E Z ITT A REKLÁM HELYE Társadalmi célú reklámok a rasszizmus és kirekesztés ellen Készítette: Hős Orsolya 2016. május 14.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Life through the lenses Enikő Bereczki 2RF. Egy kép többet ér ezer szónál Mitől jó egy sajtófotó? Milyen hatással van a közvéleményre? Milyen a sajtófotós.
Advertisements

2. osztályos példa Bubernik Eszter
A kompetenciafejlesztés lehetőségei az iskolai tantárgyakon keresztül
Komplex Instrukciós Program
A kulcskompetenciák.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Kompetencia alapú képzés
„XXI. S ZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Bánkuti Zsuzsa (OFI) és Lukács Judit (OFI)
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
A fiatalkorúak képzési, fejlesztési lehetőségeinek módszertani kihívásai Hegedűs Judit – Lénárd Sándor, ELTE PPK.
2013/2014-es tanév változásai az új NAT és kerettanterv tükrében
E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY EPICT tanfolyam a Calibrate projektben Kárpáti
Ihász Gábor Általános Iskola
Képességszintek.
Új oktatási/nevelési célok: a kulcskompetenciák
Matematika kompetenciaterület
Saját modul megvalósítása DROGPREVENCIÓ as tanévben Készítette : Szegedi Károlyné.
A kooperatív Tanulás ( Tanítva tanulás)
Informatika tanítása ea.
Szociális kompetencia
Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton
Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben
Actium Kr.e. 31-ben a görög partoknál megütköztek egymással Marcus Antonius és Octavianus seregei. Kleopátra és Antonius elmenekültek, Octavianus győzelmet.
Feladatírói tréning Történelem. Dr. Dárdai Ágnes, PhD pte
Új tudás – új kompetenciák az érettségi vizsgán dr Drexlerné Solymos Mária.
A PEDAGÓGUSOK ÉRTÉKELÉSE
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
NAT 2007 kompetenciák.
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Projektmunka.
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
TANÍTÁS - TERVEZÉS Műhelyfoglalkozás földrajztanárok részére
„Digitális erőd – információkereső kalandjáték a reneszánsz témakörében ” Készítette: Tóth Krisztina.
Kompetencia alapú idegen nyelvi
Közismeret Osztályfőnöki Kommunikáció-magyar ( KO-MA) Matematika Idegen nyelv Természetismeret Társadalomismeret.
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
Kompetencia alapú oktatás elterjesztése Hajdú-Bihar megyében Herpai Imre igazgató, HBMPI.
A kompetenciafejlesztés eszközrendszere
Alapkompetenciák a munkadarabok tükrében
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Gyermekvilág régen és ma
Az iskolai pedagógiai program átdolgozásának előkészítése Nevelési értekezlet 2007.szept.20.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Harmadik matematikakönyvem
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Kompetencia -eredményesség
Ha javítani szeretnénk az eredményeken
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Rózsavizes Húsvét napját jöttem ma kívánni… Húsvét projekt a baracskai Kozma Ferenc Általános Iskola 3. osztályában március 17-március 25. készítette:
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
AZ ISKOLAI KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT.  NAT 2012, EMMI-rendelet 2012  2016-tól az érettségi vizsga megkezdéséhez 50 óra közösségi szolgálat teljesítése szükséges.
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
Informatika tanítása ea.
Munkaszervezési formák
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
Informatika tanítása ea. Csernoch Mária
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A KOMPETENCIA ALAPÚ PROGRAMCSOMAG ALKALMAZÁSA AZ ANGOL ÓRÁN Készítette: Kövérné Zajácz Ida Tokaj, január 22.
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap Családi kisokos, avagy ismerd meg a családod. Vitéz Gyöngyvér.
A virtuális víz nyomában. A témaválasztás indoklása: A környezetért érzett felelősség Ökoetika Vízkészlet végessége környezeti, társadalmi és szellemi.
Nem szakrendszerű oktatás augusztus 25.. A nem szakrendszerű oktatás célja, feladata Alapvető készségek és képességek tanuláshoz szükséges kulcskompetenciák.
DROGPREVENCIÓ Készítette : Szegedi Károlyné. A modul megvalósításának tartalmi célja : A káros szenvedélyekkel kapcsolatos fogalmak, ismeretek bővítése,
ÁLLATI HETEK HÁROM HETET MEGHALADÓ PROJEKT. A TÉMA: Állatok és állatvédelem A TÉMA: Állatok és állatvédelem.
A NAT 2007 implementációja Dr. Vass Vilmos Pannon Egyetem,
1 A fizika tanítása 3. lecke Az oktatási folyamat makro- és mikroszerkezete, óratípusok.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
INFOÉRA 2006 Miért tanítsunk informatikát?
Előadás másolata:

E Z ITT A REKLÁM HELYE Társadalmi célú reklámok a rasszizmus és kirekesztés ellen Készítette: Hős Orsolya május 14.

