 A TIOP-1.1.1 pályázat SNI csomagjai  Gépi beszédfelismerés  Digitális tananyagok akadálymentesítése sajátos nevelési igényű tanulók számára  SNI IKT.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Könyvtári szolgáltatások összehangolt infrastruktúra-fejlesztése „Tudásdepó-Expressz” BÁCSALMÁS.
Advertisements

IT Essentials I. IT Alapismeretek: PC Hardver és Szoftver v4
TIOP 1.1.1/09/ Angol nyelvi modulok feldolgozása tanulói laptopok segítségével.
A referencia intézmények szolgáltatói szerepe
Digitális világ 4. foglalkozás Mobilfónia 1. Eszközök, lehetőségek.
TÁMOP / „Táguló világ” - Kompetencia alapú oktatás Jászárokszálláson
Mindenki tehetséges lehet valamiben!
TIOP /1 Haizler Lászlóné Bük, november 12. Könyvtári szolgáltatások összehangolt infrastruktúra-fejlesztése – „Tudásdepó Expressz”  A könyvtárak.
TIOP / „A minőségi szolgáltatás feltételeinek megteremtését és a Vas megyei tudásvagyon egyenlő esélyű hozzáférését támogató informatikai.
Jó gyakorlat „A 21. század gyermekeiért” – IKT eszközök használata egy inkluzív iskolában II. Rákóczi Ferenc Tagiskola 7400 Kaposvár, Kanizsai u
2003. november INFOtrend 2003 Váradi Tamás MTA Nyelvtudományi Intézet Korpusznyelvészeti Osztály Nyelvi technológiákkal az információs.
Pályázati adatok: Projekt címe: „ A pedagógiai módszertani reformot támogató informatikai infrastruktúra fejlesztése Békéscsaba iskoláiban” Azonosító:
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
a látássérült emberekért
IKT eszközök, szoftverek alkalmazása
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
Alprojektek eTanulás rendszer fejlesztése
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
A projekt az Európai Unió támogatásával az Európai Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósul meg BÁCSKIR TIOP / LAKITELEK Könyvtári.
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
DIGITÁLIS TANESZKÖZÖK ALKALMAZÁSA AZ OKTATÁSBAN
TÁMOP Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Befogadó intézmények Sárbogárdon
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Mai Számítógép perifériák
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
A számítógépes nyelvfeldolgozás alapjai
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
A gyakorlatvezető mentor
Számítógépes alapismeretek Beadandó 2010
Mai Számítógép perifériák
Mai számítógép perifériák
MOST „MObil SegítőTárs” vakoknak
A számítógép jelentősége a hétköznapokban
Az Új Széchenyi Terv - Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program keretében kiírt TIOP /1 kódszámú, Könyvtári szolgáltatások összehangolt infrastruktúra-fejlesztése.
TIOP február 2.. TIOP 1.1.1/09 Tanulói laptop Támogatás összege: Ft Pályázat időtartama: május 1. – március 1.
A sajátos nevelési igényű tanulókkal kapcsolatos változások Dömötör Monika, gyógypedagógiai tanár szeptember 8.
ÚJ TUDÁS – MŰVELTSÉG MINDENKINEK A digitális írástudás elterjesztése Az idegennyelv-tanulás ösztönzése Az integrált természetismeret-oktatás bevezetése.
A kompetenciafejlesztés eszközrendszere
Könyvtári konstrukciók az Új Magyarország Fejlesztési Terv Operatív Programjaiban Szakmai tájékoztató a városi könyvtárak számára Országos Széchényi Könyvtár.
Slide 1/11 Bp BelAmI – Workshop Beszédtechnológia Helyzetkép
RMÁI Kazinczy Ferenc Tagiskola Kincsesbánya, Iskola u. 1.
Fogyatékossággal élő hallgatók a Nyíregyházi Főiskolán Göncziné dr. Szabó Terézia „Egyenlő esélyek biztosítása a felsőoktatásban” november 26.
A tanulói laptop program megvalósítása a Kecskédi Általános Iskolában.
A szoftver, szoftvertípusok
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Bementei és kimeneti eszközök ismertetése
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
A beiskolázás előkészítése
A tehetséggondozás az esélybiztosítás kiemelt területe tehetségazonosítás tehetség-tanácsadás együttműködések mentorálás tehetségfejlesztés hálózati tanulás.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Jó gyakorlatok a közoktatás területén
A számítógép feladatai és felépítése
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
TÁMOP A-11/2. A pályázati célja, hogy a sajátos nevelési igényű gyermekek nevelésében, oktatásában részt vevő intézmények (speciális és többségi)
 Fizikai és infokommunikációs akadálymentesítés  Digitális tananyagok akadálymentesítése  Gépi beszédfelismerés.
A számítógép fontosabb perifériái Készítette: Weigel Szilvia II. évfolyam Számítástechnika szak.
TÁRSADALMI INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM A pedagógiai, módszertani reformot támogató informatikai infrastruktúra fejlesztése.
Projektzáró rendezvény Intelligens iskolák létrehozása az újszászi tanulók egyenlő esélyeiért TIOP-1.1.1/ projekt.
Esély, Lehetőség, Tehetség, ELTE Iskola felújítás az Eötvös Loránd Tudományegyetemen az Európai Unió támogatásával.
Gondolkodásfejlesztés táblajátékokkal szakiskolás tanulók fejlesztésére 20 órás gazdagító szakköri program tapasztalatai Balatonalmádi Szabó.
Barcsák Marianna - KPSZTI
A nyelvi tudatosság fejlesztése Meixner Iskola, Szakmai nap
A számítógép feladatai és felépítése
A MORPHOLOGIC - BME EGYÜTTMŰKÖDÉSEK
BraiLab beszélő számítógépcsalád vakoknak „Only for me”
Nagy Attila1,2, Rovó László1, Kiss József Géza1
Jelen lenni nem elég, szakértelem kell
Előadás másolata:

 A TIOP pályázat SNI csomagjai  Gépi beszédfelismerés  Digitális tananyagok akadálymentesítése sajátos nevelési igényű tanulók számára  SNI IKT munkaközösségünk tevékenysége  Eszközök, szoftverek kipróbálása

 SNI Inagyothallók számára  SNI IIsiketek számára  SNI IIIgyengénlátók számára  SNI IVvakok számára  SNI V mozgássérültek számára A pályázat eszközspecifikációja öt SNI csomagot határozott meg, amelyekre a testi- érzékszervi fogyatékkal élő tanulók jogosultak

Egy tanulóra Ft értékben lehetett választani a csomag tartalmából. Minden csomag tartalmazott egy tanulói laptopot.

 Laptop  Digitális diktafon  Vezeték nélküli fülhallgató  Szavazó szett

 Laptop  Élőbeszéd konvertáló szoftver specifikáció: magyar nyelvű élőbeszédet szöveggé konvertáló szoftver

 Laptop  Dokumentumkamera  Monitor 19’’  Képernyő felolvasó szoftver  Képernyő nagyító szoftver

Dokumentumkamera

Képernyő felolvasó szoftver JAWS for Windows Képernyő nagyító szoftver MAGic  Magyarítás (honosítás)  Profivox beszédszintetizátor (BME) Információ: Informatika a Látássérültekért Alapítvány

Képernyő nagyító szoftver Zoom Text

 Laptop  Vakbarát számítógép  Hordozható Braille kijelző  Képernyő felolvasó szoftver Információ: Informatika a Látássérültekért Alapítvány

Vakbarát számítógép PacMate QX440 Hordozható braille kijelző tech.hu/termekek/acrive-braille

 Laptop  Fejegér szett  Szemegér szett  Speciális billentyűzet  Speciális ültetőszék

Fejegér SmartNav HeadMouse

Szemegér

Speciális billentyűzet, egér

Érintőképernyő Technológiák  rezisztív  kapacitív

Érzékszervi fogyatékkal élők esetében a részben még funkcionáló kommunikációs csatorna támogatásával, illetve a nem funkcionáló kommunikációs csatorna helyettesítésével

 TIOP  TÁMOP  TÁMOP

 Beszédszintetizátor: szöveget konvertál beszédhanggá  Élő beszéd írott szöveggé konvertálása az előző ellenkezője

 Legyen beszélőfüggetlen  Minden szót ismerjen fel  Legyen pontos  Az írott szöveg közel azonos időben jelenjen meg a képernyőn

 Beszélőfüggetlen  Rögzített, zárt szótárral képesek dolgozni (pl. szakszavak)  Jó pontossággal működnek  Az írott szöveget közel azonos időben képesek megjeleníteni  Több nyelvet ismernek  Öntanulásra képesek Speech Magic

 Beszélőfüggetlen  Valós idejű gépi fonéma felismerésre és azonosításra képes  Képes a felismerés eredményének és mértékének valós idejű grafikus megjelenítésére, s ez  Képes a felismerés eredményének és mértékének valós idejű grafikus megjelenítésére, s ez a megfelelő beszédszervi mozdulat tudatosítását eredményezi a gyermekekben BeMe

IKTA-4 pályázat Gépi tanulás és alkalmazása a beszédjavítás terápiában Szegedi Tudományegyetem Informatikai tanszékcsoport Szegedi Tudományegyetem JGYTF-i Kar Gyakorló Általános Iskola Óvoda, Általános Iskola és Diákotthon Kaposvár

Szóadatbázis elkészítése

Szógyakoriság vizsgálat - szóadatbázis szűkítése 2000 szóra Szógyakoriság vizsgálat - szóadatbázis szűkítése 2000 szóra Szóadatbázis szűkítése a fonetikai törvényszerűségek figyelembevételével 204 szóra Szóadatbázis szűkítése a fonetikai törvényszerűségek figyelembevételével 204 szóra

Képes bemondólap Hangadatbázis létrehozása  200 ember hangfelvétele  Emberenként 204 szó  Öt különböző karakterisztikájú mikrofon  Összesen szó

Hanganyag fonémaszintű szegmentálása szegmentált fonéma

A program beszédjavítás terápia moduljának tervezése  Menü- és almenüpontok meghatározása, a hozzájuk tartozó funkciók tervezése  Grafikus felület tervezése

Saját készítésű digitális tananyagok akadálymentesítése SNI tanulók számára Mit értek ez alatt? A digitális tartalmakba olyan segítő szoftveres funkciók beépítését, amelyek lehetőséget adnak a tanórán való aktív részvételre, megkönnyítik, segítik a tananyag megértését, elsajátítását.

Akadálymentes technikákra jó lehetőséget kínál a Lapoda multimédiaszerkesztő szoftver