Manuális témában a pályázatban vállalt sebészeti szakvizsga gyakorlati részének egységesítéséhez szükséges tananyag fejlesztés kidolgozásának irányítása.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
BKÁE- ÁFK, BCE-KIK Közigazgatás szervezéstan és technológia A funkcionális, a divizionális, a programorientált és a team- orientált szervezet bemutatása.
Advertisements

Csorna A Harmadik legyakoribb halálok Évente 4-5 millió haláleset a világon 2020-ra millió 30% halálozás további 30% maradandó rokkantság.
A prevenció lehetőségei a szülészet-nőgyógyászat területén Prof. Papp Zoltán Semmelweis Egyetem ÁOK I. Sz. Szülészeti és Nőgyógyászati Klinika.
GYAKORLATORIENTÁLT MEGOLDÁSOK A FELSŐOKTATÁSBAN A TEAM ACADEMY Tasi Péter team coach BGE Team Academy.
Pedagógus Hivatás Munkacsoport dr. Liptai Kálmán az MRK alelnöke dr. Gloviczki Zoltán az MRK Pedagógusképzési bizottságának elnöke.
Készítette: Gondos Borbála
Manuális témában a pályázatban vállalt sebészeti szakvizsga gyakorlati részének egységesítéséhez szükséges tananyag fejlesztés kidolgozásának irányítása.
A zajártalom, mint a leggyakoribb foglalkozási betegség.
Demográfiai, iskolázási folyamatok és munkaerő kínálat Opponáló gondolatok Hablicsek László és Kutas János zárótanulmányához Készítette: Dr.
A VÉDŐNŐK SZEREPE AZ EMLŐRÁK KORAI FELISMERÉSÉBEN Puskás Gabriella AZ EMLŐRÁK GYÓGYÍTÁSÁÉRT ALAPÍTVÁNY BUDAPEST.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
PIHENŐIDŐK. 1. Pihenőidő fajtái 2. Rövid pihenőidők 3. Szabadság 4. Rendkívüli szabadidők.
A vállalatok marketingtevékenysége és a Magyar Marketing Szövetség megítélése Kutatási eredmények az MMSZ részére (2008. július)
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
Ismétlés. Mit jelentenek az alábbi kifejezések? Cyanosis: Szederjesség (kékes elszíneződés) Dyspnoe: Nehézlégzés, erőltetett légzés Bronhoscopia: Hörgőtükrözés.
„A helyi innovációk keletkezése, terjedése és rendszerformáló hatása az oktatási ágazatban” (K ) Az „Innova” kutatás „A helyi innovációk keletkezése,
Az időskorúak dialíziskezelésének epidemiológiája
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
EGÉSZSÉGES TÁPLÁLKOZÁS
Dohányzás,nikotin függőség
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Mélyvénás thrombozis.
vizuális megismerés – vizuális „nyelv” vizuális kultúra
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Egészségügyi technológiai fejlődés és finanszírozhatóság
3. tétel.
2. előadás Viszonyszámok
WE PROVIDE SOLUTIONS.
Dr. Kovács László Főtitkár
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
Áramlástani alapok évfolyam
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Flóris István A sürgősségi baleseti ellátás finanszírozásának
Magyar Tudományos Művek Tára
A mozgóképi közlésmód sajátosságai
A hazai gépjárművezető-képzés elméleti oktatásának közlekedésbiztonsági elemzése és hatása a kezdő gépjárművezetőkre Kiss Diána Sarolta Prof. Dr. Holló.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Védőoltási Szaktanácsadók Beszámoló
SZÁMVITEL.
Magyarország földtana - rövid áttekintés -
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Komplex természettudomány 9.évfolyam
Fazekas Ágnes – Halász Gábor-Horváth László
REZIDENSI TÖRZSTANFOLYAM
Csontvelő vizsgálat – STERNUMPUNCTIO.
Veszprémi Érseki Hittudományi Főiskola
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
főigazgatóhelyettes, NSzFI
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
„ Egy hatékony iskolai egészségnevelési program – az egyik legköltséghatékonyabb beruházás, amit egy nép (állam) csak megtehet annak érdekében, hogy párhuzamosan.
A ragadozás hatása a zsákmányállatok populációdinamikájára
Az egészséges nő A HPV-ről és a méhnyakrák megelőzéséről
INFOÉRA Zsakó László Informatikai tanárszak problémái ELTE Informatikai Kar Juhász István-Zsakó László: Informatikai.
Környezeti Kontrolling
Új pályainformációs eszközök - filmek
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
A kutatási projekt címe Név Oktató neve Tanulmányi intézmény neve
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
Az állóképesség fejlesztésének módszertana
Állandó és Változó Nyomású tágulási tartályok és méretezésük
Áramlástan mérés beszámoló előadás
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
A részekre bontás tilalma és annak gyakorlati alkalmazása
Az ELTE Fogyatékosügyi Központ bemutatása
A légzés.
Előadás másolata:

Manuális témában a pályázatban vállalt sebészeti szakvizsga gyakorlati részének egységesítéséhez szükséges tananyag fejlesztés kidolgozásának irányítása Képzők képzése A Z ÉLETTUDOMÁNYI - KLINIKAI FELSŐOKTATÁS GYAKORLATORIENTÁLT ÉS HALLGATÓBARÁT KORSZERŰSÍTÉSE A VIDÉKI KÉPZŐHELYEK NEMZETKÖZI VERSENYKÉPESSÉGÉNEK ERŐSÍTÉSÉRE TÁMOP C-13/1/KONV

Mellkassebészet dióhéjban Manuális témában a pályázatban vállalt sebészeti szakvizsga gyakorlati részének egységesítéséhez szükséges tananyag fejlesztés kidolgozásának irányítása Képzők képzése A Z ÉLETTUDOMÁNYI - KLINIKAI FELSŐOKTATÁS GYAKORLATORIENTÁLT ÉS HALLGATÓBARÁT KORSZERŰSÍTÉSE A VIDÉKI KÉPZŐHELYEK NEMZETKÖZI VERSENYKÉPESSÉGÉNEK ERŐSÍTÉSÉRE TÁMOP C-13/1/KONV

Mellkasi betegségek diagnózisa I: Célja - a tüdőbetegség kiszűrése, megkülönböztetése - a betegség kiterjedésének vizsgálata - kezelésre adott válasz vizsgálata Nem eszközös (noninvazív) eljárások: Módszerek: -Spirometria (a tüdő légzőteljesítményének vizsgálata) -Artériás vérgázanalízis (a vér O 2 és CO 2 vizsgálata) -Laborvizsgálat (vérkép, szérum ionok, fehérjék, süllyedés, vércukor, májenzimek, vesefunkció) -Tüdőszcintigráfia (perfúziós, ventillációs) Manuális témában a pályázatban vállalt sebészeti szakvizsga gyakorlati részének egységesítéséhez szükséges tananyag fejlesztés kidolgozásának irányítása Képzők képzése A Z ÉLETTUDOMÁNYI - KLINIKAI FELSŐOKTATÁS GYAKORLATORIENTÁLT ÉS HALLGATÓBARÁT KORSZERŰSÍTÉSE A VIDÉKI KÉPZŐHELYEK NEMZETKÖZI VERSENYKÉPESSÉGÉNEK ERŐSÍTÉSÉRE TÁMOP C-13/1/KONV

Mellkasi betegségek diagnózisa: Eszközös vizsgálatok: - Röntgen - CT (térbeli helyzet, mediastinalis képletekkel való összefüggés, metasztázis) - MR - Perthoracalis tűbiopsia - Endoszkópos vizsgálatok: Laryngoscopia Bronchoscopia (betegség felderítése, mintavétel) Mediastinoscopia Collaris mediastinoscopia Manuális témában a pályázatban vállalt sebészeti szakvizsga gyakorlati részének egységesítéséhez szükséges tananyag fejlesztés kidolgozásának irányítása Képzők képzése A Z ÉLETTUDOMÁNYI - KLINIKAI FELSŐOKTATÁS GYAKORLATORIENTÁLT ÉS HALLGATÓBARÁT KORSZERŰSÍTÉSE A VIDÉKI KÉPZŐHELYEK NEMZETKÖZI VERSENYKÉPESSÉGÉNEK ERŐSÍTÉSÉRE TÁMOP C-13/1/KONV

