlesztés és társadalmasítása.
MUNKAERŐ-PIACI IGÉNYEKRE TÁMASZKODÓ GYAKORLATORIENTÁLT KÉPZÉSEK, SZOLGÁLTATÁSOK A SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM FÓKUSZÁBAN TÁMOP F-14/1/Konv
A SPORTORVOSTAN ALAPJAI TANTÁRGYI BEVEZETŐ TÁMOP E-13/1/KONV (2) AP - Sportorvosi képzésfejlesztés Dr. Márton János Magyar Tudomány Ünnepe.
„QUO VADIS?” SPORTORVOSTAN KÉPZÉS TANTÁRGYI BEVEZETŐ TÁMOP E-13/1/KONV (2) AP - Sportorvosi képzésfejlesztés Dr. habil. Márton János Ph.D.
A testnevelés szerepének és tartalmának átalakulása az elmúlt években Dr. Honfi László MEFS alelnök.
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
Pedagógusképzők képzése a tananyagfejlesztésről
AP1 - SPORTTUDOMÁNYI KÉPZÉS ÉS TARTALOMFEJLESZTÉS
Képzésfejlesztés alprogram Dr. Győri Ferenc
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
Tananyagok Digitalizálása alprogram eredményeinek bemutatása
Makovecz-program Jakabné dr. Szalai Krisztina Pécs, augusztus 31
Testnevelés és Sporttudományi Intézet
SPORT – INNOVÁCIÓ - Pályázat
Szegedi Tudományegyetem
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
Dr. Varga Csaba, SZTE TTIK,
A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások fejlesztése a Dél-alföldi Régió.
tananyagfejlesztés TÁMOP E-13/1/KONV
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma által támogatott együttműködés
Nemzeti Agykutatási Program Szegedi Tudományegyetem október Szegedi Akadémiai Bizottság 110. termében (Szeged, Somogyi u. 7.) Sajtótájékoztató.
Az új Alaptörvény és a jogélet reformja
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma által támogatott együttműködés
Idegen nyelvű informatika oktatás helyzete Debrecenben
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma által támogatott együttműködés
IRODALOMKUTATÁSI MÓDSZEREK Varga Attila Testnevelési Egyetem Sporttudományi Doktori Iskola PhD II. évfolyam Témavezető: Dr.Kokovay Ágnes
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma által támogatott együttműködés
TUDOMÁNYOS KONFERENCIA
Előadás másolata:

SPORTÉLETTAN ALPROJEKT BIOMEDICINÁLIS TANANYAGFEJLESZTÉS TÁMOP E-13/1/KONV A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások fejlesztése a Dél- alföldi Régió felsőoktatásában Dr. Varga Csaba Innováció a testnevelés, sport és rekreáció területén Szegedi Akadémiai Bizottság Orvostudományi Szakbizottság Sporttudományi Munkabizottság November 12. SZTE, TTIK, Élettani, Szervezettani és Idegtudományi Tanszék

SPORTÉLETTANI TANANYAGOK FEJLESZTÉSE ÉS LEKTORÁLÁSA ELKÉSZÜLT JEGYZETEK Metabolikus szindróma alapjai Szerző: Dr. Varga Csaba Lektor:Prof. Dr. László Ferenc, Szegedi Tudományegyetem Fejezetek a sportélettan tárgyköréből Szerző: Dr. Pósa Anikó Lektor:Dr. Juhász Béla, Debreceni Egyetem Teljesítményfokozás lehetséges és tiltott eszközei Szerző: Kedvesné Dr. Kupai Krisztina Lektor:Dr. Juhász Béla, Debreceni Egyetem

SPORTÉLETTANI TANANYAGOK FEJLESZTÉSE ÉS LEKTORÁLÁSA Metabolikus szindróma alapjai Alapadatok 134 oldal 35 ábra 11 táblázat Főbb témakörök Történeti áttekintés, Élettani alapok (zsír, glükóz anyagcsere, hormonális szabályozás, táplálkozás szabályozása), Metabolikus szindróma meghatározása, mérése, befolyásoló tényezők, rizikófaktorok, kezelés, megelőzés

SPORTÉLETTANI TANANYAGOK FEJLESZTÉSE ÉS LEKTORÁLÁSA Fejezetek a sportélettan tárgyköréből Alapadatok 96 oldal 18 ábra 11 táblázat Főbb témakörök Sportélettan biokémiai vonatkozásai Keringés, légzés, táplálkozás Izomműködés, dopping

SPORTÉLETTANI TANANYAGOK FEJLESZTÉSE ÉS LEKTORÁLÁSA Teljesítményfokozás lehetséges és tiltott eszközei Alapadatok 83 oldal 35 ábra 18 táblázat Főbb témakörök Izomműködés és annak befolyásolása Doppingosztályok (NOB és WADA által meghatározottak) Géndopping „Természetes „teljesítményfokozók Táplálkozás szerepe

OKTATÁS Sportorvosi alapismeretek Meghirdető: ÁOK kredit: 2 hallgatók: ÁOK orvos III-V éves Metabolikus szindróma alapjai Meghirdető: TTIK kredit: 1 hallgatók: TTIK, JGYPK, ÁOK Kóros idegrendszeri folyamatok Meghirdető: TTIK kredit: 2 hallgatók: TTIK Biológus MSc Eddigi oktatási részvétel

SPORTTUDOMÁNYI PHD ELINDÍTÁSA Doktori Iskola SZTE, TTIK, Biológus Doktori iskola PhD. hallgató dr. Hegyköziné Veszelka Médea Helyszín SZTE, TTIK, Élettani, Szervezettani és Idegtudományi Tanszék Téma Kalóriamegvonás, magas triglicerid tartalmú diéta és a rekreatív testmozgás tanulmányozása experimentális menopauzában

RÉSZTVEVŐK Dr. Varga Csaba Habil., Phd. Biológus, alprojektvezető, szakmai megvalósító Kedvesné Dr. Kupai Krisztina PhD. Gyógyszerész, szakmai megvalósító Dr. Pósa Anikó PhD. Biológus, szakmai megvalósító Juhász Katalin MSc., angol-spanyol nyelvtanár, adminisztrátor, fittnes edző, táplálkozási tanácsadó dr. Hegyköziné Veszelka Médea PhD. hallgató

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!