Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Tehetségpont Akkreditációs eljárás - 2015 Előadók: Dr. Mező Ferenc Szántó Judit

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Tehetségpont Akkreditációs eljárás - 2015 Előadók: Dr. Mező Ferenc Szántó Judit"— Előadás másolata:

1 Tehetségpont Akkreditációs eljárás Előadók: Dr. Mező Ferenc Szántó Judit Czotter Lívia ( március 7. Debrecen és március 13 Budapest A program az NTP-NT-M-14 pályázat támogatásával valósul meg

2 Lehetőségek 2015-ben 1.Új Tehetségpont akkreditációk (150 helyre 250 jelentkezés érkezett) 2.Tehetségpont akkreditációk megújítása (42 hely)

3 A program az NTP-NT-M-14 pályázat támogatásával valósul meg 1. Új Tehetségpont akkreditációk Akkreditációs adatok feltöltése online felületen történik A Tehetségpont az elmúlt három évben vagy a regisztráció óta megvalósult tevékenységét mutatja be A személyes konzultációt két fő szakértő végzi Szakértő a személyes látogatás és online felületre töltött adatok alapján javasolja a Tehetségpont minősítését: regisztrált Tehetségpont, akkreditált Tehetségpont vagy akkreditált kiváló Tehetségpont A szakértői javaslat után az Akkreditációs Bizottság adja a végső minősítést Oklevelek ünnepélyes átadása a MATEHETSZ 2015 őszi rendezvényén

4 A program az NTP-NT-M-14 pályázat támogatásával valósul meg 2. Tehetségpont akkreditáció megújítása 3 évente történik, idén a 2012-ben akkreditált Tehetségpontok újraminősítésére kerül sor. Az elmúlt 3 év tevékenységét kell bemutatni. Változás: online felületen is történik a rendszer „puhítása”: a személyes szakértői konzultáció nem kötelező (ha valaki nem igényelt szakértői látogatást, az nem hátrány; ha a szakértő az online felületre töltött adatokat nem találja elégségesnek, úgy dönthet a Tehetségpont személyes látogatásáról) A személyes konzultációt egy fő szakértő végzi, az online felületre töltött adatokról 2 fő szakértő dönt

5 A program az NTP-NT-M-14 pályázat támogatásával valósul meg 2. Tehetségpont akkreditáció megújítása Szakértő a személyes látogatás és/vagy online felületre töltött adatok alapján javasolja a Tehetségpont minősítését: regisztrált Tehetségpont, akkreditált Tehetségpont vagy akkreditált kiváló Tehetségpont A szakértői javaslat után az Akkreditációs Bizottság adja a végső minősítést Oklevelek ünnepélyes átadása a MATEHETSZ 2015 őszi rendezvényén

6 A program az NTP-NT-M-14 pályázat támogatásával valósul meg TP Akkreditáció Minimum követelmények Kiválósági követelmények A TP akkreditáció során a minimum követelményeknek, illetve a kiválósági kritériumoknak való megfelelést (részben) külön vizsgáljuk. Változtatások oka: a Tehetségpontok érdekvédelme.

7 A program az NTP-NT-M-14 pályázat támogatásával valósul meg TP Akkreditáció Minimum követelmények Kiválósági követelmények Minimum követelmények: min. 1 fő TP hatókörnek megfelelő végzettségű pedagógus min. 1 (tehetségdiagnosztikát, gondozást és hatásvizsgálatot tartalmazó) tehetséggondozó program megvalósítása min. 1 témakörben tehetség tanácsadás min. 1 egy partnerrel tehetségsegítő együttműködés megvalósítása.

8 A program az NTP-NT-M-14 pályázat támogatásával valósul meg TP Akkreditáció Minimum követelmények Kiválósági követelmények Változás: a pszichológus közreműködése a kiválósági (nem kötelező, de javasolt) követelmények közé került; a tehetségazonosítás és – gondozás összevonása tehetségterületek helyett programok vizsgálata; a kutatás és rendezvényszer- vezés valamennyi hatókörű TP számára érvényesíthető kiválósági követelmény lett.

