REGULA Viselkedésjavító, tanulást segítő foglalkozás „A fegyelmezett ember körül rend van, s ahol rend van, ott működnek a dolgok.” 1.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A gyermeki viselkedés pszichés zavarai
Advertisements

Kapcsolattartás a szülői házzal
Iskolai tehetséggondozás a Rendőrképzésben TÁMOP / Előadó: Nemes Ferenc r. alezredes.
KÖZÖSSÉGI HÁZ KISVASZAR 2012.
SZÜLŐI IGÉNY- ÉS ELÉGEDETTSÉG-MÉRÉS
Korai fejlesztés a bölcsődénkben
Eszköszkölcsönzési szolgáltatások bemutatása
Jóvá Tett Hely Közösségi Foglalkoztató
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
Mészáros Attila Menedék Migránsokat Segítő Egyesület
Az integrált oktatás modellje Nahalka István Egyetemi docens
Csillag Ferenc MFPI közoktatási szakértő
Színjátékos tehetséggondozó projekt
(Familiaris Consortio 17.). 1.0 A SZEMÉLYEK KÖZÖSSÉGÉNEK MEGVALÓSÍTÁSA SEGÍTSÉG, TÁMOGATÁS AKADÁLY, GÁT 1,1Egy férfi és egy nő életre szóló, felbonthatatlan.
Méltányossági elvek a közoktatásban
A munka világával kapcsolatos tudás
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
Kedvezőtlen iskolai hatások,az iskolai környezeti ártalom
Gyermek és fiatalkori devianciák kialakulása
CSALÁDI SZOCIALIZÁCIÓ
Együtt egymásért és magunkért
I. Előadás Az anyanyelvi nevelés alapjai, célja, területei és elvei
Külső instruktorok felkészítése Érintett területek A hátrányos helyzetűekkel történő foglalkozás kérdései Minőségbiztosítási elvárások, előírások.
Miskolc-Diósgyőri Református Általános Iskola és Óvoda Nagy Attila
Tanulás tanítása Tanulásmódszertan
Évzáró értekezlet 2006 Minőségbiztosítás Önértékelés 2006 mérés.
Patrónus program és ezzel együtt az IPR bevezetése 2007/ 2008-as tanévtől a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók esélyenlőségének biztosítása céljából.
Pályaorientációs program SNI tanulók számára Éltes Mátyás Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Pécs.
Vezetői konfliktuskezelés (fegyelmi ügyek)
Óvodai és iskolai szűrő vizsgálatok
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
Kortárs-segítés, egészségfejlesztés, prevenció
Az iskola tényleges feladata és a valós helyzet
TÁMOP / jelű Együtt, hogy jobb legyen című projekt Kettős mentorálás Készítette: Bagi Lászlóné február 24. Hódmezővásárhely.
Mit nyújt a gepárd-iskola©?. Minden gyerek gepárd- kölyökké válhat? O Igen, minden gyereknek van tehetsége valamihez. O Igen, minden gyerek felszínre.
Ki segít a segítőnek?. A segítő „születése” Hogyan válik valaki segítővé? Az ember, mint eredendően társas lény, nembeli lényegeként hordozza a proszociális.
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
Valami ilyesminek? vagy … Ilyennek? Esetleg ilyennek?
Kompetencia bevezetésének tapasztalatai egy” integrált” 1. osztályban
Előadás és tréning.  Túl kevés a jóból ( szükségletek toxikus be nem töltése és nem a szülői tökéletlenség )  Túl sok a rosszból ( kritikusság, elutasítás,
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
Jó szülő vagyok? Foglalkozások fogyatékkal élőket gondozó szülőkkel
Erőszakmentes, egészségtudatos iskola
Tanulástechnikai foglalkozások
Internet a családban Székely Levente –
Telefon:72/
TÁMOP /2-2F A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása A projekt az Európai Unió támogatásával,
A 2014/2015 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója.
Pályaválasztást segítő, pályaorientációs program a gyermekotthonokban és lakásotthonokban nevelkedő gyermekek számára.
A reintegráció lehetőségei
Szülők iskolája program ÉVFOLYAM SZÜLŐI KÖZÖSSÉGE SZÁMÁRA.
Együtt az egészséges fiatalokért a Thanban Balogh Tiborné Than K. Ökoiskola Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola.
A tankötelessé váló gyermekek beíratása 2016 Tanköteles gyermek abban az évben, amelyben augusztus 31. napjáig a 6. életévét betölti (de legkésőbb az.
„A tanácsadás emberi oldala” – az érzelmi kompetencia jelentősége a tanácsadásban – Dr. Szabó Szilvia (PhD.) főiskolai docens, ZSKF elnökségi tag, HSZOSZ.
„ÚT A JÖVŐBE” Pályaválasztást segítő, pályaorientációs program a gyermekotthonokban és lakásotthonokban nevelkedő gyermekek számára.
Dalton-tervvel a tehetségekért Kisalföldi Tehetségsegítő Tanács „Fókuszban a tehetségek”
„FIGYELJÜNK EGYMÁSRA!” KOMPLEX MEGELŐZŐ, EGÉSZSÉG ÉS KOMPETENCIA FEJLESZTŐ MODELL PROGRAM a Szent József Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumban Berényi.
Intenzív családi foglalkozások o családi apartmanok számának bővülése o két napos programok.
A pszichológiai mérés alapjai
“Szüntesse meg a nemi sztereotípiákat – Adjon esélyt a tehetségnek!”
Miért vannak az iskolának szabályai?
„Referenciaintézmény kialakítása a II
Szakszolgálati feladatellátás a JNSZMPSZ Kunhegyesi Tagintézményben
Nemzeti Köznevelési Portál
Tájékoztató a csillagfény tanodáról toborzó Győr, Széchenyi Egyetem február 07. efop
A képzések helyszínei, időpontjai: a képzés előtt egy héttel
Esély a szülőknek, lehetőség
A diszfunkcionálisan működő család
Előadás másolata:

