Zárórendezvény Helye: Városi Művelődési Központ Ideje: 2012. január 31.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Advertisements

Dél-Dunántúli Regionális Forrásközpont Szolgáltató Nonprofit Kft.
Jóvá Tett Hely Közösségi Foglalkoztató
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
TÁMOP /08/ „ A közművelődési szolgáltatások fejlesztése Törökszentmiklós és Fegyvernek településen” TÁMOP / „A közművelődési.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
KÖSZÖNTÖM A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Tájékozódási Futásért Egyesület nevében.
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
„Lépj feljebb! Tanulj tovább! Segítünk! A sarkadi Ady Endre - Bay Zoltán Középiskola és Kollégiumban”
Nyitó rendezvény „Motiváló képzések és kapcsolódó szolgáltatások a ”Pro-Team” Nonprofit Kft-nél.” TAMOP A2-12/ október 18.
SZEREP TANMŰHELY ESÉLYEGYENLŐSÉGI RENDEZVÉNY március 25. West Hungary Humán Szolgáltató Közhasznú Nonprofit Kft.
„Megváltozott világ?!” TÁMOP /1-2F projekt Dr. Ádám Szilvia.
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
„Nyitott kapu” a rendszeres testmozgásért és kapcsolódó egészségfejlesztési programok Vámospércsen Ménes Andrea polgármester.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Szűts József Általános Iskola
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
E-learning alapú komplex képzések
KÖLYÖKKUCKÓ – ALTERNATÍV REINTEGRÁCIÓS PROJEKT A JÖVŐ MUNKAVÁLLALÓIÉRT Regionális Érdekvédelem Alapítvány - Nyíregyháza ___________________________________________________________________.
Az ÉRÁK felnőttképzési tevékenysége, a fejlesztés főbb irányai.
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
A felnőttoktatás funkciói Magyarországon
TIOP / „A tudás kulcsa” – tanulói laptopok az élethosszig tartó tanulás kulcskompetenciák fejlesztéséhez. Kedvezményezett: Jászárokszállás.
Rehabilitáció - Érték - Változás (RÉV): Megváltozott munkaképességű személyek munkaerő-piaci helyzetének elősegítése érdekében történő rendszerszintű képzési.
Kisújszállás: itt mindenkire szerep vár TÁMOP A közművelődés a nem formális és informális tanulás szolgálatában.
A diákok/fiatalok és az aktív államporság „Civil szervezetek és a közoktatási intézmények közösségi kapcsolatai” Salgótarján, január 29.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
A JÓKAI MÓR MŰVELŐDÉSI KÖZPONT PROJEKTJE
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás Egy kísérleti projekt tapasztalatai Balázs Ákos Szövetség az Életen Át Tartó Tanulásért 2010.
Dr. Fodor Imréné Pécsi Regionális Képző Központ igazgatója
SAVARIA TISZK - működés tapasztalatai - Salgótarján, december 12.
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
Az Európai Unió által társfinanszírozott projekt 1 Ikonok és Indexek Projekt (A felnőttképzés hozzáférésének fejlesztése Újpesten, különösen a halmozottan.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
DÉMÉTER PROGRAM AZ ABA-NOVÁK KULTURÁLIS KÖZPONTBAN TÁMOP 3.2.3/09/ „Építő közösségek”, közművelődési intézmények az élethosszig tartó tanulásért.
Digitális kompetencia-fejlesztés TÁMOP /3
TÁMOP /1/B Gyermekek és fiatalok integrációs programjai Csomópont - Ifjúsági Információs Pont kialakítás Álláskereső klub.
„A szép tettek közösek…” Visszatekintés a projekt eddigi szakmai megvalósítására.
Mire jutottunk? HEFOP Albert Fruzsina, vezető monitor.
A digitális pedagógiai módszertan fejlesztése a Körzeti Általános Iskolában TIOP / Digitális pedagógiai innováció útján Projektzáró.
A „NYÍLÓ ABLAKOK” című projekt bemutatása KOVÁCS ÁRPÁDNÉ
Az egészségvédelmi program megvalósításának értékelése A program ideje: – A Béres József TIT Kisvárdai Egyesületének Egészségvédelmi.
INNOLEARN KONFERENCIA Gödöllő, szeptember 26.
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
IKT alapú kompetenciák a XXI. századi pedagógusképzésben
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
„NŐ AZ ESÉLY” TÁMOP B-2- 12/ , 0012.
„Adj teret, nyiss utat! – Szociális kompetenciákkal a hátrányok ellen” TÁMOP A-12/
1 TÁMOP A-13/ A TÁMOP A-13/1 „Társadalmi partnerek kapacitásfejlesztése a Konvergencia Régióban” Pénzügyi tájékoztató
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
TÁMOP „Út a munka világába” Közép-magyarországi Regionális Munkaügyi Központ dr. Nyári Tibor projektvezető.
Az Új Széchenyi Terv - keretében kiírt TÁMOP -_3.3.10/A-12 kódszámú, A hátrányos helyzetű tanulók iskolai sikerességének elősegítése a Lévay József református.
A Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület tevékenységének bemutatása GYURKÓ BÉLA (megyei kapcsolattartó)
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
TÁMOP / „GYÖNGYÖSSOLYMOS ÖSSZEFOG A CSALÁDOKÉRT, A MUNKÁÉRT!”
TÁMOP B ,,Esély a Vass Jenő Óvoda és Bölcsőde gyermekeinek” Halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek támogatásának eredményessége 3.
„ÚT A JÖVŐBE” Pályaválasztást segítő, pályaorientációs program a gyermekotthonokban és lakásotthonokban nevelkedő gyermekek számára.
A projekt megvalósítását támogatja a Belügyminisztérium Nemzeti Bűnmegelőzési Tanácsa „A legkisebb ellenállás” – bűnmegelőzés a szépkorúak körében BM –
Nemzeti Foglalkoztatási Akcióterv (2004) Magyarország 2006.június
TÁMOP /10/ Együtt-Működők Nevelési-oktatási intézmények tanórai, tanórán kívüli és szabadidős tevékenységének támogatása szeptember.
TÁMOP „A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése” Előadó: Petromán Anikó.
„NŐ az esély” TÁMOP B-2-12/
„Referenciaintézmény kialakítása a II
Előadó: Dorka Péter SZTE JGYPK TSTI
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
A LURKÓ-TÁBOR, mint a jó gyakorlat dokumentációja
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

