Nemzeti Civil Alapprogram 2011.. Jogi háttér, általános tudnivalók 2003. évi L. tv. a Nemzeti Civil Alapprogramról szól 160/2003. (x.7.) kormányrendeletet.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Szakképzési hozzájárulás év. Legfontosabb változások Új törvény: évi CLV. törvény Módosult a felnőttképzésről, és a felsőoktatásról szóló.
Advertisements

Ráczné Dr. Rózsa Katalin projektvezető A DASZK fő feladatai TÁMOP /2-2F
DSC TÁMOP Munkahelymegőrző támogatás munkaidő csökkentéssel és képzéssel kombinálva 2009.
Akkreditált Felnőttképzési Intézmény Együttműködés a szakképzés területén a kamarák és az érdekképviseleti szervek között Dávid Lajos FMKIK alelnök Székesfehérvár,
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
GINOP / „Út a munkaerőpiacra" GINOP Ifjúsági Garancia program A Veszprém Megyei Kormányhivatal részprojektjei 2016.
„Dolgozva tanulj!” Tájékoztató a „Gyakorlati oktatók továbbképzése a szakképzésben” című TÁMOP B-13/ projekt feladatairól
Fókuszban az önkormányzati tagsággal rendelkező szociális szövetkezetek _ A pályázatkezelői felület bemutatása.
A Végrehajtó Ügynökség, a pályáztatást támogató elektronikus rendszerek, valamint az elszámolhatóság főbb kérdéseinek bemutatása Németh Veronika – NFFKÜ.
Az új közbeszerzési törvény megalkotásának körülményei, várható jövőbeli változások május 26. Dr. Kovács László Miniszterelnökség Közbeszerzési Szabályozási.
Az OKKER Pedagógiai Szolgáltató Intézet FODOR GÁBOR október 10. ÉRTÉK ÉS MIN Ő SÉG AZ OKTATÁSBAN.
KÖZHASZNÚSÁG MEGTARTÁSA, - MEGSZERZÉSE Molnár Elvira Bács-Kiskun Megyei Civil Információs Centrum 2014.
Aktualitások és változások a pedagógiai szakszolgálati feladatellátásban 2016 őszén 1.
A kifizetési kérelem összeállítása TÁMOP-3.2.9/B-08 Audiovizuális emlékgyűjtés.
Kocsis Tibor Kaposvár, március 01. Vállalatok K+F+I tevékenységének támogatása.
GINOP Gyakornoki program pályakezdők támogatására.
1 „Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, július.
Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ Szőke István szakmai igazgató Pécs, január 29. A gazdasági válság foglalkoztatásra gyakorolt hatásának.
A munkahelymegőrző támogatás. Alapja  Az évi IV. tv. (a foglalkoztatás elősegítéséről és a munkanélküliek ellátásáról) 18. §.  A 6/1996. (VII.16.)
1 NEMZETI KULTURÁLIS ALAP ORSZÁGOS ELŐADÁS-SOROZAT Megyeháza Kecskemét.
Különadók 2011, Ágazati különadók 2010.december 4-től hatályos 2010.december 4-től hatályos Adókötelezettséggel érintett tevékenység kör: Adókötelezettséggel.
A Képzési Csoport tevékenysége Budapest Esély Nonprofit Kft
Pályázati lehetőségek Nagy Réka Közművelődési és kulturális intézmények pályázati lehetőségei.
Mindent a „Vállalkozások komplex infokommunikációs és mobilfejlesztéseinek támogatása” című pályázati kiírásról.
TÁMOP / Képzésfejlesztés ma és holnap EU-s forrásból a KIH-ben.
Nemzeti Civil Alapprogram Jogi háttér, általános tudnivalók 2011.
Közigazgatási szervezetrendszer II. Az államigazgatás szervei – központi és dekoncentrált szervek.
A TANULÓSZERZŐDÉS, MINT A DUÁLIS KÉPZÉS MOTORJA InnoLignum Sopron Erdészeti és Faipari Szakvásár és Rendezvénysorozat Szeptember 8. Soproni kereskedelmi.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
1 Számvitel alapjai Gazdálkodás:a társadalmi újratermelési folyamat szakaszainak (termelés, forgalom, elosztás, fogyasztás) megszervezésére, az ahhoz rendelkezésre.
Az állami köznevelési közfeladat-ellátás
Pénztárgépek beszerzésének támogatása 2016
Az agrár-szakigazgatás szervezeti rendszerének változásai 2017-től
A közérdekű munka büntetés végrehajtása az önkormányzatoknál
Tájékoztató a munkahelyteremtő pályázati programról
Adományok adózási kérdései
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
Van ötletem, de hogyan valósítsam meg?
A rehabilitációt segítő támogatások, jogszabályi változások
KSH Statisztikai koordinációs főosztály
Összeállította: Horváth Józsefné
Kihívások a LEADER program eredményes végrehajtásában
A FELÜGYELŐBIZOTTSÁG BESZÁMOLÓJA A VSZT
A víziközmű-szolgáltatásról szóló évi CCIX
ŐRSÉGI TÖBBCÉLÚ KISTÉRSÉGI TÁRSULÁS
Hitelkonstrukciók a pályázati rendszerben
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
K+F+I pályázati lehetőségek vállalkozásoknak!
A kollektív szerződés Dr. Fodor T. Gábor Ügyvéd
Elektronikus irat (elektronikus dokumentum) és elektronikus aláírás
Az „Út a munkához” program évi változásai
SZÁMVITEL.
A kiváltást tervezők / megvalósítók és Az fszk TÁRS projektje közti együttműködés rendszere EFOP VEKOP TÁRS projekt.
1993-as közoktatási törvény
A szociális gazdaság jogi háttere Szlovákiában
Intézmény-akkreditáció szakképző intézmények kérelme esetén
A évi pályázati felhívás legfontosabb szabályai
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
Közfoglalkoztatásból a versenyszférába- segítő munkaerőpiaci program
Munkaügyi hatósági feladatok 2018.
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Önkormányzati Pénzügy „Változások”-2010 Budapest
Tájékoztatás a évi Országos Statisztikai Adatfelvételi Program (OSAP) teljesüléséről az Országos Statisztikai Tanács és a Nemzeti Statisztikai Koordinációs.
LEADER LEADER Intézkedések a Déli Napfény LEADER Egyesület területén
Lorem ipsum.
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
jjjjj MINISZTERELNÖKSÉG
Tájékoztató az EPER pályázati folyamatáról
Az „Út a munkához” program évi változásai
Szabálytalanságkezelés
Előadás másolata:

Nemzeti Civil Alapprogram 2011.

Jogi háttér, általános tudnivalók évi L. tv. a Nemzeti Civil Alapprogramról szól 160/2003. (x.7.) kormányrendeletet az NCA tv végrehajtásáról 311/2010. (XII. 23.) kormányrendelet, amelyet módosít a 259/2010. (XI. 15.) kormányrendelet, amely november 27. lépett hatályba és az egyes költségvetési szervek központi hivatali jogállásról szól.

259/2010. (XI. 15.) kormányrendelet OKM Támogatáskezelő OKM Támogatáskezelő Wekerle Sándor Alapkezelő A Wekerle Sándor Alapkezelő a hazai költségvetési források kezelésében szorosan együttműködik a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium Társadalmi Felzárkózásért Felelős Államtitkárságával, az Egyházi, Nemzetiségi és Civil Társadalmi Kapcsolatokért Felelős Államtitkársággal, valamint a Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárságával. A Wekerle Sándor Alapkezelő a hazai költségvetési források kezelésében szorosan együttműködik a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium Társadalmi Felzárkózásért Felelős Államtitkárságával, az Egyházi, Nemzetiségi és Civil Társadalmi Kapcsolatokért Felelős Államtitkársággal, valamint a Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárságával.

259/2010. (XI. 15.) kormányrendelet január 1-jével a Nemzeti Civil Alapprogram kezelői feladatait a Wekerle Sándor Alapkezelő vette át az ESZA Nonprofit Kft-től. A továbbiakban az Alapkezelő látja el az NCA működtetésével kapcsolatos feladatokat.

