A 2016/17. tanév szülői tájékoztató Pacsai Általános Iskola.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Advertisements

Móricz Zsigmond Alapiskola és Óvoda
Tanévkezdő tájékoztató
Iskolánkról.
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
„XXI. S ZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Bánkuti Zsuzsa (OFI) és Lukács Judit (OFI)
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2013/2014-es tanévben
A KIR rendszer bemutatása Közoktatási Információs Rendszer
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
„Kompetencia alapú oktatás- egyenlő hozzáférés a vésztői Szabó Pál Általános Iskolában” TÁMOP / „ Az első mag ezerszer újra kel, folyton.
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
A 2004/2005-ös tanév rendje Oktatási Minisztérium március 17.
Az Oktatási Főosztály és a köznevelési intézmények feladatai a
A Magyar Köztársaság kormánya. A középfokú felvételi változásai Arató Gergely államtitkár prezentációja december 9.
SAMUNÉ CSERTÁN VALÉRIA intézményvezető
Esélyegyenlőségen alapuló tehetség- felismerés, tehetséggondozás egy innovatív Észak-Pest megyei gimnáziumban (TÁMOP 3.4.4/B-08/2/KMR) Az Európai Unió.
A mai nap programja ig Köszöntő Polgármester Úr 5 perce Gyorsított tanév előkészítő információáradat ig integrációt segítő.
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
Szülői értekezlet és 5. évfolyam. Téma Hogyan halad iskolánkban a „Korszerű oktatást Mándokon” című projekt megvalósítása? (beszámoló,
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
Vörösmarty Mihály Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény
A kerettantervek fejlesztése
"Legyen az esély egyenlő ..."
Német munkaközösség I. félév. A beszámoló tartalma: - Személyi és tárgyi feltételek - Kiemelt célok és feladatok - Mérések és értékelések -
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
Az iskolai dokumentumok elérhetősége
Békéscsabai Petőfi Utcai Általános Iskola
Kalocsai Fényi Gyula Általános Iskola Belvárosi Általános Iskolája
Minőségfejlesztés Szülői elégedettség mérés március Készítették: Kemény Viktória, Pástiné Rozinay Ágnes, Tölgyesi Henrietta.
ILOSVAI SELYMES PÉTER ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI
A tanév rendje 2014/2015-ös tanév
PROJEKTZÁRÓ január 24. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
TÁMOP-3.1.4/08/2. Kassai Úti Általános Iskola Szakmai feladatterv.
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
A tanév rendje 2015/2016-os tanév.
A 2014/15-ös tanév mérései Nemzetközi szint: PISA mérés (15 éves tanulók.) Országos mérések: A köznevelési törvény, a 20/2012 (VIII.31.)EMMI rendelet,
Általános tájékoztatás Körzetünk Feál1-2. évfolyam Darus3-8. évfolyam „Gurulós módszer” Általános osztály (a) - projektoktatás Emelt óraszámú matematika.
1 Országos szakképzési tanévnyitó igazgatói értekezlet 2010/2011. tanév A tanév rendje és aktuális feladatai Mihálka Nóra vizsgadokumentációs irodavezető.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Csökkentsük a túlterheltséget, tanítsuk többet a diákokat! Varga Attila február 4.
A Nemzeti Pedagógus Kar Célok, eredmények, választás –
2011/2012. tanév  Általános iskola alsó tagozat 1-4. évf.  1-1 osztály  Nyolcosztályos gimnázium évf.  2-2 osztály (A és B)  Nyelvi előkészítő.
Pedagógiai Könyvtár és Múzeum Bod Péter Országos Könyvtárhasználati Verseny __________________________________________________________________________________________________________.
Szülői értekezlet 5.B
Barcsák Marianna - KPSZTI
ANDRÁSSY GYULA GIMNÁZIUM ÉS KOLLÉGIUM
DARUS a gyermekekért.
SZMK Értekezlet május 9..
Jánoshalmi Hunyadi János Általános Iskola,
DARUS a gyermekekért.
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
Barcsák Marianna KPSZTI
TÁRSADALMI INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM

FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
DARUS a gyermekekért.
Tájékoztató a Győri tanoda-klubról a toborzó önkéntes munkára s 2018
KPSZTI pedagógiai-szakmai szolgáltató
Intézményi szülői munkaközösségi értekezlet
2018/2019 tanév.
Tanévkezdő 2013/14.
Intézményi szülői munkaközösségi ülés
Intézményi szülői munkaközösségi ülés
Előadás másolata:

A 2016/17. tanév szülői tájékoztató Pacsai Általános Iskola

Feltételek Személyi Álláshelyek kerültek meghirdetésre Új feladatkörök: - 1. o.,2. o., 3.o 3 fő tanító - magyar-történelem - iskolapszichológus Tárgyi Nyári karbantartási munkálatok KLIK finanszírozásában, önkormányzati segítséggel (villamosság, vízvezetékrendszer, asztalos – faipari, tisztító-javító festés, függönymosatás, dobogócsiszolás, kerítésfestés, mosógépvásárlás) Megszépült épület, állagmegóvás

A tanév rendje 12/2016.(VI.27.)EMMI rendelet szeptember 01. csütörtök június 15. csütörtök 182 tanítási nap I. félév január 20-ig Tanítási szünetek: -Őszi szünet november (okt.28. ; nov. 07.) -Téli szünet december január 02. ( dec. 21.; jan. 03.) -Tavaszi szünet április (ápr. 12.; ápr. 19.)

