Csépke András Üzemeltetési igazgató „A magyar vasutak számára biztosított vontatási szolgáltatás eredményei, célkitűzései. A korszerű magyar vasúti személykocsi.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
működtetési vezérigazgató-helyettes
Advertisements

RCH, mint karbantartásért felelős szervezet (ECM) kapcsolatrendszere
1. Hogyan hozható működésbe a homokszóró? a)
„A vasúti áruszállítás szerepe a logisztikai rendszerben ”
1. Hány darab vészfék kar van elhelyezve a járműben?
Megvalósítás lehetőségei. Kiss Béla MÁV ZRt. VMMSZK
A közösségi közlekedési szolgáltatások fejlesztése
Földházi György osztályvezető vasútbiztonsági osztály
Gépészet jövője Zaránd György.
ERA A vasútvállalatokra vonatkozó kötelező üzemeltetési szabályok a hazai vasúti hálózatra vonatkozóan.
A MÁV-TRAKCIÓ Zrt évi gazdálkodása és évi üzleti tervének fontosabb mutatói Budapest, május 3. Bihari Lajos gazdasági vezérigazgató-helyettes.
MÁV-TRAKCIÓ Zrt. bemutatása Budapest, május 3. Márton Ferenc működtetési vezérigazgató-helyettes 1.
MÁV-TRAKCIÓ Vasúti Vontatási Zrt. A mozdonyfedélzeti berendezések
KTE előadás Salgótarjánban október 4.
Magyarországi vasúti személyszállítás helyzete, fejlesztésének iránya Fókuszban a kelet-nyugati szállítás fejlesztése. Kínálatjavítási lehetőségek a.
A VASÚTI KÖZLEKEDÉS JÖVŐJE EURÓPÁBAN NEMZETKÖZI KONFERENCIA
Megy a gőzös, megy a gőzös….
Nyíregyháza, szeptember 09.
Vasúti áruszállítás a környezettudatos magatartás szolgálatában
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
Közforgalmú közlekedés szervezése 1.
Új törekvések a logisztikai közreműködésben
Photovoltaikus kiserőművi rendszerek jelene és jövője Magyarországon
Az M44 sorozatú, rádiótávirányítású tolatómozdony bemutatása
MÁV Zrt. Pályavasúti Üzletág
Presentation Title Mozdonyvezetők információs rendszerének bővítése a Rail Cargo Hungaria Zrt-nél Készítette: Dányi Attila
a MÁV-TRAKCIÓ Vasúti Vontatási Zrt.
Major Ildikó Osztályvezető-helyettes SAP/CO modulvezető
Készítette: Tóth Barnabás GYSEV Kontrolling
A magyar vasút korszerűsítése, a tranzit forgalom fejlesztése,
Köszöntöm a GÉMOSZ Közgyűlés résztvevőit! Központi Közlekedési Felügyelet Közúti Jármű Felügyelet Köszöntöm a GÉMOSZ Közgyűlés résztvevőit! Mihalek Miklós.
Fejlesztések és közös probléma megoldás a fuvarozás minőségének javítására Farkas Gyula Üzemviteli koordináció vezető
Kovács Atila Magyar Közút Nonprofit Zrt. fejlesztési és felújítási igazgató ÚTÜGYI NAPOK A közúthálózat állapota és fenntarthatósági stratégiája a jelenlegi.
JÖVŐKÉP DÁTUM: október 6. HELYSZÍN: Danubius Hotel Flamenco Budapest, Tas vezér u ELŐADÓ: Dr. Márkus Imre, vezérigazgató MÁV-TRAKCIÓ.
X. Vasútgépész Napok október 6.
Konferencia és szakmai találkozó
MÁV-GÉPÉSZET Zrt. - a „piacközpontú” társaság
MÁV-TRAKCIÓ Zrt. szerepe a vasúti piacon Budapest, május 3. Dr. Márkus Imre vezérigazgató 1.
