Kovács István BME – Menedzsment és Vállalatgazdaságtan Tanszék Marketing II. Online marketing.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
Advertisements

DISPLAY HIRDETÉSEK. DISPLAY HIRDETÉSEK Fontos a technológiai háttér AZ ONLINE HIRDETÉSEK ELŐNYEI Real-time menedzselhető Mérhető Targetálható Interaktív.
A design szerepe Végvári Imre, kreatív igazgató Online Marketing - Keresőmarketing, Linkmarketing és Egyéb technikák.
Digitális világ A digitális reklám
Keresőoptimalizálás Fizetett hirdetések a keresőkön Fizetett hirdetések tartalmi oldalakon Fizetett helyezések vagy regisztrációk Internetes hirdetések.
A direkt marketing fogalma
Kampányok könyvszerinti értéken Starcz Ákos Bookline.hu Nyrt április 29.
KGFB kampány a nagyok árnyékában Keresőmarketing nap november 17. Keresőmarketing nap november 17. Sziebig Péter.
•online kommunikáció •branding, márkaépítés •kommunikációs stratégiák kitalálása, felépítése •Közösségi marketing •Szociális érzékenység, non-profit partnerek.
DPR és webfejlesztés Aknai Péter Tartalommenedzser, PTE DPR Szakmai Nap, április 15.
Online hirdetési piac Erőss Csaba. Tartalom • Miért? • Hogyan? • Kik?
Az internet használata a marketingmix-ben
 Információs társadalom – a fogalom és ami mögötte van  Másvilág – fiatalok az információs társadalomban  Útikalauz stopposoknak – ifjúsági munka virtuális.
Bemutatkozik a Premier Kommunikációs Iroda A kommunikáció világában minden nap egy új Premier!
DPR kommunikáció alapelvei
Keresőmarketing stratégiák
Online marketing, online PR Miben más? Előadás Végvári Imre Igazgató Arcus Interactive Group.
Célcsoport elérése – online támogatással Go East! – a ki nem használt lehetőségek birodalma.
Marketingkommunikáció
A kommunikációs mix elemei
1 Hogyan juthatunk be a keresők első oldalára – kereső optimalizálás.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A Facebook titka Héjj Szilárd Marketingarc
Közösségi oldalak üzletszerzésre és reklámozásra.
Orvosoktatás Betegedukáció Egészségügyi kutatások, adatok közzététele Egészségügyi programok szervezése, támogatása Részvétel szakmai szervezetek munkájában.
Hatékony OTC kommunikáció az interneten
Reklámozás, Public Relations
Mikro és kisvállalkozások szerepe a rövid ellátási láncban Gyaraky Zoltán főosztályvezető Élelmiszer-feldolgozási Főosztály.
DPR kommunikáció Alternatív marketing eszközök Deliné dr. Győrmárton Rita alumni irodavezető, PTE DPR Szakmai Nap, április 15.
Europe Direct Hálózat Magyarország Vedd ki a részed! március 18. Vizsnyiczai Márta Békés Megyei EIP.
IMK – Mobil marketing február Mobilreklám: a tenyérbemászó médium? Szabados Andrea Marketing vezető Voxline Kft.
2010-ben AZ ÉV KÖNYVTÁRA Egyházi Könyvtárak Egyesülése szakmai továbbképzése Veszprém, június 26.
Hangalapú, közösségépítő virtuális valóság a gyakorlatban Faragó Péter WebLords.
Sablonok világa lejárt! Tanuljunk meg különbözni!.
INNOINFO, A VÁLLALKOZÓI KÖZÖSSÉGI PORTÁL. Miben segíthet az Innoinfo projekt?  kkv-k marketing tevékenységének beindításában  márka/cég ismertségének.
A közösségi agrármarketing lehetőségei a közösségi médiában
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap Marketing és kutatás hogyan segíthet a kutatás.
Bemutatkozik a Premier Kommunikációs Iroda A kommunikáció világában minden nap egy új Premier!
Portfólió Horváth Violetta Marketing menedzser
DIGITÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ ÜGYFÉLSZEMMEL
Hogyan csökkenthetőek az Adwords kampányok költségei? (Verdes János) KKV Akadémia.
A Facebook marketing trendjei
REMARKETING STRATÉGIÁK
Hallgatói kommunikációs csatornák, a hallgatók mozgósításának eszközei a sportszervezésben Debrecen, szeptember 3.Készítette: Barota László.
a google adwords változásainak követése, a változások várható iránya
1. 2 a gyártók & fogyasztók igényeinek összehangolása a hatékonyság növelése az elérhetőség javítása szakértői szolgáltatás biztosítása vásárlói igények.
Hogyan találnak meg a digitális térben? Keresőmarketing Sziebig Péter üzletág vezető Klikkmánia - keresőmarketing ügynökség
A z o n l i n e m a r k e t i n g l e h e t ő s é g e i SZAKDOLGOZAT.
Bányászati kommunikáció Koritár Henriett Koordinációs munkatárs - NFM Országos Bányászati Konferencia Március Egerszalók.
Vállalkozásmenedzsment I.
DIGITÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ ÜGYFÉLSZEMMEL
A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti,
1.Gyógyszeripari kommunikáció célcsoportja 2.Direkt mail és mérési lehetőségei 3.Direkt és alapfogalmak 4.Direkt mérési lehetőségei 5.Direkt.
A PIACBEFOLYÁSOLÁS TERVEZÉSE 2. A célkitűzés. 2. A reklámcélok megtervezése.
A keresőmarketing szerepe és lehetőségei a könyvpiacon Sziebig Péter ügyvezető Klikkmánia - keresőmarketing ügynökség április 15.
2015 | 05 | 28 VÁROSOK KÜLSŐ-BELSŐ KOMMUNIKÁCIÓJA.
PRbiotikum, avagy kategória- építés a PR eszközeivel Tudatos márkaépítés a PR és a marketing együttműködésében Rózsa Iván, kommunikációs igazgató Dr Kovács.
WKING PARTNERSÉG BEMUTATÓ. WKing Kereskedőház az Ön cége szolgálatában Tapasztalatunk: 10+ év e-commerce 20+ év kereskedelem 10+ év online marketing tapasztalat.
R EKLÁMOK AZ INTERNETEN Készítette: Albert Orsolya PR. I
Valami Extra a FŐGÁZ-tól Kovács Richárd marketing vezető
Mi a keresőmarketing? A feladat: az internetes keresők által a számunkra legrelevánsabb látogatókat az oldalunkra juttatni a leg- költséghatékonyabban.
Termék vagy szolgáltatás értékesítése. Bevezetés Röviden mutatkozzon be, és mutassa be munkatársait. Ismertesse azt a terméket vagy szolgáltatást, amelyet.
SEO vagy Tartalommarketing? Válassz!. Mi köze a SEO-nak a tartalommarketinghez? SEO Tartalom- marketing SEO.
2/18/2018 Marketingterv Név.
A tartalommarketing lehetőségei és korlátai a gyógyszergyártók szemével szeptember 29.
A SEMMELWEIS ALUMNI IGAZGATÓSÁG MODERNIZÁLÁSA
Hatékony kereskedés és marketing az interneten
Partnerség és együttműködés
Internet és kommunikáció
Sipos Zoltán Stratégiai igazgató
Előadás másolata:

