GC-GRUPPE Épületgépészet felsőfokon… GIENGER Épületgépészet Helyes piaci magatartás nagykereskedő szemszögéből Előadó: Kopjár Szilárd Termékmenedzser.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A klaszterek jogállása, jogi szabályozása Magyarországon
Advertisements

MINŐSÉGMENEDZSMENT 11. előadás PTE PMMK MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK
részesedés a csehországi piacon Jelen vagyunk a piacon Több mint.
Etikai Kódex.
Teszt Eladási hely.
A VÁSÁRLÁSI FOLYAMAT ÉS A PIAC
RENDELÉS, VEVŐKISZOLGÁLÁS, E - BUSINESS
B2B-marketing – A szervezeti piacok
Koncepció MARKETING Cernat Kati Cernat Kati.
Mi is az a Multi-Level Marketing?
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Közgazdaságtan
Agrárgazdaságtan II. Előadás
CHIEFTEC – Industrial Co., Ltd
Felszámolók Országos Egyesülete Balatonalmádi Szeptember 14.
Franchise. Franchise: polgárjogi szerződéssel létesített vállalkozási forma, amelyet független vállalkozók hoznak létre. Szereplők: Franchise átadó: piacképes.
Polónyi István Minőségmenedzsment 1..
Stratégia és minőségügy KERESSÜK MEG A MINŐSÉG 3 LEGJOBB SZINONÍMÁJÁT!
Kereskedelem Szakmacsoport
A piac Szakiskola.
Fogalma, összefüggések
Hogyan gondolkodjunk az árakról Állnak a falak… BUDAPEST május 22.
SEK, május 9. Forrás: Baritz Sarolta Laura AZ ÜZLET MINT HIVATÁS – UTÓPIA VAGY REALITÁS? In Távlatok.
Értékesítési csatornák
A vállalkozások környezete
Alapfogalmak.
Minőségmenedzsment 1. előadás
Minőségmenedzsment.
Minőségmenedzsment 2. előadás
Versenyjog és fogyasztóvédelem
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
E-beszerzés Bravo csoport.
III. A logisztika jövője
Innovációs zónák, klaszterek szerepe a regionális fejlesztésekben Szent István Egyetem Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet Dr. Nagy Henrietta,
Vállalati piaci orientációk (koncepciók)
A marketing piac tartalma
Mikro és kisvállalkozások szerepe a rövid ellátási láncban Gyaraky Zoltán főosztályvezető Élelmiszer-feldolgozási Főosztály.
Bauer András - Berács József:
A MINŐSÉG FOGALMA A minőség az egység (az egyedileg leírható és vizsgálható folyamat, termék, szervezet, illetve ezek kombinációja) azon jellemzőinek összessége,
A marketingkörnyezet elemzése
Az üzleti vállalkozás kialakulása, fogalma, a vállalkozás környezete
A jog, a környezet- és a természetvédelmi jog Előadó: dr. Németh Csaba.
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
A MINŐSÉG ÉRTELMEZÉSÉNEK ÉS MEGVALÓSÍTÁSÁNAK FEJLŐDÉSE
A bankok.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Tevékenységeink Teljes körű takarítás Parketta felújítás Tisztítás Festés Mázolás.
Tantárgy teljesítésének feltételei:  Tankönyv nincs. Tananyag: prezik+elmondottak.  Katalógus van  Hiányozni 3 X 2 óráról lehet.  Több hiányzás esetén.
Minőségbiztosítási ismeretek
1. 2 a gyártók & fogyasztók igényeinek összehangolása a hatékonyság növelése az elérhetőség javítása szakértői szolgáltatás biztosítása vásárlói igények.
A PIAC.
ÜZLETI TERV Otthonából dolgozhat (telefon!) Otthonából dolgozhat (telefon!) Heti óra (esténként és hétvégeken) Heti óra (esténként és hétvégeken)
Hol a pénz?. A Biyovis jövedelmező vállalkozás?!
Európai Uniós ismeretek Az Európai Unió jogrendszere; Versenyjog.
Domszky András: Önmenedzselés és etikai kérdések a szakértői munkában A szakértői munka jelentősége, elismertsége az ellátórendszerben. Függetlenség, szervezeti.
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
A piac és a piacgazdaság. A piac fogalma Több értelmezése lehet: I. A piac a javak (termelés, szolgáltatás) realizálásának színtere, a tényleges és a.
Biyovis a mi üzletünk.
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
MISSION IMPOSSIBLE a legelőn
Dr. Beck György Compaq Computer Mo. Kft. Vezérigazgató
Marketing I. X. előadás Beszerzési magatartás és ipari marketing
Marketing I. X. előadás Beszerzési magatartás és ipari marketing
A vásárlási döntés folyamata
A piac és a piacgazdaság
MINŐSÉG BS 4778 "Egy termék vagy szolgáltatás jellemzőinek és sajátosságainak összessége, amelyek együttesen egy adott szükséglet kielégítésére képesek".
Minőségbiztosítás.
Minőségbiztosítás.
Gazdasági rendszerek.
Előadás másolata:

GC-GRUPPE Épületgépészet felsőfokon… GIENGER Épületgépészet Helyes piaci magatartás nagykereskedő szemszögéből Előadó: Kopjár Szilárd Termékmenedzser

1.GC-GRUPPE piaci jelenléte 2.GIENGER üzletpolitikája, értékesítési útvonalak 3.Minőségi termékek bevezetése, értékesítése 4.Üzleti etika avagy erkölcsös magatartás a piacon TÉMÁK

GC-GRUPPE termékcsoportjai és saját márkanevei

A GC jelenleg 18 országban 1000 eladási ponttal aktív Részletesen: 163 vállalat-cég eladási pont alkalmazott  Manapság 4 országban piacvezető! GC-GRUPPE piaci jelenléte

820 GC-lerakat (GC, G.U.T.,EFG) Németországban… szakmai kompetencia több, mint alkalmazott által ebből üzletkötő 65 GC-mérnök üzletkötő a projektek támogatására GC piaci jelenléte Németországban

GC európai jelenléte

8 országban, több mint alkalmazottal vagyunk jelen 241 lerakattal... és a GC további fejlődési fázisban van Csehország: 78 lerakat, 700 alk. Lengyelo.: 126 Lerakat alkalmazott Magyarország: 22 lerakat, 120 alk. Ukrajna 4 lerakat, 50 alk. Románia 3 lerakat Bulgária 1 lerakat, 10 alk. Oroszország 1 lerakat, 20 alk. Szlovákia: 4 lerakat, 30 alk. GC kelet-európai jelenléte

Központok, alapítási év: Pécs – lerakat Budapest – lerakat Veszprém – lerakat GIENGER eladási pontok Magyarországon

Piaci szereplők azok, akik termelési vagy fogyasztási tevékenységükkel befolyásolják a piaci folyamatokat. Ezek lehetnek - személyek, fogyasztók - szervezetek és csoportok, vállalatok, intézmények, költségvetési szervezetek Piac első számú szereplője a FOGYASZTÓ, VÉGFELHASZNÁLÓ. De egyben minden piaci szereplő kettős szerepben van jelen a piacon. Egyrészt mindenki vevő: - hiszen a szükségleteinket a piacról szerezzük be Másrészt mindenki eladó: - terméket, szolgáltatást, munkaerőt, mások tőkéjét megtakarításait értékesít. PIAC FELÉPÍTÉSE, ALAPOK

GYÁRTÓ Termék & minőség KIVITELEZŐ Tanács & szerelés FELHASZNÁLÓ Elégedettség A piac (GIENGER) alapvető feladata, hogy kapcsolatot teremtsen a fogyasztók és a gyártók között, közbeiktatva az adott termékre szakosodott kivitelezőket és értékesítse a kiválló minőségű termékeket. Ezt az üzletpolitikát a GC-Gruppe már több mint 35 éve képviseli minden országban ahol jelen van az adott piacon. GIENGER ÜZLETPOITIKÁJA 3 lépcsős értékesítési út

GIENGER ÜZLETPOITIKÁJA A GIENGER központok közösen és rugalmasan dolgoznak, mindegyik önálló vállalatként intelligens együtt mûködésben. Csaknem mindenütt az Ön személyes szolgálatára áll a piros-sárga jel, ami az igazi partneri kapcsolat jele. Kizárólag ellenõrzött termékek - gyakran kizárólagos értékesítési joggal - rövid szállítási határidõk és aktív támogatásunk a szakemberek részére világosan tükrözik célunkat: a legjobbnak lenni az iparágban. A fogyasztó elégedettségét eközben mindig szem elõtt tartjuk. Ezért csak szakosodott cégen keresztül szállítunk, és javasoljuk a szakember által történõ beszerelést. Csak ez nyújt garanciát a kiváló minõségü termékek tökéletes beszerelésére, hosszútávon, biztonságos működésére. Kompetencia, partneri viszony és az értékesítési útvonal abszolút tisztelete!

