Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

AmI Project Group Bay Zoltán Foundation for Applied Research Ambiens Intelligencia AmI Alkalmazások Járműközelben Hiradástechnikai Egyesület, Távközlési.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "AmI Project Group Bay Zoltán Foundation for Applied Research Ambiens Intelligencia AmI Alkalmazások Járműközelben Hiradástechnikai Egyesület, Távközlési."— Előadás másolata:

1 AmI Project Group Bay Zoltán Foundation for Applied Research Ambiens Intelligencia AmI Alkalmazások Járműközelben Hiradástechnikai Egyesület, Távközlési Klub Csák Bence Bay Zoltán Közalapítvány

2 AmI Project Group Bay Zoltán Foundation for Applied Research AmI és a Közlekedés Az ambiens intelligencia alkalmazási területei közül az egyik kiemelkedő a közlekedés és az abban résztvevő járművek. Fejlett társadalmaknak egyaránt hajtó ereje és növekvő problémája a közlekedés. Itt a közlekedés szabályozása már több, mint száz évre tekint vissza; ma pedig elkerülhetetlennek tűnik annak és a benne résztvevő járműveknek egyre nagyobb fokú számítógépes segítése. Az ambiens intelligencia eszköztára ehhez nyújt erős támogatást.

3 AmI Project Group Bay Zoltán Foundation for Applied Research “BelAmI” államközi szerződés közös kutatásra 2005 NKTH: NAP 2005 pályázat Egyik nyertes: Bay Zoltán Alkalmazott Kutatási Közalapítvány “BelAmI” pályázata A BelAmI-H egyaránt tartalmaz kutatási és alkalmazási részfeladatokat. Jelen beszámoló az alkalmazási részfeladatokat mutatja be röviden

4 AmI Project Group Bay Zoltán Foundation for Applied Research BelAmI H1 A BelAmI H1 több alfeladatból áll –ad-hoc tempomat –ráfutáselkerülő rendszer –intelligens buszmegálló –dialógus szerkesztő és futtató rendszer

5 AmI Project Group Bay Zoltán Foundation for Applied Research BelAmI H1 – ad-hoc tempomat (1/2) Működés –A haladó járművek folyamatosan mérik földrajzi helyzetüket és sebességüket. –A mért adatokat kishatótávolságú rádióval ( m) környezetüknek szétsugározzák, illetve más ilyen járművektől hasonló adatokat fogadnak. –Az egymás közelében haladó járművek – vezetőik felügyelete mellett – követési távolságaikat és sebességeiket a fenti adatok segítségével szabályozzák.

6 AmI Project Group Bay Zoltán Foundation for Applied Research BelAmI H1 – ad-hoc tempomat (2/2) Megvalósítás –Egy célorientált vezérlőegység készül az alábbi tulajdonságokkal 32bites mikroprocesszor, 2MB Flash, 64k RAM, 150MHz GPS WLAN b (2.4GHz, 1,2,5.5,11Mbs) CAN –Az elkészülő vezérlőegységek valódi járműveken kerülnek tesztelésre. Lehetséges kiegészítés –Ugyanilyen vezérlőegységek elhelyezése sebességkorlátozó tábláknál, figyelemfelkeltő tábláknál, benzinkutak előtt

7 AmI Project Group Bay Zoltán Foundation for Applied Research BelAmI H1 – intelligens buszmegálló (1/2) Működés –A buszmegállóhoz közeledő buszjárat rádió segítségével ( m) értesíti a buszmegállót a járat számáról, aktuális távolságáról és átlagos sebességéről. –A buszmegálló szintetizált beszéd segítségével tájékoztatja a várakozó utasokat a járatszámról és a beérkezés becsült idejéről

8 AmI Project Group Bay Zoltán Foundation for Applied Research BelAmI H1 – intelligens buszmegálló (2/2) Megvalósítás –buszmegálló ipari számítógép (időjárás-álló, minimális konfiguráció, mozgó alkatrészek nélkül) WLAN b GPS hangkártya + erősítő vezetékes kommunikáció az irányítóközpontba vandálbiztos kivitel –busz egység célorientált vezérlőegység 16 v 32bit mikroprocesszor WLAN b GPS

9 AmI Project Group Bay Zoltán Foundation for Applied Research BelAmI H2 – AmI segített vezetés (1/2) Működés –Egy fedélzeti vezérlőegység érzékelők segítségével méri a jármű néhány fontos paraméterét (keréknyomások, kerékhőmérsékletek, fékhőmérsékletek) [“AmI érzékelés”] –Amennyiben ezen paraméterek veszélyes tendenciát és/vagy értéket mutatnak, a vezető – szintetizált beszéd útján, többféle hanggal – figyelmeztetést kap. –A szöveg alapú beszédszintetizáló rendszer BlueTooth illesztőn keresztül más (gyártási időben ismeretlen) rendszerek számára is elérhető.

10 AmI Project Group Bay Zoltán Foundation for Applied Research BelAmI H2 – AmI segített vezetés (2/2) Megvalósítás –Egy célorientált vezérlőegység készül az alábbi tulajdonságokkal 32bites mikroprocesszor, 10MB Flash, 256k RAM, 150MHz hanglejátszást lehetővé tevő áramkörök (lejátszó, DAC, erősítő) BlueTooth ISM sávú rádió a kerékérzékelőkkel való kommunikációhoz CAN vagy más soros vezetékes kommunikációt biztosító illesztő

11 AmI Project Group Bay Zoltán Foundation for Applied Research BelAmI H4 – AmI segített edzés (1/2) Működés –Országúti kerékpárosok fős “zárt” csoportjában a relatív poziciók megállapítása kétmédiumú mérési elvvel történik “alkalmasan megválasztott” kerékpárok RF és ultrahangú jelet bocsátanak ki egyidőben, mely jeleket a többi kerékpár vesz az ultrahang késedelme az RF jelhez képest megadja az aktuális adó és minden egyes vevő távolságát a mérési fázist követően a mért adatok megosztásra kerülnek, minek alapján az egyes résztvevők megállapítják saját helyzetüket RF szinkronjel ultrahang jel d=Δt prop * c sound

12 AmI Project Group Bay Zoltán Foundation for Applied Research BelAmI H4 – AmI segített edzés (2/2) Megvalósítás –Egy célorientált vezérlőegység készül az alábbi tulajdonságokkal 8-16 bites mikroprocesszor 4mA, 32kB Flash, 2k RAM, 10MHz ISM sávú adóvevő ultrahang sugárzó és vevő vezetékes kommunikációs illesztő ceruzaelemes táplálás


Letölteni ppt "AmI Project Group Bay Zoltán Foundation for Applied Research Ambiens Intelligencia AmI Alkalmazások Járműközelben Hiradástechnikai Egyesület, Távközlési."

Hasonló előadás


Google Hirdetések