B EVEZETÉS : „J ÓL CSAK A SZÍVÉVEL LÁT AZ EMBER.” Tanítási óra: Magyar nyelv évfolyam Az óra anyaga: Társadalmi célú hirdetések Az óra típusa: új ismeretet feldolgozó Szükséges eszközök: füzet, íróeszköz, színes filctollak, bluetech ragasztó, kinyomtatott feladatok, csoportalkotáshoz kártyák, internettel ellátott számítógép és digitális tábla

N EVELÉSI CÉLOK : Pozitív attitűd kialakítása Emberi jogok teljes körű tiszteletben tartása Hatékony kommunikáció elsajátítása Empátiára és toleranciára nevelés

F EJLESZTENDŐ KOMPETENCIÁK : Kritikus gondolkodás Szociális és állampolgári kompetenciák Problémamegoldás Kezdeményezőképesség és együttműködés Önálló tanulás Digitális kompetencia Anyanyelvi kommunikáció Esztétikai – művészi tudatosság és kifejezőkészség Önkifejezés

Ó RAVÁZLAT : Felhasznált ismeretek: - reklám, célközönség, szignál, szlogen, logó fogalmai - a reklám fajtái - a befolyásolás eszközei Ok – okozati összefüggések feltárása: - klasszikus divatreklámok Benetton - sztereotípiák és rasszizmus közötti kapcsolat - megoldási javaslatok a kirekesztés problémájára

T ANTÁRGYI KONCENTRÁCIÓ : Mozgóképkultúra és médiaismeret Dráma Etika/Erkölcstan Történelem Osztályfőnöki Informatika

1. A FIGYELEM FELKELTÉSE, A TANULÓK INFORMÁLÁSA AZ ÓRA CÉLJÁRÓL : Hangrészletek felismerése páros munkában:

2. A TANULÓK - A TÉMÁVAL KAPCSOLATOS - ELŐZETES ISMERETEINEK ELLENŐRZÉSE, FELIDÉZTETÉSE : Frontális munkában az előző órán tanult fogalmak felidézése, puzzle játék:

3. A Z ÚJ ISMERETEK PREZENTÁLÁSA, ELEMZÉSE, KÖVETKEZTETÉSEK MEGFOGALMAZÁSA, RÖGZÍTÉSE : A tanulók a pedagógus kérdéseire válaszolva dolgozzák fel az anyagot:

Valódi nők reklámok által közvetített nőideál

Hétköznapi emberek a reklámban: Benetton

Szövegértés gyakorlása: Oliviero Toscani „Azt szokták mondani a halottról, egészen sima az arca, olyan, mintha mosolyogna. Ugyanez áll a reklámra is: halott, de örökké mosolyog.”

Vázlat rögzítése: Benetton - Társadalmi célú hirdetés és termékreklám közötti átmenet - Globális problémák: rasszizmus, AIDS, háborúk, környezetszennyezés… - Cél: márkát az emberek fejébe vésni meghökkentő fotókkal - Nem modellek, hanem hétköznapi emberek szerepelnek a képen - „ott vakarja meg a közízlést, ahol viszket”

4. A TANULTAK ALKALMAZÁSA: Csoportalkotás betűkártyákkal 4 fős csoportok (A, B, C, D) Képkiegészítés csoportmunkában

‘A’ CSOPORT:

‘B’ CSOPORT:

‘C’ CSOPORT:

‘D’ CSOPORT:

5. A TANULTAK ALKALMAZÁSA: Kihangosított gondolat csoportmunkában: Kiközösített vagyok! Mi tegyek? - Kedvesnek és segítőkésznek lenni - Megajándékozni a többieket - Divatosan öltözködni - Közös programokat szervezni az osztálytársakkal - Jó és negatív tulajdonságaimat összegyűjteni - Változtatni - Problémák megbeszélése - Segítséget kérni a tanáromtól

6. Ö SSZEFOGLALÁS ÉS A TANULÓI TELJESÍTMÉNY ÉRTÉKELÉSE : Állókép készítése csoportmunkában:

K ÖSZÖNÖM A FIGYELMET !