Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A szerkezetfejlesztés résztvevői körének létrehozása – márkaépítés és városkommunikáció a vonzó városrészekért XX. Országos Főépítészi Konferencia Miskolc,

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A szerkezetfejlesztés résztvevői körének létrehozása – márkaépítés és városkommunikáció a vonzó városrészekért XX. Országos Főépítészi Konferencia Miskolc,"— Előadás másolata:

1 A szerkezetfejlesztés résztvevői körének létrehozása – márkaépítés és városkommunikáció a vonzó városrészekért XX. Országos Főépítészi Konferencia Miskolc, augusztus 27. Paksi Adrienn

2 a kommunikáció a partnerség létrehozásának, működtetésének alapvető eszköze kommunikáció az első pillanattól kezdve – cél: bizalomépítés a lakossággal választói elégedettség növelése a kommunikáció által koordinációs munkacsoport összeállítása információ-csere! – a kommunikációból egyik szereplő sem maradhat ki Politikus Tervező Lakosság Potenciális megvalósítók Partnerség és kommunikáció

3 Átfogó kommunikációs terv: a település egészéről alkotott külső és belső kép befolyásolása Háttérkép, helyzetkép Tervezési munkafolyamat Közösségi tervezés Átfogó kommunikációs célrendszer A marketing stratégia összefoglalója Kommunikációs akcióterv Szervezeti és pénzügyi körülmények A kommunikáció tervi eszközei

4 Helyi szereplőknél helyi kommunikációs eszközök használata Pl. helyi televízió, helyi rádió, újság, honlap, lakossági fórum Cél: Élő kapcsolat fenntartása, akár közösségi média által Fórumok, workshopok fontossága Külső szereplőknél ingatlanfejlesztési kiállítások, vásárok itthon és külföldön, internetes fórumok Jellegzetes kommunikációs eszközök

5 Akcióterületi és projekt kommunikáció: az egyes tervezett akciók minél eredményesebb megvalósítása A kommunikálandó tevékenységek Az egyes tevékenységek célcsoportjai és a fogyasztói sajátosságaik A kommunikációs akciók az egyes célcsoportok vonatkozásában, illetve kommunikációs eszközök, események, üzenetek az egyes célcsoportok felé Részletes munkaterv (időbeli táblázat, költségkeret) Költségvetés A kommunikáció tervi eszközei

6 Gazdasági orientáció – a városfejlesztésre fordítható támogatások fogynak Vonzó városi környezet – attraktív örökség elemek fontossága! Hogyan? 1. befektetés-ösztönzés helyi szinten – feltétel: legyenek privát módon megvalósítható, megtérülő projektek 2. bizalomépítés és informálás – márkaépítő kommunikáció fontossága

7 Belső és külső kommunikáció fontossága! – a belsővel alapozzuk meg a külsőt Tudatos kapcsolattartás az érintettekkel: Szereplők: - külső és belső esetén BELSŐ - Belső egyeztetések KÜLSŐ - konferencia - vásárok - sajtóhírek – térségi, országos, nemzetközi -Lakossággal -Intézményekkel -Partnerszervezetekkel, civil szervezetekkel -Gazdasági szereplőkkel, potenciális befektetőkkel Márkaépítő kommunikációs tervezés

8 Belső kommunikáció Cél: kapcsolattartás, belső tájékoztatás, a tevékenységek folyamatos értékelése Eszközök: - Egyeztetések, megbeszélések, operatív döntések előkészítése - Konzorciumi egyeztető megbeszélések - Pontosság, rendszerezettség, következetesség Külső kommunikáció Cél: információnyújtás, tájékoztatás, interaktivitás Eszközök: -Lakosság felé: folyamatos tájékoztatás – egyirányú -Szervezetek, intézmények között: kétirányú -Interaktivitás Márkaépítő kommunikációs tervezés

9 Miért? az önkormányzat csupán egy, de irányító szereplő a sok közül egy-egy akció kapcsán az összehangolt megvalósulás alapfeltétele a megfelelő partnerkapcsolatok kiépítése Kivel? állami szervekkel más önkormányzatokkal privát befektetőkkel civil szervezetekkel lakossággal Partnerkapcsolat - építés

10 Érintett önkormányzat Tervezés Intézményfejlesztés és működtetés Kommunális szolgáltatások Közgazdálkodás Tudatos, jól szervezett koordinátorként kell szerepelnie a többi szereplő előtt Lakosság Fizet a szolgáltatásokért Figyeli a közvetlen környékén történő eseményeket Részt is vehet az akcióban (közösségi munka/pénzkeresési megfontolás) Az önkormányzat támogatása, segítése A szereplő csoportok és jellemzőik

11 Helyi vállalkozók Tőkeszegénység Kisebb léptékben gondolkodnak Részvétel tevőlegesen és anyagilag is partnerként kisebb volumenű nagy helyismeretet igénylő projektekbe/projekt részekbe Nagyobb befektetők (hazai vagy külföldi) Anyagi háttér, nagyobb dimenziók Know-how Nincs helyismeretük Helyi érzékenységük alacsonyabb Részvétel tevőlegesen és anyagilag is partnerként, partnerként nagyobb tőkét igénylő országos vagy világpiaci vevőkörre

12 Más önkormányzatok megye, térségi szereplők ingatlan tulajdonosok közös megoldások kialakításában - együttműködés forrás szerzésben Központi kormányzat intézményei, cégei hivatalok, ingatlanok Állami vagyongazdálkodók Honvédség Rendőrség MÁV stb. együttműködés a kedvező feltételrendszer kialakításában, forrás szerzésben A szereplő csoportok és jellemzőik

13 Városrehabilitáció, szociális városrehabilitáció Városközpont- és alközpont-megújítás, üzletutca-fejlesztés Rozsdaövezet-megújítás Zöldmezős ipartelepítés, logisztika Lakásépítés, lakópark Intermodális csomópontok, vasútállomás környékek Szabadidős és rekreációs területek, sport stb. Jellegzetes akcióterületi típusok

14 Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Paksi Adrienn Kommunikációs és partnerkapcsolati munkatárs


Letölteni ppt "A szerkezetfejlesztés résztvevői körének létrehozása – márkaépítés és városkommunikáció a vonzó városrészekért XX. Országos Főépítészi Konferencia Miskolc,"

Hasonló előadás


Google Hirdetések