Készítette: Zelei Kitti
„Ha hajót akarsz építeni, ne azzal kezd, hogy a munkásokkal fát gyűjtetsz és szó nélkül kiosztod közöttük a szerszámokat, és rámutatsz a tervrajzra. Ehelyett először keltsd fel bennük az olthatatlan vágyat a végtelen tenger iránt.” (Antoine de Saint-Exupéry)
(Óvodai környezetben zajlik a folyamat Május - Június hónapokban): A tanító hozzásegítése a gyermek megismerésének folyamatához az értékei megmutatása által.
Nagyon lényeges elem a motivációra helyezett hangsúly, hogy ebben a korban hogyan alkalmazzuk és mekkora a jelentősége. Az iskolai környezet és iskolai tevékenységek játékos bemutatása (tanító) több alkalommal folyamatba ágyazva óvodai környezetben. A csoportot vezető óvodapedagógus segítségével készül fel és szabadidős tevékenységet kezdeményez / nagymozgás- vizuális-dramatizálás/a jelenlévő tanító.
A nevelési évben a gyerekeknek többször is volt alkalmuk az iskolával ismerkedni.
Először lépték át az intézmény kapuit...
A tanító a gyerekek játékát figyeli kéthetente délelőtt. A csoportvezető óvodapedagógus és a tanító közösen elemzi ki a játékidőben látottakat és az óvodapedagógus által alkalmazott pedagógiai eljárásokat. A viselkedési-beilleszkedési problémát kiváltó okok feltárása és az odafigyelés, odafordulás által a probléma mérséklése.
-Az óvodapedagógus és tanító közös családlátogatása -A szülők önértékelési problémáinak felismerése -Egyéni, kötetlen beszélgetések az érintett szülőkkel -Közös programok szervezése -Több fogadóóra A család bevonása az óvoda-iskola átmenetbe, építve ezt az óvoda-család jó kapcsolatára
-Leggyakrabban felmerülő családi nevelésből adódó problémák és megoldási lehetőségeik megbeszélése. -Esetmegbeszélések -Közös családlátogatások, a nehezen megközelíthető családok esetében. -Tájékoztató fórumok szervezése a szociális ellátó rendszer működéséről és annak igénybevételi lehetőségeiről. Családsegítő bevonása a folyamatba a szociális munka eszközeinek alkalmazása