Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A 2007 Microsoft Office System áttekintése Hódy Árpád Rendszermérnök Microsoft Magyarország.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A 2007 Microsoft Office System áttekintése Hódy Árpád Rendszermérnök Microsoft Magyarország."— Előadás másolata:

1 A 2007 Microsoft Office System áttekintése Hódy Árpád Rendszermérnök Microsoft Magyarország

2 Napirend Átfogó megoldás minden szinten Megújult külső és belső A csoportmunka hatékony támogatása Dokumentum és Tartalomkezelés

3 Mitől rendszer? Ügyfél oldali alkalmazások (pl. Word, Excel, Outlook), kiszolgálók (pl. SharePoint Server) és szolgáltatások (pl. Office Online) egymást kiegészítő együttese Más Microsoft-termékekre (pl. SQL Server) és –technológiákra (pl. Windows SharePoint Services) is épít A Microsoft fejlesztési koncepciójának (Integrated Innovation) egyik megvalósulása

4 Word Excel PowerPoint Outlook információ-hozzáférés és házirendek integrált elektronikus űrlapok integrált vállalati tartalomkezelés Access Publisher InfoPath Communicator A 2007-es Microsoft Office rendszer Alkalmazások OneNote Groove Hatékony egyéni munkavégzés  Tartalom létrehozása új, áramvonalas felülettel  , PIM, alapszintű csoportmunka  Kiterjeszthetőség Átfogó üzleti eszközök  A legismertebb információ-előállító és csoportmunka-alkalmazások együttese  Professzionális tartalom gyors előállítása  Elektronikus űrlapok  Adatkezelés és –elemzés  Integrált tartalomkezelés, munkafolyamat- támogatás  Tartalomvédelem  Integrált jelenlétkezelés, azonnali üzenetek és alkalmazás-megosztás Mobil és vállalaton kívüli csoportmunka  Együttműködés földrajzi, szervezeti és hálózati határokon át (mobil felhasználók, virtuális csoportok, projektvezetők, ügyfelek/partnerek)  Online és offline információ-elérés  Jegyzetkészítés, feladatkezelés

5 SharePoint Vízió HR, Pénzügy, stb. Csapat együttműködés Személyes Vállalati portál Internet-es jelenlét AlkalmazottakÜgyfelekPartnerek Üzleti alkalmazások (SAP, adattár, egyéb saját...) XML Web Szolgáltatások Egy egységes vállalati szintű megoldás mely előremozdítja a szervezet hatékonyságát azáltal hogy: Az információt és tudást könnyen és intuitívan megoszthatóvá teszi A tartalmat irányíthatóvá és újrahasznosíthatóvá teszi mialatt az információkezelés rizikófaktorait csökkenti Gyorsabb és tájékozottabb döntéshozatalt tesz lehetővé BDC

6 Könnyű csoportmunka Dok./Feladatok/naptár, blog-ok wiki-k, e- mail integráció, projekt kezelés „egyszerűbb”, Outlook Integráció, offline elérés Hozzáférés szabályozás Site Design, Web-es Tartalomkezelés, fejlesztés, testreszabás Információk és emberek hatékony felkutatása Nagyvállalati skálázhatóság, adat keresés, relevancia alapú keresés Információgyűjtés Web-s,innovatív űrlap alapú kiszolgálás, LOB akciók, bővíthető SSO Develop business insight Server oldali Excel és adat virtualuzáció, Report Center, BI Web Partok, KPI/Dashboard-ok Tartalom életciklus kezelés Integrált dokumentumkezelés, rekordkezelés, Web-es tartalomkezelés, házirendek, munkafolyamatok Üzleti intelligencia Űrlapok Keresés Tartalomkezelés Együttműködés Portál Platform Szolgáltatások Munkaterületek, Mgmt, Biztonság, Adattárolás, Topológia, Webhely modell SharePoint 2007 funkcionális területei

7 Napirend Átfogó megoldás minden szinten Megújult külső és belső A csoportmunka hatékony támogatása Dokumentum és Tartalomkezelés

8 Átláthatóbb Webes navigáció Kenyérmorzsák, hogy hol is járunk Webhelyek közötti Navigáció megkönnyítése Eligazodás a webhely hierarchiában Felhasználói felület hatékonyabb kezelése Csak azon elemek megjelenítése a felhasználó számára amihez ténylegesen joga van Egyértelmű „hozzáférés megtagadva” élmény SharePoint felületről egymástól függetlenül testreszabható gyorsindító, és felső navigációs sáv Átdolgozott DHTML alapú menük és menürendszerek Értehetőbb, szebb, böngészőfüggetlen.. Átdolgozott Webkijelző konfigurációs felület