A pleura daganatai: jóindulatú pleura mesothelioma nincs jellemző tünete (köhögés, fájdalom, nehézlégzés) Sebészeti therápia: radikális kimetszés rosszindulatú mesothelioma (lokális, szétterjedt) Therápia: Citosztatikum, sugártherápia, totális kimetszés pleura áttétek Környező szövetekből (bronchus), nyirokutakon (emlőtumor), vér útján (petefészek, vastagbél) terjednek rá. Carcinosis pleurae. Therápia: Az alapbetegség kezelése, tüneti therápia Manuális témában a pályázatban vállalt sebészeti szakvizsga gyakorlati részének egységesítéséhez szükséges tananyag fejlesztés kidolgozásának irányítása Képzők képzése A Z ÉLETTUDOMÁNYI - KLINIKAI FELSŐOKTATÁS GYAKORLATORIENTÁLT ÉS HALLGATÓBARÁT KORSZERŰSÍTÉSE A VIDÉKI KÉPZŐHELYEK NEMZETKÖZI VERSENYKÉPESSÉGÉNEK ERŐSÍTÉSÉRE TÁMOP C-13/1/KONV

A rekeszizom daganatai: jóindulatú daganatok (fibroma, lipoma, cysta) rosszindulatú szarkómák (kötőszövetes daganatok) Tünetek: szegényesek (csuklás, hátfájdalom) Diagnózis: mellkasi RTG, CT, MRI Sebészi therápia: sebészi kimetszés rekeszizom áttétei (gyakoribbak, mint az előző kettő) tüdő, mellhártya, nyelőcső, gyomor, máj, vese eredetűek Manuális témában a pályázatban vállalt sebészeti szakvizsga gyakorlati részének egységesítéséhez szükséges tananyag fejlesztés kidolgozásának irányítása Képzők képzése A Z ÉLETTUDOMÁNYI - KLINIKAI FELSŐOKTATÁS GYAKORLATORIENTÁLT ÉS HALLGATÓBARÁT KORSZERŰSÍTÉSE A VIDÉKI KÉPZŐHELYEK NEMZETKÖZI VERSENYKÉPESSÉGÉNEK ERŐSÍTÉSÉRE TÁMOP C-13/1/KONV

A mediasztinum daganatai: – Thymoma – Lymphoma – Teratodermoid tumor – Csírasejtes daganatok – Mesenchimális daganatok Therápia: tanácsos a sebészi eltávolítás Manuális témában a pályázatban vállalt sebészeti szakvizsga gyakorlati részének egységesítéséhez szükséges tananyag fejlesztés kidolgozásának irányítása Képzők képzése A Z ÉLETTUDOMÁNYI - KLINIKAI FELSŐOKTATÁS GYAKORLATORIENTÁLT ÉS HALLGATÓBARÁT KORSZERŰSÍTÉSE A VIDÉKI KÉPZŐHELYEK NEMZETKÖZI VERSENYKÉPESSÉGÉNEK ERŐSÍTÉSÉRE TÁMOP C-13/1/KONV

A tüdő daganatai: 10 esetből 1 jóindulatú, 9 eset rosszindulatú. Folyamatosan növekvő esetszám. A férfiak 5- ször gyakrabban betegszenek meg % kerül műtétre Magyarországon ~40% Manuális témában a pályázatban vállalt sebészeti szakvizsga gyakorlati részének egységesítéséhez szükséges tananyag fejlesztés kidolgozásának irányítása Képzők képzése A Z ÉLETTUDOMÁNYI - KLINIKAI FELSŐOKTATÁS GYAKORLATORIENTÁLT ÉS HALLGATÓBARÁT KORSZERŰSÍTÉSE A VIDÉKI KÉPZŐHELYEK NEMZETKÖZI VERSENYKÉPESSÉGÉNEK ERŐSÍTÉSÉRE TÁMOP C-13/1/KONV

