„Együtt a digitális írástudásért!” az eTanácsadók Hálózatával 2015. március 31. – április 2. NIIF Intézet.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Országos könyvtári fejlesztések a tanulás támogatására
Advertisements

A kiemelt projekt tapasztalatainak hasznosítása „Tett - Program az áldozatokért és tettesekért” nyitókonferencia december 16. Siófok Lénárd Krisztina.
A időszak végrehajtási intézményrendszere
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
A felsőoktatás fejlesztési lehetőségei
EMagyarország Centrum eMOP 2.0. eLehetőség eHozzáférés eEsélyegyenlőség
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Az ÁFSZ szervezetfejlesztési törekvései különös tekintettel.
Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP-3.2.2/08/A/2 Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon.
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat hosszú távú stratégiája, kapcsolata a releváns operatív programokkal.
M ű szaki és Természettudományi Egyesületek Szövetsége Szabolcs – Szatmár – Bereg Megyei Szervezete.
Látássérültek közösségi mentorainak képzése és foglalkoztatása TÁMOP /
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program számokban Időtartam: Költségvetés: € – Ft/év Magyarországon.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
VI. Országos Távmunka Konferencia december 6. Az OTP Csoport távmunka tapasztalatai Magyarországon és Romániában.
Az ÉRÁK legfontosabb céljai A képzés és a munkaerő-piaci szolgáltatások egységes normák szerinti működtetése. A munkanélküliek folyamatos képzésbe kerülésének.
I. Nemzeti Fejlesztési Terv ( ) Készítette: Koczka Csaba (M6MGTO)
Készítette: Lázár Nikolett Földrajz BSc II. évfolyam.
Dr. Bakonyi Péter helyettes államtitkár Az információs társadalom kialakításának kiemelt feladatai Agrárinformatikai Fórum Budapest, 2003.
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA.
PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Közösségi művelődési törekvések Budapest, március 5 Beke Márton, az Emberi Erőforrások Minisztériuma Közművelődési Főosztályának vezetője.
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
Észak-magyarországi Operatív Program ( ) Foglalkoztatás Oktatás - nevelés.
2008. március 27. Magyar Tartalomipari Szövetség – A/016 – EQUAL IT-mentor projekt.
2008. március 27. Magyar Tartalomipari Szövetség – A/016 – EQUAL IT mentor projekt.
Címalcím 1 Nemzeti Fejlesztési Terv - Regionális Operatív Program Wächter Balázs VÁTI Területfejlesztési Igazgatóság Stratégia tervezési iroda november.
Teleházak pályázati lehetőségei. TIOP 3-as prioritás A munkaerő-piaci részvételt és a társadalmi befogadást támogató infrastruktúra fejlesztése
OFA Hálózat évi tevékenységei
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
Pénzesné Tóth Márta kistérségi tanácsadó Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. „Civil pályázati lehetőségek a időszakban”
Dr. Fodor Imréné Pécsi Regionális Képző Központ igazgatója
A Jövő Internet kutatás hazai támogatási lehetőségei Fonyó Attila Nemzeti Erőforrás Minisztérium Tudománypolitikai Főosztály.
"Vállalkozások és az Információs Társadalom Konferencia" - Szentgotthárd december 5.1 Nyugat-Dunántúl Információs Társadalmi Stratégiájának környezete.
1 Zala Megye az Információs Társadalomban Konferencia Zalaegerszeg, május 30..
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
Miért érdemes az eMagyarország hálózathoz tartozni? Az eMagyarország hálózat működése kézzelfogható eredményekkel járul hozzá a társadalom és a gazdaság.
eMagyarország Program
A nemzeti hálózat ma 1887 működő végpont 1430 kiképzett eTanácsadó 19 megyei központ.
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
Kormányszóvivői tájékoztató 1 Tanulni és versenyben maradni felnőttkorban is.
Új utak az elsődleges munkaerőpiacra Munkaintegráció útjai Zalában, a második esély iskolák szerepe.
Új utak az elsődleges munkaerőpiacra Zalai alternatív munkaerő-piaci szolgáltatások bemutatása.
CAMPUS HUNGARY PROGRAM. A program célja A projekt a hazai felsőoktatási intézmények hallgatóinak, munkatársainak külföldi K+F, tanulmányi, operatív intézményi.
Berecz Mihály kistérségi koordinátor Püspökladányi kistérség Észak-alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. Az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT)
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
Pályázatírás módszertana
A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium EKOP projektjeinek jelene és jövője dr. Rupp Zoltán főosztályvezető E-közigazgatásért felelős helyettes államtitkárság.
Tájékoztató a megyei tervezés aktuális állásáról
TÁMOP-5.5.2/09 „Önkéntesség elterjesztése” c. pályázati kiírás előzményei, céljai és háttér-információ Információs nap április 9.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
A AS IDŐSZAKRA VALÓ FELKÉSZÜLÉS AKTUÁLIS HELYZETE MAGYARORSZÁGON NAGYHÁZI GYÖRGY SZAKMAI TANÁCSADÓ, NEMZETI FEJLESZTÉSI MINISZTÉRIUM HUSRB/1203/213/151.
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
A Strukturális Alapok Cél: a régiók közötti társadalmi és gazdasági kohézió elősegítése Költségvetés: 195 mrd EUR  Európai Regionális Fejlesztési.
AZ IDŐS ÉS FOGYATÉKOS ELLÁTÁS FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEI A HELYI ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROGRAMOKBAN JÚLIUS 3.
1 A foglalkoztatáspolitika ösztönző elemei, a szolgáltatások szerepe Munkaerő-piaci Műhely Konferencia Pécs november 20. SZOCIÁLIS ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM.
AZ IFJÚSÁGI GARANCIA RENDSZER ÉS A GINOP 5. 2
A Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület tevékenységének bemutatása GYURKÓ BÉLA (megyei kapcsolattartó)
A II. Nemzeti Fejlesztési Terv szociális vonatkozásai Korózs Lajos Politikai Államtitkár Ifjúsági Családügyi Szociális és Esélyegyenlőségi Minisztérium.
TÁMOP-2.1.2/ Az eTanácsadó hálózat szerepe a TÁMOP kiemelt projektben.
Digitális kompetencia fejlesztés Digitális írástudással a munkaerő- piaci aktivitás elősegítéséért.
A KÖZÖTTI EURÓPAI UNIÓS FEJLESZTÉSI IDŐSZAK ÖNKORMÁNYZATI LEHETŐSÉGEI PICHLER BALÁZS FŐOSZTÁLYVEZETŐ.
Strukturális alapok és a HEFOP. Strukturális Alapok Európa regionális politikája a pénzügyi szolidaritáson alapul. A Strukturális Alapok, az EU regionális.
Tájékoztató az Ifjúsági Foglalkoztatási Kezdeményezés (Youth Employment Initiative - YEI) végrehajtásáról Jogszabályi háttér 1304/2014 EU Rendelet IV.
Foglalkoztatáspolitika a gazdaságfejlesztés szolgálatában
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
Digitális szakadék csökkentése Bálint Ákos projektvezető, KIFÜ
„Alacsony képzettségűek és közfoglalkoztatottak képzése”
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Mezőkovácsházi Járásfejlesztési Stratégia
Előadás másolata:

„Együtt a digitális írástudásért!” az eTanácsadók Hálózatával március 31. – április 2. NIIF Intézet

Az eMagyarország Program „Az Európai Unió 1999 decemberében hozta nyilvánosságra az eEurope – kezdeményezést, melyet a köznyelvben eEurope – Információs Társadalmat Mindenkinek stratégiaként emlegettek. Cél: -életminőség javítása -társadalom információs fejlődésbe való bevonása tűzte -Bekapcsolódás: 2003-ban hazánkban elindult az eMagyarország Program.

Az eMagyarország Program életútja : eMagyarország Program Hozzáférést Mindenkinek : eMagyarország Program Hozzáértés és Szolgáltatások (eMagyarország Centrum, eTanácsadók) : Tudásod a jövőd! - TÁMOP : Új kihívások – EU2020

„Idegen nyelvi és informatikai kompetenciák fejlesztése” című projekt A projekt célja az idegen nyelvi és informatikai kulcskompetencia növelése akkreditált képzéseken keresztül a hazai munkaerő-piaci helyzet javítása céljából. TÁMOP projekt

: Tudásod a jövőd! – TAMOP Konzorciumvezető (projektgazda): Közigazgatási és Igazságügyi Hivatal (KIH) Konzorciumi partner: Nemzeti Információs Infrastruktúra Fejlesztési Intézet (NIIFI) Projektiroda: eMagyarország Centrum Projekt költségvetése: 12,5 Mrd Ft Konzorciumi partner Projektiroda Konzorciumvezető Megyei eMagyarország Pont eMagyarország Pont „Idegen nyelvi és informatikai kompetenciák fejlesztése”

: „ Megfelelés” – TAMOP Konzorciumi partner eMagyarország Pont „Idegen nyelvi és informatikai kompetenciák fejlesztése” Projektiroda főfeladatai:  800 fős eTanácsadókból álló mentori hálózat felállítása – eTanácsadók toborzása  eTanácsadók felkészítése (tréning) a TÁMOP speciális feladataira  eTanácsadók szakmai irányítása, monitoringozása  IKT 0-1 és IKT 1-5 keretrendszerének és tartalmának kidolgozása  Megyei Mentori Koordinátori Hálózat felállítása  Szakmai találkozók szervezése eMagyarország CentrumProjektiroda Megyei eMagyarország Pont

