I. számú Összevont Óvoda Heten egy nyelven. Küldetésnyilatkozatunk Hisszük és valljuk, hogy a gyerekek nevelése során megfelelünk azoknak az értékeknek,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A KÓPÉVÁR ÓVODA SZAKMAI BESZÁMOLÓJA A TÁMOP
Advertisements

Elfogadlak Alapítvány
Óvoda.
Szülői elégedettség mérés eredménye
„Művészettel a jövő művészeiért” TÁMOP-3. 1
Az iskolai szociálismunka
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Kis csoport szeptember
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
Napköziotthonos Óvoda Jánkmajtis
Bölcsőde – óvoda közös intézményként történő működtetése
A Németh László Angol Testnevelés Tagozatos Általános Iskola
A Z IKCS TEVÉKENYSÉGE TÁMOP integrÁLOM Kovácsné Borbély Zsuzsa.
SZONEK Liszt Ferenc Utcai Bölcsőde és Óvoda Szentlőrinc
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Kastélykert Körzeti Óvoda
Fecske úti Óvoda bemutatása
Óvoda-iskola átmenet a Józsefvárosban
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
"Legyen az esély egyenlő ..."
Albert István Téri Napovi Kisvaszar
CSALÁDI NAPKÖZIT MŰKÖDTETŐK RÉSZÉRE SZERVEZETT TANFOLYAM ( Program-akkreditációs lajtsromszáma: PL-2661)
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
Az óvoda-, és iskolapszichológia szakmai feladatkörei
NEVELÉSI TANÁCSADÓ munkatársai.
TEVÉKENYSÉGÜNK a tanév során. augusztus – szeptember őszi szűrés az óvodákban az 5. életévüket betöltött gyermekek részére logopédiai szűrés csoportos.
II. Kerületi Védőnői Szolgálat gyermekvédelmi tevékenysége
Széchenyi Körúti Sportiskolai Általános Iskola és AMI
HEF OP / A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE
Budapesti Ward Mária Általános Iskola
PROGRAM.
Ötletek, javaslatok a kritériumok dokumentum szintű beépítésére
A tanulók felkutatásának és beiskolázásának folyamata Iskolai, önkormányzati kapcsolati táblázat Névtáblázat (adatbázis) Települési útvonal Tájékozató.
Tehetséggondozás színesen
A tanév rendje 2014/2015-ös tanév
 Iskolák magatartása  Tanulók motiváltsága  Szülők elhivatottsága  Gyermekjóléti Szolgálatok, családsegítők, gyámok, nevelőszülők véleménye JULI.
2010/2011.  az óvoda-iskola átmenet megkönnyítése.
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
A tanév rendje 2015/2016-os tanév.
BIHARINÉ dr. KREKÓ ILONA főiskolai docens
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Általános tájékoztatás Körzetünk Feál1-2. évfolyam Darus3-8. évfolyam „Gurulós módszer” Általános osztály (a) - projektoktatás Emelt óraszámú matematika.
 Nógrádmarcal Nógrád megyében, Balassagyarmattól 10 km-re található zsák település  A Cserhát hegység északi nyúlványának szélén, az Ipoly völgyének.
Gyógypedagógiai Óvoda és Fejlesztő nevelés-oktatás munkaközössége tanév.
„ÍVELJETEK CSILLAGOK!” ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROJEKT A II. RÁKÓCZI FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI-BAN TÁMOP B
Az iskola és a szülők kapcsolattartási formái a Csaholci Általános Iskola intézményében Készítette: Kádár Ágnes mesterpedagógus szaktanácsadó
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki, ha nem tud addig tartani, amíg megnövök, hanem guggoljon ide mellém, ha nemcsak hallani, de érteni is akar, hogy.
A SZÜLŐI KOMPETENCIA TÁMOGATÁSA A KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÓVODÁJÁBAN Budapest augusztus 31.
Óvodai szakmai programok, továbbképzések bemutatása 2013/2014 Készítette: Grolyóné Szabó Éva szeptember 11. KPSZTI, Óvodavezetői Értekezlet.
II. Kerületi PSZSZ Honfiné Nagy Andrea Gál Nóra
Márkus Lászlóné Intézményvezető Közoktatási szakértő
Hogyan lesznek növendékeink iskolaérett gyermekek?
DARUS a gyermekekért.
Bornemisza Óvoda
A viselkedés és az iskolaérettség kapcsolata
A Fejér Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Bicskei Tagintézménye
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki,
A dajka a nevelés folyamatában
Szakszolgálati feladatellátás a JNSZMPSZ Kunhegyesi Tagintézményben
Ágazatközi együttműködés
NEVELŐI ÉRTEKEZLETRE A FÉLÉVES ÉRTÉKELÉS ELŐKÉSZÍTÉSE Farkasné Egyed Zsuzsanna saját óvodai munkaanyag, forrásként felhasználható.
„SZÜLŐI KLUB” – DÉLUTÁNI FOGLALKOZÁSOK
Szolnoki Tagintézmény
DARUS a gyermekekért.
avagy a megismerési folyamatok probléma alapú tervezése
DARUS a gyermekekért.
DARUS a gyermekekért.
HELYI ÉRTÉKEK KÖZVETÍTÉSE AZ ÓVODÁS GYERMEKEKNEK
Kisgyermekes Anyukáknak, Apukáknak
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