Témahetek/tanév rendje Pénzügyi tudatosság és gazdálkodás márc Digitális témahét ápr Fenntarthatóság-környezettudatosság 2017 ápr Célja: gyakorlati ismeretek élményszerű, játékos módon való feldolgozása, szemléletformálás, újszerű pedagógiai módszerek alkalmazása.

Témahetek/innováció Idegen nyelvi témahét a 8. osztály részvételével nov Projektzárás nov :00 Bajorország és Skócia

Projektoktatás/innováció Egészségnap ok. 15. (munkanap áthelyezés) Advent december 20. (tervezet) Sport június Fenntartói (KLIK) és Szülői Munkaközösség támogatásának köszönhetően: anyagi és humánerőforrás biztosítása

Országos kompetenciamérés Szövegértési és matematikai eszköztudás fejlődését mérő rendszer 6. és 8. évfolyamon, valamennyi tanulóra kiterjedően Oktatási Hivatal szervezi május 24-én A tanulók idegen nyelvi szövegértési képességeit vizsgáló felmérés 6. és 8. évfolyamon angol/német nyelvből OH május 17. A mérés napja tanítási napnak minősül

Felmérések Diagnosztikus fejlődésvizsgálat: A tanuló eltérő ütemű fejlődéséből, fejlesztési szükségleteiből fakadó egyéni hátrányok csökkentése, valamint az alapkészségek sikeres megalapozása érdekében az általános iskolák október 10-ig felmérik az első évfolyamon tanulók körét A tanulók fizikai állapotának és edzettségének vizsgálata: Országos mérés, értékelés keretében elvégezzük a felmérést január 09-április 30. között az 5-8. évfolyamon

Tantárgyak, tantervek Az új kerettanterveket a 2013/2014-es tanévtől, idén szeptembertől már 1-8. évfolyamon -A tantervekbe tíz százaléknyi szabadon felhasználható órakeret – a tananyag elmélyítése, gyakorlása, ismétlése 1-8. évfolyamon erkölcstan/hit- és erkölcstan 1-8. évfolyam mindennapos testnevelés 5. évfolyam tánc és dráma (hon- és népismeret helyett)

2016. Szeptemberében életbe lépő, a tanulói terheket csökkentő intézkedések Tanmenet átdolgozása, szaktárgyi struktúra módosítása: - alkalmazkodás a tanulócsoportokhoz, egyes tanulói képességekhez és tanulási tempóhoz (gyakorló és ismétlő foglalkozások beillesztése) Tanóra felépítése az 1-2. évfolyamon : - 30 perc szakmai munka, majd játékos foglalkozás -Pedagógusaink korában is éltek ennek lehetőségével -Jogszabályi megjelenés

Tankönyv KELLO (Könyvtárellátó Nonprofit Kft.), központilag kiadott tankönyvjegyzék 1-8. évfolyam kísérleti tankönyv az OFI (Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet )fejlesztett, egyéb kiadó A tankönyvek ára az elmúlt években csökkent (kísérleti könyvek), szülői költségek csökkentése Hiánytalanul megérkeztek 1-4. évfolyam térítésmentes, 5-8. évfolyam normatíva - Könyvtári kölcsönzéssel biztosított

Pályázatok, Programok TÁMOP Hazai és nemzetközi testvériskolai kapcsolatok kialakítása – Erőszakmentes kommunikáció (osztályfőnöki és életvitel tanórák) TIOP Intézményi informatikai infrastruktúra fejlesztése a közoktatásban (tabletek, laptopok) Integrációs Pedagógiai Rendszer : képesség- kibontakoztató, integrációs felkészítést végzünk az oktatási esélyegyenlőség jegyében (egyéni fejlesztés, mentori hálózat)

Munkarend évi CXC. tv. 27§ (2) előírja a 16 óráig kötelezően megszervezendő egyéb foglalkozást, illetve az azon való részvétel kötelezettségét Délutáni foglalkozások eredményessége, hatása a tanulmányi előmenetelre Napközi, tanulószoba, középiskolai előkészítők, tehetséggondozás, felzárkóztatás, röplabda, Bozsik foci, kézilabda utánpótlás, Táltika művészetoktatás, karate Havi 1 alkalommal péntek osztálydélután (közösségfejlesztés)

Tehetséggondozás, kultúra Versenyek, pályázatok alsó és felső tagozaton (helyi, külsős, levelezős) Eredmények, sikerek folytatása-fenntartása Filharmónia Hangversenysorozat 1400,- Ft (november végéig részletben is) Hevesi Sándor Színház Zalaegerszeg 4000,- Ft (október 15-ig) Bábszínház helyben

Kapcsolattartás Szülői értekezletek : szept. 05. február 13. Fogadóórák (egyéni: órarend alapján, nevelőtestületi: nov. 14., febr. 13., máj. 15.) Lényeges eleme a gyermek tanulmányi előmenetelének Elérhetőségek: , Honlap: Pacsai Általános Iskola Facebook oldala ETIKUS használat (elérhetőség megadása az osztályfőnököknek)

„Úgy érezzük, hogy amit teszünk, csak egy csepp a tengerben. Anélkül a csepp nélkül azonban sekélyebb volna a tenger.” Teréz anya Köszönöm a figyelmet! Pálos Henrietta szeptember 05.