Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Sulibook 4. osztály, 1. kiadás KN. Nyelvtan Igék, igekötők és igeidők Ige: Cselekvést, történést és létezést fejez ki (meg létezési állapotot). A cselekvésre.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Sulibook 4. osztály, 1. kiadás KN. Nyelvtan Igék, igekötők és igeidők Ige: Cselekvést, történést és létezést fejez ki (meg létezési állapotot). A cselekvésre."— Előadás másolata:

1 Sulibook 4. osztály, 1. kiadás KN

2 Nyelvtan

3 Igék, igekötők és igeidők Ige: Cselekvést, történést és létezést fejez ki (meg létezési állapotot). A cselekvésre mit csinál –al kérdezünk rá. Példa: leteszi, elveszi. Történésre pedig mi történik -kel kérdezünk rá. Példa: leesik, eltörik. Igekötő: az igekötő például EL, LE. Ha az igekötő az ige előtt áll akkor egybe írjuk, ha az igekötő az ige után áll akkor külön írjuk. Példa: elejtette, felejtette el.

4 Igék, igekötők és igeidők I. Mi az ige? ___________________________ ___________________________ Írj igéket. ___________________ A, írj egy létezési igét. _________ B, írj vele egy mondatot. ___________________________ ___________________________ Válassz ki a 2. feladatból egy igét. Írj vele egy rövid mondatot. ___________________________

5 Igék, igekötők és igeidők II. Magyarázd meg ezt a két szót. szedd össze, összeszedd___________________________ Írj le 5 igekötőt. ___________________________ ___________________________ Melyik igekötő? Karikázd be! fogd össze, lépj kettőt * Írj egy lapra 20 igekötős igét.

6 Igék, igekötők és igeidők III. Írd le az összes igeidőt. ___________________________ Olvasd el a 3-dik oldalon található szöveget. a, fejből írd ki az összes igét, igekötőt és igeidőt. ___________________________ ___________________________ ___________________________ b, karikázd be amit most tanultál. * kutass az interneten igeidők után

7 Melléknév, főnév 1/I. Főnév: a főnév kettő csoportra oszlik. Most legyen egy a és b csoport. Az a csoportban lesz olyan hogy élőlények, tárgyak és élettelen dolgok. Élőlények neve: róka, delfin, bálna […] Tárgyak neve: ceruza, asztal, füzet […] Élettelen dolgok neve: boldogság, szomorúság (megfázás). Melléknév: a melléknév egy kiegészítő a főnévhez, de lehet…

8 Melléknév, főnév 1/II. … külön is használni. Példák: zöld, szép, különleges. Melléknév + főnév szavak: zöld virág, piros hó, különleges fiú Főnév + melléknév szavak: Norbi ügyes, Kálmán zöld, napló szép

9 Melléknév, főnév 2/I. Írj melléknév + főneveket. ___________________________ ___________________________ Írj főnév + mellékneveket. ___________________________ ___________________________ Mi az a főnév? ___________________________ ___________________________ ___________________________ ___________________________

10 Melléknév, főnév 2/II. Mi az a melléknév? ___________________________ ___________________________ ___________________________ ___________________________ + írd meg a saját órarendedet. HétfőKeddSzerdaCsütört ök péntek

11 Névmások, számnevek I. Keress rá interneten a névmásokra és a számnevekre Mi az a névmás? ___________________________ ___________________________ Mi az a számnév? ___________________________ ___________________________ Mi az a határozott számnév? ___________________________ ___________________________

12 Névmások, számnevek II. Mi az a határozatlan számnév? ___________________________ ___________________________ Írd le úgy ahogy fel van sorolva. a, számnév: határozott, határozatlan b, névmás___________________________ Jegyezd meg a leírt névmásokat között, mellette, felette, alatta

13 Névmások, számnevek III. Jegyezd meg a leírt számneveket. határozott: egy, fél, negyed, második határozatlan: egy-két, Mi az a tört számnév? ___________________________ ___________________________ Mi az a hely számnév? ___________________________ ___________________________ Melyik számnév maradt ki?