A tüdõrák leggyakoribb tünetei: a) szűnni nem akaró köhögés b) állandó mellkasi fájdalom c) véres köpet d) légszomj, kapkodó légzés, rekedtség e) ismétlődő tüdőgyulladás, hörghurut f) étvágy csökkenése, testsúlyvesztés g) fáradtság Manuális témában a pályázatban vállalt sebészeti szakvizsga gyakorlati részének egységesítéséhez szükséges tananyag fejlesztés kidolgozásának irányítása Képzők képzése A Z ÉLETTUDOMÁNYI - KLINIKAI FELSŐOKTATÁS GYAKORLATORIENTÁLT ÉS HALLGATÓBARÁT KORSZERŰSÍTÉSE A VIDÉKI KÉPZŐHELYEK NEMZETKÖZI VERSENYKÉPESSÉGÉNEK ERŐSÍTÉSÉRE TÁMOP C-13/1/KONV

Veszélyeztető tényezők Dohányzás (cigaretta, szivar, pipa, passzív dohányzás) Fontos tényezõk még az alábbiak: a) a dohányzás idõtartama b) az elszívott cigaretta mennyisége - Radon - Azbesztfélék - Környezetszennyezés - Tüdõbetegségek Manuális témában a pályázatban vállalt sebészeti szakvizsga gyakorlati részének egységesítéséhez szükséges tananyag fejlesztés kidolgozásának irányítása Képzők képzése A Z ÉLETTUDOMÁNYI - KLINIKAI FELSŐOKTATÁS GYAKORLATORIENTÁLT ÉS HALLGATÓBARÁT KORSZERŰSÍTÉSE A VIDÉKI KÉPZŐHELYEK NEMZETKÖZI VERSENYKÉPESSÉGÉNEK ERŐSÍTÉSÉRE TÁMOP C-13/1/KONV

A jóindulatú tüdőrák fajtái Ritkák. Lipoma, fibroma, myoma, leiomyoma Tüdőszövetkímélő rezekció Bronchusadenoma! Potenciálisan malignus Radikális kimetszés Manuális témában a pályázatban vállalt sebészeti szakvizsga gyakorlati részének egységesítéséhez szükséges tananyag fejlesztés kidolgozásának irányítása Képzők képzése A Z ÉLETTUDOMÁNYI - KLINIKAI FELSŐOKTATÁS GYAKORLATORIENTÁLT ÉS HALLGATÓBARÁT KORSZERŰSÍTÉSE A VIDÉKI KÉPZŐHELYEK NEMZETKÖZI VERSENYKÉPESSÉGÉNEK ERŐSÍTÉSÉRE TÁMOP C-13/1/KONV

A rosszindulatú tüdőrák fajtái Nem kissejtes tüdőrák Ez a gyakoribb fajta, lassan növekszik, lassabban terjed. Három típusa ismert: a) Laphámrák b) Adenocarcinóma (mirigyekből kiinduló) c) Nagysejtes tüdõrák Kissejtes tüdőrák (zabszemsejtes) Nagyon rosszindulatú, gyorsan nő, gyakran képez áttétet a távoli szervekben. Manuális témában a pályázatban vállalt sebészeti szakvizsga gyakorlati részének egységesítéséhez szükséges tananyag fejlesztés kidolgozásának irányítása Képzők képzése A Z ÉLETTUDOMÁNYI - KLINIKAI FELSŐOKTATÁS GYAKORLATORIENTÁLT ÉS HALLGATÓBARÁT KORSZERŰSÍTÉSE A VIDÉKI KÉPZŐHELYEK NEMZETKÖZI VERSENYKÉPESSÉGÉNEK ERŐSÍTÉSÉRE TÁMOP C-13/1/KONV

