ÁRTHAT-E A KUPON A SZÁLLODÁKNAK? - Mit mutatnak az online trendek Budapesten és vidéken? Turizmus Akadémia Hegedűs Attila MRICS Ügyvezető igazgató – BDO.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
1 Sajtótájékoztató Kis Gergely Ügyvezető igazgató Madar Norbert Tanácsadó Palocsay Géza COO
Advertisements

A Nagy Átalakitás televiziós trendek Várdy Zoltán TV2, vezérigazgató ProSiebenSat.1, Kelet-közép európai ügyvezető m á rcius 18. M é diapiac.
Számvitel S ZÁMVITEL. Számvitel Ormos Mihály, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Hol tartunk... Hiányzik egy jól strukturált rendszer.
A BUDAPESTI SZÁLLODAPIAC ONLINE TRENDEK 2011 Vendég & Hotel Business Club Gál Péter – BDO Magyarország Hotel és Ingatlan Tanácsadó Kft június 27.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
GINOP / „Út a munkaerőpiacra" GINOP Ifjúsági Garancia program A Veszprém Megyei Kormányhivatal részprojektjei 2016.
Foglalási rendszerek és adók a szállásadásban Csapó László Attila Szent István Egyetem Közgazdaságtudományi Jogi és Módszertani Intézet Alkalmazott Informatika.
Bevándorlók társadalmi beilleszkedése európai politika – közép európai valóság Kováts András Menedék – Migránsokat Segítő Egyesület.
Készítette: Gondos Borbála
Beruházási és finanszírozási döntések kölcsönhatásai 1.
Téma: Demográfiai robbanás 1960 után a világban (típusok, országcsoportok, országok) Készítette: Király Klaudia Geográfus, MSc.
:: TvNetWork Rt. :: Tőzsdeképes Cégek Klubja :: :: :: Bemutatkozás :: :: :: március 2., szerda Tőzsdeképes Cégek Klubja :: :: :: sajtótájékoztató.
A FELNŐTTKÉPZÉSI A FELNŐTTKÉPZÉSI INTÉZMÉNYEK HATÉKONYSÁGÁNAK VIZSGÁLATA Felnőttképzők Szövetsége Borsi Árpád Budapest, december 10.
KÖZGAZDASÁGTANI ALAPFOGALMAK I. Előadó: Bod Péter Ákos.
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
Intézmények közötti egyéni átvezetést segítő programok.
NRC Omnibusz – november. Okostelefon használat  A éves internetezők 64%-a használ okostelefont (saját/céges okostelefont, vagy más készülékét).
A magyarországi vállalatok információszerzési szokásai - üzleti körben végzett online piackutatás fő eredményei - Készítette: Nagy Péter Támogatóink H-1024.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
Turisztikai desztináció- menedzsment és klaszter Tóthné Bánszki Zsuzsa Észak-magyarországi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht.
A KÖNYVTÁRELLÁTÁSI SZOLGÁLTATÓ RENDSZER HATÉKONY MŰKÖDTETÉSE ÉS A SZOLGÁLTATÁS NÉPSZERŰSÍTÉSE VI. KSZR MŰHELYNAP – ZALAEGERSZEG NOVEMBER 11. A KSZR.
Open SKM Agency Kft. - „...a nyílt szabványok választása egyértelműen okos üzleti döntés...” „... az EU nem válhat a zárt forráskód rabjává,
A vállalatok marketingtevékenysége és a Magyar Marketing Szövetség megítélése Kutatási eredmények az MMSZ részére (2008. július)
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
A KAMAFIP szoftver alkalmazása Dr. Kárpáti László, CSc., MBA California Consulting Bt
Ötcsillagos a turizmus A turizmus ágazat teljesítménye 2005-ben Dr. Kolber István Regionális fejlesztésért és felzárkóztatásért felelős tárca nélküli miniszter.
A „Mintaprogram a minőségi időskorért” Pilote Project for Quality Ageing Az idősgondozás Magyarországon, elvek, szabályok, gyakorlat, intézmények Brettner.
A három lépcsőfok… 29% - A megoldás 52 heti stratégia sikeres üzleti kapcsolatépítéshez (Avidor András - Michelle R. Donovan - Ivan R. Misner) Az emberek.
BEST-INVEST Független Biztosításközvetítő Kft.. Összes biztosítási díjbevétel 2004 (600 Mrd Ft)
1 Számvitel alapjai Gazdálkodás:a társadalmi újratermelési folyamat szakaszainak (termelés, forgalom, elosztás, fogyasztás) megszervezésére, az ahhoz rendelkezésre.
Internet tudományos használata
ERASMUS+ DISSZEMINÁCIÓS PLATFORM
A nemzetközi üzleti élet etikája
Integrációs elméleti alapok, az integrációk típusai
„Szeptember végén” A felsőoktatási pályázati tevékenység jelene és jövője Szitáné dr. Kazai Ágnes Semmelweis Pályázati és Innovációs Központ.
FITLIFE BAY Fitness és Mozgásközpont
Gyűjtőköri szabályzat
Kihívások a LEADER program eredményes végrehajtásában
A FELÜGYELŐBIZOTTSÁG BESZÁMOLÓJA A VSZT
CIB Stafétabot KKV KUTATÁS 2015
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
A modern nagyvárosok kifejlődése, az agglomerálódási szakasz
Konszolidáció Guzmics Zsuzsanna
SZÁMVITEL.
A külső környezet elemei
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
Közösen a fogyasztókért! A FŐTÁV Zrt. Közös Képviselők konferenciája
Környezeti Kontrolling
Új pályainformációs eszközök - filmek
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Az Európai Unió földrajzi vonatkozásai
KÖFOP VEKOP A közszolgáltatás komplex kompetencia, életpálya-program és oktatás technológiai fejlesztése A Döntőbizottság tapasztalatai.
A turizmus tendenciáinak vizsgálata Magyarországon
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
(Geolevel Geoinformatikai és Szolgáltató Kft.)
Családi vállalkozások
Tájékoztató az EPER pályázati folyamatáról
Céges értekezlet címe Előadó.
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
Az MKET új stratégiája – Szolgáltató MKET
Generali Alapkezelő beszámolója Gyöngyház Nyugdíjpénztár részére
AC/DC Találd meg a helyed! Előadó: Fodor Ágnes, a VGYKE elnöke
KOHÉZIÓS POLITIKA A POLGÁROK SZOLGÁLATÁBAN
Előadás másolata:

ÁRTHAT-E A KUPON A SZÁLLODÁKNAK? - Mit mutatnak az online trendek Budapesten és vidéken? Turizmus Akadémia Hegedűs Attila MRICS Ügyvezető igazgató – BDO Magyarország Hotel és Ingatlan Szolgáltató Kft október 25.

HOGY IS ÁLL A PIAC? Válság ellenére fejlődő online értékesítés 2006 és 2010 között 248%-os növekedés az online piacon (2010-re közel 770 ezer vendégéjszaka) Online utazási irodák (OTA-k) jelentősége (2010-re 620 ezer vendégéjszaka) Kulcskérdések: növekedés okai, lehetséges stratégiák, jövőbeli kilátások Page 2 BUDAPESTVIDÉK Forrás: BDO felmérés, KSH Az online VÉ 2,5-2,7 millió volt 2010-ben (35%) Évi 20% növekedés Különösképpen a 4 és 5-csillagos kategóriában és wellness szegmensben kiugró a növekedés Az online foglalások értékaránya évről-évre növekszik: a 3 csillagosoknál ez 17-ről 25%-ra a 4- csillagosok esetében 30-ról 48%-ra; 5 csillagosoknál re

A FELMÉRÉS RÉSZTVEVŐI Page 3 Budapesti Minta (Szobaszám) Szobák számaMeginterjúvolvaLefedettség 5-csillag ,8% 4-csillag ,3% 3-csillag ,2% Összesen ,4% Vidéki 3-5 csillagos szállodák (Szobaszám) Szobák számaMeginterjúvolvaLefedettség 5-csillag % 4-csillag % 3-csillag % Összesen %