„Idegen nyelvi és informatikai kompetenciák fejlesztése” című projekt Projekt indulása: november Projekt zárása: október (2015. január) Kurzusok indulása: január Projekt célja: legalább100,000 ember képzése Célcsoport: 45+ Alacsonyabb végzettségű személyek Hátrányos helyzetű településen lakók Jelentkezés feltételei: 18+ Sem hazai, sem uniós forrásból nem kap tanulmányi támogatást TÁMOP projekt

Tudásod a jövőd! Mentori feladatok Igényfelmérés Kommunikációs tevékenység Motivációs tevékenység Toborzás Mentorálás Utókövetés

9 Megyei Mentori Koordinátor Mentor Mentori jelzés (telefon, személyes, elektronikus, postai elektronikus, postai) Mentori tevékenység - információ áramlása

Tudásod a jövőd! Mentorálási esetek száma

Tudásod a jövőd! Képzést sikeresen befejezők száma: fő Ebből hátrányos helyzetű: fő Nyelvi képzés: fő Informatikai képzés: fő Lemorzsolódott magánszemélyek száma, aránya: fő (4,31%) Hátrányos helyzetűek lemorzsolódási aránya: HH-s, LHH-s lakóhelyen élők: 3,85% 45 éven felüliek: 3,73%

Tudásod a jövőd! eTanácsadók közreműködésével elért eredmény  A projekt valamennyi indikátora maximálisan teljesült.  Az eTanácsadók közvetítésével az állampolgári igényeknek többnyire megfelelő típusú és szintű képzések indultak el.  Lemorzsolódottak alacsony arány.  Több ezer sikertörténet.

2014: Új kihívások – EU2020 Több mint 1340 eMagyarország Pont 20 Megyei eMagyarország Pont Több mint 2000 eTanácsadó 2009 óta folyamatos eTanácsadó képzés Regionális workshopok év - Év honlapja pályázat – különdíj, Felhasználóbarát honlap I. helyezés Pályázatok: KIHOP,MENET,NETreKÉSZ,TeMoP, Rajzpályázatok, Használtgép pályázat, HH pályázat, Video pályázat, Kettő az egyben, TÁMOP 2.1.2, Megosztom a törtéNETem, MeMoP 2014, ePontok eszközállományának korszerűsítése 2015

„Új kihívások – EU2020” Hálózati stratégia: eMagyarország Centrum eMagyarország Pont eMagyarország Pont eMagyarország Pont eMagyarország Pont eMagyarország Pont EM E Együttműködési M Megállapodás

Hálózati struktúra: 20 Megyei eMagyarország Pont (MeMoP) Több mint 1340 eMagyarország Pont (eMoP) 2014-: „Új kihívások – EU2020” eMagyarország Centrum eMagyarország Pont eMagyarország Pont eMagyarország Pont eMagyarország Pont eMagyarország Pont MeMoP

2014-: „Új kihívások – EU2020” Programgazdája: Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) Program üzemeltetője: Nemzeti Információs Infrastruktúra Fejlesztési Intézet (NIIFI) Üzemeltető eMagyarország Centrum Programgazda Megyei eMagyarország Pont eMagyarország Pont

17 I. Digitális esélyegyenlőség? Gazdaságilag, kulturálisan és szociálisan HÁTRÁNYOS helyzetűek FELZÁRKÓZTATÁSA a társadalmi EGYENLŐTLENSÉG felszámolása céljából 1.HÁTRÁNYOS TÉRSÉGEK: az ország elmaradott járásai 2.HÁTRÁNYOS CSOPORTOK: idősek, nyugdíjasok, munkanélküliek, fogyatékkal élők, mélyszegénységben élők, stb. Az internet-használat megléte és/vagy mélysége mélyíti a társadalmi egyenlőtlenségeket 1. Elsődleges egyenlőtlenség (eszköz-használat) 2. Másodlagos egyenlőtlenség (életminőség)) – I GAZI! 2.DIGITÁLIS SZAKADÉK 1.DIGITÁLIS HÍD Esélyegyenlőség az információs társadalomban - e-Befogadás (eInclusion)

18 I. Digitális és társadalmi egyenlőtlenségek Információs Társadalom CSÖKKENTI a társadalmi egyenlőtlenségeket ÚJRATERMELI a társadalmi egyenlőtlenségeket DIGITÁLIS ÍRÁSTUDÁS mentén: ESZKÖZ-használat: számítógép és internet HASZNÁLATA INFORMÁCIÓS ÍRÁSTUDÁS mentén: ÉLETMINŐSÉG-javítás: számítógép és internet FELHASZNÁLÁSA Itt van a VALÓS KÜLÖNBSÉG, differenciálódás! 1.ELSŐDLEGES DIGITÁLIS SZAKADÉK 2.MÁSODLAGOS DIGITÁLIS EGYENLŐTLENSÉG