Kezelés Műtét Attól függ a műtét típusa, hogy hol helyezkedik el a rákos elváltozás. – ékrezekció (kis részlet eltávolítása) – lobectómia (teljes lebeny eltávolítás) – pulmonektómia (az egyik tüdőfél eltávolítása) Nyirokcsomó mintavétel Kemoterápia Sugárkezelés műtét előtt műtét után Manuális témában a pályázatban vállalt sebészeti szakvizsga gyakorlati részének egységesítéséhez szükséges tananyag fejlesztés kidolgozásának irányítása Képzők képzése A Z ÉLETTUDOMÁNYI - KLINIKAI FELSŐOKTATÁS GYAKORLATORIENTÁLT ÉS HALLGATÓBARÁT KORSZERŰSÍTÉSE A VIDÉKI KÉPZŐHELYEK NEMZETKÖZI VERSENYKÉPESSÉGÉNEK ERŐSÍTÉSÉRE TÁMOP C-13/1/KONV

A tüdőműtétek előtti teendők: Dohányzás szigorú tilalma Fizotherapia Inhaláció Nyugtató adása Általános betegségek kezelése (magas vérnyomás, cukorbetegség) Manuális témában a pályázatban vállalt sebészeti szakvizsga gyakorlati részének egységesítéséhez szükséges tananyag fejlesztés kidolgozásának irányítása Képzők képzése A Z ÉLETTUDOMÁNYI - KLINIKAI FELSŐOKTATÁS GYAKORLATORIENTÁLT ÉS HALLGATÓBARÁT KORSZERŰSÍTÉSE A VIDÉKI KÉPZŐHELYEK NEMZETKÖZI VERSENYKÉPESSÉGÉNEK ERŐSÍTÉSÉRE TÁMOP C-13/1/KONV

A tüdőműtétek utáni teendők: Infúzió Fájdalomcsillapítás (szisztémás, EDA) Gyomorsavcsökkentés (Quamatel 2*20mg) Nyákoldás (Mixtura pectoralis 3*1 ek) Véralvadás gátlás (Fraxiparine) Antibiotikum (one shot) Fizotherapia!! Megfelelő fektetés Inhaláció Oxigén therápia Mellűri szívás Légzőtorna Manuális témában a pályázatban vállalt sebészeti szakvizsga gyakorlati részének egységesítéséhez szükséges tananyag fejlesztés kidolgozásának irányítása Képzők képzése A Z ÉLETTUDOMÁNYI - KLINIKAI FELSŐOKTATÁS GYAKORLATORIENTÁLT ÉS HALLGATÓBARÁT KORSZERŰSÍTÉSE A VIDÉKI KÉPZŐHELYEK NEMZETKÖZI VERSENYKÉPESSÉGÉNEK ERŐSÍTÉSÉRE TÁMOP C-13/1/KONV

A tüdőműtétek utáni szövődmények: Vérzés A hörgőcsonk elégtelen gyógyulása (  empyema 10-20%-os halálozás) Nyákretenció (  tüdőgyulladás) Fájdalom Manuális témában a pályázatban vállalt sebészeti szakvizsga gyakorlati részének egységesítéséhez szükséges tananyag fejlesztés kidolgozásának irányítása Képzők képzése A Z ÉLETTUDOMÁNYI - KLINIKAI FELSŐOKTATÁS GYAKORLATORIENTÁLT ÉS HALLGATÓBARÁT KORSZERŰSÍTÉSE A VIDÉKI KÉPZŐHELYEK NEMZETKÖZI VERSENYKÉPESSÉGÉNEK ERŐSÍTÉSÉRE TÁMOP C-13/1/KONV

Ápolási feladatok Manuális témában a pályázatban vállalt sebészeti szakvizsga gyakorlati részének egységesítéséhez szükséges tananyag fejlesztés kidolgozásának irányítása Képzők képzése A Z ÉLETTUDOMÁNYI - KLINIKAI FELSŐOKTATÁS GYAKORLATORIENTÁLT ÉS HALLGATÓBARÁT KORSZERŰSÍTÉSE A VIDÉKI KÉPZŐHELYEK NEMZETKÖZI VERSENYKÉPESSÉGÉNEK ERŐSÍTÉSÉRE TÁMOP C-13/1/KONV