Kovács István BME – Menedzsment és Vállalatgazdaságtan Tanszék Marketing II. Online marketing

Az előadás felépítése  Az online marketing – Online marketing eszközök  Közösségi marketing  Az online marketing stratégia kérdései 2

Online marketing I. Mi is tartja mozgásban ezt a még ma is fejlődő iparágat? INTERNETFOGYASZTÓI ÉRDEKLŐDÉS  Alacsony költségek  Bármely más marketingmódszer költségeinek töredékéért üzleti kapcsolatban léphetnek velünk  Új és rövid értékesítési csatorna  Aktualitás  Globális jelenlét  24 órás szolgáltatás  Vevői lojalitás  Nincs záróra  Teljeskörű választék  Személyre szóló ajánlat  Kényelmes  Idő- és költség  Visszacsatolás  Anonim  Divatos 3

Online marketing II. Offline (hagyományos) Online (interaktív)Vs. RégiÚj EgyirányúKétirányú MonológDialógus PushPull rendszer BecsülhetőMérhető 4

Online marketing III. Olyan rendszer, melynek célja termékek és szolgáltatások értékesítése az Internet és egyéb üzlet hálózati szolgáltatásokat igénybe vevő célcsoport részére. A rendszer online eszközök és szolgáltatások igénybevételével és a cég átfogó marketingprogramjával stratégiai összhangban működik. 5

