Előadó: Gyuris Ágnes Előadást összeállította: Szűcs Anikó Zöld Közösségi Ház és Erdei Iskola vezető.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Lakossági Fórum Miskolc,
Advertisements

Hálózatban a jövőnkért
Vác turisztikai attrakciók összefogása a TDM szervezet keretében
Az előminősített referenciaintézményi szerepből adódó gyakorlati feladatok december.
Duna-Ipoly Nemzeti Park Igazgatóság
Rácalmási Jankovich kúria fejlesztései Konferencia központ és ökoturisztikai bázis kialakítása között Előadó: Dr. Györe Andrea Rácalmás jegyzője.
HELYI ÉRTÉKET! A Vidékfejlesztési Terv Intézkedéseinek bemutatása.
Ökoturizmus és természetvédelem 2011 Dr. Rácz András Környezet- és természetvédelemért felelős helyettes államtitkár.
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat Észak-magyarországi Regionális Ifjúsági Szolgáltató Iroda ● 3527 Miskolc, Selyemrét.
A keszthelyi kistérség településeinek épületenergetikai fejlesztései A „REBE” Régiók együttműködése a bioenergetikai tudástranszfer és az energiahatékonyság.
ZEMPLÉN EURORÉGIÓ 1 XI. LOGISZTIKAI FÓRUM FEBRUÁR 18. CENTRALIZÁLT VAGY DECENTRALIZÁLT GAZDASÁG REGIONÁLIS FEJLESZTÉSEK Előadó: Juhász István ügyvezető.
ISKOLASZÖVETSÉGTŐL A KÖZKINCSIG (EGYMÁST GENERÁLÓ KULTURÁLIS HÁLÓZATOK KOM.-EGOM. MEGYÉBEN) DÉR GUSZTÁV Farkasgyepü, ELŐADÁSOMBAN EGYMÁST.
Timax Kft. bemutatása Koncepció Építészeti tervek bemutatása
Előadó: Mihály Mariann TDM menedzser TDM szervezetünk működéséről, eddigi munkájáról.
Tájékoztató a települési túraútvonalak létrehozásával kapcsolatos tapasztalatokról Márta Attila.
HÁRSKÚTI MEGÚJULÓ ENERGIA OKTATÓ -ÉS KUTATÓKÖZPONT TERVEZŐ: KAZINCZY GYÖNGYVÉR.
Budapesti Természetbarát Sportszövetség
Gyalogtúra útvonalak hálózata a Marosháton Azonosító: DAOP-2.1.1/E Kedvezményezett: Marosháti Kistérség Turizmusáért Egyesület.
Tisza-tavi Ökocentrum Tájékoztató PARTNERSÉG NAPJA MÁRCIUS 18. MISKOLC.
Ifjúsági és szabadidős programok Legyen az esély egyenlő- esélyteremtés a Sásdi kistérségben
A szegedi Móra Ferenc Múzeum látogatóbarát fejlesztése A projekt az Európai Unió és a Magyar Kormány támogatásával valósul meg projektmenedzsment.
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
„Zöld Kampusz Zalaegerszeg” mintaprojekt tanösvényének bemutatása
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Észak-Alföldi TIOK Kisújszállás
III. Kerület Óbuda-Békásmegyer Általános Iskola Medgyessy Ferenc utca
Készítette: Horváth Mónika
ÖKOISKOLA A HERNÁD ÉS A BÁRSONYOS ÖLELÉSÉBEN Bőcsi Általános és Szakiskola, Alapfokú Művészetoktatási Intézmény.
Hol a határ a pr és a valódi felelősségvállalás között?
A vendégek befogadásáról és gyámolításáról „A vendégek s a jövevények akkora hasznot hajtanak, hogy állhatnak a királyi méltóság hatodik helyén… Mert.
Hódmezővásárhely az alföldi művészváros
Pénzesné Tóth Márta kistérségi tanácsadó Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. „Civil pályázati lehetőségek a időszakban”
Ászár Község Önkormányzata Dr. Mikolasek Sándor ÚMVP pályázatok Ászáron Szakmai rendezvény a Bakonyalja- Kisalföld kapuja összetartásáért Kisbér.
Környezetgazdálkodási alternatívák és kooperációs lehetőségek a Vajdaság és a Dél- Alföld határmenti területein Kovács András Donát PhD Geográfus, szociológus.
Bárczi Gusztáv Módszertani Központ 2005/2006.tanév I. félév Csíkvárné Takács Anikó Módszertani Központ vezetője.
Pályázati beszámoló június Matolcsiné dr. Szimon Ildikó.
HEF OP / A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE
EU-s források ökoiskolák számára Takács Eszter Könczey Réka Budapest, június 6. Magyarországi Ökoiskolák VII. Országos Találkozója.
Erdészeti erdei iskolái TÖOSZ február 23.. Ahogy kezdődött… Országos Erdészeti Egyesület Erdészeti Erdei Iskola Szakosztály megalakulása
vidékfejlesztési szakmai igazgató Bükk-Térségi LEADER Egyesület
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Almárium – Trescsik Angéla Ne kerteljünk, tanuljunk lépésről.
A projekt az Európai Unió támogatásával, a Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósul meg. ELŐZMÉNY KMOP /B_2 kódszámú.
Összegzés a pályázatok tükrében, a Zöld Óvoda és az Örökös Zöld Óvoda címek elnyeréséhez vezető útról Katóné Antal Yvette.
Óvodai környezeti nevelési program megvalósításának tapasztalatai a Duna-Ipoly Nemzeti Park Igazgatóság és Újbuda Önkormányzat közötti együttműködésben.
Önkormányzati fejlesztések Sárospatakon Közoktatási infrastruktúra fejlesztése (II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola főépületének bővítése,
„A Zöld Óvoda megvalósult gyakorlata”
Muziek - The Shadows MEGHÍVÓ Természetismereti kirándulás Ferenc-hegy és Szemlőhegyi barlang felszíne Szombat Foto:Telek.
Bentlakásos intézmények kiváltása – TIOP /1
Közép-dunántúli Regionális Operatív Program Ajka Város Belváros 1. akcióterület rehabilitációja KDOP /2f Nagy László Városi Könyvtár és.
Szakmódszertani fejlesztés
A vértesi csoda. Egyházközség A vértesi templom között épült, eklektikus stílusban Presbitérium 18 tagú Gyülekezeti lap: Magvető Ifjúság: Létavértesi.
Okos Jövő Fórum 2015 Smart Future Fórum 2015 Győr A Széchenyi István Egyetem és az Okos Jövő Innovációs Klaszter közös rendezvénye.
Dél-alföldi Régió ökoiskolái Ökoiskola találkozók milyen céllal? egymás munkájának megismerése diáktalálkozók szervezése segítségnyújtás a mindennapi.
Ajka város Belváros 1. akcióterület rehabilitációja KDOP /2f Pályázati összefoglaló KÖZÉP-DUNÁNTÚLI REGIONÁLIS OPERATÍV PROGRAM.
171 KLIK fenntartású intézmény kiválasztása Szempontok:  HH és HHH gyermekek aránya  Tanuló létszám  LHH, leghátrányosabb helyzetű kistérségek  Kompetencia.
VÁLTOZÓ KÖNYVTÁR A VÁLTOZÓ VILÁGBAN „Megőriztük a régit, s megújultunk az időben, ahogy kell.” Csukás István.
Tőzeges tanösvény „Otthon az erdőben” Gyömrői II. Rákóczi Ferenc
MTM Budapest Holler Judit
Ipari parki szolgáltatás-fejlesztés Mórahalmon
TOP vas megyei aktualitásai
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Századfordulós ékkövek – tematikus kalandozások a szecesszió varázslatos világában HUSRB/1203/212/121 sajtótájékoztató Szeged, Dr. Igaz Ágnes.
Intézményi szülői munkaközösségi ülés
Közösségi Szinten Irányított Városi Helyi Fejlesztések (CLLD )
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
Előadás másolata:

Előadó: Gyuris Ágnes Előadást összeállította: Szűcs Anikó Zöld Közösségi Ház és Erdei Iskola vezető

A Zöld Közösségi Ház és Erdei Iskola 2007 novemberében nyitotta meg : TULAJDONOS: Mórahalom Város Önkormányzata ÜZEMELTETŐ: Móra Ferenc ÁMK

Szálláshely kapacitása: 60 fő pótágyakkal együtt Konferencia terem 80 főre (projektorral, videó, dvd-játszó, projektor, írásvetítő, hordozható magnó) Melegítőkonyha és étkező 60 főre Az udvaron szabadtéri foglalkoztató, kézmûves ház, sportpályák és játékok Sátorozási lehetõség, tûzrakó hellyel, nyári konyhával. Határozókönyvek, kiadványok, 40 távcső és 40 kerékpár

A létesítmény sokféle tevékenységnek ad otthont, elrendezése is ennek megfelelő 1. Regionális bázisa a természetvédelmi kezelésnek, kutatásoknak; bemutatja a kistérség természetvédelmi értékeit, 2. a szakvezetéses túrák kiindulópontja, 3. az oktatási tevékenység bázisépülete. Ennek szellemében konferenciák, szakmai továbbképzések és erdei iskolák helyszíne. Szabad kapacitása szálláshelyként működik.