A BUDAPESTI ONLINE FOGLALÁSOK FORRÁSA A küldőpiacok befolyásoló tényezői: 1.Ismertsége a küldőpiacon 2.Helyi internet penetráció 3.Helyi foglalási szokások A BUDAPESTI SZÁLLODAPIAC JÖVŐJE: AZ ONLIE MARKETING ÉS ÉRTÉKESÍTÉS 4. oldal Prognózis: a feltörekvő piacok világszinten online foglalások terén idővel megelőzik a hagyományos piacokat

AZ ONLINE VILÁG- ÉS RÉGIÓS PIAC Az eltérések elsősorban a küldő piacok különbözőségéből adódnak Online szállásfoglalások: forradalmi hatás a turizmusra Információs közvetítők áthidalása - fogyasztók előnyben, hagyományos utazási irodák hátrányban A régiós versenytársakkal (Bécs, Prága) összehasonlításban Budapesten a legmagasabb az online foglalások részaránya Page 5

AZ OTA-K SZEREPE A BUDAPESTI TURIZMUSBAN Jelentős koncentráció nemzetközi és budapest szinten is A 2000-es évek közepétől visszaszorultak a hazai fejlesztésű oldalak A legnagyobb nemzetközi oldalak (Booking.com, Expedia, Lastminute.com, HRS) uralják a budapesti piac 65,3%-át Magyarázó tényezők: - Egyre tudatosabb internetes vásárlói szokások - “Biztonság” vs. “ismeretlenség” Page 6

Expedia A világ második legtöbb szállodai szobát értékesítő cégcsoportja Az amerikai piac a fő bevételi szegmense Hagyományos (offline) módszerek hangsúlyos jelenléte 7. oldal A LEGJELENTŐSEBB NEMZETKÖZI OTA-K I. Booking.com 52%-os növekedés globális szinten (2010) Letisztult dizájn, gyors betöltési sebesség, A/B tesztelés Feltörekvő és európai piacokon erős, különösen Kelet-Közép-Európában „A vezető” „Az amerikai” A BUDAPESTI SZÁLLODAPIAC JÖVŐJE: AZ ONLIE MARKETING ÉS ÉRTÉKESÍTÉS

Lastminute.com Piacvezető Nagy-Britanniában Saját csomagok „Életstílus”-brand HRS Piacvezető Németországban Oroszországi terjeszkedés Innovatív, okostelefonos alkalmazások 8. oldal A LEGJELENTŐSEBB NEMZETKÖZI OTA-K II. Hotel.de Komoly globális terjeszkedés 11,3%-os bevétel növekedés (2010) Jelentős figyelem a kisebb, független szállodáknak „A dinamikus” „Az innovatív” „A stílusos” A BUDAPESTI SZÁLLODAPIAC JÖVŐJE: AZ ONLIE MARKETING ÉS ÉRTÉKESÍTÉS

Iranymagyarorszag.hu Hatalmas szöveges tartalom SEO 2009-ig piacvezető Budapesthotelstart.hu Budapesti szállodákra orientált Affiliate és AdWords Szallasvadasz.hu 9. oldal A LEGJELENTŐSEBB MAGYARORSZÁGI OTA-K I. Szallas.hu Két év alatt piacvezető pozíció Hatalmas szálláshely választék Integrált online és offline marketing Nyitás az idegen nyelvű oldalakra „A piacvezető” „A fejlesztő” „A programajánló” A BUDAPESTI SZÁLLODAPIAC JÖVŐJE: AZ ONLIE MARKETING ÉS ÉRTÉKESÍTÉS