A minőség valamely termék vagy szolgáltatás olyan tulajdonságainak és jellemzőinek összessége, amelyek alkalmassá teszik kifejezett vagy elvárt igények kielégítésére. A „követelményeknek való megfelelőség” kiterjed: a műszaki minőségre (specifikáció, szabvány), a költségekre (ár, használat, szerviz), a szállítási feltételekre (idő, hely, mennyiség) a vevő, a gyártás és a környezet biztonságára, a viselkedésre (gyorsaság, udvariasság) a vevőszolgálatra (a reklamációk kezelése, tanácsadás). Mindez együtt a teljeskörű minőség! Minőségi termékek a GIENGER csoportnál

műszaki minőség (specifikáció, szabvány):CE-0085BL0514, EU/90/396/EWG, DIN EN 677, DIN EN 483, DIN EN 625, DVGW VP 113 költségek (ár, használat, szerviz):Ár/érték arány piaci, szerviz kialakítva szállítási feltételek (idő, hely, mennyiség):Raktáron GC központokban vevő, a gyártás és a környezet biztonsága:több mint 90 éves tapasztalat gyártásban és kereskedelemben 3X „Sehr gut” minősítés, ISO 9001:2000, ISO 14001:1996 viselkedés (gyorsaság, udvariasság)Műszaki támogatás, gyors kiszolgálás vevőszolgálat (a reklamációk kezelése) Kialakítva Európai tervezésű és gyártású termék. Made in Germany Minőségi termékek a GIENGER csoportnál BRÖTJE kondenzációs gázkazánok

műszaki minőség (specifikáció, szabvány):Solar Keymark 011-7S1785 F költségek (ár, használat, szerviz):Ár/érték arány piacon a legjobb, szerviz kialakítva szállítási feltételek (idő, hely, mennyiség):Raktáron GC központokban vevő, a gyártás és a környezet biztonsága:több mint 20 éves tapasztalat gyártásban és kereskedelemben Gyártva évente több min 1,5 millió m2, ISO 9001:2008, ISO 14001:2004 viselkedés (gyorsaság, udvariasság):Műszaki támogatás, gyors kiszolgálás vevőszolgálat (a reklamációk kezelése):Kialakítva Európai tervezésű és gyártású termék. Made in Austria. Minőségi termékek a GIENGER csoportnál COSMO FUTURE napkollektorok

Az adott szó ereje Az ígéretet így definiálhatjuk: Nyomatékos fogadalom vagy kijelentés, amely valakit valaminek a megcselekvésére kötelez. Ezzel szemben a legtöbb ember a következőket gondolják és mondják: - megteszem, ha hasznom származik belőle - megteszem, ha a törvény kényszerít rá Ma, ha szinte akármiről megegyezel, a szerződést át kell néznie jó pár ügyvédnek, hogy meggyőződhess: nem tartalmaz-e kiskapukat amelyek mentesítik a másik felet a rá háruló ígéret teljesítése alól. Sőt gyakran ma a legjobban fizetett, legsikeresebb ügyvédek azok, akik a legfélreérthetőbb nyelvezetet szerződés formába öntik, hogy a valódi szándék látszata megmaradjon, de azt ne kelljen végrehajtani. Üzleti etika avagy erkölcsös magatartás a piacon

Az üzlet rabjai 1. Tünet: Felsőbbrendűség érzése Ilyenek a „self-made” üzletemberek. Sok ember együttes erőfeszítése tehet csupán valakit sikeressé, nem kizárólag csak saját maga. 2. Tünet: Túlhajszoltság Az ilyenek gyakran órát is dolgoznak egy héten és azt hiszik hogy ez szükséges és normális. Ezzel csak saját magukat hajszolják szélsőségekbe és ezt megkövetelik környezetüktől is. Elfogadható 60 munkaóra, hogy még a családi, baráti kötelék is egészségesen megmaradjon. 3. Tünet: Mértéktelen hitelek Üzleti etika avagy erkölcsös magatartás a piacon