Nincs kontroll -A fogyasztók megtanulják / megtanulták elkerülni a hagyományos reklámot (alap-kontroll hiánya) -Több forrásból szerzik be az információt (kereszt-ellenőrzés) -Módosítják a reklámüzeneteket… Online marketing IV. 6

Online marketing-mix ElérhetőségInteraktivitás Vevő- kapcsolat Promóció Ár Termék Értékesítési csatorna  közvetlen kapcsolat a gyártóval vagy a forgalmazóval  reklamációk, észrevételek, javaslatok  lojalitás kialakításának egyik új eszköze  „virtuális közösségek” szervezése  gyors és közvetlen kapcsolat  eszköztár gazdagítása  új paradigma: termék tervezés, kapcsolatok  globális piac  új kommunikációs és koordináló mechanizmusok 7

A sikeres kommunikáció feltétele Közös kulturális kontextus Életstílus Közös tapasztalatok Képi és audio elemek – emocionális eszközök Szűkebb kommunikációs háló Kölcsönös információcsere 8

Paradigmaváltás…  Középpontban az üzenetek struktúrájára.  üzenetünket úgy kell megalkotnunk, hogy az interaktív módon szólítsa meg a közönséget, és a kiválasztott célcsoportból, az ahhoz tartozó emberekből párbeszédet váltson ki.  Az üzenetnek olyan globális nyelvet kell beszélnie, amely kielégíti a kibocsátó és a befogadó célkitűzéseit, elvárásait. 9

Online kommunikációs célok  Gazdasági célok, mint például a célcsoportok elérése, az ismertség növelése.  Bizonyos esetekben az ügyfelekkel való kapcsolattartást gyorsítja fel.  Földrajzilag távol elhelyezkedő szervezeti egységek közötti kommunikációt teszi hatékonyabbá (intranet).  a kommunikációs partnerek kvantitatív és kvalitatív meghatározása.  általánosságban kijelenthető, hogy a vállalatok világszerte egyre növekvő számban veszik igénybe ezt a médiumot. – innovációkészségét, – naprakészségét kívánja bizonyítani azzal, – egyfajta látens félelem. 10

Az online kommunikáció elemei HelyIdő Arculat- teremtés Kommuni- káció iránya Interak- tivitás  a hirdetési tér korlátlan és olcsó  Testre szabott üzenetet  kemény pénzt  fizetnek egyéb üzleti vagy privát elfoglaltságaiktól kell elvonniuk a perceket  értékes élményt kell tehát nyújtani 11

Az online kommunikáció eszközei  SPAM, valamint marketing  Szalaghirdetések – BANNER  Partnerprogram – AFFILIATE  Syndicated merchandising  Szponzoráció  PR-cikk stb. 12

marketing  Permission marketing alapja  Célcsoport saját akaratából fogadja a reklámüzeneteinket  Személyiségi jogok, leiratkozás, gyakoriság  Minden speciális célcsoportnál  Nyomtatott sajtó mellett használhatunk: – hírlevél (saját) – Hirdetés hírlevélben (média) – Direkt (saját listára) – kutatás (saját, média vagy listatulajdonos listájára) – Autoresponder 13

Bannerek  Rövid időn belül nagy elérés  Márkaismertség növelő, de interaktív eszköz is  Minél nagyobb, annál hatékonyabb? 14

Eredmények mérése  A feladattól és a céltől függően történik az eredmények mérése  Akció típusok: – Cikkek, hírek, kvízek, fórumok, játékok, más  Médiateljesítmények: – Összes és egyéni látogató, összes és egyéni oldalletöltések, összes és egyéni rákattintások, kitöltött kérdőívek stb. 15

Online PR  Sajtószoba a website-on  Sajtóközlemények – PR ügynökség  Több célcsoport használatával  Linkek elhelyezése minden anyagban  Fizetett PR cikk 16

„Ma több, mint 4 millió blog létezik a világon, és ahogyan nő a számuk, úgy nő a vállalati felhasználók száma is” – CNN.com "Blog egy humánabb képviselője lehet a vállalati arculatnak, mind amilyen a sajtóközlemény, vállalati website vagy a cég brosúrája.” – Tom Murphy, CapeClear Software Blog 17

