Módszertani gyermekjóléti szolgálatok tevékenysége 2007.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Személyes gondoskodás megszervezésére köteles szervek
Advertisements

Gyermekvédelmi igazgatás – gyámügyi ismeretek
Szakmai Tanácskozás Miskolc
Korai fejlesztés, korai intervenció tapasztalatai Biztos Kezdet mentorképzés Velence Meszéna Tamásné Apáczai Nevelési és Általános Művelődési Központ.
1 A gyermek- és ifjúságvédelmi intézményrendszer helye és szerepe a fővárosi oktatás rendszerében Fővárosi Pedagógiai Napok Modellváltás a fővárosi intézményrendszerben.
Gyermekvédelmi alapellátás
A gyermekjóléti alapellátások aktuális kérdései
Hova vezet ez az út? A megyei feladatellátásról….
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
A gyermekvédelmi ellátórendszer szerepe a bűnmegelőzésben
HEVES MEGYEI GYERMEKJÓLÉTI SZOLGÁLTATÁSOK FELMÉRÉS CÉLJA, MÓDJA  Átfogó kép-működésről, problémákról  Igényekre reagáló, célirányos módszertani.
CSALÁDSEGÍTŐ INTÉZET MÓDSZERTANI GYERMEKJÓLÉTI KÖZPONT EGER
Velünk egy jobb világért! II. Országos Módszertani Konferencia Szükség szerinti teljes körű ellátás, és a Térítési díj dilemmái.
Megyék és megyeszékhelyek gyakorlójáték
Fiatal anyák a gyermekvédelmi szakellátásban
AZ EGRI CSALÁDSEGÍTŐ INTÉZET MÓDSZERTANI GYERMEKJÓLÉTI KÖZPONT MUNKATERVÉNEK BEMUTATÁSA Készítette: Pappné Kormos Zsuzsanna.
„A MEGYEI KÖZMŰVELŐDÉSI FELADATELLÁTÁS A JÖVŐBEN!” PÉCS Április 1.
A pártfogó felügyelő szerepe és feladata a jelzőrendszerben Budapest, március 28.
Szt. Cirill és Method Alapítvány Gyermekek- és Családok Átmeneti Otthona bemutatása
Családi napközi.
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
Borbély Tibor Bors szakmai tanácsadó Budapest, március HEF OP „Képződj, hogy segíthess” Foglalkoztatás és szociális.
Államtitkári Kabinetfőnök Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
A kormányhivatal képzési, továbbképzési, vizsgáztatási tevékenysége
Pest Megye járó- és fekvőbeteg ellátásának komplex rendszere Sinkovicz László elnök, KM RET.
Igazságügyi és Rendészeti Minisztérium
2011. JÚNIUS 28. NYÍRBÁTOR A GYERMEKVÉDELEM ZSÁKUTCÁI A MENTÁLISAN SÉRÜLT FIATALOK GONDOZÁSA SORÁN.
1 A évi kistérségi közszolgáltatás-szervezés és ellátás Budaörs Kistérség Többcélú Társulása január 30.
A KLIK szerepe a szakképzés irányításában
Idegenforgalmi és Kulturális Vidéki-falusi Ernyőhálózat (IKUVÉH) kialakítása (TÁMOP /07/1) Pályázat FATOSZ-Tourinform.
PROTOKOLLTERVEZET családok átmeneti otthonai részére
Aaa. Nők és családon belüli erőszak elleni lépések  től a Szociális és Munkaügyi Minisztérium (jogelődje ICSSZEM)és a civil szervezetek egyeztetése.
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
gyermek- és ifjúságvédelmi koordinátor
II. Kerületi Védőnői Szolgálat gyermekvédelmi tevékenysége
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
Hevesi Kistérség Integrált Szolgáltató és Innovációs Központ
