Szakmai gyakorlat Szarvas 2016. április 3. – 16. ERASMUS+ Gál Ferenc Főiskola Szarvasi Gyakorló Általános Iskola és Gyakorlóóvoda, Bölcsöde.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Avagy egy hét másképpen 2011/2012. tanév 5. évfolyam SZÜLŐFÖLDÜNK PROJEKT.
Advertisements

JÁSZKISÉRRŐL KÁRPÁTALJÁRA Történelmünk nyomában Kárpátalján - nemzettudat formáló kirándulás -
„Hull a pelyhes fehér hó…”
Elfogadlak Alapítvány
A söjtöri Deák Ferenc Általános Iskola látogatása a Tömörkény István Munkaegységben.
Élménybeszámoló június 15-én kezdetét vette az osztálykirándulásunk. Még alig szálltunk fel a vonatra, de már korgott is a gyomrunk. Elővettük.
Comenius program készítette: Zakhariás Laura. „Egész életen át tartó tanulás“ Oktatás támogatása, minden korosztály számára, több programon keresztül:
Óvoda.
GÁRDONYI GÉZA EMLÉKHÁZ
Szülői elégedettség mérés eredménye
Egészségvédemli hét 3.c7.csoport Jankuly Gyuláné, Varga Istvánné.
„Művészettel a jövő művészeiért” TÁMOP-3. 1
Kis csoport szeptember
Napköziotthonos Óvoda Jánkmajtis
„CSOPORT VEZET CSOPORTOT”
Ifjúsági és szabadidős programok Legyen az esély egyenlő- esélyteremtés a Sásdi kistérségben
Széchenyi István Általános Iskola Készítette: Jobbágy Piroska
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP /
Széchenyi István Általános Iskola Készítette: Galacz Adri
COMENIUS PROGRAM.  „Egész életen át tartó tanulás programja“  Iskolák nemzetközi együttműködése Mi is az a Comenius?
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
Fazekas fesztiválon jártunk április 25-én A zalaegerszegi Skanzenben.
„Legyél te is természettudós!” TÁMOP
„Színház az egész világ…”
Nyári tábor 2011.
Vörösmarty Mihály Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény
Katica csoport Október Tűz modul
SZONEK BÜKKÖSDI ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS ÓVODA TAGINTÉZMÉNYE
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
Beszámoló a Zöld szemüveggel a fenntartható életért projekt megvalósításáról Dr. Budayné dr. Kálóczi Ildikó a projekt szakmai vezetője Debrecen, 2009.
TÁMOP / Önálló innováció az Erkel Ferenc Tagintézményben Délutáni sportfoglalkozás alsó tagozatos gyerekek részére készítette: Mócsán.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Szakmai gyakorlat Németországban CHEMNITZ 2011 júl. 31-aug 27 8 keresked ő, 8 szakács, 8 „ügyviteles”
A Köztársaság Téri Óvoda bemutatása
Budapesti Ward Mária Általános Iskola
Anglia Portsmouth.  Az angliai utazásunknak talán a szállás volt az egyik leg meghatározóbb kérdése számomra, hiszen mindég érdekelt, hogy hogyan élnek.
Kalocsai Fényi Gyula Általános Iskola Belvárosi Általános Iskolája
TURIZMUS, KIÁLLÍTÁSOK Egyházi könyvtárak a 21. század elején EKE konferencia Budapest, OSZK március 25.
Tehetséggondozás színesen
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
Más lettem? Más lettem..
Más lettem? Más lettem. Polgár Fanni
Óvodahívogató Bárka Baktalórántházi Református Óvoda
Debreceni Egyetem Gyakorló Óvodája. Tehetségpontunk Humán erőforrás Speciális képesítések Tehetségműhelyeink: -Borsószem bábcsoport -Kismesterségek -Gyermektorna.
-minősített közoktatási típusú sportiskola szeptemberétől induló első osztályai:
Szarvas Szakmai gyakorlat. ERASMUS+ ERASMUS+ Európai Uniós pályázat Gál Ferenc Főiskola Szarvasi Gyakorló Általános Iskola és Gyakorlóóvoda,
ÁLLATI HETEK HÁROM HETET MEGHALADÓ PROJEKT. A TÉMA: Állatok és állatvédelem A TÉMA: Állatok és állatvédelem.
„Mutasd, csinálom, tudom, nem adom fel” tanári továbbképzési program Malaga Február
Szarvas. Gál Ferenc Főiskola Szarvasi Gyakorló Általános Iskola és Gyakorlóóvoda, Bölcsőde.
Jó együtt lenni! Idősek Otthona Bakonyszentlászló.
„automata élet” Berettyóújfalui SzC Veress Ferenc Szakképző Iskolája NEMZETI TEHETSÉG PROGRAM NTP-KKI-B Köznevelési és a kulturális intézményekben.
Bornemisza Óvoda
(Szeged, Temesvári krt. 42.)
Gál Ferenc Főiskola Pedagógiai Kar
A dajka a nevelés folyamatában
Jókai Mór Református Általános Iskola 3. osztálya
NAPIREND, KÁRPÁTALJA Határtalanul utazás.
A dajka kötelességei 1846-ban
Állati jó tábor
Bemutatkozunk.
Az 5.b karácsonya.
Sík Ferenc – Csongor és Tünde
Generációk találkozása Készítette: Giricz Nikolett
Ruzsa, Csongrád megye délnyugati részén, Szegedtől 40 km-re fekvő kistelepülés.
HELYI ÉRTÉKEK KÖZVETÍTÉSE AZ ÓVODÁS GYERMEKEKNEK
VALLÁSOS ÉS ERKÖLCSI NEVELÉS A KATOLIKUS ÓVODÁKBAN
Szakmai gyakorlat Szarvas.
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Kabar utcai óvoda vasgyár.
Készítette: Dóka István
Előadás másolata:

Szakmai gyakorlat Szarvas április 3. – 16. ERASMUS+ Gál Ferenc Főiskola Szarvasi Gyakorló Általános Iskola és Gyakorlóóvoda, Bölcsöde

B lépcsőház - létszám: 27 Óvónők: Hárskúti Evelin - kedves - gondoskodó - segitőkész - érthető, tiszta beszéd Gyekiczki Istvánné (Piroska néni) - kedves - figyelmes - motiváló - érthető, tiszta beszéd Dajka: Ági néni Cseresznye csoport (művészeti)

A csoport szokásrendjei  Reggeli – folyamatosani  Tízórai – felszeletelt gyümölcs  Ebéd – önálló megterítés, kitalálós játék, ima  Higénia – étkezés előtt, kinttartózkodás után  Mesehallgatás közben gyertyagyújtás  Előadás közben csoport trikó viselése  Elkészitett rajzok kiállitása

Játéktevékenységek  Kötött:  rajzolás  Kötetlen:  Konstruktív: várépítés,  Didaktikus: puzzle  Szerepjátékok : tanítós

Kinttartózkodás

Edukaciós tevékenységek Nyelvi nevelés: Anyák napi műsorra való gyakorlás Versek: Ma jó voltam, Feleselő Mesehallgátás: Csizmás kandúr Testnevelés : - bemelegités - gimnasztikai gyakorlatok - játékok pl: szöcske,terpeszfogócska

Besegítés az ovónőknek béka és bagoly dísz készítése

Szabadidős tevékenységek

Ópusztaszer április 9. - Magyarság történetének nemzeti emlékhelye ROTUNDA (múzeumépület): Feszty-körkép: - festmény, magyarok bejövetele Árpád - emlékmű : - Történelmi Szoborpark

Skanzen : - XX. sz. tanyái, népi épitészete, mezővárosi életmódja Iskola: - régi tanitási óra bemutatása Jurták: - vandorló nomádok, magyarok lakóépülete volt Olvasókör: - ének, muzsika hely - hangszerek bemutatása pl:dorong,citera,hegedű

Szeged április 4. Kis szinház: - Moliére -Tartuffe- komédia - modern változata

„ Ezalatt a kéthetes gyakorlat alatt nagyon sok tapasztalatot szereztünk, és rengeteg élményben volt részünk. Délelőtt, az óvodában megfigyelhettük az óvodások mindennapjait, szokásait, az óvónők munkáját. Délután sem unatkoztunk, hiszen minden nap különböző programok vártak ránk, pl Arborétum, Állatpark, Múzeum. Persze pihentünk is a Szent Klára Gyógyfürdőben és a Szegedi színházban. ” Tóth Tünde véleménye

„ Az Erasmus program által eljutottunk két hetes gyakorlatra szarvasra. Nekem legjobban a szabadidős tevékenységek tetszettek, mivel nagyon sok új látványosággal ismerkedtünk meg pl: Tessedik sámuel múzeum, Szárazmalom, Ópusztaszer, Szent Klára Gyógyfürdő. A gyakorlat legjobb része gyerekekkel és óvónőkkel való foglalkozás és az ő személyiségük megismerése. A szabadidős kinttartózkodás alatt nagyon jól éreztük magunkat és nagyon sokat nevettünk. Ez a kéthetes gyakorlat a tapasztalatszerzés szempontjából volt nagyon fontos számomra. Remélem jövőre is eljuthatok szarvasra erre a csodálatos helyre. ” Kósa Nikolett véleménye

„Az Erasmus program lehetővé tette számunkra, hogy eljussunk egy 2 hetes szakmai gyakorlatra, Szarvasra. Az óvodaban kedvesen fogadtak minket, az óvónők aranyosak, segítőkészek voltak. A kicsik életébe gyorsan becsöppentünk, akik a szívükbe zártak bennünket, s mi is őket. Megismerkedhettünk mindennapjaikkal, szokásaikkal, személyiségeikkel és az óvónők munkáival. Ez alatt a 2 hét alatt szebbnél szebb élményekben volt részünk és rengeteg tapasztalatot szereztünk, amit majd a közeljövőben feltudunk használni. Köszönöm a lehetőséget.” Varga Katalin véleménye

A prezentációt készítették: Tóth Tünde Kósa Nikoletta Varga Katalin Köszönjük a lehetőséget!