9 Helyi menük egy helyen Egyszerű nézetek közötti váltás Automatikus kenyérmorzsák Webhelyen belül Gyorsindítás eszköztár Átláthatóbb Web-es navigáció Automatikus kenyérmorzsák Webhelyek

10 demó Átláthatóbb Web-es navigáció

11 Megújult felület kliens oldalon is: Miért? Felhasználóink gyakran mondják: „Legfeljebb az Office-funkciók 5%-át használjuk”. „Ami nekem kell, az már az Office 95-ben [97- ben, 2000-ben, XP-ben] is benne volt.” De ha egy kicsit tovább beszélgetünk, ezt halljuk: „Biztos, hogy meg lehet csinálni [azt a valamit, amivel a felhasználó épp küszködik], csak éppen nem tudok rájönni, hogyan.” „Az Office elég komplex, ha jobban ismerném, hatékonyabban végezhetném a munkámat.”

12 Megújult belső kliens oldalon is Az új fájlformátumok használata

13 Az új fájlformátumok használata Tipikus felhasználási területek Felhasználási területPélda Dokumentum összeállítása Dokumentumok kiszolgáló oldali vagy manuális összeállítása korábbi tartalom vagy adatbázis- adatok alapján Kereskedelmi kimutatások előállítása a vállalat pénzügyi adatai és a CRM rendszerben tárolt előrejelzések alapján Tartalom újrafelhasználása Tartalom egyszerű mozgatása (akár különböző típusú) dokumentumok között Új bemutató összeállítása akár több meglévő prezentáció diáiból Tartalom megjelölése Egyedi leíró információk hozzárendelése dokumentumokhoz Dokumentumok leíró adatokkal való megjelölése a tudásmenedzsment hatékonyságának javítása érdekében Dokumentum tartalmának lekérdezése Keresés dokumentumtárakban egyedi adatok, tartalomtípusok vagy leíró információk szerint Adott vállalat nevét tartalmazó összes dokumentum megkeresése Dokumentumok véglegesítése Nem kívánt tartalom, pl. megjegyzések, makrók eltávolítása a dokumentumokból Javítások és megjegyzések törlése egy Word dokumentumból annak közzététele előtt

14 demó Az új fájlformátumok használata dokumentumok manuális létrehozása és módosítása megjegyzések törlése, logo kicserélése nagy tömegű dokumentumban

15 Az új fájlformátumok használata A fájlformátumok listája

16 Az új fájlformátumok használata Új formátumok, régi Office-verziók Régi formátumok használata Új formátumú dokumentumok megnyitása, szerkesztése, mentése Compatibility Pack – Office 2000, XP (2002) és 2003 Ha egy régi Office egy új formátumú dokumentummal találkozik ha már telepítette a kompatíbilitási csomagot: megnyitja ha nem telepítette a csomagot, de naprakész (a Microsoft Update révén): rendszere felkínálja a csomag telepítését különben: segít a fájlkiterjesztés-kereső webszolgáltatás

17 Napirend Átfogó megoldás minden szinten Megújult külső és belső A csoportmunka hatékony támogatása Dokumentum és Tartalomkezelés

18 Információátadás hatékonyabban Organikus vállalati tudástár létrehozása Gyors / könnyű létrehozás Könnyen használható automatikus linkelés Verziókezelés WYSIWYG szerkesztés Könnyű formázás HTML tag-ekkel Keresés, navigáció, riasztások, saját mezők stb., minden alapból jár Személyes tudás egyszerű rögzítése, és megosztása Teljesen webes szerkesztőfelület Word is mint blog kliens Outlook mint blog reader RSS Biztonságilag szűkített nézet Testreszabható Archív nézetek támogatása

19 Az kommunikáció integrálása SP környezetbe Egy SharePoint Site lehet a hely, a munkacsoport kommunikációjának: archiválására, megosztására, szervezésére A tárak képesek fogadására A mellékletek kezelése finomhangoltan szabályozható Az üzenetek, értekezletek, dokumentumok SharePoint fórumokban archiválhatóak. küldése SharePoint oldalakról Archivált elemek Outlookban Disztribúciós csoportok létrehozása és automatikus karbantartása az Active Directory-ban Inkonzisztencia megszűnése Folyamatosan aktualizált csoporttagság kör küldésekor