A V43 sorozatú mozdonyok felszerelése önműködő fékrudazat-állítóval
REGIONÁLIS FEJLESZTÉSI TANÁCS RENDKÍVÜLI ÜLÉS Sopron
MÁV - elővárosi vasutak: vonattal a városba
1 SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ MÁV-TRAKCIÓ Zrt december 6. (csütörtök), de. 10:30 óra Zsákay László György főigazgató MÁV Zrt. Gépészeti Üzletág.
2005.évi CLXXXIII. törvény a vasúti közlekedésről
Intelligens közúti kereszteződés
TÉRSÉGI KÖZLEKEDÉS, A VIDÉK ÉLHETŐSÉGE KONFERENCIA
Budapest Központi Szennyvíztisztító Telep és Kapcsolódó Létesítményei Folyókeresztezések Alterra Kft.
Az önkormányzati cégek és önkormányzat közötti szerződéses kapcsolatok vizsgálata és az önkormányzati feladatellátást szabályozó külső szerződések rendszere.
AUTOMATIZÁLT KÁBELKONFEKCIONÁLÁSI TECHNOLÓGIA KUTATÁSA, INTELLIGENS KÁBEL ÉS EGYEDI CSATLAKOZÓK KIFEJLESZTÉSE VLG Kábelkereskedelmi Kft. Molnár János,
Mitől innovatív egy vállalkozás?
Aktuális pályázati lehetőségek Okos Jövő Innovációs Klaszter O KOS J ÖVŐ I NNOVÁCIÓS K LASZTER K LUBEST június 16. NOS Kft.
Emelt sebesség Alapok Rétlaki Győző TEB Központ.
PROJEKTMENEDZSMENT. Projektmenedzsment a stratégia megvalósításának eszköze. Projekt egy-egy konkrét stratégiai program vagy részprogram.
Biztosítóberendezési ismeretek Szigetelések elhelyezése Rétlaki Győző TEB Technológiai Központ.
Közlekedéstudományi Egyesület A Magyar Közlekedés helyzete az EU-ban Kápolnásnyék Február 27. A vasúti közlekedés szabályozásának súlypontjai és.
Tőkés Napenergia hasznosítási körkép ZÖLDEK Klaszter Nemzetközi Konferencia szeptember 12–13., Tatabánya EUSOL.
A magyar vasúti közlekedés jövőképe Dr. Kerékgyártó János Főosztályvezető Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Közlekedési Szolgáltatások Főosztálya Budapest,
1. Logisztikai menedzsment mesterképzési szak  A szak indítása: 2011  Végzettség: okleveles logisztikai menedzser  Képzési idő: 4 félév  Jelentkezési.
A Magyar Telekom csoport e-számla megoldásai „Elektronikus számlázás – MOST!” konferencia március 7.
HÉV személyszállító járművek komplex rekonstrukciós programjának bemutatása Utastér komfortjának növelésére irányuló alprojekt eredményeinek ismertetése.
Miskolc város energetikai fejlesztései Geotermikus alapú hőtermelés Kókai Péter projektmenedzser.
A vasút egy környezetbarát személyszállítási mód Kovács Károly Műszaki fejlesztési koordinátor MÁV-START Zrt Tel:
Rugalmas munkavégzési lehetőségek a Grundfosnál
M1 – a kontinens első elektromos földalatti vasútja
Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten
Busexpo A közforgalmú közlekedés hazai trendjei
Tesztlap Teszt megkezdése.
Hungarian Testing Board
Budapest – Belgrád vasútvonal újjáépítési beruházás
RSZTOP „Közterületen élők számára természetbeni juttatás biztosítása” Megvalósítás a partneri együttműködés tekintetében a kiegészítő étkezés.
A Rail Cargo Hungaria Zrt
Előadás másolata:

Csépke András Üzemeltetési igazgató „A magyar vasutak számára biztosított vontatási szolgáltatás eredményei, célkitűzései. A korszerű magyar vasúti személykocsi gyártás megteremtésének, illetve fejlesztésének eddigi eredményei, további feladatai” február 28. Kápolnásnyék

2 A magyar vasutak számára biztosított vontatási szolgáltatás eredményei

Vontatási szolgáltatás jelenlegi helyzet 3 1.A MÁV-START Zrt. Vontatási szolgáltatás piaci tevékenysége Személyvonat vontatás, Tehervonat vontatás, Tolatás, Mozdonyvezetői szolgáltatás, Készenléti szolgáltatás, Egyéb vontatási szolgáltatás: üzemi célú vontatási szolgáltatás, vágányzári szakaszon végzett vasúti jármű, ill. munkagép mozgatás. Célpiacok: Elsődleges piac: rakott és/vagy üres kocsikból álló közlekedő vonatok; Potenciális piac minden Magyarországon áthaladó, innen kiinduló, vagy ide érkező, mozdonyos vontatást és/vagy mozdonyvezetőt igénylő vonat. 2.Fő megrendelő a MÁV Csoport 3.Szerződéses kapcsolatok több személyszállítási és teherszállítást végző operátorral ( MÁV Csoporton kívül 35 céggel összesen 44 db keretszerződéssel rendelkezik)

Partnereink A vasúti árutovábbítási piac vontatási szegmensében társaságunk legnagyobb megrendelője a Rail Cargo Hungaria Zrt., amely a évtől már az osztrák ÖBB csoport tagja. A további jelentősebb üzleti partnereink a következők: CER Hungary Zrt. MMV Magyar Magánvasút Zrt. GySEV Cargo Zrt. Train Hungary Magánvasút Kft. AWT RAIL HU Zrt. 4

Vontatási szolgáltatás piaci helyzet A gazdasági világválság hatásai eredményeként szűkülő árufuvarozási piacon jelen lévő cégek egyre intenzívebben törekednek költségeik racionalizálására. A piacelemzések azt mutatták, hogy a vasúti társaságok körében jelentősen megnőtt az idegen (külföldről vásárolt vagy bérelt) vontatójárművek felhasználása. Csökken a piaci igény a komplex (mozdonyvezetővel ellátott vontatójárművel végzett) vontatási szolgáltatás iránt, melynek fő okaként az alábbiakat jelölik meg a Társaságok: a saját mozdonyvezetőikre közvetlen ráhatásuk van a munkavégzés egyes operatív kérdéseinek megoldását illetően; a saját mozdonyvezetői kapacitás rugalmasabb foglalkoztatást tesz lehetővé számukra (vezénylés, munkába jelentkezés, egyes normaidők stb…) Ez a tendencia nem pusztán a vontatási szolgáltatás szempontjából jelent kockázatot, de veszélyezteti a járműveink fenntartását végző gépészeti kapacitások kihasználtságát is. 5

Vontatási szolgáltatás eredményei A fenntartásba vont járművek száma 2013-ban ~10%-al emelkedett évhez képest. A villamos mozdonyok teljesítménye jellemzően a vonali vontatásban realizálódik. Dízelek esetében a vonali szolgálat mellett a tolatás szolgáltatásban képviselnek jelentős arányt.

Vontatás – Teljesítmények megoszlásának alakulása 2012-ben ~88 millió vkm. Jelentős vontatási teljesítményt igényel a személyvonatok közlekedtetése. Közel 90%-os részarányt képvisel a teljesítményben. 2013*-ban ~85,5 millió vkm.

Vontatás – Rendelkezésre állás alapú tolatás teljesítmények megoszlásának alakulása 2012-ben ~352 ezer óra 2013-ben ~354 ezer óra Abszolút értékben nem jelentős a változás. Az arányokban történt eltolódás a szolgáltatás megrendelésének szabályaiban történt változás miatt van (a MÁV- START rendeli meg).