Hevesi Kistérség Integrált Szolgáltató és Innovációs Központ 2010.
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
2. Az egészségközpontú gyógyítás programja
A Mozgássérültek Állami Intézetének bemutatása Február 22. Kogon Mihály igazgató.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Az OFI szerepe pedagógiai szakmai szolgáltatások megújításában Hancock Márta Budapest február.
A Szociális és Gyermekvédelmi Főigazgatóság módszertani munkájának bemutatása Szakmai nap,Szedres 2013.szeptember 26. Hajnal Renáta Módszertani főosztály.
A KÖZÖTTI EURÓPAI UNIÓS FEJLESZTÉSI IDŐSZAK ÖNKORMÁNYZATI LEHETŐSÉGEI Zalai Mihály elnök Békés Megyei Önkormányzat Települési Önkormányzatok.
Gyermek- és ifjúságvédelmi alapismeretek
Regionális statisztikák a 2008-as adatok alapján [ Hornyák Attila, Marsal Géza] Konszenzus konferencia Szeged 2009.
PARTNERSÉG AZ OKTATÁSBAN… HAJDÚSZOVÁT MÁJUS 17.
Sok szeretettel köszöntöm a konferencia minden résztvevőjét a A Módszertani Egyesület bemutatása Gál Antal Módszertani Gyermekjóléti Szolgálatok Országos.
A családsegítő és gyermekjóléti szolgálatokat érintő változások A család és gyermekjóléti szolgáltatás Emberi Erőforrások Minisztériuma Szociális Ügyekért.
Iskolai tehetséggondozás a statisztikai adatok tükrében Nikitscher Péter - Szemerszki Marianna.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Új rendszerben működnek a jövőben a támogató szolgáltatások és a közösségi ellátások augusztus 7. Foglalkoztatási és Szociális Hivatal.
A Nemzeti Művelődési Intézet felnőttképzési tevékenysége „A közösségi művelődés felnőttképzési feladatai” szakmai konferencia Budapest, november.
Az Óvodapedagógusok helyzete, problémái Nagyné Szabó Etelka Az NPK Óvodai Tagozatának elnöke Budapest,
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
A Commitment Köznevelési Kht. MOHAY GERGELY március 31. ÉS A KECSKEMÉTI IRODA BEMUTATKOZÁSA.
évi statisztikák. 2014/15-ös bajnoki szezonra kiadott licencek típusának megoszlása.
A részarány földkiadás során keletkezett osztatlan közös tulajdon megszüntetésének eredményei Dr. Szinay Attila Mezőkövesd, január 28.
Járási jelzőrendszeri tanácsadó feladatai és tapasztalatai 2016
A gyermekjóléti szolgáltatás és a Szécsényi Gyerekesély Program kapcsolata Varsány községben Nagyné Mákos Izolda Családgondozó, Varsány.
A helyettes szülői ellátás működése
Szociális terület képzési rendszerének tervezett módosításai
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
PEST MEGYE BŰNÜGYI HELYZETE 2012
Tájékoztatás jogszabály változásokról
Horváth Cz. János Személyes adatok kezelése az intézményben
Csókay László KPSZTI április 13.
RSZTOP „Közterületen élők számára természetbeni juttatás biztosítása” Megvalósítás a partneri együttműködés tekintetében a kiegészítő étkezés.
Gyermek- és ifjúságvédelem, vezetői felelősség és támogatás
Előadás másolata:

Módszertani gyermekjóléti szolgálatok tevékenysége 2007

Jogszabályok A gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló évi XXXI. Törvény 96.§ (7)-(9) bekezdései; A gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló évi XXXI. Törvény 96.§ (7)-(9) bekezdései; A személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti, gyermekvédelmi intézmények, valamint személyek szakmai feladatairól és működésük feltételeiről szóló 15/1998. (IV.30.) NM rendelet 4. §-a. A személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti, gyermekvédelmi intézmények, valamint személyek szakmai feladatairól és működésük feltételeiről szóló 15/1998. (IV.30.) NM rendelet 4. §-a. A gyermekvédelmi és gyámügyi feladat- és hatáskörök ellátásáról, valamint a gyámhatóság szervezetéről és illetékességéről szóló 331/2006. Kormányrendelet 16.§-a (Kijelölés) A gyermekvédelmi és gyámügyi feladat- és hatáskörök ellátásáról, valamint a gyámhatóság szervezetéről és illetékességéről szóló 331/2006. Kormányrendelet 16.§-a (Kijelölés)

Módszertani Gyermekjóléti Szolgálatok alapfeladatai: Minőségfejlesztési elvek; Minőségfejlesztési elvek; Hatékonyabb szolgáltatási módszerek; Hatékonyabb szolgáltatási módszerek; Szakmai tanácsadás; Szakmai tanácsadás; Szakértői tevékenység; Szakértői tevékenység; Továbbképzések, szakmai programok és tapasztalatcserék; Továbbképzések, szakmai programok és tapasztalatcserék; Információnyújtás és -gyűjtés, kutatások, modellértékű kezdeményezések; Információnyújtás és -gyűjtés, kutatások, modellértékű kezdeményezések; Terepgyakorlat; Terepgyakorlat;

A 2001-es felmérés lényeges elemei A Szociális és Családügyi Minisztérium 1999-ben pályázatot írt ki a működési feltételek biztosítására; A Szociális és Családügyi Minisztérium 1999-ben pályázatot írt ki a működési feltételek biztosítására; Az Országos Család és Gyermekvédelmi Intézet módszertani ajánlást készített; Az Országos Család és Gyermekvédelmi Intézet módszertani ajánlást készített; 1999-ben 15 gyermekjóléti szolgálatot neveztek ki módszertani feladatok ellátására; 1999-ben 15 gyermekjóléti szolgálatot neveztek ki módszertani feladatok ellátására; 2000-ben további gyermekjóléti szolgálatok csatlakoztak; 2000-ben további gyermekjóléti szolgálatok csatlakoztak; 2001-ben négy megyében még nem működött a módszertan; 2001-ben négy megyében még nem működött a módszertan; Ehhez képest: 2007-ben minden megyében és a fővárosban is működnek a módszertani gyermekjóléti szolgálatok. Ehhez képest: 2007-ben minden megyében és a fővárosban is működnek a módszertani gyermekjóléti szolgálatok.

A kezdetek – az a bizonyos „gyermekcipő” Éves munkatervek elkészítése; Éves munkatervek elkészítése; Megyei találkozók szervezése; Megyei találkozók szervezése; Kérdőíves helyzetfelmérés; Kérdőíves helyzetfelmérés; Bemutatkozás a megyei gyámhivatalokban; Bemutatkozás a megyei gyámhivatalokban; Ellenőrzések megkezdése; Ellenőrzések megkezdése; A megyei gyermekjóléti szolgálatok meglátogatása; A megyei gyermekjóléti szolgálatok meglátogatása;

Nehézségek – a módszertanokban és a területen is: Személyi, szakmai, tárgyi feltételek hiányosságai; Személyi, szakmai, tárgyi feltételek hiányosságai; Fluktuáció a területen; Fluktuáció a területen; Ellátási terület nagysága és nehézkes megközelíthetősége; Ellátási terület nagysága és nehézkes megközelíthetősége; A feladatok szokatlan sokrétűsége; A feladatok szokatlan sokrétűsége; Anyagi lehetőségek korlátozottsága; Anyagi lehetőségek korlátozottsága; Kialakulatlan szakmai kapcsolatrendszer; Kialakulatlan szakmai kapcsolatrendszer; Háttérintézmények hiánya; Háttérintézmények hiánya; Részállású családgondozók esetében a helyettesítés megoldatlansága. Részállású családgondozók esetében a helyettesítés megoldatlansága.