Használható-e vállalati célokra?  Leginkább marketing, média és technológiai iparágak (egyenlőre) – CRM eszköz – Kereszt-promóció TV2 Megasztár Blog-ja – Osztályok közötti kommunikáció rögtönzött intranet 18

Blogok a cégkommunikációban  A vállalati blogok 2005 – 2007 körül terjedtek el  Fő funkciójuk a belső kommunikáció – Általában a menedzsment  alkalmazottak útvonalon, intraneten A visszajelzések meglehetősen korlátozottak, mert az alkalmazottak sokszor félnek az őszinte visszajelzéstől Sok cégnél moderálják is a kommenteket – Közösségfejlesztő céllal is használnak belső, tematikus blogokat Hasonló érdeklődésű alkalmazottak szervező ereje A legtöbbször csevegő felülettel kombinálva  Nagy cégek a külső kommunikációban is használják – Igen hatékonyak a márkavédelemben válságkommunikációban, viták esetén 19

Közösségi média "A közösségi média olyan, mint a tiniszex. Mindenki csinálni akarja, de senki sem tudja hogyan kell. Ha mégis összejön a dolog, kiderülhet, hogy nem is olyan jó.„ Avinash Kaushik 20

Sajnálatos módon, sok vállalat a közösségi oldalakat úgy kezeli, mint egy újabb marketing csatorna… …amikor az sokkal több is lehet:  PR  Ügyfélszolgálat  Ügyfél-lojalitás  Együttműködés  Hálózatosodás  Átgondolt vezetés  És igen, fogyasztó megnyerő eszköz is. 21

Az online marketing stratégiai kérdései  Az Internet-felhasználók tábora rendkívül heterogén  A marketingesek a stratégiájukat a megismert fogyasztói szegmentumokhoz és a szegmentumhoz tartozó igényekhez próbálják igazítani. 22

Online marketingstratégia lépései termékstratégiapiackutatásWeboldal tervezésLátogatottság növelésPiacépítésProfit maximalizálás 23

Az Adwords és más rendszerek Keresőhirdetések: – Keresőmotorok hirdetési rendszerei, pl.: Google Adwords Display hirdetések: – Nagyobb weboldalak, network-ök – „Önkiszolgáló” hirdetési hálózatok, network-ök, pl.: Google Adwords, Etarget, CT network, Facebook, stb. 24

Költség beállítások Kampány keret Napi költségkeret Maximális CPC/CPM – Kulcsszavanként – Hirdetési csoportonként – Kampányonként Fizetési módok: előre fizetés, utólag fizetés ill. átutalás, bankkártya 25

Adwords Display hirdetések Szöveges, kép, flash, video Tematikus és weboldal szerinti célzás Kulcsszavas célzás CPC és CPM alapú fizetés Egyéb célzási beállítások (hasonlóan a keresőhirdetésekhez), pl.: földrajzi, időszak, böngésző, mobil eszköz, videlkedés stb. 26

Keresőhirdetések Karakterlimit: – Cím: max. 25 karakter – Hirdetési szöveg: 2 sor, egyenként max. 35 karakter – Megjelenített URL: max. 35 karakter – Valódi URL 27

A licitrendszer és a pozíciók Pozíció – két dologtól függ: – Licit – Minőségi pontszám (0-10): Átkattintási arány Hirdetés relevancia és minőség Landing page relevancia és minőség Tartalmi hálózaton az oldal relevanciája is számít A magasabb pozíciók drágábbak A természetes találatok feletti pozícióknál feltétel a magas minőségi pontszám A természetes találatok feletti hirdetésekhez figyelemfelkeltő plusz információkat is megjelenít a Google A Kampány jelentés megjelenítési részesedés adataiból lehet megtudni, hogy mennyi megjelenés veszett el a minőségi pontszám miatt 28

Kulcsszavak Eszközök a kulcsszóválasztáshoz Keresési trendek Hasonló ehhez, picit más adatokkal is: Kulcsszó ötleteket ad ez az eszköz: Kulcsszó egyezések: – [angol tanfolyam] pontos egyezés – „angol tanfolyam”kifejezés egyezés – angol tanfolyamáltalános egyezés – - németkizáró kulcsszó 29

Az alábbi képek segítségével értékeld, hogy milyen volt az előadás: 30 Köszönöm a figyelmet!