Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

1 Sikeres évkezdet 2003. első negyedévi eredmények.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "1 Sikeres évkezdet 2003. első negyedévi eredmények."— Előadás másolata:

1 1 Sikeres évkezdet 2003. első negyedévi eredmények

2 2 Üzletágak szerinti áttekintés Tartalomjegyzék Bevezetés, 2003. első negyedévi eredmények Kilátások Ezen prezentáció jövőre vonatkozó kijelentéseket is tartalmaz. Azon megállapítások, melyek nem múltbeli eseményekre vonatkoznak (azaz a véleményünkre és várakozásainkra vonatkozó kijelentések), jövőre vonatkozóak. Ezen kijelentések a jelenlegi terveken, becsléseken és előrejelzéseken alapulnak, tehát nem lenne helyes ezen kijelentésekre a kellő mértéket meghaladó módot támaszkodni. A jövőre vonatkozó kijelentések azon időpontbeli állapoton alapulnak, amelyben ezen állítások elhangzanak, s nem vállalunk kötelezettséget arra nézve, hogy ezen kijelentések bármelyikét új információk vagy jövőbeli események alapján a továbbiakban nyilvánosan frissítsük, módosítsuk. A jövőre vonatkozó kijelentések inherens kockázatokkal járnak. Felhívjuk a figyelmet arra, hogy számos olyan fontos tényező van, amelynek hatására a tényleges eredmények lényegesen eltérhetnek az előretekintő jellegû megállapításoktól.Az ilyen tényezőket többek között a 2002. december 31-én végződött évre vonatkozó, 20-F formátumú éves jelentésünk is részletezi, amelyet az Egyesült Államok Tőzsde- és Értékpapírfelügyeletéhez (SEC) nyújtottunk be.

3 3 Piacvezető minden fő üzletágban 2003. első negyedévben a bevételek 2,8%-kal 144,9 millirád Ft-ra növekedtek, az EBITDA ráta pedig 46%-ot ért el Magyarország piacvezető mobil szolgáltatójának 100%-os tulajdonosa A távközlési szolgáltatások teljes skáláját nyújtja Macedoniában Piaci kapitalizációja: 3,6 milliárd euró Részvényei jegyzettek New York és Budapest tőzsdéin, továbbá Londonban (SEAQ) is kereskednek velük A Matáv jelenleg Tulajdonosi struktúra - (%-ban kifejezett megközelítő adatok)

4 4 Stabil eredmények, új tarifacsomagok, növekedés az ADSL piacon EBITDA ráta (46%) Bevételek 144 931 mFt 2003. első negyedév eredményei Vezetékes Mobil Nemzetközi 0% 40,3%  8,4% 43,0%  3,2% 55,9% Bevétel- növekedés 2,8% EBITDA 66 683 m Ft  0,9%  31,0%  35,0% A csökkenő bevételek ellenére megőrzött nyereségesség Kiemelkedő pénzügyi teljesítmény az erős verseny ellenére

5 5 Infrastruktúra alapú verseny –Költségalapú összekapcsolási díjak - amennyiben az adott szolgáltató legalább 3 ponton csatlakozik a Matáv hálózatához –Nincs harmadik fél felé kötelező számlázás Ársapka-szabályozás –2002-ben az átlagos áremelés mértéke 4%, 2003-ban 2% 2004-ben 3% –Az előfizetési díjra és a helyi tarifákra eltérő szabályozás vonatkozik 2003. februártól új lakossági vezetékes 2003. májusában elfogadták a Matáv LRIC alapú hálózat-összekapcsolási és bérelt vonali referencia ajánlatát –Visszamenőlegesen csökkentett híváskezdeményezési és -végződtetési díjak –Az összekapcsolási díjak várhatóan közelíteni fognak az európai átlaghoz Szabályozás áttekintése Mindezidáig alacsony a kieső forgalom és az elveszített ügyfelek száma

6 6 Vezetékes üzletág: stabil eredmények, sikeres új csomagok Vezetékes vonalszám és vonalsűrűség a Matáv szolgáltatási területein 2,860 2,672 2,900 2,966 2,936 38.1 35.4 38.6 39.5 39.1 38.4 2,882 A vezetékes vonalsűrűség és vonalszám kis mértékben csökkent Az ISDN-re való átállás következtében már a teljes vonalszám 18%-a ISDN (éves szinten 7,9%-os a növekedés) Egyre népszerűbbek a kedvezményes tarifacsomagok (a teljes vonalszám 37%-át teszik ki)

7 7 Vezetékes üzletág: folytatódó hatékonyságnövelés Alkalmazotti létszám és egy alkalmazottra jutó vonalszám Korlátozott növekedési lehetőségek a beszédátviteli szolgáltatások terén mobil kannibalizáció erősödő verseny (főként a belföldi és nemzetközi távolsági hívásoknál) új tarifacsomagok Fontos a további költségcsökkentés (ami elsősorban létszámcsökkentést jelent- 2003-ban 1100, 2004-ben további 250 fő) Szerződések újratárgyalása a költségek lefaragása érdekében A nyugat-európai cégek rangsorában az első negyedben