Zárórendezvény Helye: Városi Művelődési Központ Ideje: január 31.

„Élj a lehetőséggel!” TÁMOP / Projektkezdés A Városi Művelődési Központ a Társadalmi Megújulás Operatív Program keretében meghirdetett „Építő közösségek” közművelődési intézmények az élethosszig tartó tanulásért elnevezésű felhívásra „Élj a lehetőséggel” címmel pályázatot nyújtott be, melyen 67 MFt.- összegű támogatásban részesült- A projekt időtartama 15 hónap.

„Élj a lehetőséggel!” TÁMOP / Pályázati célok: A közoktatási rendszer hatékonyságának javítása a közművelődési intézmények bevonásával és eszközeivel A gyermek és ifjúsági korosztály bevonása a formális oktatást támogató és kiegészítő új tanulási formákba, programokba, szolgáltatásokba A hátrányos helyzetű csoportok bekapcsolása az egész életen át tartó tanulás folyamatába A fejlesztés mindezt a közművelődési intézmények és szervezetek oktatás-nevelési szolgáltatásainak fejlesztése és támogatása révén valósítja meg Cél, az „alkalmassá” tétel, az új tanulási formák elterjesztése, látogatottság növelése Az iskola rendszeren kívüli szolgáltatások arányosan, területileg hasonlóan, minél teljesebb körben legyenek elérhetőek

