Készítette: Zelei Kitti. „Ha hajót akarsz építeni, ne azzal kezd, hogy a munkásokkal fát gyűjtetsz és szó nélkül kiosztod közöttük a szerszámokat, és.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A jelzőrendszer működésének tapasztalatai
Advertisements

TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Kapcsolattartás a szülői házzal
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
Szociális munka a börtönben
Az iskolai szociálismunka
Kis csoport szeptember
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
A Bálint Márton Általános és Középiskola
Napköziotthonos Óvoda Jánkmajtis
„EZERARCÚ CSALÁD” A fiatalokkal való kapcsolatfelvétel és sikeres bizalmi kapcsolat kialakításának egyik lehetősége Pistyur Gabriella Sóti Beáta Törzsökné.
integrációs szaktanácsadó
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
Ifjúsági és szabadidős programok Legyen az esély egyenlő- esélyteremtés a Sásdi kistérségben.
Ifjúsági és szabadidős programok Legyen az esély egyenlő- esélyteremtés a Sásdi kistérségben
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
A diákok megismerésének lehetőségei - szükségessége
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata Családsegítő Szolgálat Gyermekjóléti Központja.
A szociálpedagógus feladatai a Deák Ferenc Középiskolai Kollégiumban
Anya – gyermek kapcsolata
Gyakorlati tanácsok és módszerek a jogkövető magatartás kialakításában.
„Környezet- és egészségtudatos iskola” Magyar Bioetikai Társaság 20. Nemzetközi Konferenciája szeptember 21.
Óvoda-iskola átmenet a Józsefvárosban
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
Miskolc-Diósgyőri Református Általános Iskola és Óvoda Nagy Attila
"Legyen az esély egyenlő ..."
Dr. Szabó-Thalmeiner Noémi. Nevelő Szaktanár Hivatalnok Szakmai szervezet tagja Családtag Barát (nő) rokon szülő gyermek testvérházastárs …
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
Az óvoda-, és iskolapszichológia szakmai feladatkörei
Intézményvezetők válaszai a tanulmány kérdéseire.
AZ ÓVODA- ISKOLA ÁTMENET TEMATIKUS SZAKMAI MŰHELY MUNKATERVE Készítette: Garai Zoltánné műhelyvezető.
II. Kerületi Védőnői Szolgálat gyermekvédelmi tevékenysége
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Családi csoport konferencia. a kliens egy ösztönző és őt bevonó hozzáállásból profitál a legtöbbet minden ember felelős a cselekedeteiért, és tiszteletben.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Hevesi Kistérség Integrált Szolgáltató és Innovációs Központ
Egy gyermek története Gyermek pszichológiai vizsgálat és pszichoterápiás munka a Budaörsi Nevelési Tanácsadóban Készítette: Cz. Szabó Melinda, pszichológus.
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
Egyéni fejlesztési tervek készítése és használata az iskolában
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
A tanulók felkutatásának és beiskolázásának folyamata Iskolai, önkormányzati kapcsolati táblázat Névtáblázat (adatbázis) Települési útvonal Tájékozató.
Bentlakásos intézményi ellátás elkerülését célzó szolgáltatások TÁMOP /1. Marcali Kistérségi Többcélú Társulás Együtt az alapszolgáltatások fejlesztéséért.
DIAKONIA KERESZTYÉN ALAPÍTVÁNY Koordinációs iroda KOLOZSVÁRI FIÓK MAROS- VÁSÁRHELYI FIÓK SZENT- GYÖRGYI FIÓK SZÁSZ- RÉGENI FIÓK 100 alkalmazott BRASSÓI.
Iskolai közösségi szolgálat
Szociálpedagógus a „SÉF” Szakképző Iskolában „Fontos vagy nekünk” QALL – Végzettséget mindenkinek! Regionális konferencia Székesfehérvár 2013.
Motiváció Tanoda- Tiszasziget Balázs Ákos Tanodavezető Motiváció Tanoda-Tiszasziget.
 Iskolák magatartása  Tanulók motiváltsága  Szülők elhivatottsága  Gyermekjóléti Szolgálatok, családsegítők, gyámok, nevelőszülők véleménye JULI.
2010/2011.  az óvoda-iskola átmenet megkönnyítése.
PARTNERSÉG AZ OKTATÁSBAN… HAJDÚSZOVÁT MÁJUS 17.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
„Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek.
Összeállította: Szabó Ilona
TÁMOP B ,,Esély a Vass Jenő Óvoda és Bölcsőde gyermekeinek” Halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek támogatásának eredményessége 3.
Az iskola és a szülők kapcsolattartási formái a Csaholci Általános Iskola intézményében Készítette: Kádár Ágnes mesterpedagógus szaktanácsadó
„FIGYELJÜNK EGYMÁSRA!” KOMPLEX MEGELŐZŐ, EGÉSZSÉG ÉS KOMPETENCIA FEJLESZTŐ MODELL PROGRAM a Szent József Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumban Berényi.
Foglalkozásterv összeállítása irodalmi alkotás alapján Készítette: Csanádi Sára Erika Dencs Krisztina Mészáros Réka.
A SZÜLŐI KOMPETENCIA TÁMOGATÁSA A KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÓVODÁJÁBAN Budapest augusztus 31.
A pszichológiai mérés alapjai
Márkus Lászlóné Intézményvezető Közoktatási szakértő
az újszászi Telephely bemutatása
Probléma fa Okozat Ok kevés a gyermek az óvodában
„Nyitott iskola” TÁMOP
avagy a megismerési folyamatok probléma alapú tervezése
Óvodából iskolába Iskolás lesz a gyermekünk Az iskolaérettség kérdései
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Osztályközösségben jelentkező problémák, közösségépítő foglalkozások
Előadás másolata:

Készítette: Zelei Kitti

„Ha hajót akarsz építeni, ne azzal kezd, hogy a munkásokkal fát gyűjtetsz és szó nélkül kiosztod közöttük a szerszámokat, és rámutatsz a tervrajzra. Ehelyett először keltsd fel bennük az olthatatlan vágyat a végtelen tenger iránt.” (Antoine de Saint-Exupéry)

 (Óvodai környezetben zajlik a folyamat Május - Június hónapokban): A tanító hozzásegítése a gyermek megismerésének folyamatához az értékei megmutatása által.

Nagyon lényeges elem a motivációra helyezett hangsúly, hogy ebben a korban hogyan alkalmazzuk és mekkora a jelentősége. Az iskolai környezet és iskolai tevékenységek játékos bemutatása (tanító) több alkalommal folyamatba ágyazva óvodai környezetben. A csoportot vezető óvodapedagógus segítségével készül fel és szabadidős tevékenységet kezdeményez / nagymozgás- vizuális-dramatizálás/a jelenlévő tanító.

 A nevelési évben a gyerekeknek többször is volt alkalmuk az iskolával ismerkedni.

Először lépték át az intézmény kapuit...

 A tanító a gyerekek játékát figyeli kéthetente délelőtt. A csoportvezető óvodapedagógus és a tanító közösen elemzi ki a játékidőben látottakat és az óvodapedagógus által alkalmazott pedagógiai eljárásokat. A viselkedési-beilleszkedési problémát kiváltó okok feltárása és az odafigyelés, odafordulás által a probléma mérséklése.

 -Az óvodapedagógus és tanító közös családlátogatása -A szülők önértékelési problémáinak felismerése -Egyéni, kötetlen beszélgetések az érintett szülőkkel -Közös programok szervezése -Több fogadóóra A család bevonása az óvoda-iskola átmenetbe, építve ezt az óvoda-család jó kapcsolatára

 -Leggyakrabban felmerülő családi nevelésből adódó problémák és megoldási lehetőségeik megbeszélése. -Esetmegbeszélések -Közös családlátogatások, a nehezen megközelíthető családok esetében. -Tájékoztató fórumok szervezése a szociális ellátó rendszer működéséről és annak igénybevételi lehetőségeiről. Családsegítő bevonása a folyamatba a szociális munka eszközeinek alkalmazása