I. számú Összevont Óvoda Heten egy nyelven

Küldetésnyilatkozatunk Hisszük és valljuk, hogy a gyerekek nevelése során megfelelünk azoknak az értékeknek, melyek elvárhatóak az óvodai neveléstől, mert:

családias jellegű kis óvodáinkban barátságos, derűs nyugalmat adó légkör megteremtésével neveljük gyermekeinket.

Szakmailag képesek vagyunk a legtöbbet nyújtani, mert: a játékon, mint elsődleges tevékenységen keresztül az egyéni képességfejlesztés előtérbe helyezésével,

az anyanyelvi kultúra sokoldalú fejlesztésével az óvodai élet napi folyamatában biztosítjuk gyermekeink fejlődését.

Ezen elveket megvalósítva az óvodáinkba járó gyermekek fizikai és lelki egyensúlya biztosíték a sikeres iskolakezdésre.

Összevont óvoda vezetője Szántóné Szabó Erzsébet Székhely: Szitás utca 99. Tel.: 06 (1)

Tagóvodák: Csillag utca 1. Tagóvoda vezető: Várnai Józsefné Tel.: 06(1)

Grassalkovich út 86. Tagóvoda vezető: Ilyés Zoltánné Tel.: 06(1)

Rézöntő utca 24. Tagóvoda vezető: Kristóf Gabriella Tel.: 06(1)

Szitás utca 99. Tagóvoda vezető: Egresiné Beck Zsuzsanna Tel.: 06(1) 289 –

Templom utca 10. Tagóvoda vezető : Verebényi Gáborné Tel.: 06 (1)

Templom utca 167. Tagóvoda vezető: Sándor Józsefné Tel.: 06(1)

Személyi feltételek tagóvodai szinten Dolgozók: Óvodapedagógus (4 fő) / Tagintézmény vezető Pedagógiai asszisztens Dajka(2fő), Konyhai dolgozó (1fő)

Dokumentumok Az intézménnyel kapcsolatos dokumentumok minden óvodában megtalálhatók és megtekinthetők: SZMSZ- Szervezeti Működési Szabályzat PP- Pedagógiai program, Házirend Alapítványunk- Soroksár I. számú Összevont Óvoda Gyermekeiért (Adó 1%) Honlapon minden megtalálható :

Az óvodák profiljai Német nyelvi nevelés: ismerkedés a nyelvvel mondókák, dalok, gyermekjátékok segítségével /Szitás Óvoda, Templom 10. Óvoda/ A többi tagóvodákban jelenleg hangsúlyozott területek az alábbiak: Kompetencia alapú nevelés: 4 modul köré épülő nevelés (Tűz, Víz, Levegő, Föld) /Rézöntő Óvoda, Templom 167. Óvoda/ Néphagyományokra épülő nevelés: minden évben más néphagyomány ápolása, elfeledett népi dalok, játékok, szokások felelevenítése, projektek /Grassalkovich Óvoda/ Ének zene és néptánc: az ének érzelmi hatásának kiemelése minden területen, hangszerhasználat /Csillag Óvoda/