10. oldal A LEGJELENTŐSEBB MAGYARORSZÁGI OTA-K II. Wellnesshetvege.hu Csak válogatott wellness szállodák Wellness szókapcsolatokban a találati listák elejém Kiemelések díjaira alapozott üzleti modell „A wellness-specialista” A BUDAPESTI SZÁLLODAPIAC JÖVŐJE: AZ ONLIE MARKETING ÉS ÉRTÉKESÍTÉS Wellnessakcio.hu Garantált 10% kedvezmény Letisztult, nőknek szóló design Folyamatos fejlesztések „A feltörekvő” Szallodak.hu Új koncepció: „ahol a szállodák versenyeznek értem” Letisztult, webergonomikus felület Az oldal folyamatos fejlesztés alatt „A kísérletező”

AZ OTA-K SZEREPE A VIDÉKI SZÁLLODÁK ÉLETÉBEN A booking.com és a szallas.hu kiemelkedik A legnagyobb „Adwordsköltők” A wellnesshetvege.hu és az iranymagyarorszag.hu a legrégebbi piaci szereplők – természetes találati listák elején A wellnessakcio.hu a wellness szállodák kategóriában dinamikusan fejlődik az üzleti modellnek köszönhetően (-10% gar. kedvezmény) A vendegvaro.hu a látványos fejlesztések ellenére sem tud meghatározó piaci szereplő lenni Page 11

Google AdWords Célzott kampányok A világ egyik legtöbbet használt oldala Külső segítség szükséges Tripadvisor Jelentősége: sokan erre az oldalra mennek először Heti 40 millió látogató Alapos és pártatlan értékelés Kétélű fegyver 10. oldal A LEGFONTOSABB ONLINE MARKETING ESZKÖZÖK Facebook A legnagyobb és legelterjedtebb közösségi oldal Sokszor stratégia nélkül alkalmazzák Ügyfelekkel való kapcsolattartás „A személyes” „Az értékelőoldal” „A közvetlen, mérhető vendégszerzés” A BUDAPESTI SZÁLLODAPIAC JÖVŐJE: AZ ONLIE MARKETING ÉS ÉRTÉKESÍTÉS

A FELMÉRÉS EREDMÉNYEI - BUDAPEST Általános trendek A 2006-os 5-15%-os arány 2010-re %-ra módosult A 3-4 csillagos szállodáknál 15-30% az arány, a belvárosi, független szállodáknál elérheti a 60-70%-ot is Az ötcsillagos szállodáknál a legalacsonyabb ez az arány, mivel ezek inkább a személyes kapcsolatokra, közvetlen foglalásokra-re alapoznak A legfontosabb online eszközök a fővárosban: Page 13 Google AdWords Tripadvisor Facebook

A FELMÉRÉS EREDMÉNYEI - VIDÉK Általános trendek marketinget a szállodák 87%-a használt A 4-csillagos kategóriában az első 3 helyen az , PR cikkek, bannerkampányok A 3 csillagos szegmensben Adwords search, , nyereményjátékok A display hirdetések egyre jobban háttérbe szorulnak (csak barterben) A Facebook PPC kiváló célozhatósága miatt egyre népszerűbb A videóhirdetés még nem elterjedt A legfontosabb online eszközök vidéken Page 14

Page 15 KUPONMÁNIA Dinamikusan terjedő piac Magyarországon is Nemzetközi szinten a „nagy játékosok” is részesednek a piacból, lásd Expedia és a Groupon kapcsolata – IPO várhatóan ez év pénzügyi ügyletei között kerül majd megemlítésre Kisebb haszon, de több (impulzus) vásárló Esetleges veszteségért cserébe, hirdetés felület és értékesítés Az eredeti Rack rate árból átl. 50% kedvezmény + további 15-25% jutalék 3 csillagban 1,4 megjelenés; 4 csillagban (kiemelten wellness szállodák) 1,66; 5-ben nem volt A nagyobb OTA is beszálltak az árversenybe (booking-villámajánlatok, szallas.hu- szallasguru) Agresszív online marketing stratégia ( ; Adwords; FB hirdetés és rajongói oldal; Affiliate marketing) A vásárlók részére az úti cél sokszor mellékes, elsősorban a kedvezmény mozgatja a döntéseket A szállodák szinte azonnal hozzájutnak a kupon ellenértékéhez De vajon számolnak-e a szállodások ennél mélyebben? Forrás: GKIeNET

