Helyzetkép és perspektívák (K+F tevékenységek az OFI-ban) Kaposi József Budapest 2011. december 6.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Advertisements

1 A közoktatás az Új Magyarország Fejlesztési Tervben Oktatási és Kulturális Minisztérium Hámoriné Váczy Zsuzsa szakmai főtanácsadó, osztályvezető 2007.
Az OH TÁMOP fejlesztései
„A tanfelügyelet kialakuló rendszere, átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban” Az intézmények minőségfejlesztési folyamatainak támogatása /4. pillér/
A felsőoktatás fejlesztési lehetőségei
„Ezt egy életen át kell játszani”
A TISZK-ek fenntarthatósága 1 Budapest, január 14.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Az átalakuló tanárképzés és a pedagógiai szolgáltató rendszer kapcsolódási pontjai.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
A szaktanácsadás támogató szerepe
XXI. századi közoktatás a TÁMOP projekt bemutatása
Alprojektek eTanulás rendszer fejlesztése
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
Kaposi József Budapest, február 24.
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
„A szakképzés koordinációjának lehetőségei a Dél-Dunántúli Régióban” Egy konferencia „beharangozója”
Mérés, értékelés és minőségbiztosítás a közoktatásban
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Felsőoktatási Minőségfejlesztési Rendszer
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM A Diplomás Pályakövetési Rendszer eredményeinek beépítése az egyetemi döntési folyamatokba Dr. Szűcs Edit minőségbiztosítási.
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
Az ÚMVP intézményrendszere
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Intézményi pályakövetés központi támogatása - TÁMOP Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató Budapest, március 24.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
8900 Zalaegerszeg, Kosztolányi u. 10. A TÁMOP projekt szerepe és feladatai Nyugat-dunántúli régióban.
A kerettantervek fejlesztése
A képzett szakemberekért Fejlesztés és szolgáltatás a szakképzésben. Budapest augusztus 27.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
Nógrád TISZK sajtótájékoztató 2009 december 14. A Nógrád TISZK fejlesztése.
Munkakultúra Szakképzési modellek 19. Országos Konferencia Az Országos Képesítési Keretrendszer és a Központi Validációs Rendszer a TÁMOP as projektben.
A szakképzés helyzete Magyarországon
1 A kompetencia alapú oktatás jövője a NFT II. tükrében Debrecen, Február 20. Hámoriné Váczy Zsuzsa, OKM.
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.

A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása TÁMOP /2-2F A projekt az Európai Unió támogatásával,
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadás támogató szerepe Dr. Szabó Mária Budapest február 27.
Szaktanácsadás, pedagógiai-szakmai szolgáltatások
A szaktanácsadó segítő szerepe
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadó összetett szerepe a TÁMOP kiemelt projektben.
FEMIP „Minőségfejlesztés a felsőoktatásban” TÁMOP / Bángi-Magyar Attila szakmai vezető OFI Szakmai Napok december 7.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Dr. Schiffer Csilla. Továbbképzés előnyös:  ha általános válaszok adhatók egy problémára,  ha lehetséges a gyakorlaton túli elméletalkotás, amely továbbképzéssel.
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
A közoktatás fejlesztési irányai és a társadalmi felzárkóztatás kapcsolata.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
Barcsák Marianna KPSZTI
főosztályvezető-helyettes
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
A Diplomás pályakövetŐ rendszer megújítása
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

Helyzetkép és perspektívák (K+F tevékenységek az OFI-ban) Kaposi József Budapest december 6.

Köz- és felsőoktatás fejlesztése érdekében végzett kutatási, fejlesztési, innovációs és szolgáltatási tevékenység. kutatás, fejlesztés, nemzetközi elemzések készítése; oktatásirányítási döntések szakmai előkészítése; adatszolgáltatás; szakmai eredmények széles körű disszeminációja. Tevékenységi köreink: Alapfeladatunk: Intézetünk

