Készítette: Kovács Anna A kultúrakutatás módszertana.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A sport és határterületei szakirodalmának keresése könyvtári katalógusokban Pándi Dóra TE könyvtáros.
Advertisements

Intézményi Férőhelykiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó Kalocsai Szociális Szakellátási Központ kiváltása.
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
Az akkreditáció szerepe a megváltozott munkaképességű munkavállaló személyének társadalmi reintegrációjában Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest,
Semmelweis Egyetem Központi Könyvtár szeptember 7. Könyvtárosok Teadélutánja / „Next Generation” Önképzőkör Beke Gabriella Semmelweis Egyetem Központi.
1. ábra T HE G ALLUP O RGANIZATION BUDAPEST © 2009 The Gallup Organization FSZEK- Könyvtár – Dagály u. 9. Közvéleménykutatás március.
A FELNŐTTKÉPZÉSI A FELNŐTTKÉPZÉSI INTÉZMÉNYEK HATÉKONYSÁGÁNAK VIZSGÁLATA Felnőttképzők Szövetsége Borsi Árpád Budapest, december 10.
1. ábra T HE G ALLUP O RGANIZATION BUDAPEST © 2009 The Gallup Organization FSZEK- Bosnyák Könyvtár – Bosnyák U. 1.a Közvéleménykutatás
Zákányszék bemutatása Készítette: Paraginé Tóth Edina.
A magyarországi vállalatok információszerzési szokásai - üzleti körben végzett online piackutatás fő eredményei - Készítette: Nagy Péter Támogatóink H-1024.
Előkészületek az on-line referensz útján történő orvos-biológiai és egészségügyi információszolgáltatásra.
A KÖNYVTÁRELLÁTÁSI SZOLGÁLTATÓ RENDSZER HATÉKONY MŰKÖDTETÉSE ÉS A SZOLGÁLTATÁS NÉPSZERŰSÍTÉSE VI. KSZR MŰHELYNAP – ZALAEGERSZEG NOVEMBER 11. A KSZR.
CÉLCÉLCSOPORT  Egészségügyi szakmai tájékoztatás és betegtájékoztatás, az egészséges életvitelhez szükséges információk szolgáltatása, publikálása, áttekint-
AZ ELEKTRONIKUS KÉPZÉS MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA INFORMATIKA A FELSŐOKTATÁSBAN DEBRECEN DR. ZÁRDA SAROLTA GÁBOR DÉNES FŐISKOLA.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
A három lépcsőfok… 29% - A megoldás 52 heti stratégia sikeres üzleti kapcsolatépítéshez (Avidor András - Michelle R. Donovan - Ivan R. Misner) Az emberek.
BEST-INVEST Független Biztosításközvetítő Kft.. Összes biztosítási díjbevétel 2004 (600 Mrd Ft)
A év értékelése és a év újdonságai
Internet tudományos használata
A székesfehérvári fiatalok helyzete
A szakiskolák aktuális problémái
ERASMUS+ DISSZEMINÁCIÓS PLATFORM
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
OLVASÓSZOLGÁLATI TEREK
Egyéb munkaerő-piaci programok
Az „első lépés” TÁMOP
TÁMOP / „A hátrányos helyzetűek foglalkoztathatóságának javítása (Decentralizált programok a konvergencia régiókban)”
NÉPEGÉSZSÉGÜGY MEGELŐZÉS, FEJLESZTÉS JÖVŐKÉP a Köz- egészségügye
Az iskolai könyvtár telepítése, térszervezése és felszerelése
Gyűjtőköri szabályzat
Pályaválasztási tanácsadás
Új továbbképzési lehetőségek tanároknak és oktatóknak
Könyvtár, Információs és Közösségi hely
A FELÜGYELŐBIZOTTSÁG BESZÁMOLÓJA A VSZT
Esélyek a munkaerőpiacon
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
Transzplantációs Alapítvány a Megújított Életekért
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Kórházi könyvtárak lehetőségei a tudáspiacon
A MOTIVÁCIÓ SZEREPE ÉS HATÁSKÖRE A KÖZOKTATÁSBAN ÉS A FELSŐOKTATÁSBAN
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
A kistérségi gyerekesély programok eredményei
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
Környezetgazdaságtan 1
Tájékoztató a évi OSAP teljesüléséről
A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet Konferenciája
A program általános célja
Közigazgatási alapvizsga a Probono rendszerben
Könyvtári munkásság bemutatása
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
A könyvtár fogalma, szerepe az információszerzés folyamatában, könyvtártípusok  Minden jog fenntartva.
Felhasználóképzés a kórházban
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Új pályainformációs eszközök - filmek
Tájékoztatás a évi Országos Statisztikai Adatfelvételi Program (OSAP) teljesüléséről az Országos Statisztikai Tanács és a Nemzeti Statisztikai Koordinációs.
Könyvbemutató rendezvény, OEE Bajai Csoport, Pörböly,
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
9-10.-es bemeneti mérések és a fejlesztő munkánk
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Könyvtárhasználati alapismeretek II. Olvasószolgálat
Családi vállalkozások
Célegyenesben vagy a rajtvonalnál?
Kórházi könyvtárak az információs társadalomban
A dolgozói teljesítménymérés gyakorlata a százhalombattai Hamvas Béla Városi Könyvtárban Hamvas Béla Pest Megyei Könyvtár Minőségirányítási szakmai nap.
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
Az ELTE Fogyatékosügyi Központ bemutatása
Erdősi Debóra Németh Tímea Közösségi szolgálat.
A tehetséggondozás kihívásai
Előadás másolata:

Készítette: Kovács Anna A kultúrakutatás módszertana

 Dévaványa – Békés megye  70 éve működik a könyvtár  első könyvtárost 1955-ben nevezték ki

 Ladányi Mihály  szeptember 20.  2014 óta összevontan működik a Dévaványai Általános Művelődési Központ

 Használók elégedettségének mérése  Könyvtár szolgáltatásai mennyire felelnek meg az olvasóknak, felhasználóknak. a vizsgálat célja, hogy a kapott válaszokat kiértékelve az igényeknek megfelelően javítsuk a szolgáltatásainkat  A felmérést megelőző munkafolyamat:  kutatási terv elkészítése  Felmérés időpontja:  december

 Kölcsönző pultnál szóban tájékoztattam a könyvtárhasználókat a felmérés céljáról és átadtam a kérdőívet. A kitöltésre felkért olvasók szívesen vállalkoztak a válaszadásra.  A kitöltött kérdőíveket a tájékoztató asztalnál kellett leadni, esetlegesen segítettem a kérdések értelmezésében.  Csak helyben lehetett kitölteni a kérdőívet, nem lehetett hazavinni és úgy visszahozni.

 A kérdőívek feldolgozása:  Egy hét alatt 50 db kérdőív került kiosztásra, melyből 50 db került kitöltésre.  Adatok összesítésével,  illetve átlagolással elemeztem a kapott eredményeket.

 Használók: neme, életkora, iskolai végzettsége, foglalkozása  A könyvtárhasználat jellege:  Mióta és milyen rendszerességgel látogatja a könyvtárat?  Milyen szolgáltatásokat vesz igénybe?  Milyen céllal látogat minket?  A könyvtárhasználat minősége:  Vélemény a szolgáltatások minőségéről  Honnan szereznek tudomást a könyvtárban történő eseményekről

 Nappali tagozatos tanuló 34 %  Alkalmazottként dolgozik 36%  Nyugdíjas 10 %  Munkanélküli 12 %  Gyesen, gyeden van 2 %

 könyvkölcsönzés a könyvtár saját állományából 60 %  16 féle szolgáltatás közül a válaszadók többet is bejelölhettek.  Hagyományos szolgáltatásokat kedvelik leginkább a felhasználók.  A legnépszerűbb szolgáltatás a könyvkölcsönzés, ezt követik az irodai szolgáltatások és az internet elérés biztosítása miatt is sokan járnak könyvtárba

 84 %-a nemmel válaszolt és 8 % igennel  mi történt ekkor?  16 %-ban a könyv megvolt a könyvtárnak csak más olvasónál volt kölcsönzésben és ebben az esetben a könyvtáros előjegyezte a kért dokumentumot. 4 %-ban könyvtárközi kölcsönzés lehetőségét ajánlotta fel a könyvtáros és szintén 4 %-ban kapott az olvasó más hasonló jellegű könyvet.

 2 %-a a tanulás céljából  18 % művelődés  50 % kikapcsolódás, szórakozás  22 % személyes érdeklődés (tájékozódás, hobbi)  28 % az egyéb választ jelölte meg, mint célt és a válaszok között volt, aki valaki más megbízásából érkezett.

 válaszadók 42 %-a ismerősök, családtagok révén szerez tudomást. 32 %-a onnan értesül, hogy ki van írva a falra illetve a könyvtár ajtajára. A könyvtárosoktól tájékozódik 32 %, a helyi újságból pedig szintén 28 %.

 jól képzett, kedves könyvtárosok dolgoznak,  az új könyvekhez gyorsan hozzáférnek,  ahol csend van és nyugodtan tudnak olvasni,  hangulatos és barátságos környezetben,  akkor is betérhetnek, ha éppen nincs ott semmi dolguk.  Megtalálják a munkához és képzéshez szükséges információkat és folyamatosan tájékozódhatnak az újdonságokról.

 A könyvtárat túlnyomó részben felsőfokú végzettségűek használják, főleg hobbi, szórakozás céljából, de szerepe van a tanulásnak és a munkának is. A könyvtári szolgáltatások közül még mindig a hagyományos, klasszikus funkciók a népszerűek: kölcsönzés, helyben olvasás, napilapok helyben olvasása.  A gyakoriságot tekintve legtöbben havonta keresik fel könyvtárunkat. A megkérdezettek elsősorban a könyvtár városon belüli elhelyezésével, a megközelítésével valamint a könyvtárosok felkészültségével és segítőkészségével voltak különösen elégedettek. A legalacsonyabb értékelést az akadálymentes bejutás, a számítógépek minősége és száma kapta.  A felmérés tanulságai:  1. A marketingkommunikáció területén új lehetőségeket kell keresnünk, hogy a könyvtári rendezvényeinkről többen értesüljenek.  2. Új utakat kell keresni szolgáltatásaink népszerűsítésére.

Szeged, január