Hasznot hoz-e a szállodáknak a közösségi vásárlás? Client name - Event - Presentation title Page 16 Forrás: turizmusonline.hu

Page 17 KUPONMÁNIA – SZÁMOLJON VELÜNK! - 20% Ft/ 2 fő/ 2éj FP-vel - Átlagos jutalékszint - FP Ft/ 2 fő/ 2 éj FP-vel Ft/ 2 fő/ 1 éj FP-vel - 18% Ft/ szoba / éj - ÁFA marad Ft/ szoba / éj

Page 18 KUPONMÁNIA – SZÁMOLJON VELÜNK - X %Marad Ft/ szoba / éj MunkabérEnergiaMarketing Általános költségek Bank Tulajdonosi profit Adó ? Ft

Page 19 KUPONMÁNIA – KÉSZLETSÖPRÉS?!

A BUDAPESTI SZÁLLODAPIAC JÖVŐJE: AZ ONLIE MARKETING ÉS ÉRTÉKESÍTÉS 20. oldal Yield Management “A vendég elutasításának művészete” “A megfelelő szolgáltatás nyújtása a megfelelő vásárlónak a megfelelő időben” (Whitiam, 2011) Cél: legmagasabb átlagáron értékesíteni Akár egy évre előre is Számítása jövő tényezők: - szálloda foglaltsága - történelmi adatok az adott napra - várható rendezvények - foglalások beérkezésének intenzitása - különböző vendégszegmensek figyelembe vétele Eszközök: saját honlap + OTA + speciális szoftverek

AZ ONLINE MARKETING SZERVEZETI HÁTTERE Azok a szállodák tudnak sikeresek lenni az online tevékenységben, akik megfelelő emberi erőforrást rendelnek mellé Online marketing: e-commerce manager, marketing manager, PR expert Online értékesítés: e-commerce manager, revenue manager, yield manager Közösségi média térnyerése: legmagasabb kategóriában van már speciális közösségi média menedzser is Page 21

A BUDAPESTI ÉS A VIDÉKI SZÁLLODÁK ONLINE JELENLÉTÉNEK ÖSSZEHASONLÍTÁSA Page 22 JELLEMZŐBUDAPESTVIDÉK Online értékesítés OTA-k dominanciája (kivéve 5-csillag)Saját honlap fókusz OTA-k Koncentrálódás, a nagyok előretörnek (Booking.com, Expedia, HRS, Lastminute.com) Egyre több szereplő és élesebb (ár)verseny, mindenki a kedvezmények irányába nyit Online marketing Értékesítésorientáltság (OTA-k, Google Adwords) Integrált eszközhasználat Közösségi vásárlás - kuponok Nem jellemző Egyre több szálloda, a láncok kivételével Trendek Mobilalkalmazások Facebook szállásfoglalási rendszerek és alkalmazások

ÖSSZEGZÉS Kisebb, független szállodák: nagyon hangsúlyos az online marketing és értékesítés (bevétel 60-70%-a) Nagyobb négycsilagos szállodák: kiegészítő Ötcsillagos szállodák: online marketing és PR kap nagyobb szerepet Az online stratégia befolyásoló tényezői: - méret - elhelyezkedés - nemzetközi lánchoz tartozás Nincs általános recept, mindenre érvényes online stratégia Növekvő piac: új munkatársak vagy outsourcing Page 23

KITEKINTÉS Újabb forradalmi változások várhatóak: Közösségi média Okostelefonok megjelenése Keresőprogramok, mint az OTA-k konkurenciája Új internetes piacok kihívásai A BRICs-országok piacai a növekvő fizetőképes kereset, és a dinamikusan előretörő internet penetráció miatt már középtávon jelentős tényezőként fognak megjelenni A földrajzi közelség és a történelmi hagyományok miatt külön érdemes Oroszországra figyelni A BUDAPESTI SZÁLLODAPIAC JÖVŐJE: AZ ONLIE MARKETING ÉS ÉRTÉKESÍTÉS Page 24

További információk: Köszönjük a figyelmet!