A 2007-es felmérésben megjelenő Módszertani Gyermekjóléti Szolgálatok működése Módszertanok székhelyei: Bács-Kiskun: Kiskunfélegyháza Bács-Kiskun: Kiskunfélegyháza Baranya: Pécs Baranya: Pécs Békés: Békéscsaba Békés: Békéscsaba Borsod-Abaúj-Zemplén: Miskolc Borsod-Abaúj-Zemplén: Miskolc Budapest: Újbuda XI. ker., és Kispest XIX. Ker. Budapest: Újbuda XI. ker., és Kispest XIX. Ker. Csongrád: Szentes Csongrád: Szentes Fejér: Székesfehérvár Fejér: Székesfehérvár Győr-Moson-Sopron: Sopron Győr-Moson-Sopron: Sopron Hajdú-Bihar: Hosszúpályi Hajdú-Bihar: Hosszúpályi Heves: Hatvan Heves: Hatvan Jász-Nagykun-Szolnok: Szolnok Jász-Nagykun-Szolnok: Szolnok Komárom-Esztergom: Oroszlány Komárom-Esztergom: Oroszlány Pest: Cegléd Pest: Cegléd

Somogy:Kaposvár Somogy:Kaposvár Szabolcs-Szatmár-Bereg: Nyíregyháza Szabolcs-Szatmár-Bereg: Nyíregyháza Tolna: Szekszárd Tolna: Szekszárd Vas: Szombathely Vas: Szombathely Veszprém: Balatonkenese Veszprém: Balatonkenese Zala: Zalaegerszeg Zala: Zalaegerszeg Korábban kijelölt, jelenleg nem módszertanként működő gyermekjóléti szolgálatok Budapest XV. Kerület, Fióka Gyermek- és Ifjúságjóléti Központ Budapest XV. Kerület, Fióka Gyermek- és Ifjúságjóléti Központ Debrecen Debrecen Martonvásár Martonvásár Budaőrs Budaőrs Vecsés Vecsés Abony Abony Zalaistvánd Zalaistvánd

Szervezeti felépítés – módszertanok helye az intézményekben: Az igazgató közvetlenül irányítja a módszertant: 8 esetben; Az igazgató közvetlenül irányítja a módszertant: 8 esetben; Gyermekjóléti szolgálat mellé rendelve: 4 esetben; Gyermekjóléti szolgálat mellé rendelve: 4 esetben; Gyermekjóléti szolgálatba integrálva: 3 esetben; Gyermekjóléti szolgálatba integrálva: 3 esetben; Gyermekjóléti szolgálaton belül önálló munkacsoportként, egységként működik: 2 esetben; Gyermekjóléti szolgálaton belül önálló munkacsoportként, egységként működik: 2 esetben; A vezető családgondozó irányítja a módszertant: 1 esetben. A vezető családgondozó irányítja a módszertant: 1 esetben.

A módszertani munkatársak, szaktanácsadók, koordinátorok 12 esetben önállóan, de a gyermekjóléti szolgálathoz szakmailag kötődve dolgoznak. A módszertani munkatársak, szaktanácsadók, koordinátorok 12 esetben önállóan, de a gyermekjóléti szolgálathoz szakmailag kötődve dolgoznak. Integrált intézményben a regionális családsegítős és megyei gyermekjóléti módszertanos egy csoportban dolgozik: 2 esetben. Integrált intézményben a regionális családsegítős és megyei gyermekjóléti módszertanos egy csoportban dolgozik: 2 esetben. Külön szakember, ritkán vonja be a gyermekjóléti szolgálatot: 3 esetben. Külön szakember, ritkán vonja be a gyermekjóléti szolgálatot: 3 esetben. Nincs külön munkatárs a feladatra, mindig más végzi: 1 esetben. Nincs külön munkatárs a feladatra, mindig más végzi: 1 esetben.