14 Összefoglalás Mikről szólt az 1. fejezet? ___________________________ ___________________________ Írj igét, igeidőt és igekötőt. ___________________________ ___________________________ Írj névmásokat. ___________________________ ___________________________ Írj számneveket. ___________________________ ___________________________

15 Matematika

16 Ismétlés: írásbeli műveletek A feladatokat a füzetedben vagy egy lapra végezd el , , , , , , 567x45, 357x64, 255x91 Milyen írásbeli műveleteket tanultál 3. osztályban?

17 Írásbeli osztás I. 34:23, 51:42, 42:23, 42:34 Tanár: mondja el hogy mi az az írásbeli osztás, aztán írjon le egy írásbeli osztást. Hasonlítsd össze az írásbeli műveleteket. Mi bennük a közös? ___________________________ ___________________________ Ide csináld a tankönyv 18/1-es feladatot.

18 Írásbeli osztás II. Old meg a tankönyv 17/4-es részbe. 320:42, 432:45 Hf.: karikázd be az írásbeli osztás jeleket. Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxx:xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxxxx:xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx:xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx :

19 G, kg, dkg, mg, l, cl, dl, ml Váltsd át. 1l 34 cl = 1g 34kg = 1m 34 cm = 53 kg = 52 dkg = 13 mg = 73 cl = 60 dl = ml =

20 M, cm, mm Váltsd át. 1 m = 1 cm = *1 mm = 34 m 41 cm 12 mm= 1 m = ____ cm – 99 cm = __ mm Hf.: váltsd át ezekre: cm, m, km 1234 mm =

21 Tonna A táblázatba írd bele sorrend szerint a grammokat. Egy tonna az hány… … kilogramm _____________ … dekagramm ____________ … gramm _________________

22 kilométer Általában az emberek nem azt szokták mondani hogy még 1000 cm vagy 100 méter vagy mm hanem azt szokták mondani hogy 1 KILOMÉTER. Az 5.b osztály kiránduláson van egy hegy legtetejére. Az út 30 perces és 12 km-es. Az út felén hány kilométert hagytak le és mennyi van még? _____ és _____ Hf.: a tankönyv 23 oldalán írj km- et.

23 Házi feladat

24 összefoglalás Váltsd át az 12-őt … A, Mg-ról g, kg, t –vá B, mm-ről cm, m, km-é C, ml-ről cl, l-é + milyen számrendszerrel dolgoz a számítógép? __ + Milyen számrendszerré alakítja át nekünk a számítógép? __

25 Időmérés Tized másodperc, másodperc, perc, óra, nap, hét, hónap, év, év tized, év század

26 Irodalom

27 Egy piros bögre (1. variáció) Volt egyszer egy piros bögre abból ivott öreg ürge.

28 Egy piros bögre (2. variáció) Ott volt az asztalon egy piros bögre az én öreg ürgém ivott benne.

29 Egy piros bögre (3. variáció) Kicsi, öreg házban ott volt egy piros bögre. Nem az apám, nem az anyám, hanem az öreg apám ivott belőle. Szerette a piros színt ezért ivott piros bögréből. Abban vót a jó tokaji bor.

30 Egy piros bögre 1-3. variációk Melyik a … … legkevesebb szóból álló variáns? __. variáns … leghosszabb variáció? __ variáns Szerinted van ilyen mese – vers? igen nem Mondj el legalább 1 olyan mesét, verset amelynek van variációja. ___________________________

31 Petra az áruházban Petra elment az áruházba. Talált egy ruhát, elvitte. Hol hallottál erről a meséről még? (az egyik kn kiadós könyvben van) ___________________________

32 összefoglalás Másold le a petra az áruházban című olvasmányt egy másik kn könyvből. Ha nincsen ojan könyved akkor töltsd le a kn116.webnode.hu/kn- tankönyvel. ___________________________ ___________________________ ___________________________ Mi az a variáció? ___________________________ ___________________________

33 Környezetismeret

34 Természet Sorold fel a szinteket. ___________________________ _____________ Hol található a kocsánytalan tölgy? ______________________ Hol található a kocsányos tölgy? __________________________ A mókus eszik húst? ________ Melyik az a virág ami télen a hóban vagy a hó végén kel ki? ___________________________

35 Szemét és állatfajok Húzd a megfelelő kukához a szemetet. komposzt, műanyag palack, papír fecni műanyag papír egyéb Hányféle állatfaj van? Hogyan hívjuk őket? 1 2 ___________________________ Mondj egy olyan állatot ami még ma is létezik csak egy kicsit más: ___________________________