Ápolási feladatok Manuális témában a pályázatban vállalt sebészeti szakvizsga gyakorlati részének egységesítéséhez szükséges tananyag fejlesztés kidolgozásának irányítása Képzők képzése A Z ÉLETTUDOMÁNYI - KLINIKAI FELSŐOKTATÁS GYAKORLATORIENTÁLT ÉS HALLGATÓBARÁT KORSZERŰSÍTÉSE A VIDÉKI KÉPZŐHELYEK NEMZETKÖZI VERSENYKÉPESSÉGÉNEK ERŐSÍTÉSÉRE TÁMOP C-13/1/KONV

Ápolási feladatok Manuális témában a pályázatban vállalt sebészeti szakvizsga gyakorlati részének egységesítéséhez szükséges tananyag fejlesztés kidolgozásának irányítása Képzők képzése A Z ÉLETTUDOMÁNYI - KLINIKAI FELSŐOKTATÁS GYAKORLATORIENTÁLT ÉS HALLGATÓBARÁT KORSZERŰSÍTÉSE A VIDÉKI KÉPZŐHELYEK NEMZETKÖZI VERSENYKÉPESSÉGÉNEK ERŐSÍTÉSÉRE TÁMOP C-13/1/KONV

Ápolási feladatok Manuális témában a pályázatban vállalt sebészeti szakvizsga gyakorlati részének egységesítéséhez szükséges tananyag fejlesztés kidolgozásának irányítása Képzők képzése A Z ÉLETTUDOMÁNYI - KLINIKAI FELSŐOKTATÁS GYAKORLATORIENTÁLT ÉS HALLGATÓBARÁT KORSZERŰSÍTÉSE A VIDÉKI KÉPZŐHELYEK NEMZETKÖZI VERSENYKÉPESSÉGÉNEK ERŐSÍTÉSÉRE TÁMOP C-13/1/KONV

Thoracotomia Manuális témában a pályázatban vállalt sebészeti szakvizsga gyakorlati részének egységesítéséhez szükséges tananyag fejlesztés kidolgozásának irányítása Képzők képzése A Z ÉLETTUDOMÁNYI - KLINIKAI FELSŐOKTATÁS GYAKORLATORIENTÁLT ÉS HALLGATÓBARÁT KORSZERŰSÍTÉSE A VIDÉKI KÉPZŐHELYEK NEMZETKÖZI VERSENYKÉPESSÉGÉNEK ERŐSÍTÉSÉRE TÁMOP C-13/1/KONV

Általános megjegyzések Lehető legjobb áttekintés Szükség esetén gyorsan Bordaterpesz Fizikai állapot Anatómiai sajátosságok Izomspóroló metszés (fájdalom, funkció) Manuális témában a pályázatban vállalt sebészeti szakvizsga gyakorlati részének egységesítéséhez szükséges tananyag fejlesztés kidolgozásának irányítása Képzők képzése A Z ÉLETTUDOMÁNYI - KLINIKAI FELSŐOKTATÁS GYAKORLATORIENTÁLT ÉS HALLGATÓBARÁT KORSZERŰSÍTÉSE A VIDÉKI KÉPZŐHELYEK NEMZETKÖZI VERSENYKÉPESSÉGÉNEK ERŐSÍTÉSÉRE TÁMOP C-13/1/KONV

Thoracotomia típusai Standard oldalsó mellkasnyitás: (anterolateralis, posterolateralis) Axilláris thoracotomia (horizontális, vertikális – anterior) Clamshell – hemiclamshell Ajtószárny metszés Manuális témában a pályázatban vállalt sebészeti szakvizsga gyakorlati részének egységesítéséhez szükséges tananyag fejlesztés kidolgozásának irányítása Képzők képzése A Z ÉLETTUDOMÁNYI - KLINIKAI FELSŐOKTATÁS GYAKORLATORIENTÁLT ÉS HALLGATÓBARÁT KORSZERŰSÍTÉSE A VIDÉKI KÉPZŐHELYEK NEMZETKÖZI VERSENYKÉPESSÉGÉNEK ERŐSÍTÉSÉRE TÁMOP C-13/1/KONV