Szakképzettségek alakulása a módszertanokban: A 2001-es felmérés szerint: Nem minden esetben tudta biztosítani az intézmény a szakképzett szakembereket a módszertani feladatellátásra. A 2001-es felmérés szerint: Nem minden esetben tudta biztosítani az intézmény a szakképzett szakembereket a módszertani feladatellátásra es arányok (halmozott és nem teljes adatok): 2007-es arányok (halmozott és nem teljes adatok): Szociális munkás: 23 Szociális munkás: 23 Szociálpedagógus: 15 Szociálpedagógus: 15 Szociális szervező: 2 Szociális szervező: 2 Jogász: 2 Jogász: 2 Szakvizsgázott: 14 Szakvizsgázott: 14 Pedagógus: 8 Pedagógus: 8 Szociálpolitikus: 3 Szociálpolitikus: 3 Szociális igazgatásszervező / menedzser: 3 Szociális igazgatásszervező / menedzser: 3 Szociológus: 1 Szociológus: 1 Pszichológus: 1 Pszichológus: 1 Gyermek- és ifjúságvédelmi ügyintéző: 4 Gyermek- és ifjúságvédelmi ügyintéző: 4 Családgondozó asszisztens: 4 Családgondozó asszisztens: 4 Egyéb: 8 Egyéb: 8

Tárgyi feltételek A módszertani feladatellátás helye: A gyermekjóléti szolgálat székhelyén, vele egy légtérben: 12 esetben. A gyermekjóléti szolgálat székhelyén, vele egy légtérben: 12 esetben. A gyermekjóléti szolgálattól távolabb, külön helyen, irodában: 6 esetben. A gyermekjóléti szolgálattól távolabb, külön helyen, irodában: 6 esetben. Két módszertan említette a zsúfoltságot. Két módszertan említette a zsúfoltságot. Az egész épületet használja, nincs külön iroda: 1 esetben. Az egész épületet használja, nincs külön iroda: 1 esetben. Családsegítős módszertannal közös iroda: 2 esetben. Családsegítős módszertannal közös iroda: 2 esetben.

Eszközhasználat: Semmi sem kizárólagos, minden intézményi eszköz használható: 9 esetben. Semmi sem kizárólagos, minden intézményi eszköz használható: 9 esetben. Legalább számítógép, nyomtató, fénymásoló, telefon és internet kizárólagos: 5 esetben. Legalább számítógép, nyomtató, fénymásoló, telefon és internet kizárólagos: 5 esetben. Autója van a módszertannak: 2 esetben. Autója van a módszertannak: 2 esetben. Lap-top is van: 7 esetben. Lap-top is van: 7 esetben. Legalább a számítógép és internet hozzáférés, saját címmel kizárólagos: 5 esetben. Legalább a számítógép és internet hozzáférés, saját címmel kizárólagos: 5 esetben. Kizárólagos használatú eszközeit tekintve, mindössze három módszertan mondható nagyon jól ellátottnak. Kizárólagos használatú eszközeit tekintve, mindössze három módszertan mondható nagyon jól ellátottnak.

Finanszírozás A költségvetés nagyobb hányadát bérre és bérjellegű kiadásokra fordítják. (1,3 M-3 M Ft között) A költségvetés nagyobb hányadát bérre és bérjellegű kiadásokra fordítják. (1,3 M-3 M Ft között) Jellemzően a működési költségeket már nem fedezi a pályázati pénz, azt intézményi keretből kell kiegészíteni. Jellemzően a működési költségeket már nem fedezi a pályázati pénz, azt intézményi keretből kell kiegészíteni. Nagy probléma a finanszírozás töredezettsége és időbeni eltolódása! Nagy probléma a finanszírozás töredezettsége és időbeni eltolódása! A költségvetést a módszertani vezető/munkatárs maga készíti: 4 esetben. A költségvetést a módszertani vezető/munkatárs maga készíti: 4 esetben. Javaslatot tesz, véleményt nyilváníthat: 10 esetben. Javaslatot tesz, véleményt nyilváníthat: 10 esetben. Közösen készíti az intézményvezetővel, esetleg az önkormányzat illetékesével: 4 esetben. Közösen készíti az intézményvezetővel, esetleg az önkormányzat illetékesével: 4 esetben.