Az előcsarnokban az állandó kiállítás részeként a tervezett Körös éri Tájvédelmi Körzet 13 részterületeinek növény- és állatvilágát bemutató tablók tekinthetők meg. Az irodaépületben kap helyet a zöld információs központ, természetvédelmi őri iroda és egy tárgyaló. 1. Regionális bázisa a természetvédelmi kezelésnek, kutatásoknak; bemutatja a kistérség természetvédelmi értékeit,

Az előcsarnokban az állandó kiállítás részeként a tervezett Körös éri Tájvédelmi Körzet 13 részterületeinek növény- és állatvilágát bemutató tablók tekinthetők meg. Az irodaépületben kap helyet a zöld információs központ, természetvédelmi őri iroda és egy tárgyaló. 1. Regionális bázisa a természetvédelmi kezelésnek, kutatásoknak; bemutatja a kistérség természetvédelmi értékeit,

A környezõ védett területeken a Kiskunsági Nemzeti Park 3 kiépített tanösvénye várja a látogatókat, amelyekhez kerékpár és kézi távcső kölcsönözhető 40 főig. Tanösvények: -Csipak-tanösvény -Bölömbika-tanösvény -Csodarét-tanösvény Elkészült a 2009-as Túranaptár egyéni túrázóknak, 2010-es 3 új túrával bővül 2. a szakvezetéses túrák kiindulópontja,

Az alsós korosztálynak (preferáltan 3-4. osztályosoknak) 3 NAP „Homokország kincsestára” benne a következő modulokkal 1.A rét rejtekén- a Csipak semlyék 2.Igaz mesék Homokországban 3.Tanyamustra- lovas kocsival a tanyák között 4.Mezei hétpróba-játékos akadálypálya Közben szövés, barkácsolás, vetítés. Alsós korosztálynak ajánlott egyéb modulok: -Tiszta vizet a pohárba -Járj a természet iskolájába, legyél te is biokertész 3. az oktatási tevékenység bázisépülete. Ennek szellemében konferenciák, szakmai továbbképzések és erdei iskolák helyszíne. Szabad kapacitása szálláshelyként működik.

A felsős korosztálynak (preferáltan 5-6. osztályosoknak) 5 NAP „Varázslatos vízivilág” benne a következő modulokkal 1.A víz biológiai, kémiai jellemzői 2.A Madarász tó élővilága 3.A víz és az ember 4.Vízhez kötődő hagyományok 5.„Szárazon és vizen”-akadályverseny Egyéb modulok a felsős korosztálynak -Igaz mesék Homokországból -„A talajon nem csak állsz, hanem élsz is” -Hulladékkezelés -Időjárási megfigyelések 3. az oktatási tevékenység bázisépülete. Ennek szellemében konferenciák, szakmai továbbképzések és erdei iskolák helyszíne. Szabad kapacitása szálláshelyként működik.

Zöld Közösségi Ház és Erdei Iskola eredményei Erdei iskola vendég adatai Változ ás iránya Válto zás %- ban Vendégcsoportok száma ,1 Vendég létszám ,6 Vendégéjszaka száma ,9 Vendégnap száma ,8 Igényelt programok száma ,9

PROJEKTGAZDA: MÓRA FERENC ÁMK HELYSZÍN: ZÖLD KÖZÖSSÉGI HÁZ ÉS ERDEI ISKOLA Pályázati összeg : Ft Tevékenység: 1. ESZA típusú fejlesztések: oktatási segédanyagok kidolgozása, továbbképzések az erdei iskola pedagógusai számára, illetve akkreditált továbbképzés kidolgozása és akkreditációja. 2. Eszközbeszerzés: Bútorok, terepi bemutatóeszközök (pl. mesterséges odúk, megfigyelő torony, lessátor, kenyérsütő kemence), terepi vízvizsgálati eszközök, terepi megfigyelőeszközök (fényképezőgép, teleszkóp, tájoló, iránymikrofon), gyerek kerékpárok, beltéri eszközök (laptop, agyagozó, szövőszék, könyvek, térképek) 3. Infrastrukturális felújítás: Környezettudatos átalakítás elemei (hőszivattyús fűtési rendszer, napelemes rendszer kialakítása) és épületek átalakítása (Homokország élőhelymodelleinek háza, Népi hagyományőrzés háza, Kerékpártároló, Eszköz raktár) KEOP-3.3.0/ „Felelőséggel a jelen és jövő generáció környezettudatosságáért” Megvalósítás ideje:

KEOP-3.3.0/ „Felelőséggel a jelen és jövő generáció környezettudatosságáért” Megvalósítás ideje:

Köszönöm a figyelmet!