Standard oldalsó feltárás Anterolateralis Posterolateralis Manuális témában a pályázatban vállalt sebészeti szakvizsga gyakorlati részének egységesítéséhez szükséges tananyag fejlesztés kidolgozásának irányítása Képzők képzése A Z ÉLETTUDOMÁNYI - KLINIKAI FELSŐOKTATÁS GYAKORLATORIENTÁLT ÉS HALLGATÓBARÁT KORSZERŰSÍTÉSE A VIDÉKI KÉPZŐHELYEK NEMZETKÖZI VERSENYKÉPESSÉGÉNEK ERŐSÍTÉSÉRE TÁMOP C-13/1/KONV

Axillaris thoracotomia Manuális témában a pályázatban vállalt sebészeti szakvizsga gyakorlati részének egységesítéséhez szükséges tananyag fejlesztés kidolgozásának irányítása Képzők képzése A Z ÉLETTUDOMÁNYI - KLINIKAI FELSŐOKTATÁS GYAKORLATORIENTÁLT ÉS HALLGATÓBARÁT KORSZERŰSÍTÉSE A VIDÉKI KÉPZŐHELYEK NEMZETKÖZI VERSENYKÉPESSÉGÉNEK ERŐSÍTÉSÉRE TÁMOP C-13/1/KONV

Clamshell – hemiclamshell Manuális témában a pályázatban vállalt sebészeti szakvizsga gyakorlati részének egységesítéséhez szükséges tananyag fejlesztés kidolgozásának irányítása Képzők képzése A Z ÉLETTUDOMÁNYI - KLINIKAI FELSŐOKTATÁS GYAKORLATORIENTÁLT ÉS HALLGATÓBARÁT KORSZERŰSÍTÉSE A VIDÉKI KÉPZŐHELYEK NEMZETKÖZI VERSENYKÉPESSÉGÉNEK ERŐSÍTÉSÉRE TÁMOP C-13/1/KONV

V ideo A sszisztált T horacalis S ebészet Nincs fix helye a portoknak (axillaris) Biopsia, PTX, Sympathectomia, Pericardium fenestratio Mediastinoscopia (Carlens, Stemmer, stb.) Nem alkalamas! Acut trauma, oncologia Manuális témában a pályázatban vállalt sebészeti szakvizsga gyakorlati részének egységesítéséhez szükséges tananyag fejlesztés kidolgozásának irányítása Képzők képzése A Z ÉLETTUDOMÁNYI - KLINIKAI FELSŐOKTATÁS GYAKORLATORIENTÁLT ÉS HALLGATÓBARÁT KORSZERŰSÍTÉSE A VIDÉKI KÉPZŐHELYEK NEMZETKÖZI VERSENYKÉPESSÉGÉNEK ERŐSÍTÉSÉRE TÁMOP C-13/1/KONV

Conicotomia és tracheostomia Conicotomia: a lig. conicum ( cricothyreoideum )átvágása (életveszély esetén !) Tracheostomia indikációi: – felső légutak mechanikus elzáródása – szubakut ill. krónikus légzési elégtelenség – tartós gépi lélegeztetés – mellkasi traumák – gyulladásos tüdőfolyamatok – két oldali n. laryngeus recurrens sérülés Típusai: - hagyományos tracheostomia a 2-3. Tracheaporc magasságában - endoscop vezérelt percutan tracheostomia Szövődmények: vérzés, decubitus, stenosis, légembólia mediastinalis emphysaema, PTX Manuális témában a pályázatban vállalt sebészeti szakvizsga gyakorlati részének egységesítéséhez szükséges tananyag fejlesztés kidolgozásának irányítása Képzők képzése A Z ÉLETTUDOMÁNYI - KLINIKAI FELSŐOKTATÁS GYAKORLATORIENTÁLT ÉS HALLGATÓBARÁT KORSZERŰSÍTÉSE A VIDÉKI KÉPZŐHELYEK NEMZETKÖZI VERSENYKÉPESSÉGÉNEK ERŐSÍTÉSÉRE TÁMOP C-13/1/KONV