Vontatás – Járműállomány tevékenysége Éves átlagban ~ 586 db ténylegesen üzemképes jármű állt rendelkezésre a szolgáltatások teljesítéséhez. Éves átlagban ~ 586 db ténylegesen üzemképes jármű állt rendelkezésre a szolgáltatások teljesítéséhez.

Vontatás kapacitás bővítés – 630. sorozatú (V63) mozdony állagának alakulása A vevők által preferált V63-as mozdonyok üzemkészségét növeltük az év folyamán V63-as mozdonyok üzemkészségének alakulása

Járműállomány fejlesztés - Szolgáltatás fejlesztés 42 darab új FLIRT motorvonat beszerzése * Dolgozó darabszámot jelent +26 db V43-as Vontatásra felszabadul +26 db V43-as Vontatásra felszabadul CÉL: a nem MÁV-START irányában végzett vontatási szolgáltatás mennyiségének növelése

A korszerű magyar vasúti személykocsi gyártás megteremtésének, illetve fejlesztésének eddigi eredményei 12

13 Aktuális helyzet  MÁV-START 2712 db személyszállító járművel rendelkezik  420 motorvonat és motorkocsi  2292 személykocsi  Az átlagéletkor 33 év  A dolgozó járművek aránya 68-71% A járműflotta ¾ része 30 évnél idősebb Ez a helyzet szolgál a járműfejlesztések alapjául A MÁV-START Zrt. járműhelyzete - kiindulópont

14 Gyártási Projekt előzménye A vasúti fejlődési folyamathoz kapcsolódva a hazai közösségi közlekedés fejlesztése, a nemzeti innováció, a hazai gyártási potenciál fejlesztése, valamint a munkahelyek megőrzése és bővítése érdekében 2011-ben elindítottuk a magyarországi vasúti járműgyártás újraindítását célzó projektet. IC+ projekt elindítása ( ) Járműgyártási stratégia elkészítése Vezetői elkötelezettség A járműgyártás újraindításához megfelelő háttérrel rendelkezett a Társaság Vezetői elkötelezettség A járműgyártás újraindításához megfelelő háttérrel rendelkezett a Társaság

15 Tervezés A Társaság saját tervezői csapattal képes vasútijárművet tervezni

Gyártás helyszíne Vasúti Járműjavítási telephely SZOLNOK

17 Gyártás első célja: IC+ vasúti személykocsi

18 Tetőgyártás

19 Oldalfal gyártás

20 Járműszekrény gyártás

21 Alváz fődarab gyártás

22 Járműszekrény szilárdsági mérés

23 A kocsik külső megjelenése Nemzetközi forgalom műszaki követelményeinek teljesítése (TSI-k, UIC-döntvények, EN-szabványok)

24 Prototípus Típus: 4-tengelyes Intercity 2. osztályú Főbb műszaki adatok:Légkondicionált utastér 200 km/h megengedett legnagyobb sebesség Legnagyobb hossza: mm Legnagyobb tömege: 49,5 + 1 t Energia igény: 58 kVA Energiaellátás: 1500 V Hz, 1000 VAC 16 2/3 Hz, 1500 VDC, 3000 V DC, 3000 V AC Ülőhelyszám: 2. osztályú kocsiban 80 Utastéri elrendezés: termes, üléspáholyokkal Főbb paraméterek A két prototípus féle komponensből és közel db alkatrészből áll.