Vélemények a finanszírozás változásáról: Semmi változást nem hozott, nem befolyásolta: 4 vélemény; Semmi változást nem hozott, nem befolyásolta: 4 vélemény; Megnehezítette, elbizonytalanította a helyzetet: 5 vélemény; Megnehezítette, elbizonytalanította a helyzetet: 5 vélemény; Könnyebb lett a helyzet: 4 vélemény; Könnyebb lett a helyzet: 4 vélemény; A kiegészítő támogatással együtt jobb lett: 2 vélemény; A kiegészítő támogatással együtt jobb lett: 2 vélemény; Nincs rálátása a korábbi évek helyzetére: 1 vélemény. Nincs rálátása a korábbi évek helyzetére: 1 vélemény.

Az ellátási területek összesített adatai 2007-ben: Az ellátott települések száma: 2911 Az ellátott települések száma: 2911 Budapesti önkormányzatok száma: 23 Budapesti önkormányzatok száma: 23 Az ellátási terület összes lakosságának száma megközelítőleg: fő. Az ellátási terület összes lakosságának száma megközelítőleg: fő éves korúak száma megközelítőleg: fő éves korúak száma megközelítőleg: fő. Az ellátási területen működő gyermekjóléti szolgáltatók száma: Az ellátási területen működő gyermekjóléti szolgáltatók száma: Családgondozói feladatokat ellátó szakemberek száma megközelítőleg 2300 fő. Családgondozói feladatokat ellátó szakemberek száma megközelítőleg 2300 fő.

A terület ellátásának sajátosságai, nehézségei Nehezen megközelíthető települések „dobogós” megyéi: Bács-Kiskun, Veszprém és Pest megyék. Nehezen megközelíthető települések „dobogós” megyéi: Bács-Kiskun, Veszprém és Pest megyék. A módszertani gyermekjóléti szolgálattól legtávolabb eső település/kerület 20 km-től (Budapest) 150 km-ig (Pest megye) változó. (6 megyében van 100 km feletti táv.) A módszertani gyermekjóléti szolgálattól legtávolabb eső település/kerület 20 km-től (Budapest) 150 km-ig (Pest megye) változó. (6 megyében van 100 km feletti táv.)

Kapcsolattartás a területtel

Akkreditált képzések szervezése a módszertani kijelölés óta

Országos munkacsoportokban történő részvétel Nyilvántartási rendszer adatlapjainak elkészítése, nyomon követése; Nyilvántartási rendszer adatlapjainak elkészítése, nyomon követése; Szakszerű helyettesítés; Szakszerű helyettesítés; Gyermekjóléti szolgálatok együttműködési protokollja a szakellátással, illetve az átmeneti gondozás intézményeivel; Gyermekjóléti szolgálatok együttműködési protokollja a szakellátással, illetve az átmeneti gondozás intézményeivel; Szociális munka a gyermekjóléti szolgálatokban; Szociális munka a gyermekjóléti szolgálatokban; Szakmai program elkészítése; Szakmai program elkészítése; Fogalomtár; Fogalomtár; Speciális módszerek és technikák a gyermekjóléti szolgálatokban; Speciális módszerek és technikák a gyermekjóléti szolgálatokban; Kapcsolattartási ügyelet; Kapcsolattartási ügyelet; Bírósági meghallgatás; Bírósági meghallgatás; Finanszírozás; Finanszírozás; Iskolai szociális munka; Iskolai szociális munka;