20 Értesítések hatékonyabban Dokumentumtárakra, listákra is. Keresésnél, találati lista változására is Más felhasználó feliratkoztatása Webhely szintenként központi értesítés kezelés Jobb szűrési lehetőség a felesleges zaklatások elkerülésére Értesítés kérhető: Új elemekre, módosítottakra, töröltekre, fórum hozzászólás módosításra Bármely elemre, űrlapokra,”általam” létrehozott vagy módosított elemekre, bizonyos nézetben végzett módosításra RSS Minden lista és dokumentumtárra Az Outlook egyben RSS kliens is Naprakészen a változásokról

21 A felhasználó az Outlook segítségével a személyes, és csoportmunka adatokat egy helyről kezelheti A SharePoint és Outlook közös nevezős adattípusok írása / olvasása Naptárak, Feladatok, Névjegyek, Fórumok Off-line elérés hatékonyabban Dokumentumtárak ‘Check out’ és szerkesztés közvetlenül Oultook-ból Kétirányú off-line szinkronizáció Csoportmunka integráció WorkFlow feladatok végrehajtása Munkaterületek létrehozása Az Outlook mint SharePoint kliens

22 demó Csoportmunka támogatás Wiki / Blog Outlook mint SharePoint kliens

23 Napirend Átfogó megoldás minden szinten Megújult külső és belső A csoportmunka hatékony támogatása Dokumentum és Tartalomkezelés

24 Dokumentum és tartalomkezelés Trendek és visszajelzések Elektronikus tartalom exponenciálisan növekszik A vállalati/szervezeti, nemzeti és nemzetközi információ-kezelési szabályozások betartása Hagyományos és webes tartalom készítése, közzététele Igény az információ és intellektuális tulajdon védelmére A létező megoldások drágák és nehezen használhatóak 2003-hoz képest fejlődés Dokumentumtárak hatékonyabb kezelése Office programokból Information Rights Management támogatás Tartalomkezelés Munkafolyamatok támogatása

25 Dokumentum életciklus Publikálásra kész állapot, Jóváhagyás, aláírás Létrehozás Szerkesztés / felülvizsgálat Archiválás Publikálás

26 Dokumentumkezelés Fájlszerverhez hasonló kezelhetőség Hierarchikus fa nézet Minden dokumentumtárra engedélyezhető Intéző szerű nézetet biztosít a nagy volumenű tárakra Finomhangolt jogosultságkezelés Elemszintű jogosultságkezelés Dokumentumtárakra, mappákra, elemekre is Megszakítható öröklődés Jogosultsági listák a felhasználókhoz és csoportokhoz Finomhangolt, elemi jogok definiálhatók Új jogosultságok (pl.: riasztások létrehozása, user információk szerkesztése, csak létrehozás stb.) Kvóta Kezelés Központi adminisztrátor által definiált sablonokkal Site és Site Kollekció szintű kvótázás Külön kvótakezelés a lomtárakra

27 A fájlszerveren túl Fejlettebb időgép funkcionalitás > Verziókezelés Fő- és alverziók kezelése Olvasásnál eltérő biztonsági kontextus a fő- és alverziókra „Checked Out” verzió „Draft/Minor” verzió „Published/Major” verzió Verzió történet minden SharePoint elemre Fő- és alverziók jelzése Metaadat változások is! „Csak hozzáfűzéses” megjegyzési mezők Verziószám limitálás Külön fő- és alverziókra Dokumentumkezelés

28 A fájlszerveren túl Kétszeres védelem a letörölt tartalmakra Végfelhasználó általi tartalom visszaállítás. Listákra, dokumentumtárakra, listaelemekre, dokumentumokra Csak azon elemek látszanak melyre a felhasználónak joga van. Két lépcsős 1. lépcső: felhasználó fájlt / elemet töröl Felhasználó & site kollekció lomtár Felhasználó vagy a site kollekció admin 2. lépcső: felhasználó üríti a lomtárat Site kollekció lomtár Site kollekció admin még visszaállíthatja Specialitások: Kvótafoglalás 1. szint: Webhely kollekció kvóta 2. szint: Lomtár kvóta Automatikus törlés: két szintenDokumentumkezelésAdmin

29 Dokumentumkezelés A fájlszerveren túl Átfogóbb RMS integráció. Rights Management házirendek dokumentumtáranként szabályozhatóak A RM Házirendek SharePoint felületről konfigurálhatóak Egységesen szabályozott dokumentumok Csoporttagság alapú RM jogok (helyettesítés!) A házirend a kiolvasás során érvényesül ezáltal a dokumentum indexelhető és kereshető marad

