TransMotion – Emberi mozgás digitalizálása BMF-NIK, Informatikai Automatizált Rendszerek szakirány Kertész Tamás Rieger Péter László Szolyka Sándor Konzulens:

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
E-Laboratory practical Teaching for Applied Engineering Sciences   HURO/0901/028/2.3.1 Közös emitteres erősítő jellemzőinek vizsgálata NI ELVIS-II tesztállomással.
Advertisements

Számítógépes operációs rendszerek
Videó feldolgozás Microsoft Windows alatt
Tóth Tamás, EWYXK4 BME-VIK Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék Konzulensek: Dávid Zoltán, Gincsai Gábor Budapest, tavaszi félév.
F IGYELMI ALGORITMUSOKKAL VEZÉRELT HELYSZÍNANALÍZIS A BIONIKUS SZEMÜVEGBEN Persa György.
TransMotion1 TransMotion Projekt BMF-NIK, IAR szakirány Kertész Tamás Rieger Péter Szolyka Sándor Konzulens: Vámossy Zoltán.
BANKFIÓK Egy elképzelés tényleges megvalósítása valós tervek alapján.
WordLearner.com -- Learn or Teach Words in Almost Any Language WordLearner.com online és offline nyelvoktatás mobiltelefonon és interneten Benedek Balázs.
A Blown-up rendszer Biczók Gergely Rónai Miklós Aurél BME Számítástudományi és Információelméleti Tanszék Turányi Zoltán Richárd Ericsson Traffic Lab Valkó.
Adatelérés Szolgáltatáselérés Adatbázis Szolgáltatás Entitások Szolgáltatások Folyamatok Üzleti homlokzat Felhasználói folyamatok Felhasználói felület.
Czeglédi László Integrált tartalomszolgáltatás megújult környezetben
1 / / 13 Bevezető Forgalmi dugók okozta problémák: - Feszültség - Sietség - Szabálytalan közlekedés → baleseti források Megoldás: A jó megoldások.
Menyhért Ákos Nagy Richárd
Iratkezelő rendszer fejlesztése WPF alapokon
Microsoft fejlesztőeszközök a szakképzésben Farkas Bálint Visual Studio 2008.
A jövő szoftverélménye Bátorfi Zsolt fejlesztési platform szakértő Microsoft Magyarország Előadó neve.
Animáció Szirmay-Kalos László. Animáció = időfüggés T1(t)T1(t) T2(t)T2(t) TV(t)TV(t) Transzformációk alak szín megjelenítési attribútumok, stb.
SZOFTVER.
1 Hálózati Operációs Rendszerek gyakorlat Bevezető Előadó: Bilicki Vilmos
Windows XP ismeretek és mappaműveletek
Vezeték nélküli Interfészek
Az operációs rendszerek
Iskolai Hálózat Létrehozása
A szoftver. A SZOFTVER -Azokat a szellemi javakat hívják összefoglalóan így -amelyekben kihasználhatjuk a hardverben rejlő -teljesítményt.
Dokumentumkezelés GTM szeminárium sorozat Kontor 2004 ügyviteli keretrendszer Előadók: Szalontai Zoltán (T-Systems) Albert István (MSDN Kompetencia Központ)
Kiss Tibor Rendszeradminisztrátor (MCP) DevNet Solution Kft. Jakab András Program-koordinátor Microsoft Program.
Vezeték nélküli technológiák
Google earth és a térinformatika kapcsolata
Microsoft BI technológiák az eszközmenedzsment szolgálatában
Készítette: Vámossy Zoltán (Bebis anyagai alapján) 2004 (Stanford, Berkeley, CMU, Birmingham, ELTE, SZTAKI, SzTE anyagok alapján) Képfeldolgozás, alapok.
Ez a dokumentum az Európai Unió pénzügyi támogatásával valósult meg. A dokumentum tartalmáért teljes mértékben Szegedi Tudományegyetem vállalja a felelősséget,
SZOFTVER.
