Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

SZÖVEGKOMPETENCIA-FEJLESZTÉS A FRANCIA NYELVÓRÁN Szövegszintű nyelvtantanítás a francia nyelvórán TÁMOP-4.1.2.B.2-13/1-2013-0009 Szakmai szolgáltató és.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "SZÖVEGKOMPETENCIA-FEJLESZTÉS A FRANCIA NYELVÓRÁN Szövegszintű nyelvtantanítás a francia nyelvórán TÁMOP-4.1.2.B.2-13/1-2013-0009 Szakmai szolgáltató és."— Előadás másolata:

1 SZÖVEGKOMPETENCIA-FEJLESZTÉS A FRANCIA NYELVÓRÁN Szövegszintű nyelvtantanítás a francia nyelvórán TÁMOP B.2-13/ Szakmai szolgáltató és kutatást támogató regionális hálózatok a pedagógusképzésért az Észak-Alföldi régióban

2 Szövegszintű nyelvtantanítás a francia nyelvórán Kezdő szakasz: nyelvtani alapozás – drill jellegű feladatok France-Euro-Express 2.Allons-y 1.

3 Szövegszintű nyelvtantanítás a francia nyelvórán érettségi és nyelvvizsga-követelmény: szövegszintű nyelvtudás májusi érettségiBME nyelvvizsga

4 Szövegszintű nyelvtantanítás a francia nyelvórán továbbtanulás, munkavállalás: szövegszintű nyelvtudás

5 Szövegszintű nyelvtantanítás a francia nyelvórán A szövegszintű kompetencia kialakítását hátráltató tényező: kulturális generációváltozás korszaka A fiatalok negyede-harmada életéből teljesen hiányzik a könyv. (Campus-lét kutatás, DE, 2009)

6 Szövegszintű nyelvtantanítás a francia nyelvórán A fiatalok 58%-a viszont szokott a számítógép monitorán könyvet olvasni „Az idegen ‐ nyelven olvasás egyáltalán nem mondható ritkaságnak: a fiatalok 18% ‐ a szokott nem magyar nyelvű szépirodalmat és 31%-a nem magyar nyelvű szakirodalmat olvasni.” (Campus-lét, DE, 2009)

7 Szövegszintű nyelvtantanítás a francia nyelvórán „tanuláshoz és olvasgatáshoz a gyerekek 60%-a szokott netet igénybe venni” (Kid.comm 2 kutatási eredmények – a 8-14 éves gyerekek médiahasználati szokásai, 2012) „A fiatalok média ‐ és kultúrafogyasztása ma már többnyire az internet köré szerveződik.” (Campus-lét, DE, 2009) Módszertani szükségszerűség: az internet fokozottabb bevonása a franciatanításba - lehetőség, hogy a nyelvtani ismereteket kommunikációs beágyazottságban, szövegszinten, autentikus szituációban gyakorolja a diák

8 Szövegszintű nyelvtantanítás a francia nyelvórán DIFFICULTÉS ORTHOGRAPHIQUES: Madame Mirza, psychologue – CCDMD

9 Szövegszintű nyelvtantanítás a francia nyelvórán CONJUGAISON: Bonjour de France

10 Szövegszintű nyelvtantanítás a francia nyelvórán CONJUGAISON : Que la phrase s’anime 2. – CCDMD

11 Szövegszintű nyelvtantanítás a francia nyelvórán TEMPS VERBAUX, MODES: Bonjour de France

12 Szövegszintű nyelvtantanítás a francia nyelvórán IMPARFAIT: TV5monde

13 Szövegszintű nyelvtantanítás a francia nyelvórán GRAMMAIRE, LEXIQUE: PolarFLE

14 Szövegszintű nyelvtantanítás a francia nyelvórán PRÉPOSITIONS: TV5monde

15 Szövegszintű nyelvtantanítás a francia nyelvórán PRÉPOSITIONS: CCDMD

16 Szövegszintű nyelvtantanítás a francia nyelvórán PARTICIPE PASSÉ: Que la phrase s’anime 3. – CCDMD

17 Szövegszintű nyelvtantanítás a francia nyelvórán PARTICIPE PASSÉ: Mirza chez le vétérinaire – CCDMD

18 Szövegszintű nyelvtantanítás a francia nyelvórán Haladóknak - DÉTECTEUR DE FAUTES: CCDMD

19 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!


Letölteni ppt "SZÖVEGKOMPETENCIA-FEJLESZTÉS A FRANCIA NYELVÓRÁN Szövegszintű nyelvtantanítás a francia nyelvórán TÁMOP-4.1.2.B.2-13/1-2013-0009 Szakmai szolgáltató és."

Hasonló előadás


Google Hirdetések