Hivatali struktúra Civil Támogatási Főosztály Civil Támogatási Főosztály  4 szakmai osztály  1 pénzügyi osztály  Jogi osztály  Monitoring osztály

Az NCA célja Központi költségvetési támogatás biztosítása a bírósági nyilvántartásba vett civil szervezetek működéséhez és tevékenységéhez. Központi költségvetési támogatás biztosítása a bírósági nyilvántartásba vett civil szervezetek működéséhez és tevékenységéhez.

Az NCA szervezete Tanács Tanács Kollégiumok Kollégiumok Kezelő Kezelő Miniszter Miniszter

Tanács Az NCA támogatási rendszerének működését a 17 főből álló elvi irányító testülete, azaz a Tanács határozza meg. A Tanács a statisztikai- tervezési régió alapján hozta létre a regionális Kollégiumokat

Kollégiumok Regionális Regionális Működési költségek támogatásaMűködési költségek támogatása Szakmai Szakmai A három szakmai testület a civil szektor egészének fejlődését szolgálja (nem ágazati jellegű) civil tevékenységeket támogatjaA három szakmai testület a civil szektor egészének fejlődését szolgálja (nem ágazati jellegű) civil tevékenységeket támogatja

Forrás 2011-ben az Alapprogram rendelkezésére álló forrás 3,6 milliárd forint ben az Alapprogram rendelkezésére álló forrás 3,6 milliárd forint. Az NCA Észak-magyarországi Regionális Kollégiuma a nyertes pályázók között,-Ft-ot oszt szét. Az NCA Észak-magyarországi Regionális Kollégiuma a nyertes pályázók között ,-Ft-ot oszt szét.

Pályázók köre a bíróság kiírás évének első napja előtt legalább egy évvel nyilvántartásba vett, vagyis december 31.előtt és ténylegesen működő civil társadalmi szervezet (alapítvány vagy egyesület) a bíróság kiírás évének első napja előtt legalább egy évvel nyilvántartásba vett, vagyis december 31.előtt és ténylegesen működő civil társadalmi szervezet (alapítvány vagy egyesület) a székhelyük az Észak-magyarországi régióban van, a székhelyük az Észak-magyarországi régióban van, Regisztráltak az Elektronikus Pályázatkezelési és Együttműködési Rendszerben (EPER-ben) Regisztráltak az Elektronikus Pályázatkezelési és Együttműködési Rendszerben (EPER-ben)regisztráció:  kötelező,  ingyenes (a ~ költségét átvállalja a Wekerle Sándor Alapkezelő)

Nem nyújthatnak be pályázatot pártok, pártok, párt által alapított alapítványok, párt által alapított alapítványok, párt részvételével létrehozott egyesületek, párt részvételével létrehozott egyesületek, a munkaadói, munkavállalói és gazdasági érdekképviseleti szervezetek, a munkaadói, munkavállalói és gazdasági érdekképviseleti szervezetek, biztosító egyesületek, biztosító egyesületek, egyházak, egyházak, közalapítványok, közalapítványok, jogi személyiségű és jogi személyiség nélküli nonprofit gazdasági társaságok, jogi személyiségű és jogi személyiség nélküli nonprofit gazdasági társaságok, azok a civil szervezetek, amelyek a Nemzeti Civil Alapprogramról szóló évi L. törvény 3. § (3) bekezdése szerint a tárgyévben a költségvetési törvény alapján közvetlenül, nevesítve részesülnek működési támogatásban az állami költségvetésből – kivéve, ha a támogatási szerződés alapján a nevesített támogatás kizárólag projekttámogatásra szól. E kivétel igazolására az e célra megkötött támogatási szerződésnek a szervezet képviselője által hitelesített másolatát a pályázathoz csatolni szükséges, azok a civil szervezetek, amelyek a Nemzeti Civil Alapprogramról szóló évi L. törvény 3. § (3) bekezdése szerint a tárgyévben a költségvetési törvény alapján közvetlenül, nevesítve részesülnek működési támogatásban az állami költségvetésből – kivéve, ha a támogatási szerződés alapján a nevesített támogatás kizárólag projekttámogatásra szól. E kivétel igazolására az e célra megkötött támogatási szerződésnek a szervezet képviselője által hitelesített másolatát a pályázathoz csatolni szükséges, azok a civil szervezetek, amelyeket az NCA kizárt a támogatási rendszerből, és a kizárás időtartama még hatályos a pályázat benyújtásának időpontjában. azok a civil szervezetek, amelyeket az NCA kizárt a támogatási rendszerből, és a kizárás időtartama még hatályos a pályázat benyújtásának időpontjában.