A nevelési év rendje Nevelési év: szeptember 1-jétől augusztus 31-ig. Szorgalmi időszak: szeptember 1-jétől május 31-ig Nyári időszak: június 1-jétől augusztus 31-ig A nyári zárás időpontját a fenntartóval egyeztetve szabályozzuk nevelési évenként. A zárás időpontjáról a szülőket minden év február 15-ig tájékoztatjuk. Az ügyeletek megszervezésének rendje zárás alatt, illetve a nevelés nélküli napokon: Az intézmény nyári, illetve téli zárásának ideje alatt lehetőséget biztosítunk ügyelet igénybevételére az összevont óvoda tagóvodáiban illetve a kerület egy másik, erre a célra kijelölt óvodájában. A nevelés nélküli napokon, valamint nyáron május 31-e után a gyermekeket összevont csoportban helyezzük el augusztus 31-ig. Napi nyitva tartás: hétfőtől péntekig reggel 6-tól délután 17-ig

Napirend szeptember 1-től május 31-ig 6:00 - 7:00 : Ügyelet, összevont csoport 7:00 – 11:45 : Játék a csoportszobában Testápolás Folyamatos reggeli Különböző tevékenységformák kezdeményezése Növekvő időtartamú (5-35 perces) csoportos foglalkozások Beszélgető kör, anyanyelvi játékok Egészségfejlesztő, szervezett mozgás, mozgásos játékok Játék a szabadban Séták, szabad mozgás 11:45 – 13:00 : Testápolás, ebéd 13:00 – 14:45 : Pihenés mesével 14:45 – 17:00 : Teremrendezés, testápolás Uzsonna Játék a csoportszobában, vagy az udvaron

Nyári napirend Június 1-től augusztus 31-ig 6:00 -7:00 : Ügyelet, összevont csoport 7:00 -11:30 : Gyülekezés az udvaron, csoportszobában Mosdóhasználat Folyamatos reggeli Játék, szabadon választott tevékenység Egészségfejlesztő, szervezett mozgás, mozgásos játékok 11: :00 : Tisztálkodás, öltözködés Ebéd Mosdóhasználat 13:00 – 14:45 : Pihenés mesével 14:45 – 17:00 : Teremrendezés, testápolás, uzsonna Játék az udvaron vagy a csoportszobában

Tevékenység formák Verselés- mesélés Ének, zene, énekes játék, gyermektánc Rajzolás, festés, mintázás, kézi munka Mozgás Külső világ tevékeny megismerése, védelme A környezet téri, formái, mennyiségi megismerése a tevékenységekben megvalósuló tanulás Munka jellegű tevékenységek

Kiemelt feladatunk: anyanyelvi nevelés Beszélgető kör Kommunikáció Illemszabályok Beszédkedv felkeltése, fenntartása Beszéd fejlesztés Beszédművelés

ALAPELLÁTÁS AZ ÓVODÁBAN TANKÖTELES KORÚ GYERMEKEK SZÁMÁRA: o logopédiai szűrés o fejlesztő pedagógiai szűrés SZÜKSÉG SZERINTI ELLÁTÁS, szakemberek bevonásával:  logopédiai fejlesztés tanköteles korban  fejlesztő pedagógiai ellátás tanköteles korban  Mozgásfejlesztés  pszichológusi segítség nyújtás  SNI gyermekek fejlesztése, szakértői vélemény alapján  fiatalabb gyermekek (3-4 évesek) szűrése óvónő vagy szülő kérésére

Programok, ünnepek Hagyományos ünnepek:  Születésnapok  Szüreti napok, Márton-nap (németnemzetiségi óvodák)  Mikulás  Karácsonyvárás  Farsang  Anyák napja, évzáró  Madarak és Fák napja  Gyermeknap  Búcsúztató- iskolába készülő gyermekeknek  Kihívás napja  Nemzeti ünnep- március 15-i megemlékezés  Környezetvédelemmel kapcsolatos ünnep / egy világnap évente/  Egyéb rendezvények : Kirándulások, színházi előadások