36 Tájékozódás a térképen A mai óra anyagához hozz be egy atlaszt vagy töltsd le a kn-ről. Sorold fel a lilával jelölt megyéket: ___________________________ ___________________________ ___________________________ Sorolj fel 5 megye székhelyt: ___________________________ ___________________________ Hajdú-bihar megyének mi a megye székhelye? ____________

37 Kísérletezés (kiegészítő tananyag) Tudtad? Ha egy sót és egy jeget összeszorítasz a két tenyeredben marni fog? Ne próbáld ki. Csinálj vulkánt. Vegyél egy mentolos cukrot és egy kólát. A mentolos cukrot rakd bele a kólába. Előtte álj hátrébb. A pénztisztítás: elősszőr vegyél egy kólát. Öntsd bele egy pohárba. Vedd elő a legkoszosabb pénzt és tedd bele a kiöntött kólába. Vársz egy napot és utána a pénzed csillogni fog.

38 összefoglalás Mibe dobjuk a… kartont: ________ szívószálat: _________ alma csutkát: _________ krumpli héját: _________ Vas megyének mi a székhelye? ___________________________ Sorolj fel egy szintet: __________ Melyik csoportba tartozik a gomba? Növény állat semelyik

39 Angol

40 Good morning everybody Lesson 1 Olvasd el. Good morning everybody, teacher and children – jó reggelt tanárok és gyerekek. Mutatkozz be. ___________________________ EddyHello my name is Eddy. What is your name? NickMy name is Nick. Very nice colors. EddyThank you body. Miss zsuzsaStend app please. Good morning everybody Everybody children Good morning teacher.

41 Good morning everybody Lesson 2 Olvasd el. Connotation! – jelentést!, dear teacher … absent today – tanárnak jelentem hogy senki sem hiányzik., workbook – munkafüzet Jelents a tanárodnak ahogy le van írva Miss zsuzsaConnotation! EddyDear teacher, I am informing you that nobody is absent today. Miss zsuzsaThank you Eddy! NickMiss zsuzsa! How are you? Miss zsuzsaI am fine thank you. Workbook, 41/1 CindyGood morning everybody, lesson 2 …

42 Good morning everybody Lesson 3 Írd le ide a 40/1-es olvasmányt magyarul. Írd le a 41/1-es olvasmányból Nick szövegét. Eddy Nick Eddy Miss parker Everybody children Eddy

43 Seven very good jacket Lesson 1 Olvasd el 1 2 Miss zsuzsaWhat is this CindySeven very good jacket. Miss zsuzsaVery good! What is this eddy? EddySix very ugly phone. Miss zsuzsaYes! Six very ugly phone! Miss zsuzsaGood bye everybody! CindyLook! Masid’s house! eddyBath room? Sing? CindyHe is masid. eddyVery good

44 Seven very good jacekt Lesson 2 What is this? – Mi ez? Seven very good jacket. – Hét nagyon szép kabát ugly phone – csúnya telefon Look! Bath room – nézni! Fürdőszoba Sing – ének Ezekből a szavakból állíts elő egy önálló mondatot. ___________________________ ___________________________

45 Seven very good jacket Lesson 3 Cseréld fel az aláhúzott szavakat úgy hogy leírod mondatba. Seven very good jacket___________________________ Seven very good jacekt ___________________________ ___________________________ *Fordítsd le őket. Mi - _______ Mi? - __________

46 Thirty-one Lesson 1 Zero (ou)Nulla OneEgy TwoKettő ThreeHárom FourNégy FiveÖt SixHat SevenHét Eightnyolc NineKilenc TenTíz ElevenTizenegy TwelveTizenkettő ThirteenTizenhárom FourteenTizennégy FifteenTizenöt sixteentizenthat

47 Thirty-one lesson 2 Seventeen Eighteen Nineteen Twenty Twenty-one Twenty-two Twenty-three Twenty-four Twenty-five Twenty-six Twenty-seven Twenty-eight Twenty-nine Thirty Thirty-one

48 További jó tanulást!


Letölteni ppt "Sulibook 4. osztály, 1. kiadás KN. Nyelvtan Igék, igekötők és igeidők Ige: Cselekvést, történést és létezést fejez ki (meg létezési állapotot). A cselekvésre."

Hasonló előadás


Google Hirdetések