Pályázás módja Internetes ,-Ft-ot meghaladó működési támogatás ,-Ft-ot meghaladó működési támogatás Országos hatáskörű civil szervezetek Országos hatáskörű civil szervezetek Szakmai pályázat Szakmai pályázat Papíros vagy internetes Működési pályázat Észak- magyarországi RK

Igényelhető összeg (működési) Éves korrigált ráfordítás(Ft) Igényelhető támogatás (Ft) az fölötti rész 16 %-a a fölötti rész 15 %-a a fölötti rész 12 %-a, de maximum 3 millió

Támogatható költségek Alapvető működési, igazgatási költségek és fejlesztések: - humánerőforrás, kapacitásfejlesztés pl.: munkabér - forrásteremtés, gazdálkodás: pl.: - belső, külső kommunikáció pl.: posta költség, hírlevél szerkesztése - marketing, szolgáltatásfejlesztés pl.: szaktanácsadás, hirdetés, - törvényi megfelelés, adminisztráció, irodai költségek pl.: jogtiszta szoftver használata, digitális adathordozó

Nem támogatható a pályázat Bűncselekmény felmerülése esetén Bűncselekmény felmerülése esetén Kisebbségek méltóságát, társadalmi érdeket sért Kisebbségek méltóságát, társadalmi érdeket sért Emberi vagy alkotmányos jogok sérülése esetén

A pályázat életútja Pályázat kiírása Pályázat benyújtása Formai vizsgálat, érvényességi megállapítás Szakmai bírálat, döntés Értesítés döntésről, szerződéskötés feltételeiről Szerződéskötés Utalás Megvalósítás Beszámolás Ellenőrzés

2011. évi változások Önrész biztosítása Működési pályázatok esetében legalább az igényelt összeg 10 %- ának megfelelő elvárt önrészt kell biztosítani. Saját forrásból származó készpénz. Saját forrásból származó nem készpénz pl.: társadalmi munka, tárgyi feltételek vagy szolgáltatás

2011-es változások: Önrész Nem tekinthető önrésznek az államháztartás alrendszereitől, a más támogatótól kapott támogatás. Nem tekinthető önrésznek az államháztartás alrendszereitől, a más támogatótól kapott támogatás. A készpénzben rendelkezésre álló önrész rendelkezésére állásáról a pályázatban nyilatkozni kell és a rendelkezésre állását a támogatási szerződés megkötésekor igazolni kell. A készpénzben rendelkezésre álló önrész rendelkezésére állásáról a pályázatban nyilatkozni kell és a rendelkezésre állását a támogatási szerződés megkötésekor igazolni kell. Az elvárt önrésszel a beszámolási kötelezettség keretében el kell számolni A nem készpénzes önrész elszámolását nyilatkozatban kell rögzíteni. Az elvárt önrésszel a beszámolási kötelezettség keretében el kell számolni A nem készpénzes önrész elszámolását nyilatkozatban kell rögzíteni.

2011-es változások Támogatási időszak június 1-től szeptember 30–ig terjedő időszak.

2011-es változások Elszámolási időszak Változás, hogy idén a támogatási és a pénzügyi elszámolási időszak egybeesik, vagyis június 1-től szeptember 30-ig terjed az elszámolási időszak is. Változás, hogy idén a támogatási és a pénzügyi elszámolási időszak egybeesik, vagyis június 1-től szeptember 30-ig terjed az elszámolási időszak is.

2011-es változások Tartalmi bírálat Az adott Kollégium tartalmi szempontok alapján bírálja a benyújtott pályázatot mely szempontrendszer minden kiírás melléklete.

2011-es változások Kezelőváltás Wekerle Sándor Alapkezelő Cím: 1055 Bp. Bihari János utca 5. Ügyfélszolgálat: Honlap:

Köszönöm a figyelmet!