Klebelsberg Intézményfenntartó Központ A tankerületek működése Hajdú-Bihar megyében Pappné Gyulai Katalin tankerületi igazgató.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A köznevelés fejlesztési irányai és eredményei KPSZTI február 12. Emberi Erőforrások Minisztériuma Köznevelésért Felelős Államtitkárság MTI Fotó.
Advertisements

a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Iskolánkról.
KÖSZÖNTJÜK A SZAKKÉPZÉSI TALÁLKOZÓN!
ÓVODÁK MŰKÖDÉSE 2013.
Pácsonyi Imre tankerületi igazgató
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
Magyar Universitas Program A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja június 15.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
Hatékonyság, eredményesség, méltányosság a köznevelési rendszerben:
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
A magyar köznevelési fenntartórendszer legfőbb kihívásai
HAT – Oktatáspolitikai kerekasztal március 8. Feladat- és felelősségmegosztás a közoktatásban.
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
A gyakorlatvezető mentor
Térszervezés a közoktatásban a statisztikai adatok tükrében A hazai helyzet reform előtt és után Gyimesi Péter MTA KRTK RKI Dunántúli Tudományos Intézet.
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
A Klebelsberg Intézményfenntartó Központ
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Nagykanizsa és Térsége TISZK Szakképzés – szervezési Kiemelten Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság.
A KLIK szerepe a szakképzés irányításában
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
Együttműködési lehetőségek a kompetencia alapú oktatás elterjesztése érdekében Tuza Tibor Balogh Tibor.
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
A szaktanácsadó segítő szerepe
Középtávú szakképzési koncepció Borsod-Abaúj- Zemplén Megyében Egységes szerkezetű TISZK-ek létrehozásának lehetősége Előadó: Dr. Simon Csaba Ph. D. mb.
Fejér Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztály
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
Szakmai beszámoló TÁMOP B-13/ Partnerség és hálózatosodás „Az iskola közös ügyünk” „Ki tud többet Szorgalmatosról?”
Intézményfenntartás a köznevelésben, új irányok
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
A PEDAGÓGUS KÖTELESSÉGEI ÉS JOGAI
A jogszabályi változások megvalósulása és hatása intézményi szinten Fővárosi helyszín Készítette: Kállai Gabriella ONK, Budapest november 4.
Jó gyakorlatok a közoktatás területén
Az Oktatási Hivatal új szervezeti felépítése, feladatainak bővülése
Az esélyegyenlőség elvének érvényesülése az oktatáspolitikában EMBERI ERŐFORRÁSOK MINISZTÉRIUMA KÖZNEVELÉSÉRT FELELŐS ÁLLAMTITKÁRSÁG Pölöskei Gáborné helyettes.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
A szakképzés jelene és jövője a KLIK-ben. Jogszabályi háttér: A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény A szakképzésről szóló évi CLXXXVII.
Iskolai tehetséggondozó tevékenység az online kérdőíves felmérés tükrében Sági Matild.
Jogszabályok A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény (Nkt.) A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény (Szt.) 229/2012. (VIII. 28.)
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
A Commitment Köznevelési Kht. MOHAY GERGELY március 31. ÉS A KECSKEMÉTI IRODA BEMUTATKOZÁSA.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
A köznevelési intézményi rendszer változása, Szakképzési Centrum és Kamara együttműködése a kamarai garanciavállalás sikeres megvalósításáért Kalmár Andrea.
A Nemzeti Pedagógus Kar Célok, eredmények, választás –
Barcsák Marianna - KPSZTI
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Barcsák Marianna KPSZTI
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
főosztályvezető-helyettes
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
„KISTÉRSÉGI” MŰKÖDÉS – járások - tankerületek
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
Szakértés/szaktanácsadás módszertana
Hajnal Gabriella szakmai elnökhelyettes
Előadás másolata:

Klebelsberg Intézményfenntartó Központ A tankerületek működése Hajdú-Bihar megyében Pappné Gyulai Katalin tankerületi igazgató

Kihívások a demográfiai csökkenés, a gyermeklétszám változása sok településen leromlott infrastruktúra, ami a tartalmi, módszertani modernizáció megvalósítását is gátolja a fenntartói források szűkössége

pazarló erőforrás-felhasználás mérési és visszajelzési rendszerek hiánya a szakmai irányítás, támogatás eltérősége

Köznevelési rendszer átalakításának célja minőségi oktatás és fenntarthatóság az emberi erőforrások összpontosításával; hatékonyabb, átláthatóbb és tervezhetőbb köznevelési rendszer kialakítása, működtetése; egyenlő esély a tanulásra, tekintet nélkül a lakóhelyre, nemre, gazdasági helyzetre (alapfokon a differenciált képzés rendszerének átgondolása, minél későbbre történő kitolása); magasan képzett tanárok (rendszeres továbbképzés) támogató és ellenőrző rendszerrel, életpálya-kilátásokkal.