Manuális témában a pályázatban vállalt sebészeti szakvizsga gyakorlati részének egységesítéséhez szükséges tananyag fejlesztés kidolgozásának irányítása Képzők képzése A Z ÉLETTUDOMÁNYI - KLINIKAI FELSŐOKTATÁS GYAKORLATORIENTÁLT ÉS HALLGATÓBARÁT KORSZERŰSÍTÉSE A VIDÉKI KÉPZŐHELYEK NEMZETKÖZI VERSENYKÉPESSÉGÉNEK ERŐSÍTÉSÉRE TÁMOP C-13/1/KONV

PTX kezelése Ágynyugalom, megfigyelés csúcsi, max. 3 cm-es ptx-nél, ha panaszt nem okoz rtg kontroll, romlás esetén csövezés Mellkascsövezés sebészi csövezés (2 típusos hely, medoclav. vonal, 2. bk, illetve oldalsó hónaljvonal 4-5 bk) helyi érzéstelenítésben utána tartós szívókezelés (lehetőleg folyamatos, ha szállítani kell, és nincs szívás, Bulau palack) rendszeres cső-mozgatás (eldugulás miatt!) rendszeres rtg kontroll ha a tüdő kitágult, és levegő átszívás nincs, a cső eltávolítható utána rtg kontroll Manuális témában a pályázatban vállalt sebészeti szakvizsga gyakorlati részének egységesítéséhez szükséges tananyag fejlesztés kidolgozásának irányítása Képzők képzése A Z ÉLETTUDOMÁNYI - KLINIKAI FELSŐOKTATÁS GYAKORLATORIENTÁLT ÉS HALLGATÓBARÁT KORSZERŰSÍTÉSE A VIDÉKI KÉPZŐHELYEK NEMZETKÖZI VERSENYKÉPESSÉGÉNEK ERŐSÍTÉSÉRE TÁMOP C-13/1/KONV

Manuális témában a pályázatban vállalt sebészeti szakvizsga gyakorlati részének egységesítéséhez szükséges tananyag fejlesztés kidolgozásának irányítása Képzők képzése A Z ÉLETTUDOMÁNYI - KLINIKAI FELSŐOKTATÁS GYAKORLATORIENTÁLT ÉS HALLGATÓBARÁT KORSZERŰSÍTÉSE A VIDÉKI KÉPZŐHELYEK NEMZETKÖZI VERSENYKÉPESSÉGÉNEK ERŐSÍTÉSÉRE TÁMOP C-13/1/KONV

Műtét: ha nem tágul ki a tüdő ha tartós v. jelentős átszívás van ha azonos vagy ellenoldali recidiva thoracotomia vagy inkább VATS (video assisted thoracoscopic surgery) a levegő-átersztő bulla reszekciója (varrógép) pleurectomia pleura abrasio az utóbbi kettő gyulladásos reakciót indukál, ez segíti a tüdő kitapadását Manuális témában a pályázatban vállalt sebészeti szakvizsga gyakorlati részének egységesítéséhez szükséges tananyag fejlesztés kidolgozásának irányítása Képzők képzése A Z ÉLETTUDOMÁNYI - KLINIKAI FELSŐOKTATÁS GYAKORLATORIENTÁLT ÉS HALLGATÓBARÁT KORSZERŰSÍTÉSE A VIDÉKI KÉPZŐHELYEK NEMZETKÖZI VERSENYKÉPESSÉGÉNEK ERŐSÍTÉSÉRE TÁMOP C-13/1/KONV

Manuális témában a pályázatban vállalt sebészeti szakvizsga gyakorlati részének egységesítéséhez szükséges tananyag fejlesztés kidolgozásának irányítása Képzők képzése A Z ÉLETTUDOMÁNYI - KLINIKAI FELSŐOKTATÁS GYAKORLATORIENTÁLT ÉS HALLGATÓBARÁT KORSZERŰSÍTÉSE A VIDÉKI KÉPZŐHELYEK NEMZETKÖZI VERSENYKÉPESSÉGÉNEK ERŐSÍTÉSÉRE TÁMOP C-13/1/KONV