Integrált kommunikációról Mezriczky László
Hitelválság
És a vevőket sem találjuk…
Pedig nyomatjuk rendesen… 3000 márkaimpulzus naponta
Reggeltől estig agymosás! 6:30 ébredés, hírek 6:45 hajnali kocogás Reebok, Nike… 7:30 reggeli Nestlé, Kellog’s öltözés 4U, Mexx 8:00 8:30 úton a munkahely felé tankolás 11:35 az első kávé & -ek Telefon a munkahelyről Amazon 10:00 11:30 Cégtárs felhívása Chrysler, Goodyear 12:30 ajándék a mamának 2:00 helyfoglalás Startlap 8:45 részvények eladása MOL 1:00 ebéd hitelkártyával Raiffeisen 6:00 Rokon érkezik 9:00 egy jó film lefekvés előtt T-Home 4:00 előjegyzés orvosi kivizsgálásra RichterMalév 9:00 TV2, RTL… McDonalds Vodafone BUX Magyar Telekom
Új helyzet Új fogalmak megjelenése –Tömeges személyre-szabás –Piaci részesedés helyett vevő részesedés Minden információ online és azonnal elérhető Folyamatos üzletmenet, nincs nyitvatartási idő Óriási verseny, harc minden egyes ügyfélért Növekvő információ igény az (egyes) ügyfelekről Piaci lehetőségekre adott gyors válasz (zero latency enterprise) Újfajta vásárló-eladó kapcsolat
Vagyis… Változó motivációk (lenyűgözés helyett: eladás) Szűkebb árrések: növekvő pénzügyi figyelem Mixek szerepe felértékelődik Új módszerek keresése (Gerilla marketing) Kreativitás felértékelődik Alibi kampányok idejének vége Reklámpiac telítődése, reklámkerülők Mérés, mérés, mérés
Mitől jó? Rendhagyó Meghökkentő Kizökkentő Újszerű Elad, vagyis hatékony
Piactípusok Vevők számaÜgylet értéke Nagyvállalatok KKV-k Consumer Image, B2B, „ipari marketing” Fő üzenet : hitelesség, szakértelem Vállalati kör összetettsége változó, már van impulzus vásárlás Fő üzenet : standardizált termékek egyszerű csatornán keresztül Tömeges értékesítés Fő üzenet : ár
Üzleti puzzle Termék Árképzés Kereskedelmi csatorna Kommunikáció
Kommunikációban „Reklám” PR Eladáshelyi kommunikáció Belső Kommunikáció
Hol is fogjunk hozzá? Termékfejlesztés? Kereskedők? Vagy a kommunikáció?
Vegyük végig… Termék, termékfejlesztés Konkurencia elemzés Értékesítési Csatornák Árazás, Jutalékrendszer Marketing Kommunikáció PR Kiválasztás, képzés Külföldi piacok stratégia
Egy jó ötlet sosem árt!