Jogszabályi háttér évi CXC törvény a nemzeti köznevelésről Klebelsberg Intézményfenntartó Központról szóló 202/2012. (VII. 27.) Korm. Rendelet A köznevelési feladatot ellátó egyes önkormányzati fenntartású intézmények állami fenntartásba vételéről szóló évi CLXXXVIII. törvény (átadás-átvételi törvény)

202/2012. (VII. 27.) Korm. Rendelet A Klebelsberg Intézményfenntartó Központról ( 2) Az Intézményfenntartó Központ területi szerve a tankerület és a megyeközponti tankerület. 198 tankerület, ebből 19 megyeközponti tankerület

Hajdú-Bihar megye tankerületei Berettyóújfalu, Debrecen, Hajdúböszörmény, Hajdúnánás, Hajdúszoboszló, Nyíradony, Püspökladány, Balmazújváros, Derecske, Hajdúhadház,

Járási feladatok Berettyóújfalu, Hajdúböszörmény, Hajdúnánás, Hajdúszoboszló, Nyíradony, Püspökladány, Balmazújváros, Derecske, Hajdúhadház, A tankerület az illetékességi területén működő  általános iskolák,  alapfokú művészeti iskolák és  gimnáziumok

A megyeközponti tankerület a megye székhelyén működő tankerület (Debreceni Tankerület), mely az alábbi feladatokat látja el: 1.a Debrecen járás területén működő  általános iskolák,  alapfokú művészeti iskolák és  gimnáziumok továbbá 2.a Hajdú-Bihar megye területén működő  szakképző iskolák,  kollégiumok,  a pedagógiai szakszolgálati feladatokat ellátó intézmények,  a pedagógiai-szakmai szolgáltatásokat ellátó intézmények

Feladatellátás a számok tükrében

A KLIK működtetésében lévő intézmények aránya Megye KLIK a működtető Megye KLIK a működtető Bács-Kiskun53,65%Jász-Nagykun-Szolnok69,20% Baranya71,36%Komárom-Esztergom37,63% Békés33,82%Nógrád78,07% Borsod-Abaúj- Zemplén 64,34%Pest49,53% Budapest12,15%Somogy58,44% Csongrád39,51% Szabolcs-Szatmár- Bereg 81,47% Fejér51,91%Tolna68,02% Győr-Moson-Sopron48,39%Vas55,43% Hajdú-Bihar38,53%Veszprém64,83% Heves61,64%Zala50,00%

Tankerület megnevezése Fenntartott intézmény Működtetett intézmény Balmazújvárosi Tankerület52 Berettyóújfalui Tankerület10 Debreceni Tankerület6232 Derecskei Tankerület63 Hajdúböszörményi Tankerület101 Hajdúhadházi Tankerület20 Hajdúnánási Tankerület31 Hajdúszoboszlói Tankerület112 Nyíradonyi Tankerület86 Püspökladányi Tankerület106 Összesen12763

Tankerület megnevezéseTanulói létszám (fő) Balmazújvárosi Tankerület2205 Berettyóújfalui Tankerület3687 Debreceni Tankerület17536 Derecskei Tankerület3460 Hajdúböszörményi Tankerület4454 Hajdúhadházi Tankerület1444 Hajdúnánási Tankerület2574 Hajdúszoboszlói Tankerület4350 Nyíradonyi Tankerület2147 Püspökladányi Tankerület3084 Összesen44941

Tankerület megnevezése Pedagógus Nevelő oktató munkát közvetlenül segítő Egyéb Összes közalkalmazott státusz létszám (fő)státusz létszám (fő)státusz létszám (fő)státusz létszám (fő) Balmazújvárosi Tankerület Berettyóújfalui Tankerület Debreceni Tankerület Derecskei Tankerület Hajdúböszörményi Tankerület395,540754, Hajdúhadház Tankerület Hajdúnánási Tankerület199, Hajdúszoboszlói Tankerület Nyíradonyi Tankerület Püspökladányi Tankerület Összesen

Tankerületi létszámadatok (102 fő)

A kihívásokra adott válaszok avagy a rendszer pozitív hozadéka

Humán erőforrások optimalizálása - Intézmények jogszerű és szakszerű működése - Szakos ellátottság biztosítása, átirányítás-áttanítás. /iskola - iskola, tankerület - tankerület között/ - Feladathoz igazított létszám - Nevelő-oktató munkát közvetve segítők létszámának emelése Létszámbővítések: rendszergazdák iskolatitkárok igazgatóhelyettesek iskolapszichológusok Az intézkedés eredményeként egyetlen pedagógus sem veszítette el állását január 1-je óta!