REGULA Viselkedésjavító, tanulást segítő foglalkozás „A fegyelmezett ember körül rend van, s ahol rend van, ott működnek a dolgok.” 1.

Tények: - A gyermekek jelentős része megfelelő szülői törődés nélkül nő fel - Egyre nő a csonka családban nevelkedő gyermekek száma - Eldurvult környezet - Kilátástalanság, motiváció, jövőkép hiánya. - Életmodell, minta, Példakép hiánya -A gyermek a hibás??? 2.

Következmény: Fegyelmezetlen, agresszív, kitartásra, komolyabb erőfeszítést követelő munkára képtelen, saját akarat tekintetében gyenge gyermekek megjelenése egyre nagyobb számban 3.

VALAMIT TENNI KELL!!! 4.

Kiinduló pont: Minden gyermek nevelhető, a megfelelő módszerrel 5.

REGULA VISELKEDÉSJAVÍTÓ, TANULÁST SEGÍTŐ FOGLALKOZÁS 6.

Három alappillérre épül : - Hit - Fegyelem - Rend 7.

Három alappillérre épül : Hit - Fegyelem - Rend Három alappillérre épül : Hit - Fegyelem - Rend 8.

30 órás féléves, 60 órás egész tanéves, 50 órás intenzív (kettő hét, napi 5 óra) foglalkozások. Tanórák után, a csoport órarendjéhez igazodva, illetve szünidőben. 9.

A foglalkozások tartalmi részei - Fegyelmezett viselkedés, beszéd, Írás, mozgás, kényszerített, és a belső fegyelem - Figyelem, koncentráció fejlesztés - Önismereti, mentálhigiénés gyakorlatok, - Probléma megoldó tréning - Drámajátékok - Dr. Dietrich Langen féle autogén tréning 10.

A gyakorlatok összeállításához felhasznált irodalom: Gabnai Katalin, Bagdi Emőke, Popper Péter, Montágh Imre, Mohás Lívia, Hajas Zsuzsa, Buda Béla, Elliot Aronson, Allan Pease, Gary Kroehnert, Paul Hauck, Dr. Dietrich Langen, J.H. Schultz 11.

Következmény: - Javulás az önfegyelem terén, melynek következményeként - Javul a viselkedés, a tanulmányi eredmény - Nő a beilleszkedési képesség, a tolerancia, a tűrőképesség - Erősödik a rend és a rendszeresség iránti igény Következmény: - Javulás az önfegyelem terén, melynek következményeként - Javul a viselkedés, a tanulmányi eredmény - Nő a beilleszkedési képesség, a tolerancia, a tűrőképesség - Erősödik a rend és a rendszeresség iránti igény12.

Kinek ajánlható a foglalkozás - Mindenkinek, aki szeretne változtatni önmagán. Jobbá, többé, fegyelmezettebbé, rendezettebbé, kiegyensúlyozottabbá szeretne válni. - Nem SNI-s és nem BTM-s, de viselkedészavaros, rendetlen, pontatlan, tanulási nehézséggel küzdő gyermekeknek. 13.

A foglalkozások igénybevételének lehetőségei 1- A gyermek saját akaratából szülői beleegyezéssel 2- Iskolai (osztályfőnöki) javaslatra szülői beleegyezéssel. 3- Szülői beíratással, a gyermek beleegyezésével. 14.

A foglalkozások iránt érdeklődőknek bővebb információval szívesen állok rendelkezésre. Elérhetőségeim: Keszthelyi Közgazdasági Szakközépiskola Keszthely Rózsa u. 12. Tel: /