További munkacsoportok Ellenőrzési szempontrendszer; Ellenőrzési szempontrendszer; Gyermekvédelmi tanácskozás protokollja; Gyermekvédelmi tanácskozás protokollja; Illetékesség Illetékesség Észlelő-, jelzőrendszer működtetése, együttműködés; Észlelő-, jelzőrendszer működtetése, együttműködés; Gyermekvédelmi szakértői tevékenység; Gyermekvédelmi szakértői tevékenység; Társulásban működtetett gyermekjóléti szolgálatok kérdőíves felmérése; Társulásban működtetett gyermekjóléti szolgálatok kérdőíves felmérése; Készenléti ügyelet; Készenléti ügyelet; Gyermekvédelmi törvény és a végrehajtási rendelet módosítása; Gyermekvédelmi törvény és a végrehajtási rendelet módosítása; Gyermekjóléti szolgáltatás szintjei; Gyermekjóléti szolgáltatás szintjei; Módszertani gyermekjóléti szolgálatok „önvizsgálata” kérdőíves felmérés segítségével. Módszertani gyermekjóléti szolgálatok „önvizsgálata” kérdőíves felmérés segítségével.

A megyei gyermekjóléti szolgálatok ellenőrzésének néhány sajátossága A többféle ellenőrzés közül elsődleges a részvétel a gyámhivatalok szakmai ellenőrzésében; A többféle ellenőrzés közül elsődleges a részvétel a gyámhivatalok szakmai ellenőrzésében; Az együttműködés az évek során sokat fejlődött, munkamegosztás működik; Az együttműködés az évek során sokat fejlődött, munkamegosztás működik; Leggyakrabban együtt történik az ellenőrzés; Leggyakrabban együtt történik az ellenőrzés; A gyámhivatal csatolja mellékletként a szakmai véleményt saját anyagához, illetve hivatkozik, és ezzel együtt mellékeli az anyagot; A gyámhivatal csatolja mellékletként a szakmai véleményt saját anyagához, illetve hivatkozik, és ezzel együtt mellékeli az anyagot; Gyakran a módszertan véleményét beépíti saját anyagába. Gyakran a módszertan véleményét beépíti saját anyagába. A módszertanok minden esetben figyelembe veszik vagy alkalmazzák a közösen összeállított szempontrendszert. A módszertanok minden esetben figyelembe veszik vagy alkalmazzák a közösen összeállított szempontrendszert.

Módszertanok önértékelése

Elképzeléseink a jövőről Maradjanak meg a megyei szintű gyermekjóléti módszertanok; Maradjanak meg a megyei szintű gyermekjóléti módszertanok; Együttműködés továbbfejlesztése a Minisztériummal; Együttműködés továbbfejlesztése a Minisztériummal; A módszertani munkatársak létszáma az ellátási terület jellegétől függjön; A módszertani munkatársak létszáma az ellátási terület jellegétől függjön; A módszertanok számára meg kell határozni kötelező minimum feladatokat, biztosítani az ehhez szükséges feltételeket; A módszertanok számára meg kell határozni kötelező minimum feladatokat, biztosítani az ehhez szükséges feltételeket; Képzések színvonalát és a gyjsz-ek képzési kereteit emelni kell; Képzések színvonalát és a gyjsz-ek képzési kereteit emelni kell; Módszertanok közötti hatékonyabb együttműködés; Módszertanok közötti hatékonyabb együttműködés; Finanszírozási lehetőségek bővítése; Finanszírozási lehetőségek bővítése; Internet-hozzáférés széleskörű javítása; Internet-hozzáférés széleskörű javítása; Szolgáltatási háttér bővítése, fejlesztése; Szolgáltatási háttér bővítése, fejlesztése; A gyermekjóléti szolgálatok családgondozói csak gyermekjóléti szolgáltatást nyújtsanak teljes munkaidejükben; A gyermekjóléti szolgálatok családgondozói csak gyermekjóléti szolgáltatást nyújtsanak teljes munkaidejükben; Az ellenőrzési feladat kerüljön ki a módszertanok tevékenységei közül; Az ellenőrzési feladat kerüljön ki a módszertanok tevékenységei közül; Még több gyakorlati jellegű szakmai anyag elkészítése, és területre juttatása; Még több gyakorlati jellegű szakmai anyag elkészítése, és területre juttatása;

Köszönöm megtisztelő figyelmüket!