Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

1 PLAY Lapkombinációk az ellenvonalon. ELLENJÁTÉK.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "1 PLAY Lapkombinációk az ellenvonalon. ELLENJÁTÉK."— Előadás másolata:

1 1 PLAY Lapkombinációk az ellenvonalon. ELLENJÁTÉK

2 2 PLAY Hívások, miután az asztal leterült. A lapkombinációk megjátszása az ellenvonalon nem kevésbé fontos, mint felvevővonalon. Itt az asztalt látva és a kéz lapját elképzelve kell döntenünk, hogy meghívjunk–e egy színt, és ha igen, akkor melyik lapunkat. A legfontosabb szempont többnyire az, hogy lehetőleg ne adjuk ütést.

3 3 PLAY Biztonságos és veszélyes hívások. Kelet hív. J54 K873 J54 Q92K873 A106 J K873 AQ6 Kelet hív. J54 K873 Ha bármelyik ellenjátékos meghívja a színt ütést ad. Ha Kelet meghívja a színt ütést ad.

4 4 PLAY Biztonságos és veszélyes hívások. Kelet hív. 102 J K854J973 AQ6 102 A854J973 KQ6 Kelet hív. 102 J973 Ha bármelyik ellenjátékos meghívja a színt ütést ad. Ha Kelet meghívja a színt ütést ad.

5 5 PLAY Biztonságos és veszélyes hívások. Kelet hív. J42 A973 J42 K106A973 Q85 Ha bármelyik ellenjátékos meghívja a színt ütést ad. Ne hívjunk figura alól, ha a negyedik helyen egy alacsonyabb figura van.

6 6 PLAY Biztonságos és veszélyes hívások. Kelet hív. 742 K J96K1053 AQ8 942 Q86K1053 AJ7 Kelet hív. 942 K1053 Veszélytelen meghívni egy olyan színt, amelyben a negyedik helyen csak kis lapok vannak. Kelet hívása ütést ad, az asztal a kilencese miatt. A kilencest sok esetben figurának kell tekinteni az ellenjátékban

7 7 PLAY Biztonságos és veszélyes hívások. Kelet hív. AQ2 643 AQ2 K J95 Kelet hívása (hívjuk a hatost ami tagadja a figurát) nem ad ütést, sőt kívánatos. Ha Nyugatnak kellene bontani a színt, Dél hármat ütne. Veszélytelen meghívni egy olyan színt, amelyben kezünkben csak kis lapok vannak.

8 8 PLAY Biztonságos és veszélyes hívások. Kelet hív. K43 Q862 K43 J95Q862 A107 Kelet hívása nem ad ütést, kivéve, ha Délen AJ10 vagy A109 van. Nem nagyon veszélyes meghívni egy olyan színt, amelyben kezünkben van egy figura, és a negyedik helyen egy ennél magasabb figura van.

9 9 PLAY Melyik lapot hívjuk? Kelet hív, szanjátékban négy ütést kell vinni a színben. 109 KJ3 109 A864 KJ3 Q752 Csak a bubi hívása jó. A hármas ütést ad, a király majd bubi blokkol. Az asztalt látva a hiányzó lapok ismeretében gyakran egy magasabb lapot előnyösebb hívni, még akkor is, ha nincs sorozatunk.

10 10 PLAY Melyik lapot hívjuk? Kelet hív KJ A86 KJ95 Q72 Itt is a bubit kell hívni, behajtja a dámát, és a K95 impasszolja a tízest. A bubi az alábbi változatban is biztonságos KJ95 AQ8

11 11 PLAY Melyik lapot hívjuk? Nyugat hív. K43 AQ9 K43 AQ J82 Ha Nyugatnak meg kell hívnia a színt, hívja a dámát. Ha a bubi Délen van, Kelet tízese segíthet. Nyugat hív. A103 Q92 A103 Q92 J654 K87 Ha Nyugat kénytelen meghívni a színt, hívja a dámát. Ha a vonal nem hívja többé a felvevő csak kettőt üt.

12 12 PLAY A felvevő játéka árulkodhat. A1043 K95 J82 Q76 Nyugat arra következtethet, hogy a bubi Keleten van, mivel a QJ birtokában Dél impasszt adna. Észak hív. A1043 K95 2 Q AJ Q98 K54 Nyugat hív. AJ Q K Nyugat arra következtethet, hogy a kilences Keleten van, egyébként az asztalról kis lapot kért volna a felvevő. Ezért Nyugat később bátran hívhatja a színt.

13 13 PLAY A felvevő játéka árulkodhat. AJ97 Q83 K Kelet arra következtethet, hogy a dáma Nyugaton van, egyébként a tízes elleni impassz badarság. Észak hív. AJ97 3 K104 2 AQ4 J K103 Nyugat hív. AQ Kelet arra következtethet, hogy a színben a felvevő három ütést visz, mert kezében vagy király, vagy J10x van.