9 A program az NTP-NT-M-14 pályázat támogatásával valósul meg TP Akkreditáció Minimum követelmények Kiválósági követelmények Kiválósági követelmények: a kötelező minimum követelmények túlteljesítése pszichológus munkatárs/keretszerződés kutatási tevékenység rendezvényszervezési tevékenység Változás: a korábbi minimum követelményekből kiválósági követelmények lettek

10 A program az NTP-NT-M-14 pályázat támogatásával valósul meg Belépés a Tehetséghálózat Online felületre: Akik még nem használták a rendszert, azok a „Jelszókérés” fülnél (a még korábban megadott) címüket és a kért biztonsági kódot beírva egy automata levélben kapnak hozzáférést, amivel már be tudnak lépni. Akinek időközben megváltozott az címe, kérjük, jelezze a projektirodának: Váczi Andrea Amennyiben a tehetségpontjuknak új képviselője/kapcsolattartója van, kérjük, a „Regisztráció” fülnél található adatlapot töltse ki, majd jelezze a projektirodának, hogy szeretné kezelni a tehetségpontjuk

11 A program az NTP-NT-M-14 pályázat támogatásával valósul meg Belépés után: -Tehetségpont alapadatok ellenőrzése (alapítók, címek, felhasználók, elérhetőségek), aktualizálása a TP profilon -„TP minősítés” fülre kattintva TP regisztrációs adatok ellenőrzése, aktualizálása -„TP minősítés” fülre, majd a TP akkreditációkra kattintva akkreditációs adatok feltöltésének megkezdése

12 A program az NTP-NT-M-14 pályázat támogatásával valósul meg Új TP akkreditáció gombra kattintva felugrik egy ablak, amelyben be tudják állítani a tehetségpont hatókörét, az állapot automatikusan „előkészületben” státuszban marad és mentünk. A mentést követően megjelennek az akkreditációs adatlapok.

13 A program az NTP-NT-M-14 pályázat támogatásával valósul meg TP Akkreditáció Minimum követelmények Kiválósági követelmények SZEMÉLYI minimum követelmények Helyi/Intézményi/Települési hatókör: Min. 30 órás akkreditált továbbképzést végzettek száma: minimum 1 fő (ha több van, azt is be kell írni!) Térségi hatókör: A tehetségfejlesztő szakértő végzettségűek száma min. 1 (ha több van, be kell írni!)* Regionális hatókör: tehetségfejlesztő szakértő végzettségűek száma min. 1 (ha több van, be kell írni!)* felsőoktatásban tehetség témakörben tárgyat oktatók száma min. 1 (ha több van, be kell írni!)* * a Helyi/Intézményi/Települési hatókör esetében is figyelembe vehetők!

14 A program az NTP-NT-M-14 pályázat támogatásával valósul meg SZEMÉLYI feltételek bemutatása

15 A program az NTP-NT-M-14 pályázat támogatásával valósul meg SZAKMAI minimum követelmények: PROGRAM bemutatása Beválogatás rövid bemutatása Mit és milyen módon vizsgálnak? Pl. a) Vizsgálat tárgya: ritmusérzék. Módszer: Tapsolt ritmus utánzása; vagy: b) Vizsgálat tárgya: intelligencia. Módszer: OTIS-I. intelligenciateszt; vagy: c) Vizsgálat tárgya: motiváció. Vizsgálat: interjú, önkéntes jelentkezés és a próbaidő során történő aktivitás figyelembe vétele stb. Tehetséggondozás rövid bemutatása Pl. Program neve: … Célja 1 mondatban: … Jelleg: gazdagító és/vagy gyorsító és/vagy differenciáló és/vagy anyagi támogatást nyújtó és/vagy menedzsment támogatást nyújtó. Gazdagító program esetén:...-tal kapcsolatos ismeretátadó és/vagy... képességet fejlesztő és/vagy... személyiségjellemzőt fejlesztő és/vagy... teljesítményre ösztönző és/vagy... módszereket átadó program. A program főbb tartalmi elemei: 1. témakör:..., 2. témakör: témakör. Ha pályázati forrásból valósult meg, akkor a pályáztató megnevezése és a pályázati azonosító is szükséges! Hatásvizsgálat rövid bemutatása A tehetséggondozás rövid bemutatása során meghatározott fejlesztési cél elérésének mik voltak a teljesítménykritériumai, hogyan történt annak vizsgálata, hogy sikerült-e elérni azokat? A hatásvizsgálat eredménye: a kitűzött célokat sikerült elérni, részben sikerült elérni (ok:...), nem sikerült elérni (ok:...) TP Akkreditáció Minimum követelmények Kiválósági követelmények

16 A program az NTP-NT-M-14 pályázat támogatásával valósul meg SZAKMAI követelmények: Program bemutatása A „+ új program” gombra kattintva a kért adatokat megadjuk és elmentjük. Ahány programunk van, annyiszor kattintunk a „+új program” gombra és töltjük fel adatokkal a felületet.

17 A program az NTP-NT-M-14 pályázat támogatásával valósul meg SZAKMAI követelmények: Tanácsadás bemutatása A „+ új tanácsadás” gombra kattintva a kért adatokat megadjuk és elmentjük. Ahány tanácsadásunk van, annyiszor kattintunk a „+ új tanácsadás” gombra és töltjük fel adatokkal a felületet.

