Z generáció a grundon Az új generáció életében releváns erkölcsi kérdések feldolgozása a Pál utcai fiúk c. regény értelmezése során.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
Advertisements

Intézményi Férőhelykiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó Kalocsai Szociális Szakellátási Központ kiváltása.
„A golyóálló vezető” A vezetői munka hatékonyságának fejlesztése Dr. Petőné Ködmön Anikó Kreatív Kommunikáció Oktató és Szolgáltató Bt. 06/
1. Bethlen Gábor Középiskola, Szakképző Iskola és Kollégium Nyírbátor 2 Iskolai közösségek A tanulók összetétele: A tanulói létszám jelenleg:780 fő –Szakközépiskolai.
A szenior tudástőkére épített társadalmi innováció május 21. Miskolc ©Sárközy Erika.
Kocsis Tibor Kaposvár, március 01. Vállalatok K+F+I tevékenységének támogatása.
Melyik agyféltekéje domináns? – teszt Pillantson a pörgő lányra! Merre forog? Az óramutató járásának megfelelően vagy azzal ellentétesen ?  Ha úgy.
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
Literacy és a felhasználói tudatosság Infokommunikációs Szakmai Nap „ A demokratikus civilizációk csak akkor maradnak fenn, ha a képnyelv nem hipnózisba.
TÁMOP program a Dél-alföldi Régióban Dél-alföldi Regionális Munkaügyi Központ.
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
Intézmények közötti egyéni átvezetést segítő programok.
Varga Aranka Inkluzív oktatási rendszer. Iskola funkciói – társadalmi elvárások Funkciók: Tudásszerzés és kompetenciafejlesztés folyamatának terepe Formális.
Előkészületek az on-line referensz útján történő orvos-biológiai és egészségügyi információszolgáltatásra.
„ Tágas városom kis lakásra cserélem” Hajléktalanok önálló lakhatásának elősegítése, munkaerő-piaci integrációjának megalapozása TÁMOP /
Than Károly Ökoiskola Jó gyakorlatok. BEFOGADÓ ISKOLA VAGYUNK LEHETŐSÉGET ADUNK ELFOGADUNK EGYÉNI TANULÁSI UTAKAT KERESÜNK.
Környezeti fenntarthatóság. A KÖRNYEZETI FENNTARTHATÓSÁG JELENTÉSE A HELYI GYAKORLATBAN Nevelőtestületi ülés,
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
Sz. Hegedűs Rita és Szerecz György Magyar Nyelvstratégiai Intézet Budapest A NAT mint a tanár segítsége.
„Az ember is tud úgy tanulni, mint a patkány a labirintusban” 2Új tanulási módszerek az informatikában.
{ Fokról fokra a cél felé NYITÓRENDEZVÉNY Azonosító szám: TÁMOP B Fokról fokra a cél felé NYITÓRENDEZVÉNY Azonosító szám: TÁMOP B
1 Számvitel alapjai Gazdálkodás:a társadalmi újratermelési folyamat szakaszainak (termelés, forgalom, elosztás, fogyasztás) megszervezésére, az ahhoz rendelkezésre.
KÉPZŐ- ÉS IPARMŰVÉSZET ISMERETEK ÁGAZATI SZAKMAI ÉRETTSÉGI VIZSGA (középszintű) május-június.
A játékok tanítása, a játékvezetés, játékelméletek
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Alzheimer Café Újpalota
Kőszegi Forrás- Kőszeg
TEHETSÉG MŰHELY GYAKORLATI KÉRDÉSEI
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
Pedagógus szerep és változásai
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Iskolaérettség.
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
Az „I. Nagy Tavaszi Rábcatorkolás” vetélkedő
OLVASÓ KÖZÖSSÉG OLVASÓTÁBOR, IFJÚSÁGI OLVASÓKÖRÖK DUNAÚJVÁROSBAN
Kórházi könyvtárak lehetőségei a tudáspiacon
A dél-koreai Nemzeti Levéltár, Szöul
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
A gyermeki személyiségfejlődés nyomon követése a gyakorlatban
Az életvezetés etikája - a döntésről
Projektmunka Földrajzolok
HHR.
A Nemzeti Pályainformációs Portál
A személyre szabott tanulást támogató tanári kompetenciák
„Mindegy, hogy képességeid mekkorák, fő, hogy a tőled telhető legjobbat formáld belőlük és általuk.” (Weöres Sándor)
Bemutatkozik az iskolapszichológus
A Zala megyei innovatív foglalkoztatási paktum bemutatása pácsonyi imre alelnök Zala Megyei Önkormányzat.
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
DARUS.
Környezeti Kontrolling
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Új pályainformációs eszközök - filmek
AZ INTÉZMÉNY NEVELÉSI CÉLJAI
A Vezetői munka értékelése a szülők szemével
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
Szülői értekezlet 6.B
Természetismereti kirándulásra való felkészüléshez javaslat
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Föderalizmus és decentralizáció kutatás svájci–magyar együttműködésben
U8 – U10 célok a szezonra.
Iskolai szociális segítő
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
A tehetséggondozás kihívásai
Előadás másolata:

Z generáció a grundon Az új generáció életében releváns erkölcsi kérdések feldolgozása a Pál utcai fiúk c. regény értelmezése során

Z generáció Virtuális közösségek „Digitális bennszülöttek” Kamaszkor kezdete

Pál utcai fiúk A korszakról szól A regény A grundért folytatott, kitartó küzdelem története Közösségek: Iskola, Pál utcaiak, vörösingesek, gittegylet 5. osztály – az első felső „Az érdekli, ami releváns, átélhető, gyakorlati módon megtapasztalható, látható céllal rendelkezik.” digitalizált világ

Célok Értékek Kulturális alapelvek, amelyek kifejezik azt, hogy az adott társadalomban mit tartanak kívánatosnak és fontosnak. Szorgalom, kötelesség, fegyelem, felnőttek tisztelete Hűség, becsület, döntés következményének vállalása, megbocsátás Közösséghez tartozás érzése, kockázatvállalás a közösségért, kreativitás közös célért folytatott kitartó küzdelem, közösség ébresztette bátorság, lehetőség a kiemelkedő hősiesség kimutatására Fejlesztendő kompetenciák a komplex kihívások önálló, kreatív feladatmegold ásra sarkallnak

Állat asszisztált oktatás „A kutyát kimondottan a gyermekek számára teremtették. Nincs párja a csintalankodásb an.„ Henry Ward Beecher „A kutyát kimondottan a gyermekek számára teremtették. Nincs párja a csintalankodásb an.„ Henry Ward Beecher

Andrea Vanek-Gullner (Pädagogik mit Tieren) nyomán… a kutya feltétel nélkül elfogadja a gyermeket növeli az önkontrollt, csökkenti az agressziót sikerélményhez juttat Fejleszti a verbális készségeket (olvasás stb) motiváló stresszoldó jobbá teszi az osztályközösséget. a kutya feltétel nélkül elfogadja a gyermeket növeli az önkontrollt, csökkenti az agressziót sikerélményhez juttat Fejleszti a verbális készségeket (olvasás stb) motiváló stresszoldó jobbá teszi az osztályközösséget.

Mindenkinek oda kell figyelnie az utasításokra a siker érdekében.

Játékba rejtett szabálykövetés, koncentráció, kooperáció…

A zsebek meglepetést rejtenek: képet, kérdést, választ, feladatot. Máskor pedig megmutatja milyen sikeres az együttműködés.

Motiváció: „Akkor van kedvem hozzá, ha csinálhatom!”