 oktatási rendszer változásainak elemzése;  ezek hazai és nemzetközi összefüggésekben való értékelése;  oktatáspolitikai döntéshozatal támogatása; Kutatási és Elemzési Központ feladatai: Hungary. Jelentés a magyar közoktatásról 2010 Jelentés a funkcionális analfabétizmusról A magyar középiskolások eredményességi mutatóinak vizsgálata Facts & Figures. Higher education in Hungary Educatio (folyóirat) Országos képesítési keretrendszer kialakítása Magyarországon (kiadvány) Kutatás, fejlesztés és innováció Szakmai és Tudományos Igazgatóság

 oktatási stratégiák és módszerek fejlesztése;  a tartalmi követelmények és vizsgarendszerek korszerűsítésének segítése;  mérési követelmények és mérőeszközök fejlesztése, mérési és értékelési módszertan fejlesztése; Kutatás, fejlesztés és innováció Fejlesztési és Innovációs Központ feladatai Hungary. Iskolarendszerű hároméves szakiskolai képzés közismereti tanterve Nemzeti alaptanterv szövegtervezetének véleményezése Ökoiskola Program TÁRS (Társadalmi Szolidaritás) program. Új Pedagógiai Szemle (folyóirat) Szakmai és Tudományos Igazgatóság

Pedagógiai szolgáltatások Szakmai és Tudományos Igazgatóság

Országos Pedagógiai Könyvtár és Múzeum

Könyvtár: Pedagógiai szakirodalomhoz kapcsolódó könyvtári feladatok teljes körű ellátása; TÁMOP Nevelési tudásdepó projekt megvalósítása. Neveléstudományi szakmúzeumi feladatok ellátása. Múzeum:

Az Európai Unió Strukturális Alapjainak terhére megvalósuló programok: TÁMOP – 21. századi közoktatás-fejlesztés, koordináció TÁMOP – Minőségfejlesztés a felsőoktatásban TÁMOP – A felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése TIOP – Hatékony informatikai infrastruktúra a központi oktatási rendszerek szolgálatában TÁMOP – Nevelési Tudásdepó az olvasóvá neveléshez és a digitális kompetenciák fejlesztéséért TÁMOP – Pedagógusképzések (a pedagógiai kultúra korszerűsítése, pedagógusok új szerepben) Európai Uniós projektek

44 elemi projekt – az alábbi témákhoz kapcsolódóan: közoktatási intézményi megújulás; a tanulási környezet- és iskolafejlesztés; az oktatásirányítás és az iskolarendszer hatékonyságának javítása; tudásmenedzsment rendszerszintű fejlesztése; az innováció támogatása; TÁMOP századi közoktatás – fejlesztés, koordináció

Témacsoportok: 1.Oktatás és a munka világa 2.A társadalmi kohézió irányába ható integrációs törekvések vizsgálata 3.Kompetencia-alapú tanulásfejlesztés 4.Az átmenetek kezelése 5.Tanuló szervezetek és közösségek 6.Az intézmény és társadalmi környezete 7.A tanulás virtuális és fizikai környezete 8.Intézményi fejlesztő beavatkozások A versenyképesség és az esélyteremtés erősítésével a közoktatási intézményi megújulást, valamint a tanulási környezet- és iskolafejlesztést támogató K+F tevékenységek (19 elemi projekt) 6. pillér

Témacsoportok: 1.Oktatáspolitikai beavatkozások hatásvizsgálata 2.Fejlesztéspolitikai beavatkozások hatásvizsgálata 3.Az irányítási szintek közti felelősség-megosztás, az irányítás professzionalizálódásának és hatékonyságának vizsgálata 4.A tényeken alapuló politika-formálás kultúrájának fejlesztése Az oktatásirányítás és az iskolarendszer hatékonyságának javítását szolgáló K+F tevékenységek (23 projekt) 7. pillér

Témacsoportok: 1.Az oktatásügyi K+F rendszer elemzése és stratégiai fejlesztése 2.A korszerű tudásmenedzsment és innovációs rendszer elemeinek létrehozása A tudásmenedzsment rendszerszintű fejlesztését támogató K+F tevékenységek; az innováció támogatása 8. pillér

indikátor nevecélérték összes létrejött érték várható teljesülés adatbázis9 db13 db144% tanulmánykötet16 db19 db118% policy javaslat11 db13 db118% tudásmenedzsment eszköz 3 db 100% honlap látogatottság 115%516%448% képzettek száma65 fő 100% Indikátorok