„Élj a lehetőséggel!” TÁMOP / Részcélok: Az egész életen át tartó tanulás formáinak, alkalmainak, tartalmainak bővítése, a hátrányos helyzetű csoportok bevonásával a résztvevői kör szélesítése A lakosság digitális és nyelvi kompetenciáinak fejlesztése A társadalmi tanulási folyamat és a demokratikus jogok gyakorlását segítő kompetenciák fejlesztése Megtartó képességet segítő helyi közösségi programok megvalósítása

„Élj a lehetőséggel!” TÁMOP / Pályázati tevékenységek: Komponensek: B) Oktatást kiegészítő, iskolarendszeren kívüli programok, különösen az ifjúsági korosztálynak szóló képesség és kompetencia fejlesztő, tehetséggondozó és közművelődési programok C) Digitális és nyelvi kompetenciák fejlesztése, a digitális írástudás és alapkompetenciák megszerzése D) Demokratikus jogok gyakorlását segítő kompetenciák fejlesztése

„Élj a lehetőséggel!” TÁMOP / Célcsoportok: Romák Alapfokú oktatási intézményből lemorzsolódottak Alacsony végzettségűek Képesítés nélküliek Regisztrált álláskeresők Tartósan inaktívak GYED-en, GYET-en vagy GYES-en lévők Megváltozott munkaképességű, fogyatékkal élő emberek Pályakezdő munkanélküliek Tartósan álláskeresők Egyszülős családban élők, 3 vagy többgyermekes családban élők, intézményben élők

„Élj a lehetőséggel!” TÁMOP / A projekt megvalósításában résztvevők: Városi Művelődési Központ Rakamaz Város Önkormányzata képviseletében Farkas Ernő polgármester Dr. Karakó László országgyűlési képviselő Csécsi Attila projektmenedzser Kőmíves Anna projektasszisztens Nádasdi Frida pénzügyi vezető Zajácz Miklós felnőttképzési, szakmai módszertani szakember Lakatos Zita közművelődési szakember Képzési vállalatok Erzsébet Királyné Oktatási és Nevelési Intézmény

„Élj a lehetőséggel!” TÁMOP / Tevékenységtípusok, jellemzőik Eszközbeszerzés Szakkörök Tréningek Táborozás Digitális kompetencia képzés Nyelvi kompetencia képzés Demokratikus jogok foglalkozás Demokratikus jogok tanulmányi kirándulás Környezetvédelmi előadás

„Élj a lehetőséggel!” TÁMOP / Eszközbeszerzés A pályázatban való célok megvalósítása érdekében az alábbi eszközök kerültek beszerzésre:  6 db P4 multimédiás számítógép és monitor  1 db projektor  1 db digitális fényképezőgép  1 db notebook  1 db 30 Gb digitális kamera  1 db videókeverő

„Élj a lehetőséggel!” TÁMOP / Egyéb igénybevett szolgáltatások Kockázatfelmérés és kommunikációs terv készítése Tájékoztatás és nyilvánosság biztosítása Közbeszerzési eljárások lefolytatása Könyvvizsgálat Toborzás (célcsoportok felkutatása) Internetes megjelentetés Sajtótájékozatató, TV és sajtómegjelenés

„Élj a lehetőséggel!” TÁMOP / Média szakkör A foglalkozások 18 fő részvételével 25 alkalommal kerültek megtartásra a Városi Művelődési Központban. A résztvevők megismerkedtek a média fogalmával, az újságírás főbb műfajaival, a filmtörténet korszakaival, a riportkészítéssel, a TV és rádió világával.

„Élj a lehetőséggel!” TÁMOP /

„Élj a lehetőséggel!” TÁMOP / Tánc szakkör A foglalkozások szintén 18 fővel és 25 alkalommal került megtartásra az Erzsébet Királyné Oktatási és Nevelési Intézményben. A tánc az önkifejezés egyik eszköze, lehetőséget teremt mozgáskultúránk fejlesztésére. A résztvevők elsajátították Magyarország három táncdialektikusát: a nyírségi, a szatmári és a nagyecsedi csárdások lépéseit.