30 A Tartalomtípusok vállalatban használt tartalom pontos meghatározására szolgálnak. Dokumentum Word dokumentum, Excel munkafüzet, … mappastruktúra, névkonvenciók, egyedi makrók/alkalmazások VAGY  Szerződés  (típus, ügyfél/partner, lejárati idő, státusz, jóváhagyási folyamat)  Termékleírás  (termék, kapcsolódó anyagok)  Kockázatelemzés  (ügylet, véleményezési folyamat) Tartalomkezelés

31 Gazdag, tartalomorientált szervezés A tartalomtípusok és a vállalati folyamatok integrálódnak  A metainformációk összevonhatóak a dokumentum tartalommal  Nincs többszörös adatkitöltés  Nincs inkonzisztencia a metainformációk és belső tartalmak között  InfoPath űrlapoknál mezők kivezetése  Word dokumentumoknál metaadatok beágyazása a dokumentumba Tartalomtípusok köré épülő funkcionalitások Kötelező séma és metainformációk DokumentumsablonokMunkafolyamatok Házirend beállítások Testreszabható, kliens oldali integrációs felület Taratalo m- típusok Meta- adatok HázirendWorkflow Dokume ntum sablonok

32 Nagyobb kontrol a tartalomkezelésben Házirendek a tartalom kezelési formáinak kikényszerítésére Alkalmazható: Listákra, tárakra, tartalomtípusokra is Webhely Kollekció szinten Beépített házirendek, melyek listája bővíthető Selejtezés: Bármely dátum típusú metainformáció alapján, vagy munkafolyamatból is indítható Lejáratkor az elem törlésre kerülhet, vagy munkafolyamatot indíthat Címkék / Vonalkódok: Számok, szövegek, vagy képek csatolhatók bármely elemhez. Tipikus SharePoint mezők melyek kereshetőek Létrehozás utáni módosításuk letiltható

33 Tartalomkezelés Metainformációk kezelése kliensoldalon Pre-release software, subject to change A dokumentum létrehozása során metainformációk kitöltése Teljesen testreszabható információs sáv, űrlap technológiával Szükséges metainformációk tartalomtípus alapján

34 demó Tartalomkezelés Verziókezelés Tartalomkezelés Kliensoldali Integráció

35 Kézben tartható, és még jobban betartatott szabályozás Auditálás Listákra / Tárakra / Webhelyekre / Webhely kollekciókra (Létrehozás,Olvasás, Szerkesztés, Kivétel / Beadás, Mozgatás, Törtés / Visszaállíás) Maga az Auditálás beépített funkcionalitás, riportozási lehetőségekkel Az Excel-ben Pivot táblaként nyitódnak meg, mely számos előnnyel rendelkezik (aggregált nézetek, könnyű kezelhetőség, könnyebb feldolgozhatóság) Biztonsági házirendek A Web alkalmazás összes Weblapjára érvényesül Engedélyez vagy tilt Nagyobb kontroll a tartalomkezelésben

36 demó Auditálás

37 Irattár A hivatalos dokumentumok megbízható tárolása Tartalomtípusok szerinti szervezés Tartalomtípusok köré épülő funkcionalitások Kötelező metainformációk Irattárfelelős, vagy felhasználó általi kitöltéssel Egyedi azonosító minden fájlnak Munkafolyamatok selejtezésre és hiányzó adatokra Házirend beállítások Speciális funkcionalitások Kincsesláda szerű funkcionalitás Zárolás

38 Irattár A hivatalos vállalati dokumentumok megbízható tárolása Szervezés, Karbantartás Selejtezés Irattáros Kererés, fagyasztás, felülvizsgálat Jogászok, hatóság Exchange Server Send To SharePoint Dokumentumok Levelezés Szellemi munkatárs Egyéb elektorikus elemek Parpír alapú dokumentáció Raktár leltárfelelő Külső képfeldolgozó Irattár Házirendek „Kincses- láda” viselkedés SMTP & SOAP OFI Windows SharePoint Services Fagyasztás

39 © 2006 Microsoft Corporation. All rights reserved. This presentation is for informational purposes only. Microsoft makes no warranties, express or implied, in this summary.


Letölteni ppt "A 2007 Microsoft Office System áttekintése Hódy Árpád Rendszermérnök Microsoft Magyarország."

Hasonló előadás


Google Hirdetések