Online könyvmarketing Változó trendek, változó vásárlói igények 2010. április 15.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
Advertisements

DISPLAY HIRDETÉSEK. DISPLAY HIRDETÉSEK Fontos a technológiai háttér AZ ONLINE HIRDETÉSEK ELŐNYEI Real-time menedzselhető Mérhető Targetálható Interaktív.
A design szerepe Végvári Imre, kreatív igazgató Online Marketing - Keresőmarketing, Linkmarketing és Egyéb technikák.
Digitális világ A digitális reklám
Keresőoptimalizálás Fizetett hirdetések a keresőkön Fizetett hirdetések tartalmi oldalakon Fizetett helyezések vagy regisztrációk Internetes hirdetések.
Hirdetésfeladás, vásárlás az interneten, aukciós oldalak.
THE BUSINESS AUTOMATION COMPANY Alsópáhok,2012. február 12. Új média Magyar Kolping Szövetség titkári továbbképzés.
Online kreativitás Erőss Csaba. Mi is?
Kampányok könyvszerinti értéken Starcz Ákos Bookline.hu Nyrt április 29.
•online kommunikáció •branding, márkaépítés •kommunikációs stratégiák kitalálása, felépítése •Közösségi marketing •Szociális érzékenység, non-profit partnerek.
DPR és webfejlesztés Aknai Péter Tartalommenedzser, PTE DPR Szakmai Nap, április 15.
Online hirdetési piac Erőss Csaba. Tartalom • Miért? • Hogyan? • Kik?
Bemutatkozás Mádi Gábor BME – 3. év villamosmérnök (Bsc) MobilNetPályázat I. – BME I. helyezés – mywalk.
A B2B e-kereskedelem sajátosságai Előadó: Dimitrova Dessislava Cégvezető, Alphasonic Kft Április 17.
Reklám, Marketing Yess Plus Reklám és csomagküldő szolgáltatás.
AZ INTERNET ADTA LEHETŐSÉGEK AZ ALKOTÓKÖZÖSSÉGEK KAPCSOLATÉPÍTÉSÉNEK TÜKRÉBEN Dóri Éva MMIKL képzőművészeti szakreferens október 1.
Hirdetési termékek – Direct Marketing eszközök.  Célzott, testreszabott hirdetési lehetőség  A hirdető által megadott szempontok alapján szűrt címlistára.
Közösségi média és a könyvtár Trendek Közösségi média és a könyvtárak Trendek
Lilla útja a sikerig– a Lilla magazin kampánya szeptember 11.
DPR kommunikáció alapelvei
Keresőmarketing stratégiák
2002. február 6. Mobil marketing a hirdetők szemszögéből.
Célcsoport elérése – online támogatással Go East! – a ki nem használt lehetőségek birodalma.
1 Hogyan juthatunk be a keresők első oldalára – kereső optimalizálás.
Mitől jó a céges weboldal?
Az online marketing szerepe az e-kereskedelemben.
Kétszeri Dávid, GS1 Magyarország Non-profit Zrt. Hatékony, hiteles, globális – termékadatbank az e-kereskedelem szolgálatában.
Közösségi oldalak üzletszerzésre és reklámozásra.
A sörétes pisztolytól a távcsöves puskáig Hirdetői módszerek a szakmédiumokban Biró István és Szigetvári József.
Orvosoktatás Betegedukáció Egészségügyi kutatások, adatok közzététele Egészségügyi programok szervezése, támogatása Részvétel szakmai szervezetek munkájában.
Hatékony OTC kommunikáció az interneten
Közösségi oldalak használata
IMK – Mobil marketing február Mobilreklám: a tenyérbemászó médium? Szabados Andrea Marketing vezető Voxline Kft.
2010-ben AZ ÉV KÖNYVTÁRA Egyházi Könyvtárak Egyesülése szakmai továbbképzése Veszprém, június 26.
Közösségi hálózatok. Social media és marketing: nem az a kérdés hogy csinálni kell-e, hanem hogy miként tegyük…
A helyi média, mint hatékony reklám felület – Fehérvár Médiacentrum
8. Az eladásösztönzés.
Kampány hatékonyságának mérése, értékelése
Sablonok világa lejárt! Tanuljunk meg különbözni!.
A közösségi agrármarketing lehetőségei a közösségi médiában

Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap Marketing és kutatás hogyan segíthet a kutatás.
Célzott partnergyűjtés (lead generation) IDG Magyarországi Médiaszolgáltató Kft Budapest, Madách Imre út Tel: (1) Médiaajánlat Új,
A legjobb weboldás! “Oszd meg a tudásodat másokkal: ez az egyik módja annak, hogy halhatatlan légy.” (Dalai Láma)
GO! Store Europe LTD. -MAGYARORSZÁG-
GO! STORE® - MAGYARORSZÁG
Trendlakás&Design lakberendezési és életmód magazin Ahol az elképzelések életre kelnek és ahol az otthon utat talál! Médiaajánlat 2011.
Konkrét ügyfélkezelési technikák, gyakorlatok egy cég életében
A Facebook marketing trendjei
Klausz Melinda közösségi média specialista Optimális bejegyzéskomponálás.
A z o n l i n e m a r k e t i n g l e h e t ő s é g e i SZAKDOLGOZAT.
Hajós Katalin Budapest, június 5.
Hol a pénz?. A Biyovis jövedelmező vállalkozás?!
1.Gyógyszeripari kommunikáció célcsoportja 2.Direkt mail és mérési lehetőségei 3.Direkt és alapfogalmak 4.Direkt mérési lehetőségei 5.Direkt.
Google Confidential and Proprietary Kampány a kisvállalkozások sikerességéért március 30.
A keresőmarketing szerepe és lehetőségei a könyvpiacon Sziebig Péter ügyvezető Klikkmánia - keresőmarketing ügynökség április 15.
2015 | 05 | 28 VÁROSOK KÜLSŐ-BELSŐ KOMMUNIKÁCIÓJA.
WKING PARTNERSÉG BEMUTATÓ. WKing Kereskedőház az Ön cége szolgálatában Tapasztalatunk: 10+ év e-commerce 20+ év kereskedelem 10+ év online marketing tapasztalat.
EMPLOYER BRANDING KUTATÁS MIT GONDOLNAK AZ ÜGYFELEK, AZ ÚJSÁGÍRÓK ÉS AZ ÜGYNÖKSÉGEK?
Mi a keresőmarketing? A feladat: az internetes keresők által a számunkra legrelevánsabb látogatókat az oldalunkra juttatni a leg- költséghatékonyabban.
Mennyit ér az adatbázisod?. Amennyit kihozol belőle…
A tartalommarketing lehetőségei és korlátai a gyógyszergyártók szemével szeptember 29.
„Adatbázis építés, adatállományok felhasználása, frissítése, targetálás; egy sikeres DM esettanulmány bemutatása” Vörös Gergely online média értékesítési.
Ezek a stratégia elemek sorban
A SOCIAL MEDIA HATÁSA A FOGYASZTÓI KULTÚRÁRA
„Megbízható segítség a vállalkozóknak”
Hogyan előzz be kisvállalkozóként
Az okos vásárlás lehetőségei a Kaposvár Kincse példáján
Sipos Zoltán Stratégiai igazgató
Előadás másolata:

Online könyvmarketing Változó trendek, változó vásárlói igények április 15.

Az online marketing megjelenése a könyvszakmában 2000 körül az első online könyves oldalak megjelenése Elsősorban kereskedő láncok bolti leképzése internetes felületen Valóságos online előnyök nélkül

Az áttörés A Bookline új könyvekkel is kereskedik, és eddig nem tapasztalt kedvezményeket vezet be Megteremti a hazai internetes könyvkereskedés alapvető üzletpolitikáját Online cégről lévén szó, az online marketinget választja A könyvszakmában elsőként az online marketing piacon A Bookline kétségtelen előnyökre tett szert az online reklámozás területén

Online marketingeszközök a könyvszakmában – az elmúlt 5 év áttekintése Banner hirdetés Hírlevél Dm-levél Nyereményjáték Google Adwords Saját weboldal

Banner hirdetés 4-5 éve aránylag hatékony volt CT és AV alapú hirdetések, fix helyek Mai trend: CT alapú vásárlás Csak intenzív megjelenés mellett hatékony > igen költséges Kiadók elvétve, még leginkább az online könyváruházak oldalain Bookline, Alexandra

Mikor jó egy banner hirdetés? Figyelemfelkeltő, de nem zavaró Egyszerűen és gyorsan közli a lényeget > gyors döntés Image hirdetés: kreatív hirdetés > a cél az általános érdeklődés felkeltése – nem baj, ha a CT alapú hirdetést az is kattintja, akit (még) nem érdekel a termék/szolgáltatás

Hírlevél Az egyik legfontosabb marketingeszköz Bizalom, önkéntesség, érdeklődés Jól célozható vásárló Saját adatbázis építés Egyre több kiadó él a hírlevéllel, de még mindig nem magától értetődő Online könyváruházak: tematizált hírlevelek, vásárláson alapuló célközönségnek küldött hírlevelek

Mikor jó egy hírlevél? Tartalmi és időzítési szempontból OK Jól áttekinthető Megbízható tájékoztatást nyújt Személyreszabott Olyan pluszt nyújt, ami miatt már várom Technikailag jól működik, design rendben Mérőkóddal ellátott: kiadói információszerzés