„Élj a lehetőséggel!” TÁMOP /

„Élj a lehetőséggel!” TÁMOP / Digitális világ szakkör A foglalkozások helyszíne az Erzsébet Királyné Oktatási és Nevelési Intézmény. A csoport létszáma 18 fő. A résztvevők elsajátították az internet alapismereteit, biztonságos használatát, hálózatok felépítését, a levelezést, az online kommunikációt, fájlok letöltését, az internet veszélyeit és azok elleni védekezését.

„Élj a lehetőséggel!” TÁMOP /

„Élj a lehetőséggel!” TÁMOP / Zöldek csoportja szakkör Rakamaz város kedvező elhelyezkedése számos kirándulási lehetőséget kínált a résztvevők számára, hiszen közel található a Tisza- és Bodrog folyó, a Zempléni-hegység és a Nagy-Morotva. A foglalkozások keretein belül számos program került megszervezésre: horgászverseny és kirándulás, ásványgyűjtés, kerékpártúra, papír- és szelektív hulladékgyűjtés szervezése, környezetünk védelme az ember és a természet között.

„Élj a lehetőséggel!” TÁMOP /

„Élj a lehetőséggel!” TÁMOP / Vitalitás klub-, sport és életmód szakkör Szakkör célja az egészséges életmód kialakítása, az emberek életminőségének javítása. A résztvevők az alábbi foglalkozásokon vettek részt: téli foglalkozások a szabadban, helyes fogápolás szabályai, helyes táplálkozás fontossága, különböző sportágak elsajátítása, D.A.D.A. (drog, alkohol, dohányzás, AIDS) program megismerése és közös gyalogtúra a Tokaji Nagy-Kopasz hegyen.

„Élj a lehetőséggel!” TÁMOP /

„Élj a lehetőséggel!” TÁMOP / Vizuális szakkör Célja fejleszteni a résztvevő gyermekek manuális és konstruáló képességét, kreativitásukat, esztétikai érzékenységüket, kézműves tevékenységek iránti nyitottságukat. A szakkör tanmenete: batikolás, gyöngyfűzés, gyertya- és gipszöntés, üveg- és textilfestés, bábkészítés és agyagozás. A gyermekek lehetőséget kaptak tehetségük kibontakoztatására, kézügyességük és technikai érzékük, tervező fantáziájuk fejlesztésére.

„Élj a lehetőséggel!” TÁMOP /

„Élj a lehetőséggel!” TÁMOP /

„Élj a lehetőséggel!” TÁMOP / Kommunikációs képességek és technikák fejlesztése tréning A foglalkozás egy csoportban 7 fő részére, 25 foglalkozási alkalommal került megtartásra. A tréning célja: kommunikációs, konfliktuskezelő, problémamegoldó és egyéb képességek fejlesztése, sikeres beilleszkedés a munka világába.

„Élj a lehetőséggel!” TÁMOP /

„Élj a lehetőséggel!” TÁMOP / Pályaorientációs tréning Célja a pályaismeretek bővítése, jövőképek felvázolása, alternatívák keresése, pályaelképzelések és pályacélok megfogalmazása, a pályadöntés meghozatala és cselekvési tervek kidolgozása. A tréning tananyaga: munkaadó és munkavállaló viszonya, munkalehetőségek megismerése, az OKJ-s szakmák megismerése, különböző szakmák képzése és képzési színvonala, egyéni életpálya terv készítése.

„Élj a lehetőséggel!” TÁMOP /

„Élj a lehetőséggel!” TÁMOP /

„Élj a lehetőséggel!” TÁMOP / Álláskeresési, önismereti és személyiségfejlesztő tréning Célja: hatékony álláskeresési technikák (önéletrajz írás, munkapiaci marketing, felkészülés az állásinterjúra) megismerése és elsajátítása, az intenzív álláskeresés, illetve álláskeresési folyamat lépéseinek megtervezése. Önmagunk megismerése, rejtett tartalékaink felszínre hozatala. A tréning tananyaga: munkaerőpiac megismerése, munkalehetőségek felmérése, keresési csatornák felkutatása.

