REGULA Viselkedésjavító, tanulást segítő foglalkozás „A fegyelmezett ember körül rend van, s ahol rend van, ott működnek a dolgok.” 1.
Tények: - A gyermekek jelentős része megfelelő szülői törődés nélkül nő fel - Egyre nő a csonka családban nevelkedő gyermekek száma - Eldurvult környezet - Kilátástalanság, motiváció, jövőkép hiánya. - Életmodell, minta, Példakép hiánya -A gyermek a hibás??? 2.
Következmény: Fegyelmezetlen, agresszív, kitartásra, komolyabb erőfeszítést követelő munkára képtelen, saját akarat tekintetében gyenge gyermekek megjelenése egyre nagyobb számban 3.
VALAMIT TENNI KELL!!! 4.
Kiinduló pont: Minden gyermek nevelhető, a megfelelő módszerrel 5.
REGULA VISELKEDÉSJAVÍTÓ, TANULÁST SEGÍTŐ FOGLALKOZÁS 6.
Három alappillérre épül : - Hit - Fegyelem - Rend 7.
Három alappillérre épül : Hit - Fegyelem - Rend Három alappillérre épül : Hit - Fegyelem - Rend 8.
30 órás féléves, 60 órás egész tanéves, 50 órás intenzív (kettő hét, napi 5 óra) foglalkozások. Tanórák után, a csoport órarendjéhez igazodva, illetve szünidőben. 9.
A foglalkozások tartalmi részei - Fegyelmezett viselkedés, beszéd, Írás, mozgás, kényszerített, és a belső fegyelem - Figyelem, koncentráció fejlesztés - Önismereti, mentálhigiénés gyakorlatok, - Probléma megoldó tréning - Drámajátékok - Dr. Dietrich Langen féle autogén tréning 10.
A gyakorlatok összeállításához felhasznált irodalom: Gabnai Katalin, Bagdi Emőke, Popper Péter, Montágh Imre, Mohás Lívia, Hajas Zsuzsa, Buda Béla, Elliot Aronson, Allan Pease, Gary Kroehnert, Paul Hauck, Dr. Dietrich Langen, J.H. Schultz 11.
Következmény: - Javulás az önfegyelem terén, melynek következményeként - Javul a viselkedés, a tanulmányi eredmény - Nő a beilleszkedési képesség, a tolerancia, a tűrőképesség - Erősödik a rend és a rendszeresség iránti igény Következmény: - Javulás az önfegyelem terén, melynek következményeként - Javul a viselkedés, a tanulmányi eredmény - Nő a beilleszkedési képesség, a tolerancia, a tűrőképesség - Erősödik a rend és a rendszeresség iránti igény12.
Kinek ajánlható a foglalkozás - Mindenkinek, aki szeretne változtatni önmagán. Jobbá, többé, fegyelmezettebbé, rendezettebbé, kiegyensúlyozottabbá szeretne válni. - Nem SNI-s és nem BTM-s, de viselkedészavaros, rendetlen, pontatlan, tanulási nehézséggel küzdő gyermekeknek. 13.
A foglalkozások igénybevételének lehetőségei 1- A gyermek saját akaratából szülői beleegyezéssel 2- Iskolai (osztályfőnöki) javaslatra szülői beleegyezéssel. 3- Szülői beíratással, a gyermek beleegyezésével. 14.
A foglalkozások iránt érdeklődőknek bővebb információval szívesen állok rendelkezésre. Elérhetőségeim: Keszthelyi Közgazdasági Szakközépiskola Keszthely Rózsa u. 12. Tel: /