Direkt marketing levél Levelezőrendszerek, dm cégek adatbázisa Kisméretű saját adatbázis esetén lehet indokolt Nehezebben elérhető felhasználók esetén (pl. területileg szűkített) Nem saját közösségnek szól > kis hatékonyság Az eredmény érdekében: a lényeget első pillantásra közli Csak nagy kiküldési számmal lehet célt érni > drága Kizárólag a kereskedők használják

Nyereményjáték Adatbázis bővítés Közösségépítés Kiadói részről barterezhető Hosszú távú fix jelenlétet biztosíthat Az így nyert vásárlóerő általában „olcsó” Sok törődést igényel A kiadók változó intenzitással használják A kereskedők jellemzően saját oldalon futtatnak kiadói nyereményjátékokat

Google Adwords Kattintásalapú hirdetés Célzott hirdetés A téma iránt már érdeklődő vásárlókat érünk el Rugalmas költségkezelés Jól mérhető Kevés kiadó él evvel a lehetőséggel Bookline, Libri, Alexandra

Saját weboldal A legtöbb kiadó a weboldalán keresztül teremt kapcsolatot a vásárlóival Az ott szerzett benyomások = kiadóról alkotott kép Eladott könyvek számához képest > csak bizonyos speciális vásárlók jutnak el ide Saját eszköz > szabad információ szolgáltatás Rendszeres foglalkozást igényel „Ingyen” van

A mai online jelenlét és a jövő lehetőségei/hagyományos Hagyományos csatornák –Hírlevél – van még mit fejlődni –Kereskedői oldalakon való megjelenés –Barter hirdetések – kapcsolati háló –Könyvesblog – Bookline Journal –Egyéb recenziós megjelenések –Saját honlap – vásárlással együtt –Keresőmarketing

SEO, Google Adwords, Facebook hirdetések, linkmarketing Saját oldal optimalizálása Linkmarketing > keresők erősítése, nem kerül semmibe Tervezett marketing büdzsével hatékony média használata: GA, FB > feltétele a mérhetőség Keresőmarketing ügynökségek használata Saját részmunkaidős képzett alkalmazott

A mai online jelenlét és a jövő lehetőségei/újmédiák Social media –Facebook – egyre többen –Youtube – booktrailer –Microsite saját közösséggel –Blog –Twitter –Interaktív felület: fotó-, videófeltöltés, kommentelés, értékelés

A weboldal helye a kiadón belül Fokozódik a szerepe > mindenki szeretne növekvő direktértékesítést Nincsen belső szakember Külső szolgáltatónak való kiszolgáltatottság Hozzá nem értéssel történő építkezés A kiadói hierarchián belüli szerepe nem eldöntött

Kiadói weboldal Megújulások – különböző színvonalon Webshop – 20% kedvezmény A mai trendeket még nem építették be Gyakori a webergonómiai probléma Esetleges ízlésvilág Általában nem jól optimalizált, a keresőkben rosszul jelenik meg

Kiadói weboldal A kiadó legyen informatív Kiadói, szerzői, illusztrátori blogok, kulisszatitkok Érdekes pályázatok – közös elbírálás Letölthető anyagok Grafikai ajándékok Rendszeres kérdőív – információszerzés Munkatársak bemutatói, ajánlói

Mit várnak el ma a fogyasztók a könyvpiactól Az állandó és rendszeres kedvezményeken kívül… Személyes törődés, odafigyelés Véleménynyilvánítási lehetőség Ajánlás, ajánlás, ajánlás Ajándékok, ingyen lehetőségek, kuponok Tagsággal járó plusz kedvezmények Több információ, pontos tájékoztatás

Még több információ a vásárlók számára Több információ – a vásárlóink állítják elő > véleménymegosztás, kommentelés, fórumozás Több információ – a kiadó lássa el a terjesztőket > a terjesztői oldalakon megjelenő információ fontossága

Online könyváruházban való megjelenés Az online forgalom legnagyobb %-a az online könyvkereskedőkön keresztül zajlik Ezért a kiadó feltétlen érdeke, hogy megértse: az ezeken a portálokon időben történő megjelenés saját érdekében elengedhetetlen A legtöbb kereskedő az előjegyezhető könyveket nagyobb kedvezménnyel (de nem az árrés rovására) kínálja Ehhez összehangolt kiadón belüli munka kell, a marketing szempontoknak is teret kell engedni

Előjegyezhető könyvek nagyobb kedvezménnyel Borítókép A könyvészeti adatok legyenek pontosak Legyenek belelapozható oldalak Legyen pontos a megjelenési dátum Legyen megfelelő annotáció A kiadó adjon kategorizálási szempontokat Mindezeket a kiadó maga nyújtsa, ne a kereskedőnek kelljen kérnie

És mit vár el a kiadó a vásárlótól? Ismerje a kiadó nevét! Önök is így gondolják?

Köszönöm a figyelmüket!