TransMotion – Emberi mozgás digitalizálása BMF-NIK, Informatikai Automatizált Rendszerek szakirány Kertész Tamás Rieger Péter László Szolyka Sándor Konzulens: Vámossy Zoltán
TransMotion2/19 Bevezető a projektről A projekt célja A projekt célja Törekvések Törekvések –költség-hatékonyság –real-time megvalósítás –univerzalitás
TransMotion3/19 A megvalósítás eszközei Microsoft Visual Studio.NET 2003 Microsoft Visual Studio.NET 2003.NET Framework 1.1.NET Framework 1.1 Alias MAYA 7.0 Alias MAYA 7.0 Kamerák Kamerák –3 db Logitech QuickCam Zoom
TransMotion4/19 Motion Capture Mozgás digitalizálása Mozgás digitalizálása –színészek –markerek –kamerák Fajtái Fajtái –Optikai –Elektromágneses –Elektrotechnikai –Rádiófrekvenciás –Ultrahangos
TransMotion5/19 Motion Capture Felhasználási területei: Felhasználási területei: –filmipar –játékipar –számítógép vezérlése –távvezérlés
TransMotion6/19 Performance Animation Karakter-animáció Karakter-animáció Maya Maya –karaktermodell –csontvázmodell –kiegészítő elemek
TransMotion7/19 TransMotion A rendszer fő részei A rendszer fő részei –Kalibráció –Kamerakezelés –Főprogram, felhasználói felület –Képfeldolgozás –A 3D-s koordináták kiszámítása –A két rendszer összekapcsolása –A Performance Animation környezet konfigurálása –A 3D-s környezet kialakítása
TransMotion8/19 Kalibráció A kamerák elhelyezése A kamerák elhelyezése
TransMotion9/19 Kalibráció Külső paraméterek Külső paraméterek Belső paraméterek Belső paraméterek
TransMotion10/19 Kamerakezelés OpenCV és DirectShow OpenCV és DirectShow DirectShowLib DirectShowLib
TransMotion11/19 Főprogram, felhasználói felület a kamera felvételi paraméterei a kamera felvételi paraméterei a megtalálandó markerek tulajdonságai a megtalálandó markerek tulajdonságai markerek hozzárendelése a csontváz kontrollpontjaihoz markerek hozzárendelése a csontváz kontrollpontjaihoz hálózati kapcsolat konfigurálása hálózati kapcsolat konfigurálása kimeneti fájl kimeneti fájl a mozgásfelvétel elindítása a mozgásfelvétel elindítása
TransMotion12/19 Képfeldolgozás Markerdetektálás Markerdetektálás Jelenlegi állapot Jelenlegi állapot
TransMotion13/19 A 3D-s koordináták kiszámítása Koordinátarendszerek Koordinátarendszerek Három ismeretlenes egyenletrendszer Három ismeretlenes egyenletrendszer
TransMotion14/19 A két rendszer összekapcsolása TCP/IP TCP/IP kevés adat kevés adat –csak a koordináták –internet, mobil Maya Motion Capture API Library Maya Motion Capture API Library Platform invoke Platform invoke
TransMotion15/19 A Performance Animation környezet konfigurálása Maya Maya Maya Application Maya Application MEL (Maya Ebedded Language) MEL (Maya Ebedded Language)
TransMotion16/19 A 3D-s környezet kialakítása karakterek karakterek környezet környezet ruha-szimuláció ruha-szimuláció
TransMotion17/19 Tesztelés, eredmények AMD Athlon AMD Athlon Windows XP SP2 Windows XP SP2.NET Framework 1.1.NET Framework 1.1 Release mód Release mód Az eredmények a processzorhasználat százalékában értendők Az eredmények a processzorhasználat százalékában értendők beállításokminimumátlagmaximum 640x480 marker nélkül 15 % 23 % 29 % 640x480 markerrel 24 % 33 % 40 % 320x240 marker nélkül 5 % 11 % 18 % 320x240 markerrel 9 % 16 % 23 %
TransMotion18/19 Továbbfejlesztési lehetőségek Számítógép vezérlése kézzel Számítógép vezérlése kézzel Mobil eszközök Mobil eszközök Játékok Játékok
TransMotion19/19 Várjuk az észrevételeket, javaslatokat! Várjuk az észrevételeket, javaslatokat! Köszönjük a figyelmet! Köszönjük a figyelmet!