Adatbázisok I. A nem szakrendszerű oktatás - empirikus kutatási adatbázis Pályakövetés ben szakmát szerzettek kérdőíves vizsgálata Pedagógiai programelemzés empirikus kutatási adatbázisa Tanulói szintű idegen nyelvi eredményességi adatbázis Hazai tankönyvi adatgyűjtemény Intézményi és tanulói vélemények a beiskolázási és továbbhaladási folyamatok változásairól Hiányszakmákban tanuló végzős szakiskolások empirikus kutatási adatbázisa Az idegennyelv-oktatás hatékonyságának vizsgálatára alkalmas adatbázis (nyelvtanulási input- és outputváltozókkal) Együttnevelő általános iskolák vezetői az integrált nevelés megvalósulásáról a fogyatékos tanulók esetében – empirikus kutatási adatbázis

Adatbázisok II. BA-szakos hallgatók körében végzett kérdőíves kutatás adatait tartalmazó adatbázis Felsőfokú szakképzésben részt vevő tanulók körében végzett adatbázis Kistérségi iskolafenntartás – irányítási információk A felsőoktatásban alapképzésben nappali tagozaton tanuló hallgatók körében végzett kérdőíves kutatás, kitüntetetten a tanárképzéssel kapcsolatos orientációi (1200 fős országos minta), empirikus kutatási adatbázis A felsőoktatásban mester képzésben nappali és levelező tagozaton tanuló hallgatók körében végzett kérdőíves kutatás, kitüntetetten a tanárképzéssel kapcsolatos orientációi (1200 fős országos minta), empirikus kutatási adatbázis A Nat intézményi szintű implementációjának empirikus kutatási adatbázisa

Tanulmánykötetek I. IKT-mozaik Iskolaportrék. Iskolák az IKT-használat tükrében Javaslat a nemzeti oktatási innovációs rendszer fejlesztésének stratégiájára A szavak és a tettek. Sajátos nevelési igényű tanulók a közoktatásban a 21. század első évtizedében Magyarországon Kívül-belül jó iskola Nemzetközi és hazai jó gyakorlatok a nyitott iskoláról Nemzetközi és hazai jó gyakorlatok a kulcskompetenciák komplex fejlesztéséről és modelljeiről A pedagógus továbbképzés gyakorlata Az iskolai integráció Magyarországon David Hopkins: Every school great school (fordítás kötet) - Minden iskola kiváló iskola. A rendszervezetés lehetőségeinek kiaknázása

Tanulmánykötetek II. Átmenet a tantárgyak között Sokarcú implementáció. Komptenciafejlesztő programcsomagok bevezetése a HEFOP iskolákban Network of innovation (OECD fordítás kötet) Innovation in the knowledge economy (OECD fordítás kötet) - Innováció a tudásalapú gazdaságban. Az innováció hatásai az oktatásra és tanulásra. Think scenarios rethink education (OECD fordítás kötet) A toolkit for the European citizen. The implementation of Key Competences. Challanges and opportunities (CIDREE fordítás kötet) - Az európai polgár kompetenciái. Az implementáció kihívásai és lehetőségei az oktatás világában. Kistérségi társulások és a közoktatás Az idegennyelv-tanítás, tanulás eredményessége és hatékonysága Az adaptív iskolák

Policy-javaslatok Javaslat a nemzeti oktatási innovációs rendszer fejlesztésének stratégiájára – Vezetői összefoglaló Ajánlások a minőségi iskolai infrastruktúra kialakításához Tankönyvpolitika Magyarországon összefoglaló áttekintés és oktatáspolitikai ajánlások A 18 éves tankötelezettség teljesítésének alternatívái A TISZK rendszer továbbfejlesztésének lehetséges módja Pályakövetés a szakképzésben Az óvodáztatás meghosszabbodásáról Az oktatási célú IKT használat fejlesztéspolitikájának differenciálása A nemzeti alaptanterv implementációjáról Ajánlások a pedagógusképzés fejlesztéséhez Az idegennyelv-oktatásról Regionális tervezés és közoktatás A kistérségi közoktatás-szervezés tapasztalatai

