ÉRTÉKELÉSI GYAKORLAT A SZAKISKOLÁKBAN konferencia előadás 2006. október 4. Dr. Ranschburg Ágnes

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Egy innováció nyomában
Advertisements

AZ EPICT TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS HATÁSVIZSGÁLATA IKT-METRIA FELVÉTELEK ALAPJÁN Az IKT-metria mérőeszköz.
KÖZVÉLEMÉNYKUTATÁS 2011 PÜSPÖKSZILÁGYI TÉRSÉG NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.
Vélemények a tehetségről
Internetes attitűdváltozások a felsőoktatási hallgatók körében 2002–2007 Dr. Vig Zoltán augusztus 26.
A tanári munka értékelése
Az országos mérések megújult rendszere
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Könyvtárhasználati verseny
A PEDAGÓGIAI KUTATÁS FOLYAMATA
Bánhidi M. (2007): Bevezetés a tudományos kutatásba NYME AK, Győr KÉRDŐÍVES VIZSGÁLATOK.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
1 A VAJDASÁGI PÁLYAKEZDŐ DIPLOMÁSOK MUNKÁBA ÁLLÁSI MODELLJE 7. Vajdasági Magyar Tudományos Diákköri Konferencia Újvidék, november Jenei Ervin.
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
A neveltségi szint mérése
Neveléstudományi doktori iskola A tapasztalatok hatása a pedagógusok szakmai életútjára (Nádasi Mária – Hunyady Györgyné) Speciálkollégium november.
SZAKDOLGOZAT CÍME szakdolgozat
Radnóti Katalin ELTE TTK Fizikai Intézet
A tanítási gyakorlat életkor szerinti különbségei nemzetközi összehasonlításban Hermann Zoltán MTA KTI Oktatás, foglalkoztatás, versenyképes gazdaság Magyarországon.
Hozzászólás Hermann Zoltán: Az iskolatípus hatása a tanulói teljesítményekre Lovász Anna Szirák november 9.
Ajánlás-változások Pedagógus-továbbképzés „Kongresszus után - a változások folyamatában” Konferencia Csillag Márta Budapest, május 27.
Oktatásszervezés II. A vezetés szerepe a tanítási-tanulási folyamat eredményességének növelésében előadásból: ÉRTÉKELÉS A KIMENETI EREDMÉNYEK ALPJÁN (gyakorlat)
Magatartástudományi Intézet
1 dr. Sediviné Balassa Ildikó EGY PÁLYÁZATI FEJLESZTÉS EREDMÉNYE AZ E-KÉPZÉSFEJESZTÉS ÉS A TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS TANULSÁGAI.
ÚJ ISKOLA, ÚJ TUDÁS ÚJ MAGYARORSZÁG KORMÁNYZATI KONFERENCIA március 4.
Pedagógiai szakmai szolgáltatás
Nyugat-magyarországi Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar
A mérési iskoláktól az iskolák méréséig - Szakértői tudás és politika kapcsolata az Országos Kompetenciamérés kialakulása során Berényi Eszter, ELTE TÁTK.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Kis és nagy iskolák HÉTFA Kutatóintézet és Elemző Központ
A szociális képességek fejlesztése módszertana
BEVEZETŐ.
Sajátos képzési igényű hallgatók számára nyújtott szociális szolgáltatások a Szegedi Tudományegyetemen Horváth Hajnalka SZTE ETSZK IV. évf. Szociális munka.
Pedagógusképzést segítő hálózatok fejlesztése a Dél-Dunántúlon Pécsi Tudományegyetem TAMOP 4.1.2B.2-13/ projektje Pécs, november 25. Janovics.
Az országos mérések megújult rendszere
Pályakövetéses vizsgálat DPR konferencia, Veszprém márc. 11. A Pannon Egyetemen végzettek szakmai életútja – a kezdetek Formádi Katalin
A SZAKMAI PEDAGÓGUSKÉPZÉS HELYZETE Tóth Béláné október.
A jogszabályi változások megvalósulása és hatása intézményi szinten Fővárosi helyszín Készítette: Kállai Gabriella ONK, Budapest november 4.
Iskolai tehetséggondozó tevékenység az online kérdőíves felmérés tükrében Sági Matild.
A nemzetiségi oktatás régi-új sarkalatos pontjai.
Szakmai tanulmányút NORVÉGIA ( – ) A bemutatót készítette: Dr. Csermák Károly Ph.D.
Mérés-értékelés konferencia március 12. Szolnok.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
ÁRPÁD SZAKKÉPZŐ ISKOLA ÉS KOLLÉGIUM, SZÉKESFEHÉRVÁR Tóth Ágnes MÉCS vezető.
MAGYAR AGRÁRKAMARA Dr. Laczkó András „A kompetencia alapú moduláris szerkezetű új agrár szakmastruktúra bevezetésének elősegítéséhez és meggyorsításához.
1 Szakképzési Önértékelési Modell I. Helyzetfelmérő szint (SZÖM I.) 4. előadás 1.
Köszöntjük a konferencia résztvevőit! Szakiskolai fejlesztési program Mérés-értékelés projekt konferenciája november 5. Pilisborosjenő.
Pályaválasztási napok Pszichológia képzés Pálinkás Brigitta Károli Gáspár Református Egyetem.
A szakiskola jelene és jövője
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
Szakiskolai fejlesztési program
Általános iskola eredménye, értékelése
Varró István Szakiskola, Szakközépiskola és Kollégium
Mérés – értékelés 2006/2007 Gál Ferenc augusztus 31.
Regionális konferencia
Regionális konferencia
Szakiskolai Fejlesztési Program I
MÉCS konferencia március 21. Mezőtúr
Szakiskolai fejlesztési program Mérés-értékelés projekt
Balázsi Ildikó Oktatási Hivatal
Tolna Megyei Önkormányzat Hunyadi Mátyás Középiskolája és Szakiskolája
Országos Kompetencia Mérés 2011
Dobos C. József Vendéglátóipari Szakképző Iskola Budapest
Szani Ferenc, Pitlik László, Balogh Anikó
TOP SF Munkaerő-piaci és foglalkoztatási helyzetkép Székesfehérváron Mahler Balázs Székesfehérvár Megyei Jogú Város Önkormányzat.
Kompetencia alapú szakoktatás
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
Készítette: Werb Józsefné Regionális konferencia: KECSKEMÉT Külföldi tanulmányút: Mérés-értékelés fejlesztési terület NORVÉGIA OSLO október 14 -
Benedek András, BME Felnőttképzés és iskola – a szakértői kompetenciafejlesztés lehetőségei december 1.
Országos kompetenciamérés 6. évfolyam (2017)
Előadás másolata:

ÉRTÉKELÉSI GYAKORLAT A SZAKISKOLÁKBAN konferencia előadás október 4. Dr. Ranschburg Ágnes

Az előadás vázlata 2. Adatok, eredmények ÉRTÉKELÉSI GYAKORLAT A SZAKISKOLÁKBAN 1.A mérés célja a cél a mérőeszköz a minta az adatfelvétel körülményei 3. Konklúzió

a cél ÉRTÉKELÉSI GYAKORLAT A SZAKISKOLÁKBAN adatgyűjtés a hozzáadott érték megállapításához a mérési, értékelési kompetencia fejlesztése képessé tenni a kollégákat a pedagógiai gyakorlatban adódó értékelési feladatok sikeres megoldására az értékelési szakterület célja?

a cél kérdőív Kiegészítő adatok: az előző 3 év kompetenciamérési, létszám, tanulmányi, bukási és lemorzsolódási adatai a mérőeszköz ÉRTÉKELÉSI GYAKORLAT A SZAKISKOLÁKBAN az ismeretek, készségek, képességek, attitűdök, motívumok vizsgálata a feltételek, igények megállapítása

Struktúrája: I. Bevezető kérdések II. Az iskola értékelési rendszere III. Az iskolában folyó értékelési gyakorlat Indikátorkérdések Ismeret-ellenőrző kérdések Eldöntendő kérdések Nyitott véleménykérő kérdések Véleménykérő fokozatkérdések Kérdéstípusok: Az 5 dimenziós séma a mérőeszköz ÉRTÉKELÉSI GYAKORLAT A SZAKISKOLÁKBAN

típusa: rétegzett véletlena minta megoszlása: a.a. az iskolai besorolóadatok szerint