18 A program az NTP-NT-M-14 pályázat támogatásával valósul meg SZAKMAI követelmények: Együttműködés bemutatása A „+ új együttműködés” gombra kattintva a kért adatokat megadjuk és elmentjük. Ahány együttműködésünk van, annyiszor kattintunk a „+ új együttműködés” gombra és töltjük fel adatokkal a felületet.

19 A program az NTP-NT-M-14 pályázat támogatásával valósul meg SZEMÉLYI kiválósági követelmények: + Pedagógus(ok) + Pszichológus(ok) SZAKMAI kiválósági követelmények: + Program: A kötelező 1 programon túl megvalósult további (beválogatást, gondozást és hatásvizsgálatot is megvalósító) tehetséggondozó program az akkreditációs időszakban? +Tehetség tanácsadás: A kötelező 1 témán túl megvalósult további témakörben tehetség tanácsadás az akkreditációs időszakban? + Együttműködés: A kötelező 1 együttműködésen túl megvalósult további tehetségsegítő együttműködés az akkreditációs időszakban? + Kutatás: Az akkreditációs időszakban történt-e a tehetség tudományos kutatásával kapcsolatos aktivitás a Tehetségpontban? + Rendezvény: Az akkreditációs időszakban történt-e a tehetségkutatással kapcsolatos tudományos rendezvényekkel kapcsolatos aktivitás a Tehetségpontban? TP Akkreditáció Minimum követelmények Kiválósági követelmények

20 A program az NTP-NT-M-14 pályázat támogatásával valósul meg SZAKMAI kiválósági követelmények A „+ új kutatás” gombra kattintva a kért adatokat megadjuk és elmentjük. Ahány kutatásunk van, annyiszor kattintunk a +új kutatás gombra és töltjük fel adatokkal a felületet.

21 A program az NTP-NT-M-14 pályázat támogatásával valósul meg SZAKMAI kiválósági követelmények A„+ új rendezvény” gombra kattintva a kért adatokat megadjuk és elmentjük. Ahány rendezvényünk van, annyiszor kattintunk a „+ új rendezvény” gombra és töltjük fel adatokkal a felületet.

22 A program az NTP-NT-M-14 pályázat támogatásával valósul meg Státuszok Tehetségpont által választható státuszok: „előkészületben” – az akkreditációs adatok feltöltése alatt folyamatosan „igénylés” – az adatfeltöltés befejezését követően a Tehetségpont kapcsolattartója „igénylésre” állítja a Tehetségpont státuszát, ezzel jelzi az akkreditációs szakértő számára, hogy a feltöltött adatok értékelhetők. A szakértő által választható státuszok: A szakértő az „igénylés”-re állított státusznál elkezdi az adatok értékelését. Amennyiben a feltöltött adatokhoz a Tehetségpont szeretne még hozzátenni, úgy a saját akkreditációs szakértője visszaállíthatja a státuszát „előkészületben”-re, majd ha a Tehetségpont ismét befejezte a feltöltést, a kapcsolattartó újra igénylésre állíthatja az adatlapot. A szakértő az adatok értékelése után a státuszt „feldolgozás alatt” állapotra állítja.

23 A program az NTP-NT-M-14 pályázat támogatásával valósul meg Értékelés a Tehetségpontoknak Itt lehet a Tehetségpont akkreditációs státuszát „előkészületben”-ről „igénylés”-re módosítani. Ezzel jelzi az akkreditációs szakértőknek, hogy az adatok feltöltését befejezte, minősíthetik a Tehetségpontot.

24 Határidők április 1- április 31. – Online feltöltés április 1- május 31. – Személyes konzultáció A Tehetségpont kapcsolattartójával az akkreditációs szakértő veszi fel a kapcsolatot. Az online rendszerbe történő belépéssel kapcsolatban Váczi Andrea kolléganőnk segít:

25 A személyes konzultáció menete 1. A Tehetségpont regisztrációs adatok ellenőrzése, aktualizálása az online felületen 2. Az akkreditáció személyi feltételeinek bemutatása 3. Az akkreditáció szakmai feltételeinek bemutatása 4. Tehetség tanácsadás a Tehetségpont számára, szükség esetén a hatókör módosítása 5. Szakértők javaslata a minősítésre: Regisztrált Tehetségpont, Akkreditált Tehetségpont vagy Akkreditált Kiváló Tehetségpont.

26 A program az NTP-NT-M-14 pályázat támogatásával valósul meg Köszönjük a figyelmet!


Letölteni ppt "Tehetségpont Akkreditációs eljárás - 2015 Előadók: Dr. Mező Ferenc Szántó Judit"

Hasonló előadás


Google Hirdetések