Fórumok Családlátogatás: ismerkedés céljából Beszoktatás: augusztus utolsó hetében 3 nap. Délelőttönként 9:00-10:30 óráig várjuk a leendő óvodásokat és szüleiket. Szülői értekezlet: évente 2x Fogadó óra: igény szerint, gyermek fejlődéséről, esetleges problémákról. Szülő is kérhet fogadóórát. Nyílt napok: óvodánként változó (családi hét, ismerkedő délután, nyílt délelőttök, kézműves délután) Nyílt ünnepek: óvodánként változó (Mikulás, Karácsony, Farsang, Évzáró, Anyák napja, Gyereknap).

6 ÉVES KORTÓL ISKOLA 3-6 ÉVES KORIG ÓVODA 0-3 ÉVES KORIG CSALÁD GYERMEK FEJLŐDÉSE

Az óvoda kapcsolatrendszere Az óvoda és a család kapcsolata: Az óvoda a családdal együtt, azt kiegészítve szolgálja a gyermekek fejlődését. Az óvoda körültekintően szervezi meg az együttműködés formáit. Formái: Beiratkozás, környezettanulmány, beszoktatás, családlátogatás, nyílt délelőtt, családi hét, munkadélután, szülői értekezlet, fogadó óra Az óvoda és a bölcsőde kapcsolata: Formái: Az óvodavezető részt vesz az óvodai beiratkozások előtt a bölcsődei szülői értekezleten. Egyeztetés a bölcsödéből átkerülő gyermekek fejlettségi szintjéről.

Kerületi óvodák o Ovi kupa o Sport délelőtt Tagóvodák: o Madarak, fák napja megszervezése, lebonyolítása Az óvoda és az iskola kapcsolata Formái: Ősszel az óvónők meglátogatják az 1. osztályos gyerekeket Tavasszal óralátogatásra mennek az óvónők az iskolába menő gyerekekkel Zenei bemutató évente egy alkalommal – Tücsök zene Az iskolák bemutatkoznak a nagycsoportos szülői értekezleten – Táncsics M. Művelődési ház

Pedagógiai Szakszolgálat: Segítséget adnak a speciális nevelést igénylő feladatok megoldásában. Formái: o szakmai kapcsolat tartása pszichológussal, fejlesztő pedagógussal, logopédussal, további szakemberekkel, o szűrővizsgálatok elvégzése Családsegítő: Segítséget ad a veszélyeztetett gyermekek gondozásba vételében, a családgondozásban. Formái: o gyermekvédelmi megbízottak összejövetelei o egyéni személyre szabott segítségadás o felvilágosító előadások szervezése o konferenciák

Közművelődési intézmények: Az intézmények kínálatából úgy válogatunk, hogy elősegítsük a nevelési feladatok sokoldalú megoldását. Formái:  gyermekműsorok  könyvtárlátogatások  kiállítás Egészségügyi intézmények: Formái: o szűrővizsgálat a gyermekorvosi rendelőben tanácsadás keretében a szülő jelenlétében o a gyermekek, személyi higiénéjének ellenőrzése negyedévente

Német Nemzetiségi Önkormányzatokkal: Bekapcsolódunk a német nemzetiségi csoportok hagyományainak ápolásába, a multikulturális értékek közvetítése érdekében.  Karácsonyi fellépés  Szüreti felvonulás  Márton nap a tájházban Egyéb intézmények Junior vendéglátó Zrt.: o Gyermekétkeztetést biztosítja o Évente egyszer tájékoztatást kapunk az új előírásokról, változásokról o Folyamatosan érdeklődnek a gyerekek étkezési szokásairól, a bevezetett újdonságok beválásáról.

Mottónk: AZ ÓVODA A GYERMEKEK SZÁMÁRA SZERVEZETT INTÉZMÉNY, CSAKIS A GYERMEKEK ÉRDEKÉT LEHET SZEM ELŐTT TARTANI.