14 14 PLAY Falsecarding. Vannak helyzetek, amikor az ellenjátékosnak hamis (nem a legkisebb) lapot kell adnia, hogy a felvevő hibázhasson a szín kezelésében. Hatásos lehet egy középlap (8, 9, 10) hozzáadása a felvevő hívásába, amiből a felvevő, tévesen, rövidségre gyanakodhat.

15 15 PLAY Amikor kötelező hamis lapot adni. J K6 AQ87 Nyugatnak kötelező a kilencest vagy tízest adnia, hogy a felvevőnek hibázási lehetőséget adjon. Egyébként a felvevő le fogja hívni az ászt. Aduszín. J Q AQ108 J943 2 K765 Aduszín. AQ108 J Nyugatnak kötelező a kilencest adnia, hogy a felvevőnek hibázási lehetőséget adjon. Egyébként a felvevő le fogja hívni a királyt.

16 16 PLAY K J842 AQ75 Ha Kelet a nyolcassal akar zavarni, a felvevő nem ad ki a színben! Aduszín. K963 J842 KJ2 Q A976 Dél hív. KJ2 Q A következő ütésben a felvevő lehívja az királyt. Nyugatnak kötelező a dámát adnia, hogy a felvevő impasszt adhasson a tízes ellen. Amikor kötelező hamis lapot adni.

17 17 PLAY KJ5 AQ1092 Keletnek a királyt kell tenni, hogy a felvevő lop-impasszt adhasson a bubi ellen. Mellékszín színjátékban: 43 6 KJ5 Q A következő ütésben Dél lehívja az ászt. Ha a felvevő tudja, hogy egy bizonyos lap a kezünkben van, dobjuk be az első adandó alkalommal, ha egyébként nincs rá szükségünk. Amikor kötelező hamis lapot adni.

18 18 PLAY Megtévesztő hívások. Vannak helyzetek, amikor az ellenjátékos megtévesztő hívással egy vesztő alternatívát kínálhat a felvevőnek. A legismertebb megtévesztés ha ász mellől hívunk.

19 19 PLAY K4Adujáték, mellékszín A972 Q1083 J65 Nyugat a kettest hívja. Ha a felvevő kicsi tesz az asztalról, az ellenvonal kettőt üt a színben. Egyébként a felvevő szöktetné a királyt. KJ10Adujáték, mellékszín A972 Q Itt jobb a felvevőre hagyni a szín bontását. Ha meghívjuk, a felvevő (ha csak egy ütésre van szüksége), inkább a királyt teszi, feltételezve, hogy a dáma alól nem hívnánk, ha az ász lehet a felvevőnél. Megtévesztő hívások.

20 20 PLAY Megtévesztő hívások J764 AQ9 K53 Ha Kelet a dámát hívja, lehet, hogy Dél nem fed, feltételezve, hogy Keleten QJ9 van, és a kilences hívást is elengedi. Kelet hív AQ J73 AK62 Q85 Kelet hív AK62 Ha három ütésre van szükség a színben, Kelet részéről az azonnali kis lap hívás a legjobb. Ha a királyt majd kis lapot hív, lehet, hogy Dél a dámát teszi. A király, majd kicsi a KJxx esetén lenne a ravaszabb.

21 21 PLAY Megtévesztő hívások. szanjáték Q107Nyugat J hívását fedjük, üt az ász. J ANyugat amikor ismét ütésbe kerül, 863a négyest hívja. Mit teszünk? Ha Nyugat négyet szeretne ütni ebben a színben, és a négyes hívja, a felvevő a tízest teszi. Ha király majd négyest hív, egy jó felvevő akkor is a tízest teszi. De ha a bubit, majd később, a négyes hívja a felvevő hibázhat, ha az ász-királyt Keletnél feltételezi. Q107 KJ54 A92 863

22 22 PLAY Megtévesztő hívások. Q83 Kelet J hívását elengedjük a dámához. 2 J Amikor Kelet ismét ütésbe kerül az ötöst hívja. K96 Mit teszünk? Ezt a színt Kelet nem szívesen hívja, ha a királyt a felvevőhöz teszi. Pedig a bubi hívásnak (feltételezve, hogy támadni kell) van esélye. Ha a felvevő elengedi a dámához, és Kelet később az ötöst hívja a felvevő jó eséllyel a kilencest teszi. Q AJ5 K96

23 23 PLAY Megtévesztő hívások. A felvevőnek persze jó ellenjátékosok ellen mindig a legjobb matematikai esélyre kell játszani, nem törődve az ellenfél trükközésével. Elemezzük az itt bemutatott megtévesztő hívásokat a felvevő szemszögéből.

24 24 PLAY


Letölteni ppt "1 PLAY Lapkombinációk az ellenvonalon. ELLENJÁTÉK."

Hasonló előadás


Google Hirdetések