8 8 Adatkommunikáció: növekedés az ADSL piacon Az ADSL sikeres szélessávú terméknek bizonyult A bevételek nagyrésze még mindig a menedzselt bérelt vonalakból származik Az Axelero közel 157 000 előfizetővel, 43%-os részesedéssel piacvezető a kapcsolt vonali Internet- szolgáltatók között A szélessávú beruházásokat ösztönző új adózási szabályok –35-50% of broadband investments tax deductible –Personal income tax incentives supporting PC purchases –Tax free PC / Internet benefit in kind

9 9 Mobil üzletág: vezető pozíció egy lassuló piacon előfizetők száma (ezer fő) 842 547 1 599 GSM vonalsűrűség vonalsűrűség 2 493 Westel előfizetők száma és mobil penetráció Magyarországon 3 403 A mobil penetráció Magyarországon 2003. március végén közel 70% volt A teljes ügyfélkör 75%-a előre fizetett kártyát használ Westel: ARPU 5 059 Ft (kb. 21 euró) MOU: 103 3 402

10 10 Mobil üzletág: kiemelkedő eredmények, új szolgáltatások Kiemelkedő pénzügyi eredmények A piaci részesedés kismértékű csökkenése Az értéknövelt szolgáltatások erőteljes növekedést mutattak (az ARPU közel 11%-át teszik ki) Folyamatosan csökkenő ügyfélmegszerzési költségek (22%-kal 11 854 Ft-ra csökkent 2003.I.n.évben) Nyereségesség és piaci részesedés belépési korlát: a legolcsóbb előre fizetett kártyás készülék ára

11 11 Mobil üzletág: erőteljes verseny A belépési korlát helyett az árversenyre tevődik át a hangsúly - a lemorzsolódók száma azonnal megnőtt Westel válasza: ápilisban bevezetett új Felező díjcsomag a szerződéseseknek, májustól új ajánlatok az előre fizetett kártyát használóknak A kiélezett verseny ellenére a versenytársakkal szemben megőrzött egészséges előny Egyre fontosabb az ügyfélmegtartó program 2003.I.n.év GSM piaci részesedések (%)

12 12 MakTel: eső bevétel ellenére megőrzött nyereségesség Korlátozott bevételnövekedés – Disconnections, lower equipment sales, lower mobile and domestic usage – Csökkenő nemzetközi bevételek mivel az árak és a használat egyaránt csökkent Fókuszban a költségek – Csökkentett karbantartási, marketing és tanácsadási költségek – Csökkentek a forgalomhoz kötődő költségek Az EBITDA ráta 55,9%-ot ért el 2003.I. n.évi eredmények főbb meghatározói Cél a költségcsökkentés (3.2%) (22.8%)

13 13 MakTel: növekvő ügyfélkör és vonalsűrűség Előfizetők száma Alacsony vonalsűrűség (2%) jelentős növekedési lehetőségek a verseny ellenére Megkapó növekedés, felkészülten a versenyre vonalsűrűség: 19% ISDN csatornák száma jelentősen megnőtt, vonalsűrűség: 29% Vonalsűrűség Internet vezetékesmobil

14 14 MakTel: kilátások Makrogazdasági környezet Stagnáló GDP Magas munkanélküliség Csökkenő szabadon elkölthető jövedelem Korlátozott gazdasági növekedés az elkövekező 12 hónap során További díjkiegyenlítés a vezetékes üzletágban (7,5%-os áremelés 2003-ban) Verseny elindulása a mobil üzletágban Outsourcing lehetőségek Continued strict cost control in all business areas

15 15 Matáv Csoport: az eladósodottság csökkentése Nettó adósság / összes tőke *A MakTel és Westel akvizíciók finanszírozása hitelből történt Kontrollált eladósodottsági szint az akvizíciókat követően is Az erőteljes működési készpénz- termelés rugalmasságot biztosít Uncovered FX exposure was around 13% of the total debt Hitelminősítés: S&P: BBB+ stable outlook, confirmed Moody’s: Baa1 stable outlook, confirmed

16 16 Matáv Csoport: új osztalékpolitika 2002. év után fizetett osztalék mértéke18 Ft / részvény, mely 64%-os éves emelést jelent Továbbra is stratégiai prioritás értékteremtő akvizíciók végrehajtása Megcélzott eladósodottsági ráta 30% és 40% között Cél az osztalék összegének további növelése az eladósodottsági rátát a fenti tartományban tartva Eladósodottsági ráta és osztalékhozam *Az osztalékhozam számítása 815 Ft-os ráfolyamon történt (2002 év végi árfolyam) Megcélzott eladósodottsági ráta Cél az osztalék- kifizetés további növelése

17 17 Tárgyi eszközök és immateriális javak bruttó beszerzése 2002 capex/sales ratio was 16.6%, aim to further improve A növekedési területeket nem érinti a capex csökkentése Nyilvános célkitűzés 2003-ra: 90 milliárd Ft körüli a MakTel- lel, de a UMTS és akvizíciók nélkül

18 18 Célok és kilátások 2003-ra Kilátások Kihívások minden üzletágban a növekvő verseny következtében A belföldi mobil penetráció lassuló növekedése Erőteljes növekedés az ADSL üzletágban Pénzügyi célok 2003-ra alacsony egyszámjegyű bevétel-növekedés 40% körüli EBITDA ráta kb. 90 milliárd Ft tárgyi eszközök és immateriális javak bruttó beszerzésére


Letölteni ppt "1 Sikeres évkezdet 2003. első negyedévi eredmények."

Hasonló előadás


Google Hirdetések