A kutya fejleszti a verbális készségeket A beszédkésztetés is erőteljesebb a kutya jelenlétében: jól érthető utasítások – artikuláció, memóriafejlesztő hatás, szókincsbővítés. Az olvasás fejlesztésére is alkalmas a kutyával asszisztált pedagógia: figyelem fenntartása, rendszerezés, Szövegértés. A beszédkésztetés is erőteljesebb a kutya jelenlétében: jól érthető utasítások – artikuláció, memóriafejlesztő hatás, szókincsbővítés. Az olvasás fejlesztésére is alkalmas a kutyával asszisztált pedagógia: figyelem fenntartása, rendszerezés, Szövegértés.

A módszer Komplexitás (cselekvés- gondolkodás- kreatív alkotás) Élményközpontúság (játék) „Legyen az egy érzés egy versben, egy bonyolult nyelvtani szerkezet egy dalszövegben, vagy, mint jelen esetben egy szerep egy regényben.” Ingergazdagság (kézzelfogható tapasztalás)

1. óra:Közösségek Asszociációs játék (zsebszöveg-érték) „korabeli iskolai értékek” Szereposztás (kosár- tojás-név)

Térkép a grundhoz Interaktív térkép Páros feladat (Csónakos és Nemecsek) Csomópontokon kérdések és trükkök Milyen színek jellemzik őket? Milyen tevékenységeket űznek? Milyen iskolába járnak? Interaktív térkép Páros feladat (Csónakos és Nemecsek) Csomópontokon kérdések és trükkök Milyen színek jellemzik őket? Milyen tevékenységeket űznek? Milyen iskolába járnak?

Vezéregyéniségek a grundon A kutya egy kosarat visz parancsra „Bokának”, amiben képeket találnak a gyerekek a filmből. A képek hátulján egy –egy szövegrészlet olvasható. A gyerekeknek ki kell találniuk, hogy milyen fontos érték (értékes tulajdonságok) nyilvánul meg a rövid szövegben, majd meg kell határozniuk, hogy melyik vezért jellemzi.

… Zsebtrükk-tárgy Némajáték (drámapedagógia) értékek Egyletek a Z generációban Házi: Egyleti jelképek Szorgalmi: makett vagy térkép Zsebtrükk-tárgy Némajáték (drámapedagógia) értékek Egyletek a Z generációban Házi: Egyleti jelképek Szorgalmi: makett vagy térkép (üveggolyó, zászló, gitt, törökméz, fekete notesz, zsebtintatartó) Gittegylet Kreatív alkotás (üveggolyó, zászló, gitt, törökméz, fekete notesz, zsebtintatartó) Gittegylet Kreatív alkotás

Első plakát

2. óra: Geréb és az árulás Mozaikok Hámzseb-mozaik (Mi az árulás célja? Mi az árulás oka? - egyéni nyereség, irigység)

Bátorságpróba Térkép, makett bejelölése Akadálypálya (kőfal, domb, sás, csónak, üvegház.) Hármas csoportokban Kutya felvezetése, kérdések megválaszolása. Válaszokat a plakáton kell elhelyezni „Füvészkerti üzenet” értékek

… Geréb nevében… (kosár-név) Zsebüzenet Házi feladat: Grund térkép, makett Levélírás sms Levélírás sms

Második plakát

3. óra:Győzelem és veszteség Mit jelent a grund? Zseb- szövegré szletek

Előkészítés Kiáltvány (előzetes ismeret, kreatív alkotás) Eskü (videó részlet) Haditerv (bejelölése, megvitatása)

A háború Akadálypálya Ügyességi akadály, kutyás feladat Kérdések Hiba esetén kiesik egy „vörösinges” Ha kettőnél többen érnek célba, nyertek. Előzetes feladat a kérdésgyártás, pályaterv Értékek megbeszélése

Hogyan vált Nemecsek hőssé? Zsebmozaik Páros feladat, értékek Színes kezek (Mit tanultunk Nemecsektől?)

Harmadik plakát

Köszönöm a figyelmet!