Operációs rendszerek. Az operációs rendszer a számítógépet működtető szoftver, amely a számítógép indulásakor azonnal betöltődik a számítógép memóriájába:
TCP és WTP összehasonlítása vezetéknélküli hálózatonBartók István Önálló Laboratórium beszámoló BME-TTT Téma címe:TCP és WTP összehasonlítása vezetéknélküli.
Agy-számítógép interfész Önálló laboratórium Konzulens: Mészáros Tamás Készítette: Bartók Ferenc 2012 tavaszi félév.
Szabó Péter Szenzor rendszer PC oldali grafikus kezelő felületének tervezése és megvalósítása Önálló laboratórium beszámoló Intelligens rendszerek BSc.
LOGO Webszolgáltatások Készítette: Kovács Zoltán IV. PTM.
Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar Informatikai Automatizált Rendszerek Konzulens: Vámossy Zoltán Projekt tagok: Marton Attila Tandari.
Dplusz projekt 1 Dplusz projekt Készítők: Kerti Ágnes, Cseri Orsolya Eszter Konzulens: Vámossy.
TransMotion Emberi mozgás digitalizálása
Kézmozdulat felismerő rendszer
15. óra A Windows XP alapjai
Készítők: Fajt Péter Vácz István Konzulens: Vámossy Zoltán Rendszám Felismerő Rendszer 3. évf.
Rendszám Felismerő Rendszer Fajt Péter Vácz István
Visual Basic 2008 Express Edition
ELTE WIFI Beállítási útmutató MS Windows XP-hez
KINECT© szenzor intelligens terekben
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia IT HelpDesk – CRM házon belül Microsoft Operations Manager 2005 és Microsoft CRM Ügyfélszolgálat Fülöp Miklós.
Varga Viktor – G36ECF 1/5 Vendéglátói szoftverek sajátosságai Varga Viktor.
Audio Utastájékoztató Rendszer vasútállomások részére
Mobilitas Illés Zoltán Heizlerné B. Viktória Dr Illés Zoltán Készült az "Országos koordinációval a.
Java web programozás 5..
Csoportmunka megoldás a Nemzeti Kulturális Örökség Minisztériumában
Farkas Zoltán mérnök informatikus Konzulens tanár: Seres Iván 2013.
Széchenyi István Általános Iskola Informatikai infrastruktúra bemutatása Tanár: Mohay Péter Cím: 1143 Budapest Telepes u.32.
Informatikai gyakorlatok 11. évfolyam
Bemutatkozik az Informatikai Műhely Lócsi Levente, Kovács Máté.
Analogical and Neural Computing Laboratory, Hungarian Academy of Sciences, Budapest 1 MATLAB u Hatékony, interaktív, tudományos és műszaki számítások,
1 Informatika - 1. alkalom Jogi informatika - alapok szeptember 10. E1 előadó PPKE JÁK Informatikai Oktatási Csoport.
Szoftverek csoportosítása
Információ és kommunikáció Gellér Zoltán 2015 Számítógépes ismeretek.
Budapesti Corvinus Egyetem TÁMOP /1/KMR számú közbeszerzési eljárásához E-oktatást / e-tanulást támogató alkalmazás fejlesztése.
Fodor Edina, App inventor 2 Fodor Edina,
Elektronikus dokumentumkezelés
(Iskolai) Beléptető rendszer Raspberry Pi 2-vel.
IT ALAPFOGALMAK OPERÁCIÓS RENDSZEREK.
Mozgásvizsgálat gyakorlat
Az operációs rendszerek
Informatikai gyakorlatok 11. évfolyam
Web programozás és haladó fejlesztési technikák – C#
Előadás másolata:

TransMotion – Emberi mozgás digitalizálása BMF-NIK, Informatikai Automatizált Rendszerek szakirány Kertész Tamás Rieger Péter László Szolyka Sándor Konzulens: Vámossy Zoltán

TransMotion2/19 Bevezető a projektről A projekt célja A projekt célja Törekvések Törekvések –költség-hatékonyság –real-time megvalósítás –univerzalitás