Az üzlet rabjai 4. Tünet: Szervezetlenség Más szóval: restség. „Aki lustán dolgozik, elszegényedik, de a szorgalmas munka meggazdagít”. Bizonyos mértékig mindannyian szervezetlenek vagyunk. Szervezetlenségünk mértéke gyakran aktuális teendőinktől függ. A szervezettség az üzleti világban nélkülözhetetlen szükséglet, nem pedig alternatíva. Gyártó cégek esetén növekvő kereslet kielégítése esetén a minőségromláshoz vezethet a szervezetlenség. 5. Tünet: A „szedd-meg-magad” mentalítás. Sokan a gyors meggazdagodást látják a vállalkozásokban és abból hamar ki lehet szállni. Azok akik ezt a filozófiát vallják, tönkrement életeket hagynak maguk mögött. Ez a mentalitás mindig a mohóságon alapulnak, és minden mohóság gyökere az „előbb én”-mentalitás. „Semmit ne tegyetek önzésből, se hiú dicsőségvágyból, hanem alázattal különbnek tartsátok egymást a magatoknál” Üzleti etika avagy erkölcsös magatartás a piacon

Hat alapvető üzleti követelmény 1. Légy becsületes „Tartsd távol szádtól a csalárdságot és távolítsd el ajkaidról a hamisságot” 2. Légy felelősségre vonható 3. Minőségi termék elfogadható áron Egy cég által kínált termék és szolgáltatás értéke többet mond a nagyközönség számára, mint a vállalat tevékenységének bármely más aspektusa. 4. Tisztelt hitelezőidet Ők azok akik árút vagy pénzt adnak kölcsön, de sokan őket a működő tőke kamatmentes forrásának tekintik. Tisztességtelen az aki úgy rendel meg terméket vagy szolgáltatást, hogy nem áll rendelkezésre a cserébe adandó pénzösszeg. 5. Légy tisztességes alkalmazottaidhoz. Egyenlő mérce 6. Légy becsületes az alkalmazottaidhoz és ügyfeleidhez Üzleti etika avagy erkölcsös magatartás a piacon

Példák Közlekedési szabályok betartása.Az igazmondás követelménye a bíróság előtt. Az igazmondás követelménye általában. A reklám élet szabályozása (mi tartozik a Gazdasági Versenyhivatalra, mi a Bíróságra). Ifjúsági és gyermek sajtóban a szeszesital reklámozásának tilalma. Gyermekek felé irányuló reklámban negatív erkölcsi értéket hordozó minta szerepeltetésének kiküszöbölése. csak a jog által szabályozott terület jog mind a jog, mind az erkölcs által szabályozott terület csak az erkölcs által szabályozott terület erkölcs Jog és erkölcs kapcsolata Üzleti etika avagy erkölcsös magatartás a piacon

Erkölcs és gazdaság kölcsönhatása 1. Sohasem léteznek egymás nélkül. 2. Kapcsolatuk egyaránt fontos mindkettő számára. 3. Viszonyuk a változó valóságnak megfelelően változó és koronként meghatározott. Hol harmonikusabb, hol ellentmondásosabb. 4. A gazdaság nem normarendszer. Üzleti etika avagy erkölcsös magatartás a piacon

Erkölcs és gazdaság kapcsolata különböző vélemények alapján: 1. Gazdasági pozitivizmus: a gazdaság és az erkölcs két külön szféra („a pénznek nincs szaga” „az üzlet az üzlet”) 2. Másik koncepció: a gazdaságot nem szabad az erkölcstől teljesen különválasztani 3. USA és Nyugat-Európa: a gazdaság, a sikeres üzleti tevékenység számára nemhogy nem ártalmas, de szükséges az erkölcsi tényezők figyelembe vétele: vállalati etikai kódexek létrejötte, Európai Üzleti Etikai Hálózat megalapítása Üzleti etika avagy erkölcsös magatartás a piacon

A vállalat jó hírneve mind a partnerek, mind a vásárlók körében lényegesen nagyobb érték, mégpedig profitban kifejeződő érték, mint hogyha ez etikátlan termelés, árak, tisztességtelen verseny és egyéb megkérdőjelezhető formák miatt elvész. Üzleti etika avagy erkölcsös magatartás a piacon

Mottónk: Aki abbahagyja, hogy törekedjen a jobbra, az abbahagyja azt is, hogy jó legyen. Wer aufhört, besser zu werden, hört auf, gut zu sein. Felhasznált irodalmak: Kardos Lea: Üzleti etika; Jog, erkölcs, gazdaság Larry Burkett: Pénz és üzlet a biblia tükrében GC-GRUPPE céginformációs kiadványa Köszönöm figyelmüket! GC-GRUPPE Épületgépészet felsőfokon… GIENGER Épületgépészet