Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A Bologna-folyamat második ciklusa Gaál Zoltán, Molnár Károly, Sima Dezső FFK, 2004. dec. 2-3.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A Bologna-folyamat második ciklusa Gaál Zoltán, Molnár Károly, Sima Dezső FFK, 2004. dec. 2-3."— Előadás másolata:

1 A Bologna-folyamat második ciklusa Gaál Zoltán, Molnár Károly, Sima Dezső FFK, dec. 2-3.

2 1. A mesterszakok kialakításának irányelvei (tervezet) Bemenet (0.3 – 0.4)*alapképzés kimenet közvetlenül vagy megszakítással korábban végzettek Kimenet munkerőpiac ~85-90% PhD ~10-15%

3 Képzési és kimeneti követelmények javasolt szerkezete 1. A képzési cél 2. Az oklevélben szereplő végzettség és szakképzettség megnevezése 3. A megszerzendő kreditek száma 4. Az előzményként elfogadott szakok megnevezése valamit a kritérium tárgykörök megadása 5. Az elvárt szakmai kompetenciák

4 Képzési és kimeneti követelmények javasolt szerkezete 6. A képzés főbb tanulmányi területei Elméleti alapozáspl. 15 – 25 kredit Szakmai törzsanyagpl. 20 – 40 kredit Differenciált szakmai anyag (modul, szakirány, stb.)pl. 30 – 50 kredit Szabadon választhatópl. 5 – 10 kredit Diplomamunkapl. 30 kredit Összesen120 kredit

5 Képzési és kimeneti követelmények javasolt szerkezete 7. Az elméleti alapozás és a szakmai törzsanyag bemutatása 8. Az elméleti és a gyakorlati képzés tantervi arányai 9. Idegennyelv-ismeretek

6 Differenciált szakmai anyag Szakirányok/modulok Munkaerőpiac/tudományos munkák

7 Mesterszakok száma Kevesebb, általánosabb időállóbb Több, specializáltabb kevésbé időtálló munkaerőpiaci igényekhez jobban igazodó

8 Alap- és mesterszakok kapcsolódása a) Az alapképzésben választott szakiránynak megfelelő mesterszakok Alapszak/ szakirányok Mesterszakok Hatékony Szűk merítési bázis

9 Alap- és mesterszakok kapcsolódása b) Tanulmányok folytatása egy képzési ágon ill. képzési területen belül Kritérium tárgykörök előírása Szélesebb alapozási igény Nagyobb merítési bázis Alapszakok Mesterszakok

10 Alap- és mesterszakok kapcsolódása c) Tanulmányok folytatása eltérő képzési területen Kritérium tárgykörök előírása Szélesebb alapozási igény Nagyobb merítési bázis Alapszakok Mesterszakok képzési terület (pl. műszaki) képzési terület (pl. gazd. tud.)

11 Alap- és mesterszakok kapcsolódása d) Interdiszciplináris mesterszakok?

12 Valamely mesterszakra való jelentkezés feltételei Felvételi Tájékoztatóban: kritérium tárgykörök Intézmény: körvonalazza a kritérium tárgykörök tartalmát (pl. a honlapján) (Felvételi eljárás) OFI: összesít, rangsorol, értesít Kiegészítő ismeretek/finanszírozás (?)

13 Szakalapítási/szakindítási mechanizmus Mint az alapszakoknál

14 A mesterképzések indításának időhorizontja Képzési területenként eltérő lehet szeptemberében célszerű és indokolt igény (korábban végzettek) katalizál visszacsatolás az alapképzésre versenyképesség külföldi kínálatokkal

15 2. Egyeztetések – kapcsolódások MAB/OM: Mesterszakok alapítási/indítási kritériumrendszere NBB: Összehangolás

16 3. A 2. ciklus megvalósításának várható ütemezése A mesterszakok szerkezetének kialakítása dec. – márc. F: Konferencia szakbizottságok A mesterszakok létesítése máj. F: Konferencia szakbizottságok A mesterszakok indítási kérelmei szept. F: intézmények


Letölteni ppt "A Bologna-folyamat második ciklusa Gaál Zoltán, Molnár Károly, Sima Dezső FFK, 2004. dec. 2-3."

Hasonló előadás


Google Hirdetések