TransMotion3/19 A megvalósítás eszközei Microsoft Visual Studio.NET 2003 Microsoft Visual Studio.NET 2003.NET Framework 1.1.NET Framework 1.1 Alias MAYA 7.0 Alias MAYA 7.0 Kamerák Kamerák –3 db Logitech QuickCam Zoom

TransMotion4/19 Motion Capture Mozgás digitalizálása Mozgás digitalizálása –színészek –markerek –kamerák Fajtái Fajtái –Optikai –Elektromágneses –Elektrotechnikai –Rádiófrekvenciás –Ultrahangos

TransMotion5/19 Motion Capture Felhasználási területei: Felhasználási területei: –filmipar –játékipar –számítógép vezérlése –távvezérlés

TransMotion6/19 Performance Animation Karakter-animáció Karakter-animáció Maya Maya –karaktermodell –csontvázmodell –kiegészítő elemek

TransMotion7/19 TransMotion A rendszer fő részei A rendszer fő részei –Kalibráció –Kamerakezelés –Főprogram, felhasználói felület –Képfeldolgozás –A 3D-s koordináták kiszámítása –A két rendszer összekapcsolása –A Performance Animation környezet konfigurálása –A 3D-s környezet kialakítása

TransMotion8/19 Kalibráció A kamerák elhelyezése A kamerák elhelyezése

TransMotion9/19 Kalibráció Külső paraméterek Külső paraméterek Belső paraméterek Belső paraméterek

TransMotion10/19 Kamerakezelés OpenCV és DirectShow OpenCV és DirectShow DirectShowLib DirectShowLib

TransMotion11/19 Főprogram, felhasználói felület a kamera felvételi paraméterei a kamera felvételi paraméterei a megtalálandó markerek tulajdonságai a megtalálandó markerek tulajdonságai markerek hozzárendelése a csontváz kontrollpontjaihoz markerek hozzárendelése a csontváz kontrollpontjaihoz hálózati kapcsolat konfigurálása hálózati kapcsolat konfigurálása kimeneti fájl kimeneti fájl a mozgásfelvétel elindítása a mozgásfelvétel elindítása

TransMotion12/19 Képfeldolgozás Markerdetektálás Markerdetektálás Jelenlegi állapot Jelenlegi állapot

TransMotion13/19 A 3D-s koordináták kiszámítása Koordinátarendszerek Koordinátarendszerek Három ismeretlenes egyenletrendszer Három ismeretlenes egyenletrendszer

TransMotion14/19 A két rendszer összekapcsolása TCP/IP TCP/IP kevés adat kevés adat –csak a koordináták –internet, mobil Maya Motion Capture API Library Maya Motion Capture API Library Platform invoke Platform invoke

TransMotion15/19 A Performance Animation környezet konfigurálása Maya Maya Maya Application Maya Application MEL (Maya Ebedded Language) MEL (Maya Ebedded Language)

TransMotion16/19 A 3D-s környezet kialakítása karakterek karakterek környezet környezet ruha-szimuláció ruha-szimuláció

TransMotion17/19 Tesztelés, eredmények AMD Athlon AMD Athlon Windows XP SP2 Windows XP SP2.NET Framework 1.1.NET Framework 1.1 Release mód Release mód Az eredmények a processzorhasználat százalékában értendők Az eredmények a processzorhasználat százalékában értendők beállításokminimumátlagmaximum 640x480 marker nélkül 15 % 23 % 29 % 640x480 markerrel 24 % 33 % 40 % 320x240 marker nélkül 5 % 11 % 18 % 320x240 markerrel 9 % 16 % 23 %

TransMotion18/19 Továbbfejlesztési lehetőségek Számítógép vezérlése kézzel Számítógép vezérlése kézzel Mobil eszközök Mobil eszközök Játékok Játékok

TransMotion19/19 Várjuk az észrevételeket, javaslatokat! Várjuk az észrevételeket, javaslatokat! Köszönjük a figyelmet! Köszönjük a figyelmet!