„Élj a lehetőséggel!” TÁMOP /

„Élj a lehetőséggel!” TÁMOP /

„Élj a lehetőséggel!” TÁMOP / Táborozás 2x6 napos fő részvételével kompetencia fejlesztő táborozás a Szamoskéri Liget Gyermek és Ifjúsági táborban megismerve Szabolcs-Szatmár- Bereg megye szatmári részének nevezetességeit. Az egy táborban megvalósított 45 perces tanulási alkalmak száma 8 db volt. Célja: kompetenciafejlesztő és szabadidős foglalkozások, kiegészítő programok megszervezése, a programok anyagi és tárgyi eszköz szükségleteinek biztosítása.

„Élj a lehetőséggel!” TÁMOP /

„Élj a lehetőséggel!” TÁMOP /

„Élj a lehetőséggel!” TÁMOP /

„Élj a lehetőséggel!” TÁMOP / Digitális és nyelvi kompetencia képzés Digitális kompetencia képzés: 10 csoport, csoportonként 8 fővel, 100 órában Nyelvi kompetencia képzések: - Angol nyelvi képzés: 7 csoportban, csoportonként 10 fővel, 100 órában - Német nyelvi képzés: 3 csoportban, csoportonként 10 fővel, 100 órában

„Élj a lehetőséggel!” TÁMOP /

„Élj a lehetőséggel!” TÁMOP /

„Élj a lehetőséggel!” TÁMOP /

„Élj a lehetőséggel!” TÁMOP / Demokratikus jogok foglalkozás Kiscsoportos (8 fő) foglalkozás keretében interaktív ismeretátadás a demokratikus magatartás, a demokratikus alapkészségek és személyi jogok megismerése érdekében. A résztvevők előadás keretében megismerhették az emberi jog fogalmát, az alapvető jogokat, a kollektív és személyi szabadságjogokat, munkához, pihenéshez, testi- és lelki egészséghez, művelődéshez és az egészséges környezethez való jogokat.

„Élj a lehetőséggel!” TÁMOP / Demokratikus jogok és tanulmányi kirándulás A demokratikus jogok minél szélesebb körben való megismerése érdekében 8 alkalommal szerveztünk 40 fő/alkalom részvételével parlamenti kirándulásokat. A látogatás során tárlatvezetés mellett megtekintették az Országház főlépcsőjét, a Kupola termet, a Koronázási Jelvényeket, az Északi társalgót és a Felsőházi üléstermet. A csoportok tagjai részletes tájékoztatót kaptak az országgyűlés munkájáról, működéséről. Az Országház megtekintését követően a résztvevők megismerhették a Millenáris Park nevezetességeit, főbb kiállítócsarnokait.

„Élj a lehetőséggel!” TÁMOP /

„Élj a lehetőséggel!” TÁMOP /

„Élj a lehetőséggel!” TÁMOP / Szabályozás felépítése Kedvezményezett, projektmenedzsment felelőssége Programfelelősök, megvalósítók kapcsolata Dokumentációk, PEJ, kifizetési kérelmek készítése, vezetése Fotók, kész anyagok, produktumok Projektzárás

„Élj a lehetőséggel!” TÁMOP / Kommunikáció, nyilvánosság, elégedettség Beépülés a köztudatba – eredményes információ áramlás Eredmények bemutatása, sikerek Partneri elégedettség mérése

„Élj a lehetőséggel!” TÁMOP / Fenntarthatóság biztosítása Résztvevők tapasztalata, megerősödése, sikerélmények Tevékenység beépülése a közreműködő szervezetek programjába Felnőttképzési rendszerek megjelenése a közművelődésben

„Élj a lehetőséggel!” TÁMOP / Projektzárás Az eredmények, tapasztalatok, pozitív visszajelzések birtokában a Városi Művelődési Központ célja további pályázati források bevonásával folytatni ezen új tanulási formákat, bővíteni az intézmény látogatottságát, biztosítani a formális oktatás hatékonyságát, bővíteni az egész életen át tartó tanulás tartalmát és résztvevői körét.