25 Forgóváz típusa: Siemens SF 400 MAV, mágneses sínfékkel, tengelyenként 3 féktárcsával Kerék futókör névleges átmérője: 920 mm A kocsi tömege (üresen): 48,5 ± 1 t Világítás: 24 V - egyedi fénycsőinverter Akkumulátortelep: Lúgos akkumulátor, 24V, 410Ah Energiaellátó: központi, kb. 58 kVA teljesítményű Tengelyvég földelés: FROST Fékrendszer: KE-PR-Mg (D) rendszerű, EP fékkel és vészfék- áthidalóval kiegészítve (EP+NBÜ) mindkét rendszerrel Főbb műszaki adatok Csúszásgátló: Mikroprocesszoros rendszerű Fékhenger: 12 db 10” Kézifék: Kézifékkerék, csavarorsós kiegyenlítőmű, erősített flexball Feljáróajtók: Lengő-tolóajtó (Ultimate), minimum 800 mm szabad nyílással Fűtés/hűtés: Egycsatornás kompakt klímaberendezés (Liebherr) Fűtési fővezeték fesz.:1500 V Hz, 1000 VAC 16 2/3 Hz, 1500 VDC, 3000 VDC, 3000 VAC 50 Hz Legnagyobb sebesség: engedélyeztetési sebesség: 200 km/h Bejárható legkisebb pályaívsugár: szerelvényben: 150 m laza csavarkapoccsal, 5 km/h sebességgel: 80 m

26 Kocsi belső

27 Kocsi belső

28 Kocsi belső

29 Kocsik szolgáltatásai – belső tér korszerű, műanyag nagy- paneles utastér, energiaellátási hálózat laptop számítógépek használatához belső videó felügyeleti rendszer alkalmazása fejlett szolgáltatású, GPS- vezérelt belső-külső audió- vizuális utastájékoztató rendszer, belső videó felügyeleti rendszer alkalmazása.

30 Korszerű többcélú terek alkalmazása a kocsiban (nagycsomag tartó, kerékpártartók), modern utas tájékoztatási rendszer, vezeték nélküli internet szolgáltatás (WLAN), Egyedi design alkalmazása Kocsik szolgáltatásai – belső tér

31 Zártrendszerű WC, lekerekített formavilág, egyedi színösszeállítás Kocsik szolgáltatásai – belső tér

32 Forgóváz Siemens SF 400 MAV, mágneses sínfékkel, tengelyenként 3 féktárcsával Max. statikus tengelyterhelés [t] 17 forgóváztömeg [t] primer rugózás acél csavarrugó szekunder rugózás l égrugó hosszirányú erőátadás forgócsak / lemniszkáta mechanikus féktárcsafék féktárcsa/tengely & átmérő [mm] 3; 640 kiegészítő fékmágneses sínfék nyomtáv [mm]1435 min. járható ívsugár (üzemi / depo) [m]150/80 maximum üzemi sebesség [km/h] 200 kiegyenlítetlen oldalgyorsulás [m/s 2 ]1 tengelytáv [mm]2500 kerékátmérő új / kopott [mm]920/860

33 Klímateszt Bécs június – sikeres klímateszten ment át a prototípus vasúti kocsi

34 Dinamikus és statikus szekrény és forgóváz, zaj tesztek

35 Dinamikus és statikus szekrény és forgóváz, zaj tesztek

36 IC+ személykocsi Kétrészes pályavizsgáló motorkocsi Részben alacsonypadlós, kétrészes mellékvonali motorkocsi WC A jövő - Járműgyártási stratégia

Kétrészes pályavizsgáló motorkocsi előzetes látványterve 37

FMK-008 MOTORCAR LAYOUT

FMK-008 MEASURING CAR LAYOUT

FMK-008 CARBODY MODELLING

FMK-008 INTERIOR MODELLING

FMK-008 INTERIOR MODELLING – WATER SYSTEM

FMK-008 CROSS-SECTION

FINITE ELEMENT ANALYSIS Main Crossbeam model

FINITE ELEMENT ANALYSIS Headstock model

INSTRUMENT PANEL FOR DRIVER

INTERIOR DESIGN – SLEEPING CABIN

INTERIOR DESIGN – MEASURING ROOM

INTERIOR DESIGN – COMMUNITY ROOM

INTERIOR DESIGN – KITCHEN

55 Köszönöm a figyelmüket!