- Az intézményvezetők szakmai fejlesztőmunkája hangsúlyosabbá vált. Az intézmény költségvetéssel, gazdálkodással kapcsolatos feladatai jelentősen csökkentek. - Jogi segítségadás az iskolai ügyekben, peres eljárások megelőzése. (tankerületi szinten, megyei ügyvédi képviselet) - Intézmények közötti munkaközösségek létrehozása a pedagógiai innováció, fejlesztő munka, a hálózatban történő együttműködés érdekében. - Továbbképzések támogatása a köznevelési feladatellátás erősítése érdekében.

- A fejlesztő és tehetséggondozó órák biztosítása. - Tankerületi szintű tanulmányi és sportversenyek szervezése. - Úszásoktatás megszervezése. - Nagyobb számú, ingyenes tanórán kívüli tevékenységen, táborokban, kirándulásokon való részvétel lehetősége. /Erzsébet tábor, 16 óráig való benntartózkodás - 32 óra /

- Összevont intézmény önálló iskolákká történő visszaállítása. - Új intézmény létrehozása. - Korábban megszüntetett iskolában a tanítás újbóli indítása. - Dolgozók időben megkapják a fizetésüket. - Határozott idejű kinevezések határozatlan idejűvé alakítása. - Pályázatokból informatikai eszközökhöz is jutottak az intézmények.

Egységesen – mindenhol – ugyanaz Pedagógus életpálya Minősítés Minőségi oktatás

Klebelsberg képzési ösztöndíjprogram Az 52/2013.(II.25) Korm. rendelet szerint a program célja: kiválóan képzett, hivatástudattal és megfelelő gyakorlati tapasztalattal rendelkező pedagógus-utánpótlás biztosítása. A tanári pályát választó egyetemi és főiskolai hallgatók motiválása a hivatásuk szerinti tartós elhelyezkedésre, egyúttal a diplomaszerzést követően álláshely biztosítása, továbbá valamennyi tanárszakot, szakpárt – elsősorban a hiányszakokat, szakpárokat – választó tanárjelöltek számának növelése, a hazai köznevelés szakos ellátottságának megerősítése.

SzakFő 1. magyar-történelem és állampolgári ismeretek4 fő 2. angol nyelv és kultúra, olasz nyelv és kultúra1 fő 3. informatika, rajz- és vizuáliskultúra tanár1 fő 4. angol nyelv és kultúra, magyartanár1 fő 5. földrajz-matematika2 fő 6. angol nyelv és kultúra, orosz nyelv és kultúra1 fő 7. biológia-kémia tanár2 fő 8. földrajz-történelem és állampolgári ismeretek tanára1 fő 9. angol nyelv és kultúra tanára, földrajztanár2 fő 10. fizika-matematika tanár2 fő 11. kémia-matematika tanár1fő 12. angol nyelv és kultúra, biológia tanár1fő 13. biológia, német nyelv és kultúra tanára1fő 14. történelem és állampolgári ismeretek tanára, hon- és népismerettanár1fő

A projektek fejlesztési céljai Intézmények közvetlen fejlesztése: Cél: az elmaradott, hátrányos helyzetben lévő, fejlesztésekből eddig kimaradó iskolák lehetőségeinek javítása. Intézményre szabott szakmai programok, képzések megvalósítása, folyamatos mentorálás mellett Cél, hogy a gyermekek, pedagógusok, tantestületek „kézzel fogható”segítséget kapjanak az előrelépéshez.

Hazai programok Integrációs Pedagógiai Rendszer, Útravaló-Macika, Határtalanul, Nemzeti Tehetség Program, Magyar Olimpiai Bizottság Sportiskolai támogatása, Nemzeti Kulturális Alap Tankerület Érintett intézmények száma Felhasznált támogatás Balmazújváros Ft Berettyóújfalu Ft Debrecen Ft Derecske Ft Hajdúböszörmény Ft Hajdúhadház Ft Hajdúnánás Ft Hajdúszoboszló Ft Nyíradony Ft Püspökladány Ft Hajdú-Bihar megye összesen Ft

Uniós pályázatok TÁMOP, TIOP, ÉAOP, KEOP Tankerület Érintett intézmények száma Felhasznált támogatás Balmazújváros Ft Berettyóújfalu Ft Debrecen Ft Derecske Ft Hajdúböszörmény Ft Hajdúhadház Ft Hajdúnánás Ft Hajdúszoboszló Ft Nyíradony Ft Püspökladány Ft Hajdú-Bihar megye összesen Ft

2013-tól a megyében Ft értékben használtunk fel pályázati forrást az intézményi feladatellátás érdekében.