Az eMagyarország hálózat és a felnőttképzés szerepének erősítése Személyes meggyőzés, motiválás a kisközösségekben Több mint eMagyarország Pont Egységes szakmai irányítás (eMagyarország Centrum) Felkészült eTanácsadók több mint 80% 10 ezer fő alatti településen, közel 40 %-a könyvtárakban található. Érdeklődés felkeltése egyéni élethelyzethez igazítottan Digitális kompetencia fejlesztés formális és informális képzésekkel Digitális esélyegyenlőség növelése Állampolgárok munkaerőpiaci versenyképességé- nek növelése GDP növekedés Életminőség növelése Digitális írástudás növekedése

eMagyarország Program Stratégia Célok:  a digitális írástudás (alapszintű IKT-ismeret és használat) növelése, különösen a hátrányos helyzetű térségek és társadalmi csoportok számára,  az információs írástudás (emelt szintű IKT-ismeret és használat) növelése, különösen a hátrányos helyzetű térségek és társadalmi csoportok számára,  a Közösségi internet-hozzáférési pontok (KIHOP-ok) támogatása, megerősítése, fejlesztése,  a digitális és információs írástudást terjesztő eTanácsadói Hálózat támogatása, megerősítése, fejlesztése, képzések és ismeretterjesztő előadások által,  a felnőttképzési célok megvalósításához, a foglalkoztatás növelésének, és megtartásának támogatására, egységes színvonalú országos felnőttképzési programok szervezése (IKT, idegen nyelvi). Centrum

Új kihívások: 2015  Együttműködési megállapodások, adatok frissítése, MeMoP-ok megerősítése  eMagyarország pontok kategóriába sorolása, eTanácsadók minősítése (Kulcselem a képzettség és tapasztalat!)  eTanácsadó alap és továbbképzések fejlesztése (cél:e-learning) és folyamatos indítása  Új stratégiai célok és az ahhoz kapcsolódó források elérése (GINOP )  Új monitoring rendszer  Marketing tevékenység megerősítése, országos szintű online motivációs kampány

eMagyarország Program Stratégia A célok megvalósításának hátterét :  az eMagyarország Pontok hálózata és a vele szorosan együttműködő más hálózatok ( könyvtár hálózat, IKSZT, Teleház, stb.) projektjeinek szinergiái is erősítik, különösen az infrastruktúra és humánerőforrás vonatkozásában.  A Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program (GINOP) as tervezési időszak koncepciója biztosítja döntően a megvalósítás alapját. Centrum

eMagyarország Program Stratégia eMagyarország Program hálózata a Bizottság által elfogadott Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program (GINOP) két prioritása mentén is csatlakozik as tervezési időszakban:  GINOP-3.3.1: Közösségi internet hozzáférési pontok fejlesztése, szolgáltatási portfóliójuk bővítése – tervek szerint 1500 támogatással érintett eMoP  Kiemelt projektként kerül majd meghirdetésre tervek szerint júniusában, 2 Mrd Ft keretösszeggel  Szakmai elvárás: A közösségi IKT hozzáférési pontok infrastruktúrájának és szolgáltatásainak fejlesztése, azokon keresztül az e-Befogadás erősítése  Megvalósító: Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség  1173/2015. (III. 24.) Korm. határozat Centrum

eMagyarország Program Stratégia eMagyarország Program hálózata a Bizottság által elfogadott Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program (GINOP) két prioritása mentén is csatlakozik as tervezési időszakban:  GINOP : A digitális szakadék csökkentése  Kiemelt projektként kerül majd meghirdetésre tervek szerint áprilisában, 8,95 Mrd Ft keretösszeggel  Szakmai elvárás: A konstrukció alapvető célja a hátrányos helyzetű felnőttek digitális kompetenciáinak fejlesztése  Konzorciumi tagok: Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal, Nemzetgazdasági Minisztérium, Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség  1173/2015. (III. 24.) Korm. határozat Centrum

Digitális kompetencia fejlesztés formális és informális képzésekkel eTanácsadó közreműködésével Mondod nekem, elfelejtem. Tanítasz engem, emlékezem. Bevonsz engem, megtanulom. GYAKORLATI HELY KÉPZÉS +

Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség április 1. – eMagyarország Centrum főosztály európai uniós vagy hazai forrásból megvalósuló, főleg informatikai tárgyú kiemelt ágazati fejlesztési projektek megvalósítása

Varga Zoltán eMagyarország Centrum