a mintab. iskolatípus szerint százalékban ÉRTÉKELÉSI GYAKORLAT A SZAKISKOLÁKBAN

a minta c. létszámkategória szerint (%) ÉRTÉKELÉSI GYAKORLAT A SZAKISKOLÁKBAN

a minta d. bukás-, lemorzsolódás és átlagkategória szerint KategóriaÁtlag Lemorzsolódás, bukás Átlag feletti növekvő 91 Átlag feletti változó 82 Átlag feletti csökkenő 73 Átlag körüli növekvő 64 Átlag körüli változó 55 Átlag körüli csökkenő 46 Átlag alatti növekvő 37 Átlag alatti változó 28 Átlag alatti csökkenő 19 ÉRTÉKELÉSI GYAKORLAT A SZAKISKOLÁKBAN

bukás21% lemorzsolódás8,4% tanulmányi átlag 3,01 az átlagok átlagai: a minta d. bukás-, lemorzsolódás és átlagkategória szerint

a mintaa kérdezettek besoroló adatai szerint (%) ÉRTÉKELÉSI GYAKORLAT A SZAKISKOLÁKBAN igazgató/ közismereti tanár/ szakmai tanár 33/ 33 /33 férfi/ nő 41/59 főiskolai végzettség 40 egyetemi végzettség évesnél fiatalabb év között van évesnél idősebb 70 5 évnél kevesebb ideje van az iskolában éve van az iskolában évnél több ideje van az iskolában 68 értékelési végzettsége van 6

az adatfelvétel körülményei A személyes kikérdezés előnyei:  ellenőrizhető a válaszolók köre  kiegészítő információk 1. rész: rész: rész: 0,95 Az adatfelvétel időpontja: június A feldolgozás ITEM2 programmal történt. ÉRTÉKELÉSI GYAKORLAT A SZAKISKOLÁKBAN a teljes kérdőív : 0.98 A kérdőív megbízhatósága (Cronbach alpha):

2. Adatok, eredmények ÉRTÉKELÉSI GYAKORLAT A SZAKISKOLÁKBAN Bevezető kérdések

Az értékelés szempontjai a közismereti tárgyakban ÉRTÉKELÉSI GYAKORLAT A SZAKISKOLÁKBAN

Az értékelés szempontjai a szakmai tárgyakban ÉRTÉKELÉSI GYAKORLAT A SZAKISKOLÁKBAN

Belső tudásmérések az iskolákban ÉRTÉKELÉSI GYAKORLAT A SZAKISKOLÁKBAN

Külső tudásmérések az iskolákban

Képességmérések az iskolákban ÉRTÉKELÉSI GYAKORLAT A SZAKISKOLÁKBAN

Belső kérdőíves vizsgálatok

ÉRTÉKELÉSI GYAKORLAT A SZAKISKOLÁKBAN Külső kérdőíves vizsgálatok

Az értékelés tárgyai, eszközei a válaszok %-ában ÉRTÉKELÉSI GYAKORLAT A SZAKISKOLÁKBAN

Néhány adat

ÉRTÉKELÉSI GYAKORLAT A SZAKISKOLÁKBAN Az eltérő képességek kezelése

Az értékelés módjai a közismereti tárgyakban ÉRTÉKELÉSI GYAKORLAT A SZAKISKOLÁKBAN

Az értékelés módjai a szakmai tárgyakban ÉRTÉKELÉSI GYAKORLAT A SZAKISKOLÁKBAN

Az értékelendő tartalom

ÉRTÉKELÉSI GYAKORLAT A SZAKISKOLÁKBAN Az eszközök forrásai

ÉRTÉKELÉSI GYAKORLAT A SZAKISKOLÁKBAN Az értékelési rendszer néhány jellemzője

és a problémák ….. ÉRTÉKELÉSI GYAKORLAT A SZAKISKOLÁKBAN

Igények a hatékonyabb értékelés érdekében

Külső Külső feltételek: 31 feltételek: 31társadalom oktatási rendszer fejlesztési program ÉRTÉKELÉSI GYAKORLAT A SZAKISKOLÁKBAN Belső feltételek:10 pedagógus tantestület Egyéb feltételek

3. Konklúzió Mire van befogadókészség az intézményekben? o mérés, értékelés továbbképzések o lehetőség a hasonló intézményekkel tapasztalatcserére  értékelési rendszer létrejöttének támogatása o eszközök, segédanyagok o folyamatos szakértői támogatás az intézményekben ÉRTÉKELÉSI GYAKORLAT A SZAKISKOLÁKBAN  a pedagógusok szakértelmének növelése

Köszönöm a figyelmet! Dr. Ranschburg Ágnes ÉRTÉKELÉSI GYAKORLAT A SZAKISKOLÁKBAN