Együttműködés A tankerület és a települési önkormányzatok partneri együttműködésre törekedtek/törekednek a közös cél, gyermekeink jövőjének biztosítása érdekében, hogy egységes szakmai elvek alapján szerveződő, s hosszú távon a gyerekeknek mindenhol egyenlő esélyeket nyújtó oktatási rendszer működjön a járásokban, megyében.

Együttműködés A jogszabályokon meghatározottakon túl…

Együttműködés Kiváló teljesítményű nevelők és kiváló diákok számára díjak adományozása. Egymás rendezvényeinek támogatása. (épület és terület biztosítása, műsorok szervezése) Úszásoktatáshoz vízfelület biztosítása. Helyi ingyenes buszközlekedés (tanulói bérlet). Egyeztetés az épületek tanítási időn kívüli használatáról, bérbeadásáról. Kölcsönös tájékoztatások, a problémák megbeszélésére törekvés, szükség szerint személyes konzultációk a város vezetőivel.

Együttműködés Intézményvezetői pályázatok véleményezése. Fenntartói átszervezések egyeztetése. Közös pályázati lehetőségekben való részvétel. Intézményi tanácsok munkájában való részvétel. Tájékoztatások, éves beszámolók készítése a települési önkormányzatok üléseire. Egyeztetések fejlesztési tervekkel kapcsolatban. Közfoglalkoztatási igénylések, alkalmazások egyeztetése településenként.

Jogszabályok  A 202/2012. (VII. 27.) Korm. Rendelet a Klebelsberg Intézményfenntartó Központról  január 1-jén hatályba lépett a 379/2014. (XII. 31.) Korm. Rendelet  Az emberi erőforrások minisztere 44/2015. (IX. 10.) EMMI utasítása a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ Szervezeti és Működési Szabályzatáról

A KLIK megújult szervezeti felépítése A KLIK központi szerve  A KLIK területi szervei Járási tankerületek Fővárosi kerületi tankerületek Megyeközponti tankerület Fővárosi Tankerület  Önálló jogi személyiséggel rendelkező köznevelési intézmények

Feladatkörök módosulása a szervezeti átalakulás után  KLIK Központ: stratégiai tervezés, hangsúlyosabb irányító, támogató, ellenőrző szerep  Megyeközponti Tankerület és a Fővárosi Tankerület operatív tervezés, operatív feladatok ellátása feladat- és hatáskör bővülés a funkcionális feladatok ellátása megyeközponti irányítással  Járási tankerületek Szakmai feladatok, tanügyigazgatás

Tankerületi feladatok Járási tankerületek Járási illetékességű feladatok: Alapfok (általános iskolák, alapfokú művészeti iskolák) és jelenleg még a gimnáziumok fenntartói feladatai

Megyeközponti tankerület – Járási illetékességű feladatok – Megyei illetékességű feladatok Gimnáziumok, kollégiumok, pedagógiai szakszolgálatok, gyógypedagógiai intézmények fenntartói feladatai és meghatározott esetekben működtetői feladatok Funkcionális feladatok ellátása, koordinálása A járási tankerületek tevékenységének összehangolása, irányítása, ellenőrzése, értékelése Megyei szintű adatszolgáltatás összegyűjtése, összesítése, továbbítása a Központ felé

jogszabály módosítása előtti állapot jogszabály módosítása utáni állapot Tankerület megnevezése Fenntartott intézmény Működtetett intézmény Fenntartott intézmény Működtetett intézmény Balmazújvárosi Tankerület5250 Berettyóújfalui Tankerület10 0 Debreceni Tankerület Derecskei Tankerület6360 Hajdúböszörményi Tankerület10180 Hajdúhadházi Tankerület2020 Hajdúnánási Tankrerület3130 Hajdúszoboszlói Tankerület11290 Nyíradonyi Tankerület8670 Püspökladányi Tankerület106 0 Összesen

„ A kultúrpolitika hosszú lejáratú váltó. A kultúrpolitika terén sokáig lehet hibákat elkövetni, de amikor az új nemzedék felnőtt, az elkövetett hibákon, bajokon segíteni már nem lehet. Nekünk olyan nemzedéket kell ma felnevelnünk, amely húsz év múlva megállja a versenyt az akkori más nemzetek generációival” Klebelsberg Kuno

Köszönöm a megtisztelő figyelmet!