Első ütem hosszabbítása Témacsoportok: Átmenetek Pedagógusok Iskolavezetés (intézményi szint) Integrációs gyakorlat Oktatásirányítás Implementáció

Első ütem hosszabbítása Kerettantervek: A tartalmi szabályozók struktúrájának vizsgálata, koncepcióalkotás; A jelenleg érvényes és hatályos kerettantervek tartalmi, módszertani elemzése; A jelenleg érvényes kerettantervek intézményi implementációs gyakorlatának vizsgálata; Az új kerettantervek közös tartalmi és szerkezeti elemeinek kialakítása;

A projekt célja: illeszkedés az európai minőségpolitika előírásaihoz; a magyar felsőoktatási intézmények Európai Felsőoktatási Térségben való versenyképességének növelése; a magyar felsőoktatás szolgáltatásainak javítása; TÁMOP Minőségfejlesztés a felsőoktatásban

Nemzetközi minőségirányítási trendek elemzése; Felsőoktatási minőségfogalomtár kialakítása; Monitoringrendszer kidolgozása az intézmények minőségfejlesztési tevékenységének értékelésére; Az intézményfejlesztési stratégiák minőségügyi vizsgálata; Az intézményi felnőttképzési gyakorlatok elemzése; Felsőoktatási rangsorok elemzése minőségszempontok alapján; Munkaerő-piaci adatok elemzésének és visszacsatolásának lehetőségei; Kutatások

Szolgáltatások: Jó Gyakorlatok adattár Szaktanácsadói rendszer felépítése Minőségtérkép: Felsőoktatási intézmények minőségirányítási rendszereinek feltérképezése A projekt további elemei Disszemináció: Rendezvények Kiadványok FEMIP Hírlevél Felsőoktatási Minőségi Díj: Részvétel a pályázati folyamatban: Új FMD Modell kidolgozása

TIOP – Hatékony informatikai infrastruktúra a központi oktatási rendszerek szolgálatában: informatikai eszközök beszerzése; adatbázisok létrehozása; TÁMOP / TIOP TÁMOP – Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése: Központi Validációs Rendszer (KVR); Országos Képesítési Keretrendszer (OKKR);

TÁMOP Nevelési Tudásdepó… Teljes címen: Nevelési Tudásdepó az olvasóvá neveléshez és a digitális kompetenciák fejlesztéséért: közoktatási intézmények és a könyvtárak együttműködését támogató szolgáltatások; nem formális és informális képzési programok kidolgozásának támogatása; hazai jó gyakorlatok adatbázisba rendezése, külföldi jó gyakorlatok adaptálása; Olvasás Portál, kiadványok;

Új fejlesztések: TÁMOP – második ütem 2. pillér: A nevelés–oktatás eredményességének és az oktatásirányítás valamint az iskolarendszer hatékonyságának javítását szolgáló K+F tevékenységek: 1.Az oktatás tartalmi követelménystandardjainak fejlesztése és implementációjuk támogatása 2.A pedagógusszakma minőségének fejlesztési támogatása, szaktanácsadói rendszer fejlesztése és működtetése. 3.A nevelés-oktatás fejlesztése, e területen komplex pilot projektek megvalósítása és a kapcsolódó pályázatok szakmai eredményességének nyomon követése, értékelése 4.Az oktatásirányítási és a szakmapolitikai döntéshozatal fejlesztési támogatása 5.Korábbi fejlesztések, programok hatásának vizsgálata és értékelése

Új fejlesztések: TÁMOP Pedagógusképzések… A projekt főbb elemei: Az új Köznevelési törvényhez illeszkedő képzési rendszer kialakításában és annak működtetésében való közreműködés (az Oktatási Hivatallal, valamint az Educatio Kft-vel közösen); Pedagógusok szakmai munkájának minőségi fejlesztését támogató egységes szaktanácsadói rendszer létrehozása és támogatása; Hiányterületeken pedagógus továbbképzési programok fejlesztése; Kiemelt területeken a továbbképzés szervezése;